liraglutide

Diabetes type 2 (132 meningen)
Diabetes type 1 (22 meningen)
Prediabetes (1 mening)
Diabetes type 3 (0 meningen)

Metformine (566 meningen)
Ozempic (78 meningen)
Gliclazide (64 meningen)
Glimepiride (48 meningen)
Jardiance (48 meningen)

06-05-2016 | Vrouw | 50
Diabetes type 2
Voor mij een verzwaring in het gebruiksgemak, omdat ik naast metformine en gliclazide nu ook moet spuiten. Dat went eigenlijk nooit, bij mij niet tenminste. Glucose waarden gingen zo met een vol punt gemiddeld naar beneden, van 7.5 naar 6.5. Enige nare bijwerking vind ik het vaak voorkomen van een opgezette maag/buik. Je moet echt je porties eten aanpassen. Voordeel is dat[lees meer...] ik heel rustig afval, nu al 8 kg kwijt in dit half jaar dat ik victoza gebruik.

19-08-2015 | Vrouw | 60
Afslanken - overgewicht
3kg vermagerd op 4 weken; grootste bijwerking is massale oververmoeidheid; voor de rest beetje hartkloppingen; ben wel tevreden;dat overtollige gewicht meeslepen is ook maar niks;

28-02-2015 | Man | 56
Diabetes type 2
ruim 3 jaar geleden begonnen met Victoza, Eerst 0,6 daarna 1,2 en toen 1,8 ml. Begon af te vallen, en in 1 jaar tijd ruim 18 kg kwijt.Daarna stagneerde het en viel niet meer af. De dosis werd ook verlaagd naar weer 0,6 door de vele hypo's , dit verlagen kon ook omdat mijn bloedwaardes perfect waren en nog steeds zijn. Ik zou het liefst stoppen met gebruik maar daar zijn de[lees meer...] artsen het nog niet helemaal mee eens. Heb het echter een keer 5 dagen niet gebruikt en mijn bloedwaardes bleven perfect. Gebruik dus nu nog steeds, en val sinds een paar maanden ineens erg veel af ( 9 kg in 2 maanden),oorzaak niet duidelijk. Ben ook van het begin af aan erg vermoeid en dat is nu nog steeds. Heb ook nog steeds maag/darmklachten. Maar de reden om dit middel te gaan gebruiken is in ieder geval helemaal gerechtvaardigd; ruim 28 kg afgevallen en perfecte bloedwaardes.

12-06-2014 | Man | 43
Diabetes type 2
Na doorverwijzing van de huisarts naar de internist vrij snel overgeschakeld op Victoza omdat ik veel last had van hypo's, ook omdat dit zou helpen bij het overgewicht. Helaas blijkt dat niet te kloppen aangezien ik al niet te veel at (liep ook al bij een diëtiste en moest zelfs meer gaan eten). DE vervelendste bijwerking is het brandend maagzuur. Hier heb ik uitein[lees meer...]delijk zelfs een maagbeschermer voor gekregen. Ik ben door de Victoza overgevoelig voor suikers. Als ik ook maar iets met suiker eet dan kreeg ik daar enorm last van. Nu met de maagbeschermer gaat het beter maar zelfs dan merk ik het als ik suikers binnen krijg.

13-11-2013 | Vrouw | 47

27-05-2013 | Vrouw | 56
Suikerziekte (type 1)
Omdat ik steeds meer gewichtstoename kreeg van het gebruik van insuline, en me er niet lekker bij voelde. Ben ik op het internet gaan kijken of er een alternatief voor mij was. Via mijn diabetesverpleegkundige besloten om naar de internist te gaan om te kijken of Victoza iets voor mij zou zijn. Ik gebruik het nu vanaf 21 maart. Elke week werd het opgehoogd en ik zit nu[lees meer...] op de max van 1.8. Dit is redelijk te doen al moet ik wel zeggen de bijwerkingen zijn niet altijd fijn. Misselijk veel boeren en totaal geen eetlust, wat wel als gevolg heeft dat ik 20 kilo ben afgevallen. mijn waardes zijn prima kom bijna niet meer boven de 8 . Mijn vraag is deze kom ik nog van de bijwerkingen af of moet ik er maar mee leren leven? Gr.Lenie

20-03-2013 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Ik gebruik nu dus 3 weken victoza heb weinig bijwerkingen soms een beetje misselijk en wat last van verstopping, mijn bloedsuikers dalen langzaam, maar vraag me af wanneer het afvallen begint, Ben tot nu toe nog geen gram afgevallen. Gebruik nog wel steeds 3 mgr glimeperide, is al gehalveerd en denk dus dat dat nog steeds de boosdoener is. Hopelijk kan ik die ook over een[lees meer...] paar weken laten staan en kan ik dan afvallen.

12-03-2013 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Wanneer ik regelmatig, over de dag verdeeld steeds kleine porties, eet heb ik geen last van misselijkheid. Bij 6 kleine maaltijden (ipv 3 hoofd- maaltijden) en 2x fruit voel ik me het beste. Merk dat ik erg gevoelig ben voor vlees en koolhydraten: eet derhalve veel vis, kip en kaas en weinig brood/aardapp/pasta. Heb prettig team (internist, dieetiste, verpleegkundige[lees meer...]) om me heen.

02-03-2013 | Man | 53
Suikerziekte (type 2)
Sinds december begonnen met Victoza, Gestopt met de tolbutamide i.v.m. leverklachten. Gebruik nog wel metformine 2x 500 mg, s'morgen en s'avonds. Sinds ik de Victoza gebruik heb ik sinds kort last van psychische klachten! Voorheen met de tolbutamide en metformine geen last van! Zijn er meer mensen die deze ervaringen hebben? En voor de bloeddruk kaliumlosartan, en amlodi[lees meer...]pine.

07-12-2012 | Vrouw | 56
Suikerziekte (type 2)
Hallo,ik gebruik victoza vanaf 25 oktober 2012 heb wat last van misselijkheid en diaree maar is goed te doen was zelf van de insulline af door 10kg af te vallen zonder dieet dus gewoon zelf en nu zijn er nog 4kg af dus volhouden! gebruik nog 3 metformine en nog 1gliclazide en had er 3 dus ben wel tevreden ben erg blij en verder geen bijwerkingen dus ben positief groet ria

07-12-2012 | Man | 66
Suikerziekte (type 2)
Gebruik nu van september al Victoza 120ml en vind dat ik terug honger gevoel krijg ,vroeger als ik een bord soep voor me had moest ik bijna overgeven en nu krijg ik appetijt als ik er aan denk . Mijn suikerspiegel is smorgens nog hoog 10 tot soms 11 en spuit mij dan 60 units Novamix 30 in gewoonlijk voor het avondmaal meet ik dan rond de 7 a 8 suikerspiegel . Ik denk dat[lees meer...] ik mijn Victoza zal mogen verhogen tot180 ml zijn er soms nog mensen met deze ervaring ?? Laat eens iets weten of horen .

19-11-2012 | Vrouw | 58
Diabetes type 2
Ik gebruik nu 5 maanden victoza ,ik heb ook last van oprispingen gehad maar nu gaat het prima ,de suker is gezakt van 10.3 naar 6.8 .Ik heb ook nog metformine en glicazide maar die heb ik al 1 eraf kunnen halen . Mijn hoop was wel dat ik kon afvallen maar helaas dat is NOG niet gelukt ,ik ben wel een bezige bij ik sport en wandel regelmatig en heb altijd wel wat te doen .

01-10-2012 | Man | 65
Suikerziekte (type 2)
laatste tijd gebruikte ik teveel insuline en werd steeds zwaarder reeds 120kg ,na raad v/internist begonnen met Victoza o.6 mg was ik wel ziek en overgeven in het begin maar nu zit ik al op 1.2 mg en voel me veel beter buiten nu en dan maagoprispingen en maagzuur . Soms al eens diaree. Ik ben ook reeds 5kg kwijt op 1maand en spuit minder insuline men waardes zijn smorgen[lees meer...]s hoger ongv.10 en na midag 8 soms 6 vind ik terug leuk .

07-08-2012 | Man | 50
Suikerziekte (type 2)
ben sinds juni 2012 bezig met victoza ik ben nu al 14 kilogram afgevallen !!! dit geeft een goed gevoel de waarden verschillen nog wel van 17 tot 10 het grootste plus punt dat ik zo goed als geen honger gevoel heb . nadeel is mijn winderigheid die voornamelijk is bij frites of chinees !! maar kan wel zeggen na jaren van ongeloof van artsen en dieëtisten die ieder een an[lees meer...]der verhaal hadden eindelijk resultaat . ben mijn huidige interniste erg dankdaar !!!

16-07-2012 | Vrouw | 38
Diabetes type 2
Fantastisch medicijn, bijna 30 kilo mee afgevallen! Sta alleen nu al een half jaar stil op mijn gewicht en wil er zeker nog 7 kilo af hebben, zelfs dan ben ik nog te zwaar, maar wil echt onder die 100 kilo!

26-06-2012 | Vrouw | 42
Diabetes type 2
Ben onlangs begonnen met Victoza, laatste jaren bleef mijn suikerwaarde maar hoog. Begon met 0,6 geen bijwerkingen gehad, wel in het begin veel naar wc. Tesamen met 4mg ameryl, suiker daalt niet. Sinds gister 1,2 eenheden met 2x dgs metformine 500mg en ik voel me zo misselijk, voel me ook beetje grieperig etc. Ik merk wel dat mijn buik zachter is en dat hele harde opgezett[lees meer...]e weg is. Dus dat is positief. Ben denk ik nog niet echt afgevallen op de weegschaal, misschien wel in cm. Moet ik nog checken. Hoop dat het vanaf nu beter gaat.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum