Metformine (555 meningen)
Glimepiride (47 meningen)
Jardiance (42 meningen)

15-05-2020 | Vrouw | 70
Afslanken - overgewicht
ben 17 kg afgevallen n u schommelt het dan eraf weer bij en zo steeds op en neer.

05-03-2020 | Vrouw | 70
Afslanken - overgewicht
mijn ervaring is goed in het begin vreselijk ziek geweest van alles en nog wat van klachten zit nu op 1 mg al een tijdje maar krijg toch af en toe vreselijk buikpijn met diarree en krampen kan dit hoort dat er nog steeds bij. af en toe duik de misselijkheid ook op niet vaak meer en vreemde hoofdpijn. maar die buikklachten zijn het vervelendst.

20-06-2019 | Vrouw | 69
semaglutide (0,5mg)
misselijk braken hoofdpijn al 8 wkn lang gaat dit ooit over

26-07-2020 | Vrouw | 68
semaglutide (0,5)
Diabetes type 2
Een paar opmerkingen over Oxempic na gebruik van 10 weken: .Hoewel er steeds naar gevraagd wordt ben ik niet misselijk. Wel heb ik veelvuldig de hik. .Over het geheel genomen ben ik veel opgeruimder en heb ik meer 'levensvreugde' dan voorheen. Waar ik aan het begin van dit jaar steeds verder versomberde is mijn levenszin steeds verder opgeklaard. .Opmerkelijk is dat ik[lees meer...] de geur van rauw vlees werkelijk walgelijk ben gaan vinden. Behalve een plakje op mijn boterham hoef ik niet meer zonodig, zonder dat ik een vegetariër ben geworden. Ik vind het gewoon niet lekker. Ook gebakken vis hoef ik niet meer, terwijl een haring prima is. .Langzaam maar zeker heb ik aanzienlijk minder dorst en loop ik niet meer overal naar toe met een flesje water. .Nu, na tien weken, begin ik meer te eten. En begin weer 'hongergevoel' te ervaren. En moet ik weer aan mijn dieet denken. Ondertussen ben ik in tien weken zeven kilo afgevallen. Dat is mooi meegenomen.

29-03-2020 | Man | 67

25-09-2020 | Vrouw | 66
Diabetes type 2
Het gebruik van insuline had niet het gewenste effect. Mijn gewicht nam toe en de suiker werd slechter. Met ozempic bereikte ik dat mij gewicht afnam en de suikerwaarden werden stabieler. Ik gebruik nu geen insuline meer. Dus eerst gebruikte ik insuline (en metformine), Dat bracht geen oplossing (gewicht steeg, suikerwaarde steeg, meer insuline, dus gewicht steeds wee[lees meer...]r etc). Na gebruik ozempic daalde het gewicht en kon ik de insuline afbouwen. Nu gebruik ik alleen nog metformine.

05-09-2020 | Vrouw | 66
semaglutide (0,25)
Diabetes type 2
Gebruik al jaren Metformine 1000 2x per dag. De gemiddelde waarde bleef wat hoog 10.3. Daarom op advies internist gestart met Ozempic. Na de 4 weken startdosis van 0,25 hebben we besloten om voorlopig nog door te gaan met deze dosis omdat ik veel last heb van misselijkheid en een weeïg gevoel. Geen trek in eten en geen trek in koffie terwijl ik normaal gesproken wel gr[lees meer...]aag koffie drink. Ik begrijp zelf niet zo goed waarom en wanneer de bijwerkingen optreden. Soms pas 3 dagen na de injectie maar ook 15 uur na de injectie. De diabetesverpleegkundige is wel tevreden over de waarden die niet meer boven de 10 uitkomen en ik val af, wat heel prettig is. Als ik me altijd zo zou blijven voelen weet ik niet of dit vol te houden is. Ik ben nu 7 weken bezig en hoop dat ik me beter ga voelen want ik wil het heel graag een kans geven.

02-08-2020 | Vrouw | 65
semaglutide (0,5)
Vanaf maart 2020 begonnen met Ozympic. Na 2 weken begon de misselijkheid en eetlust verdween. Maandag prikken, donderdag ziek. Nu ruim 4 maanden verder 13kg afgevallen en bloedsuikerwaarde 5.9!!!. Zit nu dosering 0,5, zat op 1,00. Op advies van dokter gezakt vanwege maagklachten. Ik gebruik 2 x 1000 metfotmine. Met Glicazide moest ik gelijk stoppen toen ik met Ozympic bego[lees meer...]n. Twijfel heel erg of ik hiermee moet doorgaan omdat ik mij lang niet 100% goed voel. Maar met de waarde en gewicht ben ik heel blij mee.

21-04-2020 | Man | 65
semaglutide (25ml)
Diabetes type 2
Denk goed na of u dit wilt gaan gebruiken. Een paardenmiddel. Verschrikkelijk ziek van geweest. Dikke week later nog steeds last van de bijwerkingen. Bijna geen eetlust

01-11-2019 | Vrouw | 64
semaglutide (25mg)
Diabetes type 2
Injectie, éénmaal per week. Ik gebruik het naast Metformine 3 x dg 500 mg. Makkelijk te doseren, gebruiksvriendelijk. Merkte direct dat ik minder behoefte aan eten had en nuchtere suikerwaarde is binnen een week gezakt van gem. 10.0 naar 6.0. Heb het idee dat ik meer energie heb. Gelukkig ook een fb pagina gevonden waarin mensen hun ervaringen delen, dus voel voldoende s[lees meer...]upport.

28-01-2020 | Man | 63
semaglutide (0.50)
Diabetes type 2
Het werkt wel maar erg ziek nergens meer zin in walg van vlees terwijl ik dat eerst heerlijk vond maar ook veel misselijk en pijn in bovenbuik waardes zakken wel mooi en ben al meerdere kilo's kwijt

02-12-2019 | Man | 62
semaglutide (025)
Diabetes type 2
gebruik het nu een paar weken maar erg last van maagzuur en s'morgens erg misselijk

17-04-2020 | Man | 60
Suikerziekte (type 2)
Jaren last van een zeer onregelmatige suikerspiegel die niet onder controle te houden is. gebruik 3x1000mg metformine en ook 48 eenheden langwerkende insuline. Maar de curves vooral s'morgens waren slecht (gemiddeld 12/15) hoe meer insuline hoe slechter de waardes werden in december 2019 Ozempic gaan gebruiken. Meteen gingen de waarde s'morgens omlaag naar 6/7 dus ook bego[lees meer...]nnen met afbouw van de insuline. Nu 5 maanden verder spuit ik nog 8 eenheden en voel me top op een enkele x na dat ik wat misselijk ben, nog een bijkomend voordeel is dat al de nodige kilo's ben afgevallen

23-06-2020 | Vrouw | 59
Suikerziekte (type 2)
Het is kanker verwekkend niet gebruiken mensen krijgen alvleesklier ontsteking en kan omslaan in kanker!!!!

12-02-2020 | Man | 59
semaglutide (0,25)
Diabetes type 2
Ben gestart met dit medicijn vanwege het erg fluctuerende bloedsuiker, nu met de eerste drie weken van start gegaan en moet zeggen dat ik me beter voel dan voorheen.

02-10-2019 | Man | 59
semaglutide (0,25mg)
Diabetes type 2
Ik ben nog maar on het begin. Maar vind het belangrijk dit ervaren te delen. Eerste week bijna geen maar soms wel werking. Tweede week buikpijn, misselijk. Dragelijk maar onaangenaam

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (505) - Antibiotica - penicillines breedspectrum