Metformine (566 meningen)
Glimepiride (48 meningen)
Jardiance (48 meningen)

23-06-2020 | Vrouw | 59
Suikerziekte (type 2)
Het is kanker verwekkend niet gebruiken mensen krijgen alvleesklier ontsteking en kan omslaan in kanker!!!!

12-02-2020 | Man | 59
semaglutide (0,25)
Diabetes type 2
Ben gestart met dit medicijn vanwege het erg fluctuerende bloedsuiker, nu met de eerste drie weken van start gegaan en moet zeggen dat ik me beter voel dan voorheen.

02-10-2019 | Man | 59
semaglutide (0,25mg)
Diabetes type 2
Ik ben nog maar on het begin. Maar vind het belangrijk dit ervaren te delen. Eerste week bijna geen maar soms wel werking. Tweede week buikpijn, misselijk. Dragelijk maar onaangenaam

22-03-2021 | Vrouw | 58
Afslanken - overgewicht
Wanneer eerder saxenda gebruikt werd, geeft Ozempic geen resultaat meer

28-01-2021 | Man | 58
semaglutide (1mg)
Diabetes type 2
Alle merken van dit soort medicijn al geprobeerd en niet een die echt ook maar een beetje resultaat gaf. Ozempic 1 mg nu na een jaar gestopt. Dit soort medicijn gaf geen verandering in Glucosewaarde . Lijkt wel een soort gemeen gif wat echt niet goed is voor een mens.

30-11-2021 | Vrouw | 57
semaglutide (0,5mg)
Diabetes type 2
Vrouw 57 jr, 17 jr diabetes. Nu 6 weken Ozempic, sinds 2 weken 0,5 Mg. Bij de start (eerste 2 weken) erg moe en van tijd tot tijd erg misselijk. Inmiddels nauwelijks bijwerkingen. Een enkele keer maar gaat heel snel over. Bls waarden fantastisch veranderd. Van 12 eh kortwerkende insuline 3 x per dag naar 0 eh. Gebruik dus helemaal geen kortwerkende insuline meer. Wel langw[lees meer...]erkende en 2 x per dag 100 mg metformine. Het is absoluut waard. 6 kg afgevallen tot nu toe

24-10-2021 | Vrouw | 57
semaglutide (0,50)
Diabetes type 2
Ik gebruik Ozempic nu 9 weken. Mijn nuchtere bloedsuikers zijn lager dus daarover zeer tevreden. Afvallen op dit moment nog helemaal niets en baal daar best van want de bijwerkingen zijn niet mis. De hele week door met vlagen misselijk. Net als bij een zwangerschap en dan moet ik ff iets eten. Knoop in de maag. En twee dagen na toediening altijd heel erg misselijk waardoo[lees meer...]r ik gewoon niet functioneer. Heeft iemand een idee of de bijwerkingen nog gaan afnemen en of het gewicht na 9 week ook iets minder wordt nog?

04-02-2021 | Vrouw | 57
Diabetes type 2
toen mijn dossis verhoogd is van 0,25 naar 0,5 ging het mis, het heeft mij 8 dagen ziekenhuis gekost i.v.m. ingeschrompelde nieren, had geen week langer moeten duren dan had ik kunnen gaan dialiseren .

03-01-2021 | Vrouw | 57
semaglutide (0.25mg)
Diabetes type 2
Al 22 jaar slecht ingestelde diabetes. Nu 19 jaar insuline waarvan 4 jaar Novomix 2dd . Nu 15 jaar 3 dd Novorapid en 1 dd Levemir. 3 maanden geleden op verzoek diabetes verpleegkundige begonnen met Ozempic 1x per week 0.25 mg. Reageerde erg goed en na 2 weken gebleven bij 0.25 terwijl ik volgens het gebruik door zou moeten naar 0.50. Wel vertrlde ik de diab vpk dat ik e[lees meer...]rn erg hoge pols in rust had, zo ong 120 pm terwijl ik altijd tussen 68-72 zat. Thuis bloeddruk meten gaf ook erg hoge waarden aan. Word bij de internist 2x pj gemeten en altijd ong. 120/80. Na overleg gestopt met Ozempic. 1 week na stoppen RR nog 215/105 . Na 3 weken RR nog 180/85. Ik moet nu via huisarts laten controleren met 24 uurs meting maar door Corona niet veel mogelijk bij huisarts. Ik wil alleen weten hoe het kán dat ik na inmiddels 5 weken stoppen met Ozempic, ik nog steeds een erg hoge RR en polsslag heb.

27-09-2020 | Vrouw | 57
semaglutide (5)
Diabetes type 2
Als ik dit van te voren had geweten had ik denk ik niet begonnen pff wat een drama heb het heel moeilijk.

19-11-2021 | Vrouw | 56
Maagzuur (brandend)
Gestart op 8/11 met ozempic,25 Vanaf dag 2 wat diarree , na de 2 de spuit , ganse week ellendig ziek geweest ­čÖłtot op heden Braken , misselijk, duizelig, heel moe , zeer weinig eetlust

20-11-2020 | Man | 56
semaglutide (0.5)
Diabetes type 2
Sinds 8 weken in gebruik. Daags na injectie hypo. Twee dagen na injectie zeer zware buikpijn (half uur tot een uur lang). Weken lang obstipatie gehad en is nu eindelijk over. De hele dag hele vieze boeren laten zonder dat ik lucht inslik. Komt dus echt uit de maag. Ondanks dagelijks slikken van maagbeschermer continue oprispingen. Moet vaak tot wel 4 x daags extra maagtabl[lees meer...]etten slikken. Slecht slapen en vaak wakker doordat mijn maag opspeelt. Vaak draaierig en duizelig. Denk niet dat dit de oplossing is. Ik gebruik dit naast 1 x 1000mg metformine per dag. HbA1c dropte gelukkig wel, maar de positieve bijwerking dat je wat afvalt geldt bij mij helaas niet. Ga vanaf volgende week op Gliclazide over.

01-11-2020 | Vrouw | 56
semaglutide (1ml)
Diabetes type 2
Gebruik nu 2 mnd , van 44 E Toujeo naar 24 E en van 12-10 E Novarapid naar 6E Ben nog niet gewogen, dus weet niet of er iets af is. Heb een licht overgewicht. Ben wel af en toe misselijk, maar dit neemt af. Heb er veel vertrouwen in !! Mijn HBac1 is 42 mmol (6.0)

28-05-2020 | Man | 56
semaglutide (0.5)

29-01-2020 | Vrouw | 56
semaglutide (0,5)
Diabetes type 2
Paardenmiddel maar werkt als een trein. Al 4 kilo afgevallen in 6 weken en mooie waarden. Insuline al aan het afbouwen.

20-10-2019 | Man | 56
semaglutide (0,5)
Afslanken - overgewicht
Hallo ik gebruik ozempic naast metformine tegen suikerziekte ik heb in 2016 cisordinol depot gekregen tegen psychosen ik had 300 mg per maand ik kwam aan in gewicht ik woog in 2017 128 kg suiker was 21.5 was daardoor impotend cholestrol was 12 mg in april 2019 overgestapt op 4x2 mg pillen cisordinol ik kan nu geen vet verdragen word dan misselijk ik weeg nu 106 kg en vo[lees meer...]el me weer goed.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum