Ervaringen met Ozempic

semaglutide

misselijkheid buikkrampen duizeligheid impotentie algemene zwakte constipatie acute diarree zelfmoordgedachten afwezigheid van menstruatie zware onregelmatige menstruatie

Metformine (589 meningen)
Victoza (193 meningen)
Saxenda (113 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (74 meningen)

18-10-2023 | Man | 55
semaglutide (0,5mg)
Diabetes type 2
Eerste week 3kg afgevallen daarna gewenning Nu Eerste dag 0.5 en mijn hongergevoel was meteen weer weg. Ik heb Diabetes 2, en moest glycazide halveren dat was teveel was erg moe door hypers

21-09-2023 | Man | 72
semaglutide (0,25)
Diabetes type 2
Pas begonnen met spuitje 0,25. Direct ziek, braakneigingen, zweten, moe, maagpijn . Stop ermee.

20-08-2023 | Man | 51
Diabetes type 2
Vanwege zeer veel bijwerkingen van met name Metformine en Rybelsus (altijd diarree bv) Ozempic gekozen om toch de bloedsuikers te verlagen. Ik moest helaas opbouwen, waardoor de suikers eerst stegen, maar nu met 1mg per week gaat het al heel goed. Ik ben 6 weken onderweg en voel me al veel beter. Ik heb ook ernstig overgewicht en eet niet veel, maar van bijwerking afvallen[lees meer...] heb ik nog niks gemerkt. Ik hoop, dat mensen dit medicijn niet alleen wegens overgewicht gebruiken, want de tekorten aan dit medicijn zijn echt heel schadelijk voor Diabetes patiënten.

19-07-2023 | Man | 55
Diabetes type 2
gebruik nu 7 maanden ozempic 1 en ben al 12 kilo afgevallen mijn suikerproblemen zijn ontstaan na snelle gewichtstoename oa door palyperidon gebruik voor mijn geestelijke klachten heb met ozempic nagenoeg geen hongergevoel meer dat stelt me in staat flink te dieten heb momenteel een gewicht van nog 115 kg en hoop in de toekomst een gewicht te bereiken van 86-90 kg dan heb [lees meer...]ik kans dat ik van mijn diabetes af ben ben zeer gelukkig met het medicijn

19-07-2023 | Man | 57
semaglutide (0.5)
Afslanken - overgewicht
Sinds 15 mei gestart met Ozempic. Bloedsuiker schommelingen, overgewicht. Vele diëten geprobeerd. Sport 6uur intensief, zonder resultaat. In overleg met arts n.a.v. bloedonderzoek gestart met Ozempic. Was heel sceptisch, gezien bijwerkingen. Nu 9 weken verder en 9kg lichter. Geen last van bloedsuiker schommelingen meer. Geen zweetaanvallen. Maar ook amper bijwerkingen.[lees meer...] Voel me veel prettiger. Eten gaat goed, eet wel veel minder maar nog steeds gezond. Sporten gaat ook veel beter, meer energie. Al met al zeer tevreden. Nog -11kg te gaan.

18-07-2023 | Man | 63
semaglutide (14)
Diabetes type 2
In verband met veel prednisolon gebruik voor mijn longen was moest ik erg veel extra insuline spuiten om onder de 20 te blijven. Door het gebruik van Rybelsus nu 14mg zit ik zo'n 90% in mijn streefgebied. Qua gewicht viel ik een kleine 5 kg af echter in de weken erna zat dat er zo weer bij. Helaas die bijwerking heb ik niet. De misselijkheid en diarree zijn wellicht voor m[lees meer...]ij een reden om te stoppen als ik van de prednisolon af ben.

13-07-2023 | Man | 49
semaglutide (1MG)
Afslanken - overgewicht
Helpt je om te minderen en of te stoppen met snoepen, zoetigheid; alcohol en grote portie aan maaltijden. Nadeel voor wie graag eet en kookt ... zin in lekker eten en koken is ook weg hiermee...

22-05-2023 | Man | 61
semaglutide (0,5)
Diabetes type 2
Ben in een halfjaar tijd afgevallen van 83 naar 75 kg. Is dat niet te veel in een half jaar? Gemiddelde suikers zijn goed, 46. Geen hypo's meer

07-04-2023 | Man | 53
semaglutide (0)
Diabetes type 2
Op advies van de p.o.s. vandaag begonnen met ozempic 0,25. zou mij eens benieuwen. ps stap 2 ( mijn mening) heb ik eerst maar ff zo ingevuld, anders kon je niet verzenden,

05-04-2023 | Man | 38
semaglutide (0,25)
Afslanken - overgewicht
Op aandringen van mij schreef de arts het voor. Jaren veel manieren van afvallen geprobeerd. Allemaal 10 kilo eraf en 12 erbij. Dit is DE oplossing voor mij. Bijna 10 kilo kwijt in 5 weken, geen bijwerkingen of een rot gevoel. Ik heb mij jaren niet zo goed gevoeld. Als je teveel eet of ongezond eet dan straft Ozempic je. Hou je je aan dieet dan geen bijwerking, doe je te [lees meer...]gek, dan krijg je straf. En geloof mij, buikpijn en misselijk ongekend. Het zelfde effect als een operatie. Super blij met dit middel! Ik betaal het zelf, maar is het dubbel en dwars waard voor mij.

23-02-2023 | Man | 55
Afslanken - overgewicht
Ben 5 weken begonnen met ozempic Eerst 0,5 18 klikjes ophogen naar36 klikjes Nu de 5 week 36 klikjes van 1mg Ben nu 9 kilo kwijt Maar ben elke dag ziek Misselijk overgeven hoofdpijn darmkramp pijn op de borst pijn boven in de buik Niet of nauwelijks eten Drinken gaat ook slecht Ik vind het geen aanrader .

18-02-2023 | Man | 65
semaglutide (1)
Diabetes type 2
eerste 4 maanden nergens last van maar nu al 3 a 4 maanden veel last zoals veel buikpijn misselijk veel winden laten en diaree en ik heb het meest last als ik ik bed lig dan gaat alles borrelen in mijn lijf , ik hoop dat het snel over gaat

15-02-2023 | Man | 74
Diabetes type 2
Ik gebruikte eerst 0.25 mg 4 weken, daarna 0.5 mg 4 weken en nu na 2 weken 1.0 mg hevige pijn in onderbuik rechts en onder rug rechts hiervan de huisarts in kennis gesteld, moet nu afbouwen weer tot 0.25 mg. Ben wel 8 kg kwijt. Eigenlijk tot de pijn niet weg is wil ik voorlopig stoppen met prikken.

28-11-2022 | Man | 62
semaglutide (0.25MG)

13-10-2022 | Man | 55
semaglutide (3mg)
Diabetes type 2
Gebruik sinds een maand rybelsus (de pil vorm van ozempic ) en veel last van misselijkheid ,maagzuur en indigestie, en ik ging vermageren zeiden ze ,ben al 4,5 kg bijgekomen sinds begin gebruik ,en heb constant een hongergevoel (maar eet minder dan vroeger )

29-09-2022 | Man | 80
semaglutide (1,0)
Afslanken - overgewicht
Van 138 kg naar 118 kg op 15 maanden tijd. Daarna niet meer. In België niet terugbetaald als je geen diabeet pacient bent.;best duur- 105€ voor 4 maal spuiten