Metformine (575 meningen)
Jardiance (59 meningen)
Glimepiride (48 meningen)

28-07-2022 | Man | 58
semaglutide (0,5)
Zat aan het maximale aantal pillen (Metformine en Tolbutamide). Ozempic als alternatief gekregen. Resultaat is dat ik van alle pillen af ben en ook nog eens 20 kg ben afgevallen. Geen bijwerkingen of andere problemen ondervonden.

08-07-2022 | Vrouw | 58
semaglutide (0,5)
Prediabetes
Constant slechte maaglediging en diarree

25-05-2022 | Vrouw | 58
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik het om af te vallen en diabetes type 2 onder controle te krijgen. In het begin (eerste week met 0.25) wat misselijk geweest, nu gestart met 0.5. Ik kan geen vettig eten ruiken of eten, dat staat me tegen. Koffie smaakt en ruikt ook niet lekker. Ik zit snel vol, maar dat ervaar ik niet perse negatief. Waardes zijn al mooi gezakt na 5 weken (4 x 0.25 en 1x 0.[lees meer...]5)

02-05-2022 | Man | 58
Diabetes type 2
Op advies POH nu 8 weken gebruikt. 6 weken 0.25 ml , hierbij weinig klachten wel snel een aantal kilo's afgevallen. Nu sinds 4 weken 0.5 ml , dit zorgt voor veel maagpijn , in overleg met HA extra Omeprazol innemen, maar eerste dagen na spuit toch veel last van misselijkheid en maagzuur. Goed opletten wat ik eet. De glucose waarden sterk gedaald en twee tabletten gliclazid[lees meer...]e minder. Volgende week overleg met POH . Totaal nu 8 kilo afgevallen.

18-06-2022 | Vrouw | 57
semaglutide (1mg)
Afslanken - overgewicht
opbouw: 4 weken 0,25 mg, 4 weken 0,5 mg, vervolgens 1mg wekelijks nooit noemenswaardige bijwerkingen gehad (schuifbalk hiernaast werkt niet naar behoren) tegelijk volg ik een heel strikt dieet met weinig koolhydraten ik blijf mezelf nu en dan een glaasje wijn permitteren start 19/3/2022 nu 18/6/2022 3 maanden later: resultaat -22,4 kg aantal kg gewichtsverlies is rel[lees meer...]atief, hoe hoger begingewicht, hoe sneller je afvalt uiteraard

22-05-2022 | Vrouw | 57
semaglutide (0.25)
Laatste duwtje om op ideaal gewicht te komen

30-11-2021 | Vrouw | 57
semaglutide (0,5mg)
Diabetes type 2
Vrouw 57 jr, 17 jr diabetes. Nu 6 weken Ozempic, sinds 2 weken 0,5 Mg. Bij de start (eerste 2 weken) erg moe en van tijd tot tijd erg misselijk. Inmiddels nauwelijks bijwerkingen. Een enkele keer maar gaat heel snel over. Bls waarden fantastisch veranderd. Van 12 eh kortwerkende insuline 3 x per dag naar 0 eh. Gebruik dus helemaal geen kortwerkende insuline meer. Wel langw[lees meer...]erkende en 2 x per dag 100 mg metformine. Het is absoluut waard. 6 kg afgevallen tot nu toe

24-10-2021 | Vrouw | 57
semaglutide (0,50)
Diabetes type 2
Ik gebruik Ozempic nu 9 weken. Mijn nuchtere bloedsuikers zijn lager dus daarover zeer tevreden. Afvallen op dit moment nog helemaal niets en baal daar best van want de bijwerkingen zijn niet mis. De hele week door met vlagen misselijk. Net als bij een zwangerschap en dan moet ik ff iets eten. Knoop in de maag. En twee dagen na toediening altijd heel erg misselijk waardoo[lees meer...]r ik gewoon niet functioneer. Heeft iemand een idee of de bijwerkingen nog gaan afnemen en of het gewicht na 9 week ook iets minder wordt nog?

19-11-2021 | Vrouw | 56
Maagzuur (brandend)
Gestart op 8/11 met ozempic,25 Vanaf dag 2 wat diarree , na de 2 de spuit , ganse week ellendig ziek geweest 🙈tot op heden Braken , misselijk, duizelig, heel moe , zeer weinig eetlust

22-03-2022 | Vrouw | 55
semaglutide (0,25)
Afslanken - overgewicht
Diabetes type twee . Morgen mijn derde spuit 0,25 geen bijwerkingen , pas wel mijn voeding aan na het lezen van sommige ervaringen , misselijk, braken enz . Mijn maag geeft aan wanneer ik genoeg gegeten heb . Ben nu 4 kg kwijt in 2weken . Tot hiertoe blij met resultaat!

18-03-2022 | Man | 55
Afslanken - overgewicht
Zeer tevreden - Eenvoudig in gebruik - gewichtsverlies - 7 kg op bijna 2 maanden. - maand 1 gestart met dosis 0.25 mg -4 kg - maand 2 gestart met dosis 0.5 mg - 3 kg na 3 weken - Slechts bij het starten met Ozempic een lichte misselijkheid gewaar geworden. - Nadien geen bijwerkingen gehad. - Bijna geen hongergevoel meer. Eet nog slechts ca 1/3 van vroeger. [lees meer...] - Bloedwaardes laten nakijken na 1 maand gebruik. spectaculaire verbetering op diverse vlakken. - Ik kan Ozempic op dit moment absoluut aanraden.

15-03-2022 | Vrouw | 55
Afslanken - overgewicht
werkt zeer goed ben op 2maanden 20kg kwijt wel 1ml gebruikt per week na 2 maanden 0.25 ml per week val nog af wel langzaam 1 kg per week van 89 kg naar 67 kg

22-02-2022 | Vrouw | 55
semaglutide (0,25)
Afslanken - overgewicht
Gisteren gestart met eerste spuit, 0,25. Op dit moment geen last van ernstige bijwerkingen , enkel een constante gevoel van volle maag. Na de eerste dag geen zin in zoet weinig eetlust.

18-08-2021 | Man | 55
semaglutide (1mg)
Afslanken - overgewicht
9de week bezig (eerste 4 weken 0.5 mg, volgende weken steeds 1 mg): 11 kg (van de 113) afgevallen. Veel minder honger, ook minder zin in eten. Soms zeer lichte misselijkheid en veel rapper vermoeid. Maar al bij al heeeeel tevreden mens.

14-06-2022 | Vrouw | 54
semaglutide (0,5mg)
Afslanken - overgewicht
Ik vind het prettig in gebruik. Hongergevoel is weg en de drang naar suiker is bijna nul. Ben in 4 weken bijna 7 kilo afgevallen, ik ga zeker nog even door. Heb wel af en toe last van een beetje diarree maar dat neem ik op de koop toe! Het zou zowiezo afnemen staat vermeld.

14-05-2022 | Vrouw | 54
semaglutide (50)
Diabetes type 2
De eerste weken misselijk,overgeven en moe,wel 5 kilo er af en een paar cm omvang kwijt. De bijwerkingen blijven best lang vindt ik. Ik ben nu 7 weken bezig,maar nog steeds regelmatig misselijk en moe Maag geeft snel aan ik zit vol,ik at al niet veel,nu bijna niets. Lucht van eten maakt mij al kokhalzen,koffie is al helemaal een ramp,drink de hele dag water zelden iets[lees meer...] anders. Hoop wel dat bijwerkingen snel ophouden.

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum