Metformine (572 meningen)
Jardiance (54 meningen)
Glimepiride (48 meningen)

16-08-2021 | Man | 60
Diabetes type 2
reeds 10 weken bezig, 4x.025mg, 4x0.50mg, 2maal1mg. Je word zwak, misselijk,kan niets meer eten, niets smaakt nog , je kan toch niet leven op mars en koekjes. de moraal word er zeker niet positiever op. sociaal leven staat op nul. Mijn man heeft een groot restaurant, gn overgewicht, moet veel werken, je suiker word stabiel maar ten koste van wat??????

26-02-2021 | Man | 66
semaglutide (1)
diabetes type 2

28-01-2021 | Man | 58
Diabetes type 2
Alle merken van dit soort medicijn al geprobeerd en niet een die echt ook maar een beetje resultaat gaf. Ozempic 1 mg nu na een jaar gestopt. Dit soort medicijn gaf geen verandering in Glucosewaarde . Lijkt wel een soort gemeen gif wat echt niet goed is voor een mens.

29-12-2020 | Man | 54
semaglutide (0.25)
Diabetes type 2
Het is een goed werkend middel, wat wel een vereiste is, nadenken en aanpassen van je eet gewoontes. Kleine beetjes, niet te veel, te vet of te zoet. Wel voel ik mij wat sneller moe, maar goed dat kan ook tijd van het jaar zijn en gesloten sportschool. Maar door eerder op bed te gaan is dit ook weer te tackelen.

26-11-2020 | Man | 53
semaglutide (0.5mg)
Diabetes type 2
Ondanks de goede resultaten op mijn bloedsuikerwaarde ben ik na 4 maanden gestopt. De bijwerkingen waren zeer vervelend waarbij vooral de winderigheid en het boeren voor mijn werksituatie niet meer te doen waren. Helaas....

24-11-2020 | Man | 72

20-11-2020 | Man | 56
semaglutide (0.5)
Diabetes type 2
Sinds 8 weken in gebruik. Daags na injectie hypo. Twee dagen na injectie zeer zware buikpijn (half uur tot een uur lang). Weken lang obstipatie gehad en is nu eindelijk over. De hele dag hele vieze boeren laten zonder dat ik lucht inslik. Komt dus echt uit de maag. Ondanks dagelijks slikken van maagbeschermer continue oprispingen. Moet vaak tot wel 4 x daags extra maagtabl[lees meer...]etten slikken. Slecht slapen en vaak wakker doordat mijn maag opspeelt. Vaak draaierig en duizelig. Denk niet dat dit de oplossing is. Ik gebruik dit naast 1 x 1000mg metformine per dag. HbA1c dropte gelukkig wel, maar de positieve bijwerking dat je wat afvalt geldt bij mij helaas niet. Ga vanaf volgende week op Gliclazide over.

19-11-2020 | Man | 59
semaglutide (0,25mg)
Diabetes type 2
Man 59 jaar en al pakweg 7 jaar diabetes type 2. Ondanks medicatie, koolhydraatarme diëten e.d. lukte het mij niet om de bloedsuikerwaardes voldoende omlaag te brengen. Nuchter veelal rondom de 10 mmol/l of hoger. Ben vanaf 1 november 2020 beginnen met de opbouw van Ozempic. Start voor 4 weken met 0,25 Mg, Daarna in principe naar 0,5 Mg . Zit nu dus in 3e week. De eers[lees meer...]te week wat lichte bijwerkingen met name wat zuur oprispen en wat weeïg gevoel en minder eetlust. Al snel daalden de suikerwaarden naar een bandbreedte van 5,5 tot 7,2 mmol/l (nuchter geprikt). Vanaf de 2e week geen last meer van bijwerkingen. Voor mij dus een ‘supermiddel’ bloedsuiker waardes keurig omlaag naar normaal niveau. Minder trek dus val geleidelijk wat af (en dit alles ondanks minder bewegen gezien dit Corona tijd perk). Ben benieuwd naar het effect bij 0,5mg. Als waardes laag blijven mogelijk ook afbouw huidige orale medicatie (Metformine 2xdgs 500mg, Gliclazide 30mg 1xpdg 4 tabletten)

30-10-2020 | Man | 66
Suikerziekte (type 2)
na 18 mnd. gebruik kreeg ik last van hikken door mdl art gastroscopie gedaan. Gastroparese ontdekt en direct gestopt O.L. met internist. en over gegaan op Jardiance 10 Mgr. gestart . lijkt nu beter te gaan.

21-10-2020 | Man | 62
semaglutide (1Mg)
Suikerziekte (type 2)
Effectief kan ik nog niet zeggen te kort gebruik maar wel erg misselijk na twee dagen en twee keer over moet braken. Ondanks weinig eten hoge suiker 14

21-06-2020 | Man | 49
semaglutide
Ik gebruik al mijn 2e spuit op maximale hoeveelheid. Ondertussen ben ik wel al een maand thuis geweest. Problemen voor mijn dieet vol te houden. Klachten zijn geleidelijk aan omhoog gekomen. Zelfs naar dr. van wacht moeten gaan. En moest dan covit 19 test afleggen. Arts in de kliniek gaf mij dan pilletjes mee om eten beter te verteren. Binnekort naar arts om meer info.

01-06-2020 | Man | 55
semaglutide (1.0)

28-05-2020 | Man | 56
semaglutide (0.5)
Afslanken - overgewicht

21-04-2020 | Man | 65
semaglutide (25ml)
Diabetes type 2
Denk goed na of u dit wilt gaan gebruiken. Een paardenmiddel. Verschrikkelijk ziek van geweest. Dikke week later nog steeds last van de bijwerkingen. Bijna geen eetlust

17-04-2020 | Man | 60
Suikerziekte (type 2)
Jaren last van een zeer onregelmatige suikerspiegel die niet onder controle te houden is. gebruik 3x1000mg metformine en ook 48 eenheden langwerkende insuline. Maar de curves vooral s'morgens waren slecht (gemiddeld 12/15) hoe meer insuline hoe slechter de waardes werden in december 2019 Ozempic gaan gebruiken. Meteen gingen de waarde s'morgens omlaag naar 6/7 dus ook bego[lees meer...]nnen met afbouw van de insuline. Nu 5 maanden verder spuit ik nog 8 eenheden en voel me top op een enkele x na dat ik wat misselijk ben, nog een bijkomend voordeel is dat al de nodige kilo's ben afgevallen

29-03-2020 | Man | 67

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (587) - Anticonceptie - eenfase