Ervaringen met Ozempic

semaglutide

misselijkheid buikkrampen duizeligheid impotentie algemene zwakte constipatie acute diarree zelfmoordgedachten afwezigheid van menstruatie zware onregelmatige menstruatie

Metformine (589 meningen)
Victoza (193 meningen)
Saxenda (113 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (74 meningen)

03-02-2023 | Vrouw | 53
Diabetes type 2
Ik gebruik het sinds ongeveer 1 jaar en ben 2 kilo bijgekomen’ipv afgevallen.

21-10-2022 | Vrouw | 53
semaglutide (40)
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik Ozempic nu 20 weken en ik ben 14 kilo afgevallen. Met de pen moet/kan je de eerste weken 0,25 (19 tikken) en evt daarna 0,5 (38 tikken) nemen. Ik ben begonnen met 25 tikken en na 3 weken naar 40 tikken overgegaan, een beetje meer dus maar ben van de ronde getallen. De eerste week was ik heel erg moe en best misselijk maar niet dat het mijn functioneren in de weg[lees meer...] stond. Na al die weken ben ik soms nog vaag misselijk en heb ik soms last van oprispingen. Maar ook daar is prima mee te leven. Om af te vallen doe ik OMAD, one meal a day. Een strenge vorm van intermitted fasting. Ik doe 4 a 5 dagen per week OMAD en de andere dagen eet ik gewoon, zeker in het weekend. Als ik eet, eet ik waar ik trek in heb, ook gewoon friet met mayo en snack. Het voordeel van Ozempic is dat mijn eetlust echt is afgenomen en met 1 maaltijd per dag eet ik altijd lekkere dingen. Gewoon met het gezin, hollandse pot, pasta enz. Ik zit dus niet op een blaadje sla en magere kwark. Ik eet gewoon een croissantje en een lekker broodje bij mn ontbijt in het weekend. Dus als ik eet, is het geen mager eten, ook gewoon uit eten. Maar ik eet wel minder, gewoon omdat ik minder trek heb. Ik ben echt super blij met Ozempic, let op! Het is zeker geen wondermiddel en ik moet echt mn best doen en ook NEE zeggen tegen tussendoortjes, maar het heeft er wel voor gezorgd dat ik echt minder kan eten. De mateloosheid die ik voorheen had heb ik niet meer. Dat mensen het soms met een maagverkleining vergelijken snap ik wel, dan kun je tussen je oren nog steeds trek hebben maar er kan minder in. Dat is wat Ozempic voor mij doet. Nog 6 kilo te gaan maar ik heb er alle vertrouwen in en voel me nu al zo veel zelfverzekerder. Ik heb mn hele verhaal en ervaring maar opgeschreven en ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik miste soms de info hoe anderen het gebruik ervaren en hoe ze het echt doen want alleen een prik erin en gewoon dooreten gaat het niet worden. Het is een hulpmiddel en geen wondermiddel. Veel succes!

11-10-2022 | Vrouw | 53
Diabetes type 2
sinds begin juni gestart.... sindsdien steeds dezelfde bijwerkingen die draaglijk zijn.. viertal kilo vermagerd doordat je minder kan eten.. bijwerkingen verergeren als je teveel eet of de foute dingen eet.. insuline (lantus) van 22E naar 12E en suikerwaarden gezakt van 7,6 naar 6,3 :-) ik ga ermee door en hoop ooit de insuline te kunnen stoppen!

08-10-2022 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Ik ben gestart met ozempic op doktersbevel voor mijn diabetes. Sinds half januari tot nu 25 kg afgevallen. In het begin geen last van bijwerkingen. In augustus kreeg ik wel wat maaglast maar was houdbaar. Maar nu, de laatste week heb ik al serieus moeten braken, constant braakneigingen ook en last van de maag. Dus, ik stop ermee. Al dan niet tijdelijk, daar ben ik nog n[lees meer...]iet uit maar op die manier hoeft het voor mij ook niet meer. Doordat ik me niet goed voel zie je me ook vermageren natuurlijk, maar dat weegt niet op tegen het misselijk zijn.

21-10-2023 | Vrouw | 51
Afslanken - overgewicht
Goede ervaring. Nu na 11 maanden 19 kg kwijt. Nu ongeveer een halve kg per 2 maanden. Ik voel mij geweldig. Suiker goed, veel minder medicatie. Ik hoop ooit van de insuline af te kunnen. Ik mag nu niet teveel meer afvallen. Gezond bmi nu. Ik ben blij. Hopelijk gaat het bij meer mensen goed, zonder teveel bijwerkingen. Ik had geen bijwerkingen gelukkig.

29-09-2023 | Vrouw | 51
semaglutide (0.25g)
Afslanken - overgewicht
Sinds 3 weken prik ik 0.25 g. Eerste 2 weken voelde prima en de snaaimomenten waren prima onder controle. Na derde spuit zeer ernstige bijwerkingen . Lijk ik steeds een hypo te doen waardoor ik extreem moe word. Normaal zit ik vol energie en kan ik bergen verzetten. Het afvallen gaat daarom ook snel maar voelt niet gezond aan , aangezien ik geen eten meer verdraag precies.[lees meer...] ... hoop dat de klachten uitdeinen en ik toch naar een gezond eetsysteem kan gaan. Ik eet van nature niet overdreven veel Kh dus weet niet waaraan het ligt. .. ik twijfel sterk om door te gaan .

20-09-2023 | Vrouw | 51
semaglutide (0.50)
Afslanken - overgewicht
ik ben in 8 wkn 8 kilo afgevallen. zelf ook eetpatroon aangepast en veel gaan wandelen. ik ben zeer tevreden en ja in het begin ook zeer misselijk geweest. nu spuit ik 0.75 per week en voel mij prima!

