Ervaringen met Victoza

liraglutide

Diabetes type 2 (146 meningen)
Diabetes type 1 (23 meningen)
Prediabetes (1 mening)
Diabetes type 3 (0 meningen)

Metformine (589 meningen)
Ozempic (292 meningen)
Saxenda (114 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (74 meningen)

03-01-2018 | Vrouw | 17
liraglutide (0.6mg)
Diabetes type 2
ik heb al en lange weg gewandeld voor iemand van 17 jarige leeftijd, ik ben de laatste 3 jaar enorm ziek beginnen worden.. tot op het punt ik niet meer kon rechtstaan.. niet meer kon denken.. niet meer wauw eten.. na en stuk of 14 specialisten verspreid over die 3 jaar, zijn we terecht gekomen bij en internist, die me als vervolg de diagnose : chronisch vermoeidheidssyndro[lees meer...]om gaf, ik was hier absoluut niet mee verder geholpen en wauw het nog niet accepteren.. als vervolg en afspraak gemaakt bij mijn huisarts om me door te verwijzen naar en endocrinoloog, ik dacht dat er misschien iets mis was met mijn schildklier want ondanks ik bijna niets eet val ik geen gram af.. toen ik bij de specialist kwam, besloot hij testen te doen waar als gevolg weer niets uit kwam, maar deze endocrinoloog was ook gespecialiseerd in suikerziekte.. na veel na denken en veel testen is er uit gekomen dat ik diabetes type 2 heb, heel fijn om eindelijk en diagnose te krijgen Hij vertelde me dat ik beter zou worden als ik gewicht zou verliezen, ongeveer 10 kg dus stuurde hij me door naar en diëtiste, zij schreef mooi en plan uit voor mij met de maaltijdhoeveelheden voor mij om af te vallen.. ze zij dat ik zo zeker gewicht zou verliezen daarna vroeg ze me wat ik per dag zo al eet.. om daarna tot de conclusie te komen.. dat ik per dag 400 calorieën minder eet dan haar plan om mij te laten af vallen.. dus ze wisten wederom geen raad met mij, mijn suikerdokter heeft me dan naar de metabole eenheid gestuurd, waar ik en nacht moest verblijven en waar ze mijn metabolisme en alles zouden meten.. waar uit kwam dat mijn metabolisme praktisch niet werkt.. dat zelfs en blad sla mij dik kan maken.. dat ik nooit echt nooit uit me zelf gewicht zou kunnen verliezen.. ik heb het gevoel dat dit mijn enigste kans en mijn laatste hoop is om gewicht te kunnen verliezen en me beter te gaan voelen.

23-10-2017 | Vrouw | 42
Afslanken - overgewicht
Dit product 6 maanden gebruikt als hulp bij afvallen, daar het met gewoon gezonder eten niet meer lukte. Altijd maar honger en dus dan toch teveel eten, ondanks gezond eten. Dit product zorgde ervoor dat ik eindelijk aan normale porties genoeg had! Na zes maanden 8 kilo kwijt. Ik krijg het echter niet voorgeschreven of vergoed. Noodgedwongen gestopt. Tussendoor en na zes[lees meer...] maanden overigens gezondheid laten checken: geen nadelige gevolgen gehad van het gebruik.

01-02-2017 | Man | 60
Diabetes type 2
Ik gebruikte al jaren de insuline lantes (24 uurs insuline) met als gevolg om 300 eenheden te spuiten ik 6x moest prikken met 50 eenheden. 24 uurs insuline heeft als nadeel dat je vlak na inspuiting veel te veel hebt, in het midden van de periode geweldig bent en aan het eind van de cyclus een tekort hebt, met als gevolg dat je met uiterste regelmaat moet spuiten en eten.[lees meer...] Victoza is zeer onverschillig aan die regelmaat zolang je maar spuit die dag,maar of dat nu om 17.30 uur of 21.00 uur is maakt geen verschil, daar komt bij dat je je de hele dag goed voelt op die rottige diarree na. Eens in de twee dagen een alles ontziende diarree wat een behoorlijke wissel trekt op het werkend en sociaal leven. Als je binnen 3 meter van een toilet blijft op deze dagen ben je veilig, ga je verder dan ben je de klos en gebeurt het gewoon waar je staat in je broek (bij mij 2 a 3 keer per maand), dat is heel jammer, maar toch wint het middel het van insuline wat ik ook een groot aantal jaren gebruikt heb. Ook was ik een zware roker 60 sigaretten per dag zo'n 35 jaar lang en stopte ineens en kwam 40 kilo aan die ik door Victoza in 6 maanden weer verloor.

02-01-2017 | Vrouw | 44
Diabetes type 1
Ben nu 5 weken aan het gebruiken en sinds 4 dagen geheel zonder insuline erbij. Dat is wel even wennen na ruim 22 jaar insuline gebruikt te hebben. Makkelijk is het wel om nog maar 1x per dag te moeten spuiten. Daarnaast test ik mijn suikerwaarden nog wel geregeld en vind het dan ook belachelijk, dat de teststrips niet vergoed worden nu ik Victoza gebruik en geen insuline [lees meer...]meer. Testen blijft cruciaal. Daarnaast merk ik wel wat bijwerkingen. Vooral zuuroprispingen zijn heftig, maag en buikpijn ook, daarnaast is mijn honger gevoel ernstig afgenomen. Moet mezelf dwingen om te eten. Maar daar was het ook wel gedeeltelijk om te doen. Nu maar hopen dat ik naast deze bijwerkingen ook gewicht verlies.

26-12-2016 | Man | 52

24-11-2016 | Vrouw | 67
Diabetes type 2
De waarde is mooi Ervaren bijwerkingen zijn: maagpijn, last van darmen, hoofdpijn en gewichtsafname

06-05-2016 | Vrouw | 50
Diabetes type 2
Voor mij een verzwaring in het gebruiksgemak, omdat ik naast metformine en gliclazide nu ook moet spuiten. Dat went eigenlijk nooit, bij mij niet tenminste. Glucose waarden gingen zo met een vol punt gemiddeld naar beneden, van 7.5 naar 6.5. Enige nare bijwerking vind ik het vaak voorkomen van een opgezette maag/buik. Je moet echt je porties eten aanpassen. Voordeel is dat[lees meer...] ik heel rustig afval, nu al 8 kg kwijt in dit half jaar dat ik victoza gebruik.

19-08-2015 | Vrouw | 60
Afslanken - overgewicht
3kg vermagerd op 4 weken; grootste bijwerking is massale oververmoeidheid; voor de rest beetje hartkloppingen; ben wel tevreden;dat overtollige gewicht meeslepen is ook maar niks;

28-02-2015 | Man | 56
Diabetes type 2
ruim 3 jaar geleden begonnen met Victoza, Eerst 0,6 daarna 1,2 en toen 1,8 ml. Begon af te vallen, en in 1 jaar tijd ruim 18 kg kwijt.Daarna stagneerde het en viel niet meer af. De dosis werd ook verlaagd naar weer 0,6 door de vele hypo's , dit verlagen kon ook omdat mijn bloedwaardes perfect waren en nog steeds zijn. Ik zou het liefst stoppen met gebruik maar daar zijn de[lees meer...] artsen het nog niet helemaal mee eens. Heb het echter een keer 5 dagen niet gebruikt en mijn bloedwaardes bleven perfect. Gebruik dus nu nog steeds, en val sinds een paar maanden ineens erg veel af ( 9 kg in 2 maanden),oorzaak niet duidelijk. Ben ook van het begin af aan erg vermoeid en dat is nu nog steeds. Heb ook nog steeds maag/darmklachten. Maar de reden om dit middel te gaan gebruiken is in ieder geval helemaal gerechtvaardigd; ruim 28 kg afgevallen en perfecte bloedwaardes.

12-06-2014 | Man | 43
Diabetes type 2
Na doorverwijzing van de huisarts naar de internist vrij snel overgeschakeld op Victoza omdat ik veel last had van hypo's, ook omdat dit zou helpen bij het overgewicht. Helaas blijkt dat niet te kloppen aangezien ik al niet te veel at (liep ook al bij een diëtiste en moest zelfs meer gaan eten). DE vervelendste bijwerking is het brandend maagzuur. Hier heb ik uitein[lees meer...]delijk zelfs een maagbeschermer voor gekregen. Ik ben door de Victoza overgevoelig voor suikers. Als ik ook maar iets met suiker eet dan kreeg ik daar enorm last van. Nu met de maagbeschermer gaat het beter maar zelfs dan merk ik het als ik suikers binnen krijg.

13-11-2013 | Vrouw | 47

27-05-2013 | Vrouw | 56
Suikerziekte (type 1)
Omdat ik steeds meer gewichtstoename kreeg van het gebruik van insuline, en me er niet lekker bij voelde. Ben ik op het internet gaan kijken of er een alternatief voor mij was. Via mijn diabetesverpleegkundige besloten om naar de internist te gaan om te kijken of Victoza iets voor mij zou zijn. Ik gebruik het nu vanaf 21 maart. Elke week werd het opgehoogd en ik zit nu[lees meer...] op de max van 1.8. Dit is redelijk te doen al moet ik wel zeggen de bijwerkingen zijn niet altijd fijn. Misselijk veel boeren en totaal geen eetlust, wat wel als gevolg heeft dat ik 20 kilo ben afgevallen. mijn waardes zijn prima kom bijna niet meer boven de 8 . Mijn vraag is deze kom ik nog van de bijwerkingen af of moet ik er maar mee leren leven? Gr.Lenie

20-03-2013 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Ik gebruik nu dus 3 weken victoza heb weinig bijwerkingen soms een beetje misselijk en wat last van verstopping, mijn bloedsuikers dalen langzaam, maar vraag me af wanneer het afvallen begint, Ben tot nu toe nog geen gram afgevallen. Gebruik nog wel steeds 3 mgr glimeperide, is al gehalveerd en denk dus dat dat nog steeds de boosdoener is. Hopelijk kan ik die ook over een[lees meer...] paar weken laten staan en kan ik dan afvallen.

12-03-2013 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Wanneer ik regelmatig, over de dag verdeeld steeds kleine porties, eet heb ik geen last van misselijkheid. Bij 6 kleine maaltijden (ipv 3 hoofd- maaltijden) en 2x fruit voel ik me het beste. Merk dat ik erg gevoelig ben voor vlees en koolhydraten: eet derhalve veel vis, kip en kaas en weinig brood/aardapp/pasta. Heb prettig team (internist, dieetiste, verpleegkundige[lees meer...]) om me heen.

02-03-2013 | Man | 53
Suikerziekte (type 2)
Sinds december begonnen met Victoza, Gestopt met de tolbutamide i.v.m. leverklachten. Gebruik nog wel metformine 2x 500 mg, s'morgen en s'avonds. Sinds ik de Victoza gebruik heb ik sinds kort last van psychische klachten! Voorheen met de tolbutamide en metformine geen last van! Zijn er meer mensen die deze ervaringen hebben? En voor de bloeddruk kaliumlosartan, en amlodi[lees meer...]pine.

07-12-2012 | Vrouw | 56
Suikerziekte (type 2)
Hallo,ik gebruik victoza vanaf 25 oktober 2012 heb wat last van misselijkheid en diaree maar is goed te doen was zelf van de insulline af door 10kg af te vallen zonder dieet dus gewoon zelf en nu zijn er nog 4kg af dus volhouden! gebruik nog 3 metformine en nog 1gliclazide en had er 3 dus ben wel tevreden ben erg blij en verder geen bijwerkingen dus ben positief groet ria