semaglutide

Glimepiride (48 meningen)

27-02-2022 | Vrouw | 43
semaglutide (0,5)
Afslanken - overgewicht
Eerste week gestart met 0,25. Merkte er niks van. Nu 0,5 mg. Maar merk nog niks. Net zoveel trek en vreetbuien ‘s avonds. Kan eten wat ik wil helaas :( Is dit herkenbaar bij iemand? Hopelijk dat het middel straks wel z’n werk doet. Ik heb overigens lipoedeem en vraag me af of dat misschien de reden is. Saxenda deed ook niks bij mij. Behalve 2,4. Echter was dit weer zo h[lees meer...]eftig dat ik niks meer kon. Terwijl 1,8 saxenda niks deed…..

06-03-2022 | Vrouw | 42

06-03-2022 | Vrouw | 42
semaglutide (0,5mg)
Afslanken - overgewicht
Ik zit nu aan dag 3, net gestart met 0,5 mg. Heb geen hongergevoel en ook geen zin in snoepen! Ben echter wel bijna constant misselijk en heb constant hoofdpijn. In de auto meerijden lokt de misselijkheid nog harder uit. Ik hoop dat deze bijwerkingen snel verdwijnen want goed afslanken maar u constant miserabel voelen is het ook niet waard. Nog effe verder afwachten..

25-11-2021 | Vrouw | 42
semaglutide (5)
Afslanken - overgewicht
Vanaf ik teveel pasta eet of snoep word ik misselijk of moe. Ik moet wel mijn eten aanpassen of ik krijg ook de bijwerkingen. Niet te veel koolhydraten en een koekje vervang ik door een mandarijntje of yoghurtje ... . Ik lees veel over misselijkheid en andere bijwerkingen. Mijn ervaring is dat de bijwerkingen komen als ik mijn voeding niet aanpas.

06-08-2022 | Vrouw | 41
Afslanken - overgewicht
Laatste poging voor een gastric bijpass. Mijn heel leven moest ik opletten wat en hoeveel ik eet. Ik ben een persoon die enkel aan de koelkast moet voorbij lopen en ik heb 3 kg meer. Mijn heel leven draait om mijn gewicht en dit is mentaal heel vervelend.

17-06-2022 | Vrouw | 41
semaglutide
Afslanken - overgewicht
Gebruik het nu 5 weken, 1 spuitje per week in de buik. Ben 4,9 kilo afgevallen. Neemt het hongergevoel weg en zit eerder vol waardoor ik minder eet. Afhankelijk van de hoeveelheid wat ingespoten wordt soms wat mottig, te vergelijken met zwangerschapsmisselijkheid in vlagen.

11-01-2022 | Vrouw | 41
Afslanken - overgewicht
Hallo, Ik nam zaterdag de tweede spuit van ozempic 0,25mg. Tot nu heb ik nog steeds evenveel honger en zin in zoetigheid. Ik heb ook geen bijwerkingen. Herkent iemand dit? Gr, Kimmy

13-01-2022 | Man | 40
semaglutide (0.25)
Afslanken - overgewicht
Beste, Ik wil het gebruiken om af te vallen maar ben bang van de bijwerkingen. Ik heb het gekocht en licht al een maand in de koelkast, maar heb schrik dat ik niet meer kan werken met klanten bij gebruik ervan. Kunnen jullie helpen? Groeten

31-05-2022 | Vrouw | 39
semaglutide (0.25)
Afslanken - overgewicht
Ik ben net mijn tweede week gestart en val niet meer af is dit normaal? Eerste week 600 gr Kan bijna niets eten, geen honger gevoel Bij mijn eerste prik kwam er een beetje bloed mee nu niet. Ik heb zeker hard en lang genoeg geduwd. Zou ik een tweede dosis durven zetten van o.25?

09-03-2022 | Vrouw | 39

Ik raad het iedereen aan maar meld altijd de bijwerkingen. 5 maanden: - 15kg

27-07-2022 | Vrouw | 37
semaglutide (0.50mg)
Afslanken - overgewicht
Al jaren vecht ik tegen overgewicht... en steeds vaker terugkerende rugproblemen. Zit al jaren op zelfde gewicht wat ik ook probeerde... Begonnen met ozempic aan 0.25mg nu 2e week 0.50mg ... ik vind wel dat het goed werkt; weinig tot geen eetlust, sneller voldaan en langer vol... wel veel last van bijwerkingen: misselijkheid, krampen, diarree of verstopping (vroeger 1[lees meer...]x/dag, nu 1x/week naar toilet kunnen gaan), maagpijn, zoet en vettig eten zorgen voor maaglast. Deze verdwijnen bijna allemaal (behalve de maagpijnen) tegen einde van de week. Nu dus 6 weken bezig en al 4kg kwijt... het gaat langzaam maar gestaag, wat best mooi is.

20-06-2022 | Vrouw | 37
Afslanken - overgewicht
Doordat mijn schildklier zo goed als stil lag ben ik op 2 jaar tijd 30 kg bijgekomen. Op eigen houtje verschillende diëten geprobeerd en enkel door koolhydraten te minderen ben ik iets afgevallen maar nu blijf ik gewoon op gewicht. Van de endocrinoloog heb ik deze spuiten voorgeschreven gekregen om me te ondersteunen en mss nog een deel van mijn gewicht kwijt te geraken[lees meer...]. Het laatste jaar ook gediagnosticeerd met Bechterew en reuma en dit extra gewicht doet er niet veel goeds aan. De dag na 1e inspuiting ben ik Snachts misselijk geweest, waarschijnlijk door de reactie op de eerste dosis. Nu enkele dagen later gaat het beter en hongergevoel is ook serieus afgenomen. Tot nu toe krijg ik met moeite de helft nog binnen, en dan nog omdat ik toch iets moet eten. Tot nu toe kan ik nog niet veel zeggen dus ik ben wel benieuwd naar het resultaat na enkele maanden.

21-05-2022 | Vrouw | 37
semaglutide (1,5mg)
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Ik heb Ozempic gespoten van januari tot mei Ik heb nu al twee weken geen ozempic meer gespoten, basically omdat het niet werkt (Indicatie was PCOS, Het werd zelfs erger en ik kwam zelfs bij!) Ik ben niet meer misselijk, heb geen hoofdpijn en migraine meer en heb terug energie! De misselijkheid was in het begin veel erger, verminderde wel, maar ging niet weg. het werd ee[lees meer...]n steeds, zeurende aanwezige misselijkheid. Niets ondraaglijk, maar wel heel erg lastig. Daarnaast had ik ook constant verschrikkelijk hoofdpijn, die regelmatig uitmondde in migraine (vermoedelijk omdat mijn suiker te laag stond)

11-02-2022 | Vrouw | 37
semaglutide (1,50)
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Werkt in op de onderliggende insulineresistentie bij PCOS. Ik gebruik dit in combinatie met gynositol. (Bij de fertiliteitsbehandelingen moet hier wel tekens weer mee gestopt worden. Maar ik ben zeer dankbaar dat ik het kan gebruiken in de pauze, want het verschil is groot.)

20-01-2022 | Vrouw | 37
semaglutide (0,5)
Afslanken - overgewicht
Ik neem nu 3 maanden Ozempic en helaas heeft het hier nog niet zoveel effect. Ik heb een maand lang 0,25 genomen en dan gestart met 0,5. Daar doe ik nog even verder mee aangezien ik te misselijk was om over te schakelen naar een hogere dosis. Ik blijf continu misselijk. Het verergert precies en altijd heel moe. Soms betert de misselijkheid als ik iets heb gegeten. Als[lees meer...] ik zit en rustig mijn werk doe dan gaat het maar van zodra ik rechtsta en wat boodschappen ga doen buitenshuis, begint de misselijkheid nog meer te spelen en begin ik te kokhalzen. In totaal ben ik 2kg kwijt. Best wel frustrerend want heb al vanalles geprobeerd en had stiekem gehoopt dat dit toch wel iets meer ging doen dan 2kg op 3 maanden. Ik blijf hopen dat de misselijkheid ooit stopt en dat er toch nog wat kilo's afgaan.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum