Ervaringen met Ozempic

semaglutide

misselijkheid buikkrampen acute diarree duizeligheid impotentie afwezigheid van menstruatie buikgeluid constipatie algemene zwakte zware onregelmatige menstruatie

Metformine (589 meningen)
Victoza (193 meningen)
Saxenda (116 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (74 meningen)

12-12-2023 | Vrouw | 76
semaglutide (0,25mg)
Diabetes type 2
errste 2 weken geen bijwerkingen. daarna zo verschrikkelijk misselijk geweest. 2 weken lang. mijn maag accepteerde niets meer, een klein slokje water sons. mijn hele spijsvertering kwam stil te liggen. zo ziek was ik nog nooit... de hel...... nu 3 weken later zij maag en darmen nog niet goed. BEGIN ER NOOIT AAN,....

07-05-2023 | Vrouw | 75
semaglutide (25mg)
Diabetes type 2
Verschrikkelijk spul. was gezond en werdt ziek gemaakt door Ozempic

15-02-2023 | Man | 74
Diabetes type 2
Ik gebruikte eerst 0.25 mg 4 weken, daarna 0.5 mg 4 weken en nu na 2 weken 1.0 mg hevige pijn in onderbuik rechts en onder rug rechts hiervan de huisarts in kennis gesteld, moet nu afbouwen weer tot 0.25 mg. Ben wel 8 kg kwijt. Eigenlijk tot de pijn niet weg is wil ik voorlopig stoppen met prikken.

21-09-2023 | Man | 72
Diabetes type 2
Pas begonnen met spuitje 0,25. Direct ziek, braakneigingen, zweten, moe, maagpijn . Stop ermee.

08-04-2024 | Man | 71
Suikerziekte (type 2)
geen honger gevoel meer en suiker waarde super gebruikte 3 x novonorm 1 x jardiance nu 1 x novonorm 1 x jardiance

29-02-2024 | Man | 71

verhoogde hartslag

Algemeen ben ik heel tevreden over ozempic,het houd mijn bloedsuiker goed geregeld? en mijn gewicht is met 10% verminderd, maar is nu stabiel gebleven. Sinds ik ozempic gebruik is mijn hartslag verhoogd ,en dat is soms voelbaar ,en dat geeft dan plotse vermoeidheid ,bij lichte inspanning.(hartslag kan oplopen tot 130 slagen

19-08-2023 | Vrouw | 69
Afslanken - overgewicht
Het spuitje kan je veel langer dan 6 weken houden: ik bewaar het in de frigo en ik doe er dus heel lang mee, omdat ik op dosis 0,25 blijf. Zolang die dosis werkt, mag ik het zo houden van de endocrinoloog. Zolang de vloeistof niet troebel wordt, is ze goed. Normaal hoef je ze niet in de frigo te bewaren na opening, maar vermits ik er maanden mee goed ben en ze dus zolang [lees meer...]moet bewaren, leg ik ze in de frigo. Nooit problemen gehad, en de dokter vindt het prima en zegt dat het echte verspilling zou zijn de spuit na 6 weken weg te gooien!

19-08-2023 | Vrouw | 69
Afslanken - overgewicht
Ik heb een doos naaldjes gekocht in de apotheek: accu-fine 4mm 32 g. Ze kennen dat wel in de apotheek, wordt ook door diabetici gebruikt. Niet duur: 13€ voor 100 stuks

15-06-2023 | Vrouw | 69
semaglutide (0,25mg)
Afslanken - overgewicht
Kan iemand mij zeggen waarom men na een maand van 0,25 naar 0,5 zou moeten overstappen, en daarna naar 1 mg? Als je hetzelfde effect hebt qua hongergevoel, waarom doen mensen dat dan? Volgens mij heb je alleen meer kans op bijwerkingen; en het is véél duurder. Ik gebruik al 3 maand 0,25 met hetzelfde spuitje van 1mg. Volgende week het 2e spuitje .... En 9 kg afgevall[lees meer...]en .... zonder bijwerkingen. Natuurlijk zit mijn maag veel sneller vol,en voel ik mij misselijk als ik meer eet, maar dat is toch de bedoeling dacht ik.

15-06-2023 | Vrouw | 69
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik nu ozempic 0,25 gedurende 13 weken; 9 kg afgevallen zonder moeite; zin om te eten gedurende de maaltijden is weg. Ik heb weer controle over mijn lichaam. 0,25 werkt bij mij perfect, ik hoef niet sneller af te vallen: mijn huid moet zich kunnen aanpassen aan het vermageren. En ik blijf hetzelfde effect hebben met 0,25, dus moet ik niet verhogen van de endocrinol[lees meer...]oog. Waarom riskeren bijwerkingen te krijgen met te verhogen als 0,25 ook werkt?

10-11-2023 | Vrouw | 68
semaglutide (0,5mg)
Diabetes type 2
het is bij elke mens weer anders (zo blijkt).met het gebruik van Ozempic. Ik had er hoge verwachtingen van ? Gewicht is 95 kilo en een lengte van 1.69. Helaas moet ga ik er mee stoppen ...dus gewoon zelf ermee gestopt vanwege de vele bijwerkingen. Volgende week heb ik overleg met de Diabeetverpleegkundige . misschien heeft hij nog een optie voor mij . Ik voel me nu weer b[lees meer...]eter gelukkig.....alhoewel ik merk dat het nog steeds in mijn lichaam zit, die stoffen. Ik gebruik 1 Metformine 500 mg. en 1 Gliaglizide 80 mg in de avond. Ik ben jaloers op de mensen hier.. waarbij.. zelfs geen enkele.. bij werking is ! Als ik dat lees. maar mooi voor deze mensen hoor. Een zus van mij is er geweldig door afgevallen en haar suiker is erg mooi geworden.9 Daar diende het ook voor bij haar) Zij wil niet meer zonder Ozempic zij had soms 23 suiker . Gestaag valt ze netjes af.

10-11-2023 | Vrouw | 68
semaglutide (0,5mg)
Diabetes type 2
Eerst in pil vorming later de prik 0,5 mg Maar zo beroerd spierpijn in rug en benen, algehele malaise. jammer mijn nuchtere suiker was er goed mee gedaald. En afvallen lukte er niet mee

04-04-2024 | Vrouw | 67
Makkelijk in gebruik

26-05-2023 | Vrouw | 67
Diabetes type 2
Mijn bloedsuiker is nu perfect, ben gestopt met glycazide. Helaas is na 4 kilo te zijn afgevallen mijn overgewicht hetzelfde. Ik val niet verder af, ondanks dat ik aanzienlijk minder eet, (bijna) geen koolhydraten eet en voldoende beweeg en sport. Mijn eetlust is sterk verminderd, en iedere dag koken is een ware beproeving, want ik heb nergens zin in. Ik ben niet meer mis[lees meer...]selijk. Ik ga binnenkort met de diabetes arts toch maar alternatief bespreken.

17-07-2023 | Vrouw | 66
semaglutide (0,5)
Afslanken - overgewicht
Ben nu 6 weken bezig met Ozempic en heb lichte bijwerkingen. Maar de opbrengst is geweldig! Ik hoef niet snel en veel te eten, zit sneller vol, kan makkelijker ‘nee’ zeggen zonder het gevoel dat ik iets moet laten, kortom: er is een soort ‘eetrust’ over mij gekomen die ik eerder (alle diëten gedaan)niet meemaakte. Daarnaast val ik gestaag af: inmiddels bijna 5 kilo. Ben va[lees meer...]n 0,25 (vier weken) naar 0,5 gegaan maar vraag me af wat de meerwaarde is. Effect is hetzelfde maar bijwerkingen wat meer.

15-07-2023 | Vrouw | 66
semaglutide (0,50)
Afslanken - overgewicht
epressiva en Semaglutide Meer dan 35 jaar geleden raakte ik in een zware depressie. Men schreef mij antidepressiva en benzodiapzines voor. De laatste waren verslavend, werd gezegd en werden na een tijd stopgezet. Met de antidepressiva kon ik redelijk normaal functioneren en mijn professionele plus huishoudelijke taken naar behoren uitvoeren. De antidepressiva ware[lees meer...]n niet verslavend, werd gezegd. De ervaring van mezelf en de meerderheid (voltalligheid) van patiënten is anders. Het blijkt onmogelijk om het gebruik te staken. Telkens ik probeerde af te bouwen, kwam ik opnieuw in een zware depressie terecht. Het andere grote nadeel van de antidepressiva is de gewichtstoename. Zelfs met een streng dieet. Deze bijwerking heeft daarenboven een ‘ creeping effect’. Het lichaamsgewicht blijft stijgen in de loop der jaren. Een zeer demoraliserende factor voor patiënten. “Je doet iets fout” zei mijn arts. ’’Dat is de reden.” Sinds een paar maanden ben ik gestart met Ozempic, een soort medicatie voor diabetespatiënten, Mijn gewicht daalde met een aantal kilo’s zonder een drastische verandering van mijn dieet. Ik stel mij de vraag hoe de antidepressiva en de semaglutide op elkaar inwerken. Mijn depressie flakkert weer hevig op en ik heb hoe meer hoe meer zelfmoordgedachten.