Metformine (568 meningen)
Jardiance (48 meningen)

28-05-2020 | Vrouw | 52
semaglutide (0,5mg)
Diabetes type 2
Gebruik sinds jan 2020 nu Ozempic. Glucoses waren erg ontspoord door prednisongebruik. Glucoses normaliseerde onvoldoende nadat ik gestopt was met prednison. Glucose van 26 voor de lunch was niet ongewoon. Gebruikte al 1x40 mg glyclazide, 3x1000 mg Metformine, 3x daags Novorapid 10-12 eenheden en 1x daags 118e Tresiba. Na een maand Ozempic is de glyclazide gestopt en een m[lees meer...]aand later ook de kortwerkende insuline. Op dit moment spuit ik van de 118e nog 14e eenheden Tresiba en bouw ik deze langzaam af tot 0. Ik voel me naast de misselijkheidsklachten die er helaas nog steeds zijn veel beter. Ik hoop wel dat de misselijkheid weggaat. Ook heb ik minder eetlust en hongergevoel, wat geresulteerd heeft in -17 kg, waar ik ook erg blij mee ben. Kortom ondanks de misselijkheidsklachten zet ik door.

09-01-2022 | Vrouw | 51
semaglutide (0,25)
Afslanken - overgewicht
Ik ben 4 kg kwijt in 6 weken , ook misselijk maar ik kan niet meer op groot wc gaan neem van alles om te gaan maar komt maar stilletjes op gang over een paar dagen dan kan ik pas naar wc maar met laxerende middel

28-01-2020 | Vrouw | 51
semaglutide (0,25mg)

26-11-2019 | Vrouw | 51
semaglutide (0,5)
Diabetes type 2
Na eerst Victoza te hebben gebruikt voor maand of 8 en daarbij te veel last van de bijwerkingen. Besloten om over te stappen naar Ozempic. Victoza moest dagelijks gebruikt worden de Ozempic maar 1x in de week. Dat was wel fijn. Helaas werden de klachten niet minder en was het uiteindelijk niet meer vol te houden. Om uit te sluiten dat er iets anders aan de hand was traject[lees meer...] doorlopen bij MDL arts, met als 🍒 op de taart een colonoscopie ☹️. Gelukkig heeft deze gezegd te stoppen met de medicatie. Voel me zo veel fijner zonder de Ozempic😁. Helaas was ik de pechvogel die dit medicijn niet kon verdragen geloof dat het meestal niet zo extreem is. Dus mocht je het nodig hebben altijd proberen en zelf ervaren😁

03-01-2022 | Vrouw | 49
semaglutide (2.4)
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik het nu pas 1 dag, moest volgens de ha meteen met 2.4 beginnen, was al na een halfuur erg misselijk. Hebben jullie de dosis opgebouwd? En hoe zie je dan de dosis? Mijn pen geeft alleen 1mg aan, verder alleen streepjes.

17-11-2021 | Vrouw | 49
Diabetes type 2
Ik spuit nu 3 maanden ozempic, eerste 2 maanden 0.25 en nu 0.5 Het helpt om de suikerwaarden te verminderen, dat is zeker. Echter zijn er veel bijwerkingen. Eerste 2 dagen na het spuiten ben ik duizelig en misselijk. Daarnaast heb ik veel last van buikkrampen en diaree. Egaal wat ik eet. Telkens van te voren bedenken als je ergens naar toe gaat: is daar wel een wc? En als[lees meer...] je een buikkramp krijgt meteen moeten rennen naar de wc. Ja ik ben afgevallen maar das ook niet gek op deze manier ga ik overwegen om hiermee te stoppen.

21-06-2020 | Man | 49
semaglutide
Ik gebruik al mijn 2e spuit op maximale hoeveelheid. Ondertussen ben ik wel al een maand thuis geweest. Problemen voor mijn dieet vol te houden. Klachten zijn geleidelijk aan omhoog gekomen. Zelfs naar dr. van wacht moeten gaan. En moest dan covit 19 test afleggen. Arts in de kliniek gaf mij dan pilletjes mee om eten beter te verteren. Binnekort naar arts om meer info.

08-06-2020 | Vrouw | 49
semaglutide (0,5)
Diabetes type 2
Vroeger Victoza gebruikt ivm ernstig schommelende suikerwaardes en dat hielp om stabiel te worden en af te vallen, maar dat moest elke dag gespoten worden en daarom nu begonnen met Ozempic 1xpwk! De opstartfase 0,25mg na 4 wkn werd verlengd met nogmaals 4 wkn ivm bijwerkingen; Hoofdpijn- Misselijk-Ernstige Hypo's-Buikkrampen. Ik gebruikte de eerste 4 wkn ook nog Glyclazide[lees meer...] erbij. Dat werd bij de verlenging gestopt en Hypo's gingen weg! Ik voelde me beter en actiever ondanks de bijwerkingen en besloot door te zetten en nu na 8 wkn 0,25mg 1xpwk te hebben gespoten heb ik met arts besloten om op te hogen naar 0,5mg 1xpwk. Voordat ik op mocht hogen moest ik opnieuw mijn suikerwaardes laten prikken en gek genoeg waren ze hoger dan voordat ik begon! (Door het stoppen met de glyclazide?!?! Arts denkt van wel, maar de hypo's die ik had lieten toen ik het bij de Ozempic gebruikte lieten me van mijn graatje gaan en dus kan ik dat echt niet samen gebruiken.) Dosis Ozempic dus opgehoogd naar 0,5mg 1xpwk. Dit doe ik nu dus 1wk en al de hele week hoofdpijn en scheel zien en sterretjes en lichtflitsen. Al het licht komt veel harder binnen! De misselijkheid valt nu mee tot ik iets eet dan blijft het spoken tot het verwerkt is in mijn maag. (Ik heb dan ook een maagverkleining gehad in 2014 en toen kon ik ook niet alles eten en werd ik soms ziek ervan. Nu op dat zelfde nivo qua eten hoeveelheid en bepaalde producten en er soms ziek van zijn, maar ik accepteer het, omdat ik dan ook niet aankom in gewicht!) Ik hoop dat de hoofdpijn minder wordt en zeker de sterretjes zien, want zo kan ik niet deelnemen in het verkeer..... EN belangrijker; Ik hoop dat mijn suikerwaardes lager en stabieler worden! Ik houd nog even vol, want er is weinig alternatief als je ook de metformine (Hierbij moest ik heel vaak braken en was totaal vd wereld.) niet kunt verdragen! (Vrouw 49jr 95kg 1.75m)

30-01-2020 | Vrouw | 49
Diabetes type 2
Bij de eerste 4 bv An 0,25 heb niks van gemerkt gisteren met de 0,5 mg daar merkte ik het wel hoofdpijn beetje vol gevoel duizeligheid

14-12-2019 | Man | 49
semaglutide (0.5)
met pomp toch niet heel maal goed veel insuline gebruik van 9.5 eenheden naar 4.5 veel beter leven veel af gevallen waardes veel mooier

25-08-2021 | Vrouw | 48
semaglutide (0.25ml)
Afslanken - overgewicht
Ik ben 22/4/2021 gestart met Ozempic 0.25ml en dit voor 4 weken. Nadien 4 weken 0,50ml en dan naar 1 ml. Momenteel gebruik ik nog steeds 1ml ( 25/08/2021)Ondertussen ben ik bijna 20 kg kwijt. Volgende maand begin ik af te bouwen want ik het het resultaat wat ik wenste. Van 84,3kg naar 64,6 kg. Ik voel me super en ik zou het opnieuw doen.

28-07-2021 | Vrouw | 48
Suikerziekte (type 2)
Met 0.25 weinig last ban bijwerkingen, diarree en 1 keer misselijk en moeten spugen. Na 4 weken over op 0.5 nu veel meer last van; vannacht daardoor ook erg slecht geslapen. Ik hoop toch dat dat weggaat.... Inmiddels ruim 3 kilo afgevallen maar dat is ook niet zo raar denk met die diarree.... Suiker nuchter na 3 weken flink gezakt van 12.3 naar 8.7

07-09-2020 | Vrouw | 48
semaglutide (1)
Diabetes type 2
Sind maart 2020 gebruik ik ozempic. Ben eerst begonnen met 25mg daarna 0,5 en nu 1 mg. All aangegeven aan deskundige dat ik nog misselijk ben van maar krijg altijd te horen dat joort er bij., elke dag is anders dan andere. Ik leef per dag eant ik ben continuu misselijk de ene dag meer de andere minder . Ben echt uitgeput en heb geen concentratie om dingen te doen

08-11-2021 | Vrouw | 47
semaglutide (0.25)

22-01-2022 | Vrouw | 46
semaglutide (0,25)
Afslanken - overgewicht
Op 3 jaar tijd van 65 kg naar 75 kg, gewoon door Bourgondisch te leven en naar bijna nix meer gekeken.. Op eigen houtje, met shakes etc kreeg ik er gewoon nix meer af.. leeftijd waarschijnlijk🙈.. BMI net boven 25, nie ernstig ma wel nooit gehad in mn leven.. maar vooral ongelukkig als ik mezelf id spiegel zag.. sinds 8/12/21 bezig met de 0,25 en ondertussen, op n dikke 5[lees meer...] weken 5,5 kg kwijt. Zalig! De 1e week wel kotsmisselijk alsof er eten hoog in mn keel zat.. lust in zoetigheid & vreetbuien compleet weg.. was een echt snoep/koekie/koolhydratenmonster ma sinds ik begonnen ben gewoon nix meer en mis t ook nie.. ik denk nu zelfs na over hoe gezond iets is voor ik t opeet😅.. mijn alcoholgebruik is nagenoeg tzelfde gebleven dwz door de week zelden ma ih weekend ontzeg ik mij nix.. ma ik eet&drink sowieso minder want het vol gevoel is gewoon sneller daar.. ik zit dus ondertussen aan maand 2 en ben wel nog steeds 0,25 ah spuiten omdat ik dat voor mij zeer effectief vind en ook geen zin heb in mogelijke kotsmisselijkheid bij verhoging vd dosis.. dus, ik vind t n aanrader want word weer blij van mn spiegelbeeld..

06-01-2022 | Vrouw | 46
semaglutide (1mg)
Diabetes type 2
In aug 2020 gestart. Drie maanden behoorlijk misselijk en winderig. Nu na anderhalf jaar alleen aan de diarree bij vet eten. Inmiddels 23 kilo kwijt (start 96). Ben zo blij! Van maat 48 naar 42. Zelfs in de maanden dat ik vaak snoepte ivm scheiding, kwam ik niet aan.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum