Ervaringen met Carbamazepine

Aangezichtspijn (28 meningen)
Bipolaire stoornis (3 meningen)
Psychose (2 meningen)

Bojan Nikolik (19-07-2015)

16-06-2016 | Man | 65
carbamazepine (400mg)
Epilepsie
geleidelijk gebruik opbouwen, niet ineens stoppen, innemen tijdens eten

09-08-2012 | Man | 65
carbamazepine
Na een aantal medicijnen waarbij de pijn niet afnam met de arts voor dit medicijn gekozen en na het opbouwen van ca. 1 maand nam de pijn sterk af. Helaas is het nooit weggegaan ook door de atrose. Loop nu met speciale steunzolen in speciaal voor mijn voeten gemaakte speciale schoenen.

27-10-2011 | Man | 66
Epilepsie
goed, geen tot weinig last van aanvallen.

10-02-2015 | Man | 67
Epilepsie
Ik heb de ziekte al van kinds af en ik weet niet beter je hebt dikwijls een probleem zoals autorijden zwemen

11-08-2014 | Vrouw | 67
Epilepsie
wat voor pijnstillers passen hier bij

03-03-2018 | Vrouw | 68
Aangezichtspijn
Als bijwerking een zeer ernstige allergie. Openbaarde zich pas na 6 weken. 5 dagen in ziekenhuis gelegen. Mijn hele lichaam zat onder. Mag nu 6 maanden prednison slikken

05-08-2016 | Man | 69
Aangezichtspijn
Vanaf de eerste inname kreeg gebruiker abrupt diarree welke de tijd van inname bleef voortduren. Later werd dit middel vervangen door Tegretol (200) mg waarna de diarree minder werd, maar niet ophield. Tegenwoordig blijft het gebruik van tegretol tot indien nodig

06-07-2014 | Man | 69
Aangezichtspijn
Achteraf blijk ik al enkele jaren sluimerende trigeminusneuralgie (aangezichtspijn) te hebben, die sind december 2013 vrij snel steeds heftiger werd tot bijna ondraaglijk toe. De huisarts schreef Lyrica 75 mg voor, maar dat hielp nauwelijks. Na doorverwijzing kreeg ik van de neuroloog Carbamazepine RET T 200. Het eerste tablet nam ik 's avonds in. De volgende morgen h[lees meer...]ad ik nog nauwelijks pijn. In de loop van die dag verdween de pijn volledig en dat is nog steeds zo. Bijwerkingen: trillende handen, af en toe zoeken naar woorden, lichte evenwichts problemen en onregelmatige stoelgang. Deze probleempjes neem ik graag op de koop toe. Ik kan nu tenminste weer zonder pijn eten, praten, mijn gezicht afdrogen, me scheren en met de ex-pijnlijke kant op mijn kussen liggen.

12-12-2018 | Man | 70
carbamazepine (100mg)

05-12-2018 | Man | 70
carbamazepine (400mg)
Aangezichtspijn
Werkt goed laatste tijd meer pijnen.

27-06-2018 | Man | 70
Aangezichtspijn
Ik heb jarenlang met kaakpijn naar de tandarts gelopen. Ik heb zelfs een kies laten trekken. De pijn werd alleen maar erger. Uiteindelijk heeft de tandarts me verwezen naar de kaakchirurg. Deze stelde de diagnose aangezichtspijn en verwees me naar de neuroloog. Aan een hersenscan was niets te zien en zij verwees me naar het pijnbehandelcentrum. Daar adviseerde zij mij Caba[lees meer...]macepine te gebruiken. Dat hielp echt tegen de pijn. Zij heeft mij ook behandeld met een injectie door de zenuw. Dat hielp een half jaar en de pijn kwam daarna weer terug. Weer Carbamacepine gebruikt en opnieuw de zenuwbehandeling. Dat hielp weer een half jaar. De pijn is nu weer terug en ik gebruik weer Carbamacepine. Dit medicijn helpt bij mij echt tegen de pijn. Ik moet alleen geen alcohol meer gebruiken, want na twee drankjes kan ik dan niet meer op mijn benen staan. Dus een goed middel tegen alcoholverslaving ook. Ik heb ook veel last van obstipatie.

16-09-2012 | Man | 70
Epilepsie
vanaf 1960 depakine, ongeveer 1990 overgestapt op tegretol zonder problemen. fabrikant onbekend. Op verpakking Tegretol. De apotheek is 2 jaar geledens overgestapt op bovenstaande met fabrikant SANDOZ. Dit blijkt 2 x duurder te zijn dan van b.v. EFARMA. De verzekering accepteerd dit blijkbaar. Scheelt per jaar ruim 500 euro. Slik hiernaast 2 x 10 mg. frisium per dag.

09-08-2021 | Man | 71
aangezichtspijn is goed onderdruk

26-09-2021 | Man | 73
Aangezichtspijn
Sept 2021 Ik had al ca 30 jaar last van aangezichtspijn Met tussen faces van eerste begin 30 jr terug zo om de 5 jaar Latere jaren en afgelopen jaren werd het zo om de 2-3 jaar Dit jaar begin jan. Eerst 1 maand en toen ca 1 1/2 maand geen pijn nadien hevige pijn scheuten leken wel mes steken in de wang . In overleg met de arts besloten voor een Jannetta op[lees meer...]eratie 11 aug. Met succes uitgevoerd en opgelucht. Kan het iedereen aanraden met ernstige aangezichtspijn

07-09-2014 | Man | 81
Aangezichtspijn
Sinds 3 jaar gebruik ik dit mijn medicijn, de eerste 2 jaar zonder problemen, veel pijn dan de dosering omhoog bij verdwijnen pijn langzaam afbouwen tot 2 x innamen per dag. De laatste helfjaar problemen met lopen (dronkenmansgang ) en vermoeidheid klachten ging wel 2 x daags na bede. na bloedcontrole bleek het medicijn van invloed op de toestand lever (te hoge waarde en[lees meer...] te weinig zout) na overleg met dokter middel gaan afbouwen en overgaan op een alternatief.

15-10-2018 | Vrouw | 82
Aangezichtspijn
DE pijn gaat op en neer bij veel pijn 3 tabletten per dag, dan is het te verdragen, dan weer een tijd je minder tot geen pijn. NU weinig pijn dus maar een tablet.