semaglutide

Glimepiride (48 meningen)
Jardiance (47 meningen)

01-11-2020 | Vrouw | 74
semaglutide (0,25mg)
Ben dag en nacht misselijk met overgeven, zelfs s'nachts. Ik heb de eerste 4 dosis van 0,25 mg gehad maar ga niet hoger. Kan nergens naar toe vanwege de misselijkheid. Ben ook verschrikkelijk moe. Mijn lichaam doet zeer vanwege het overgeven.

24-11-2020 | Man | 72

15-05-2020 | Vrouw | 70
Afslanken - overgewicht
ben 17 kg afgevallen n u schommelt het dan eraf weer bij en zo steeds op en neer.

05-03-2020 | Vrouw | 70
Afslanken - overgewicht
mijn ervaring is goed in het begin vreselijk ziek geweest van alles en nog wat van klachten zit nu op 1 mg al een tijdje maar krijg toch af en toe vreselijk buikpijn met diarree en krampen kan dit hoort dat er nog steeds bij. af en toe duik de misselijkheid ook op niet vaak meer en vreemde hoofdpijn. maar die buikklachten zijn het vervelendst.

20-06-2019 | Vrouw | 69
semaglutide (0,5mg)
misselijk braken hoofdpijn al 8 wkn lang gaat dit ooit over

28-06-2021 | Vrouw | 68
semaglutide (50)
Diabetes type 2
Gestart met 0,25 erg misselijk. Ging nagenoeg over, over 0,50 4 kilo afgevallen, hba1 goed. Abasaglar van26e,naar 12e. Nu na een jaar hetzelfde,maar nog misselijk,zwarte vlekken voor mijnogen, duizelig, totaal futloos, veel last van mijn maag. Zuurbranden, steeds minder eten, bij elke hap meteen de hik. IK ben ermee gestopt, dat houdt onherroepelijk in dat IK weer meer [lees meer...]insuline moet gaan spuiten en dus die 4 kilo minstens weer aankom. Maar vooral het verlies van energie, totaal futloos op de bank, voor mij geen fijn middel

26-07-2020 | Vrouw | 68
semaglutide (0,5)
Diabetes type 2
Een paar opmerkingen over Oxempic na gebruik van 10 weken: .Hoewel er steeds naar gevraagd wordt ben ik niet misselijk. Wel heb ik veelvuldig de hik. .Over het geheel genomen ben ik veel opgeruimder en heb ik meer 'levensvreugde' dan voorheen. Waar ik aan het begin van dit jaar steeds verder versomberde is mijn levenszin steeds verder opgeklaard. .Opmerkelijk is dat ik[lees meer...] de geur van rauw vlees werkelijk walgelijk ben gaan vinden. Behalve een plakje op mijn boterham hoef ik niet meer zonodig, zonder dat ik een vegetariër ben geworden. Ik vind het gewoon niet lekker. Ook gebakken vis hoef ik niet meer, terwijl een haring prima is. .Langzaam maar zeker heb ik aanzienlijk minder dorst en loop ik niet meer overal naar toe met een flesje water. .Nu, na tien weken, begin ik meer te eten. En begin weer 'hongergevoel' te ervaren. En moet ik weer aan mijn dieet denken. Ondertussen ben ik in tien weken zeven kilo afgevallen. Dat is mooi meegenomen.

29-03-2020 | Man | 67

semaglutide (1)
diabetes type 2

30-10-2020 | Man | 66
Suikerziekte (type 2)
na 18 mnd. gebruik kreeg ik last van hikken door mdl art gastroscopie gedaan. Gastroparese ontdekt en direct gestopt O.L. met internist. en over gegaan op Jardiance 10 Mgr. gestart . lijkt nu beter te gaan.

25-09-2020 | Vrouw | 66
Diabetes type 2
Het gebruik van insuline had niet het gewenste effect. Mijn gewicht nam toe en de suiker werd slechter. Met ozempic bereikte ik dat mij gewicht afnam en de suikerwaarden werden stabieler. Ik gebruik nu geen insuline meer. Dus eerst gebruikte ik insuline (en metformine), Dat bracht geen oplossing (gewicht steeg, suikerwaarde steeg, meer insuline, dus gewicht steeds wee[lees meer...]r etc). Na gebruik ozempic daalde het gewicht en kon ik de insuline afbouwen. Nu gebruik ik alleen nog metformine.

05-09-2020 | Vrouw | 66
semaglutide (0,25)
Diabetes type 2
Gebruik al jaren Metformine 1000 2x per dag. De gemiddelde waarde bleef wat hoog 10.3. Daarom op advies internist gestart met Ozempic. Na de 4 weken startdosis van 0,25 hebben we besloten om voorlopig nog door te gaan met deze dosis omdat ik veel last heb van misselijkheid en een weeïg gevoel. Geen trek in eten en geen trek in koffie terwijl ik normaal gesproken wel gr[lees meer...]aag koffie drink. Ik begrijp zelf niet zo goed waarom en wanneer de bijwerkingen optreden. Soms pas 3 dagen na de injectie maar ook 15 uur na de injectie. De diabetesverpleegkundige is wel tevreden over de waarden die niet meer boven de 10 uitkomen en ik val af, wat heel prettig is. Als ik me altijd zo zou blijven voelen weet ik niet of dit vol te houden is. Ik ben nu 7 weken bezig en hoop dat ik me beter ga voelen want ik wil het heel graag een kans geven.

02-08-2020 | Vrouw | 65
semaglutide (0,5)
Vanaf maart 2020 begonnen met Ozympic. Na 2 weken begon de misselijkheid en eetlust verdween. Maandag prikken, donderdag ziek. Nu ruim 4 maanden verder 13kg afgevallen en bloedsuikerwaarde 5.9!!!. Zit nu dosering 0,5, zat op 1,00. Op advies van dokter gezakt vanwege maagklachten. Ik gebruik 2 x 1000 metfotmine. Met Glicazide moest ik gelijk stoppen toen ik met Ozympic bego[lees meer...]n. Twijfel heel erg of ik hiermee moet doorgaan omdat ik mij lang niet 100% goed voel. Maar met de waarde en gewicht ben ik heel blij mee.

21-04-2020 | Man | 65
semaglutide (25ml)
Diabetes type 2
Denk goed na of u dit wilt gaan gebruiken. Een paardenmiddel. Verschrikkelijk ziek van geweest. Dikke week later nog steeds last van de bijwerkingen. Bijna geen eetlust

17-08-2021 | Man | 64
Suikerziekte (type 2)
Na 30 jaar last te hebben gehad van suikerziekte ben ik in samenwerking met diabeet verpleegkundige en internist gestart met wijziging in levensstijl. Hierbij ondersteunt door gebruik van ozempic. het resultaat na 6 maanden: insuline gebruik is bijna nihil. Medicijn gebruik ( tegen hoge bloeddruk en hoge cholesterol ) gestopt. In totaal 18 kg afgevallen. Eigenlijk ge[lees meer...]en bijwerkingen ondervonden in de afgelopen tijd. wel helpt het lichte gebrek aan eetlust om verder af te vallen. Doel: geheel stoppen met insuline en medicijn gebruik aan einde van het jaar.