20-08-2023 | Man | 51
Diabetes type 2
Vanwege zeer veel bijwerkingen van met name Metformine en Rybelsus (altijd diarree bv) Ozempic gekozen om toch de bloedsuikers te verlagen. Ik moest helaas opbouwen, waardoor de suikers eerst stegen, maar nu met 1mg per week gaat het al heel goed. Ik ben 6 weken onderweg en voel me al veel beter. Ik heb ook ernstig overgewicht en eet niet veel, maar van bijwerking afvallen[lees meer...] heb ik nog niks gemerkt. Ik hoop, dat mensen dit medicijn niet alleen wegens overgewicht gebruiken, want de tekorten aan dit medicijn zijn echt heel schadelijk voor Diabetes patiënten.

14-05-2023 | Vrouw | 50
Diabetes type 2
Slikte veel pillen voor diabetes en moest 4x pd meten en evt. bijspuiten. Met ozempic zou ik de pillen ( 6 pd ) af kunnen bouwen en hoefde ik niet meer 4x pd te meten en bij te spuiten. Verder heb ik een bmi van 36 dus daarvoor ook ideaal. Heb 4 weken 0,25 mg gespoten en 2 weken 0,50. 10 kilo afgevallen. Maar ik functioneer totaal niet meer. Als ik al eten zie of ruik w[lees meer...]ordt ik onpasselijk. Ben ontzettend beroerd de hele dag. Hoewel ik nog niet heb hoeven braken heb ik dat gevoel wel de hele dag door. Zodanig dat ik de deur niet meer uit ga. Niks meer kan . Verbruik ca. 500 calorieën pd. En drink max 0.5 liter pd. Meer wil er niet in. Ik stop nu toch maar met ozempic. Is te allesbeheersend. Lig alleen nog maar op de bank en slaap ca15 a 16 uur pd. Alles is te veel en prikkels kan ik niet verdragen. De laatste prik zit nog in mijn systeem , maar zal er geen meer nemen.

24-04-2023 | Vrouw | 50
semaglutide
Afslanken - overgewicht
(Let op: deze mening is aangepast, in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.)

04-12-2023 | Vrouw | 49
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik alweer 4 weken Ozempic 0,25mg. Tot op heden geen bijwerkingen en ook nog geen kilootje afgevallen. Helaas. Ik blijf nog wel hopen dat er bij een ophoging naar meer mg Ozempic wel zijn werk gaat doen.

13-07-2023 | Man | 49
semaglutide (1MG)
Afslanken - overgewicht
Helpt je om te minderen en of te stoppen met snoepen, zoetigheid; alcohol en grote portie aan maaltijden. Nadeel voor wie graag eet en kookt ... zin in lekker eten en koken is ook weg hiermee...

16-02-2023 | Vrouw | 49
Afslanken - overgewicht
Ik ben eind november 2022 gestart met Ozempic. Mijn bmi was te laag voor een maagverkleining en ik zat tegen obesitas aan. Op advies van een arts Ozempic gaan gebruiken. De eerste weken heb ik 0,25 mg geprikt maar dit heb ik al snel verhoogd naar 0,50 mg per week. Wel wat bijwerkingen af en toe en dat is met name oprispingen, soms een moeilijke stoelgang en als ik wijn dri[lees meer...]nk ben ik heel snel misselijk ;-). Maar het goede nieuws is dat ik binnen 2,5 maand 10 kg kwijt ben geraakt!! En mijn bmi aanzienlijk gezakt is. Ik voel me fitter en gezonder en zit veel beter in mijn vel! Ozempic is voor mij echt het beste wat mij afgelopen jaar is overkomen! Ik ga door totdat ik mijn streefgewicht bereikt heb. Ik let ook op mijn voeding want ik vind het belangrijk om gezond te eten. Af en toe een wijntje kan maar alles met mate. Daarnaast wandel ik zo rond de 5 km per dag. Het is vrij prijzig maar dat heb ik er voor over. Ik heb mij in jaren niet zo goed gevoeld want 10 kg minder maakt je echt een ander mens. Van binnen en van buiten!!

16-06-2023 | Vrouw | 48
Artrose
Helaas kan ik door mijn jarenlange artrose en reuma niet genoeg lopen en mag een hoop activiteiten niet doen.Eet gezond maar ging van 68 kilo bij 1.76 naar 96 kg. Ben daarom door mijn reumatoloog op ozempic gezet en ben nu 21 kg kwijt.Totaal geen last van bijwerkingen slik ook nog erg veel andere medicatie en minder pijn in mijn gewrichten. Maar heb nog wel trek hoor,niet [lees meer...]misselijk en erg blij dat het bestaat.

07-11-2023 | Vrouw | 47
semaglutide (0,5mg)
BMI boven de 30 Ik ben er zo ziek van ,spuit nu 2 weken 0.5 ,mag je er ineens mee stoppen of moet er afgebouwd worden?

22-09-2023 | Vrouw | 47
Diabetes type 2
Reeds enkele jaren diabetes type 2 waarvoor Metformax. Niet meer afdoend en ook overgewicht. Dokter wou Ozempic 0,25mg opstarten. Eerste 2 weken vielen bijwerkingen mee, misselijkheid en vlug verzadigd en geen hongergevoel. Na 3de week ernstig last van maag en darmen, diarree en krampen. 4de week aanhoudende buikkrampen en diarree die enkel weggingen met Buscopan Forte en [lees meer...]pijnstilling. Dadelijk moeten stoppen van arts. Nu maag-en darmontsteking waarvoor Motilium tot het uit mijn systeem is. 3kgs afgevallen maar mijn glucose nog steeds te hoog nuchter. Voor mij nooit meer. Slechte ervaring.