Ervaringen met Carbamazepine

Aangezichtspijn (28 meningen)
Bipolaire stoornis (3 meningen)
Psychose (2 meningen)

Bojan Nikolik (19-07-2015)

02-04-2018 | Man | 41
carbamazepine (500mg)
Epilepsie
Geen effect de aanvallen zijn niet gestopt of minder geworden maar als ik er mee stop krijg ik extra zware aanvallen van epilepsie, en zijn we er achter gekomen samen met de optcien dat de ogen erdoor minder snel scherpstellen als je bv aan het scrollen bent op de pc moet ik dat heel heel langzaam doen.ander kan ik niets lezen. Ik ben nu geopereerd hersenoperatie en sinds [lees meer...]dien aanvalsvrij maar de medicijnen hebben nooit geholpen.

23-10-2017 | Vrouw | 42
Aangezichtspijn
Ik heb verschillende medicatie gebruikt alleen dit hielp. Gebruik 3x pd 200mg pillen.. anders is de pijn niet te verdragen. Bij mijn zit het in mn rechter gezicht. Voornamelijk onderkaak, tong, neusvleugel en voorhoofd... moeilijk eten, praten, kan mn neus niet snuiten .. ik kan niet spontaan mijn kinderen kroelen ... verschrikkelijk.. maar deze pillen verminderd de pijn e[lees meer...]en hele stuk waardoor ik meer rustig word.

06-08-2012 | Man | 42
Epilepsie
Sinds jongerjaren al last van epeleptie door vaatafwijkingen in me hoofd. Helaas moest ik hierdoor ook me baan in de bouw opzeggen!!!....een hele tijd lopen klooie ZH in ZH uit.Ook verschillende medicijnen gehad voor de epeletie waaronder : depakine (wat niet lekker werkte)....daarna Keppra,nou ik weet niet wat voor zooi dat was maar daardoor was ik echt mezelf niet meer..[lees meer...].aggresief,me hele "ik" was weg....Daarna aan de Carbamazepine en dat heeft heel wat rust bezorgd in ieder geval geen aanvallen meer gehad,rijbewijs weer terug dus dat gaat best wel weer lekker.Waar ik wel op zoek ben op deze site is de vermoeidheid en verwardheid (korte en lange temijn geheugen) die ik ondervind.....komt dat door de medicatie en de hoogte daarvan of komt het ergens anders door????

18-06-2020 | Man | 44
Epilepsie
Ik ben begonnen met deze medicijn 25 jr geleden en even overgestapt naar lamboligine of zoiets. Dat viel zo verkeerd en ben weer terug gegaan naar carbazipine. Geen bijwerking oi.

04-12-2014 | Vrouw | 45
Aangezichtspijn
Voor aangezichtspijn dit middel voorgeschreven gekregen. Extreem misselijk, vreselijk moeten overgeven. Meerdere malen per dag overgegeven. Stuurloosheid. Spastisch gevoel in benen en armen, pijn in armen/nek. Het middel gaf vreselijke bijwerkingen, maar werkte wel heel goed tegen de aangezichtspijn. Overgestapt op Notrilen omdat ik zo misselijk werd van de Carbamazepine.

06-07-2023 | Man | 47
Epilepsie
Heb ongeveer 6 jaar gedaan op 1 × 200 mg per dag en pas vorig jaar okt een aanval gehad. Nu heb ik sinds die tijd 800 mg carbemazepine per dag en nu al 4 aanvallen gehad. Soms wel iets minder zwaar

13-04-2015 | Vrouw | 47
Aangezichtspijn
Carbamazepine. Door mijn Neuroloog voorgeschreven gekregen ivm aangezichtspijn. Hielp iedere keer na mijn inziens eventjes, daarna ophoging nodig. Nu kaakholtes laten schoonmaken. Omdat dichte kaakholtes wat bij mij het geval was een trigger voor aangezichtspijn zou kunnen zijn. Helaas niet het geval , het heeft niets geholpen het alleen nog erger gemaakt, ophoging carbam[lees meer...]azepine geprobeerd , het medicijn doet echter niets .

05-08-2019 | Man | 48
carbamazepine (400mg)
Traumatisch hersenletsel
na een ongeval (met hersenletsel en hersenstam beschadiging met zenuwen die geen goed contact maken met trekkingen in nek en lijf ) "zo dit het verhaal waarom in gewone taal" Ik slik al jaren carbamazepine en heb bij elk merknaam al gehad het spul helpt voor het gevoel van trekkingen maar kan niet alles tegen houden (het is geen wonder middel) en bijwerkingen van een medic[lees meer...]ijn heeft iedereen b.v. niet in de zon , ontstekingen enz heb veel medicijnen geprobeerd en jammer genoeg zeg ik omdat er veel bijwerkingen bij zitten sta ik heel erg onder controle Ik kan mensen maar een ding zeggen kijk uit als u extra medicijnen erbij krijgt en ook b.v. antibiotica moet je meestal weer dubbele dosis in nemen voor dat het werkt tegen iets wat je heb en ook niet alles kan erbij

29-12-2018 | Vrouw | 48
Pijn (algemeen)
ik loop ook al 2 jaar met pijn in mijn kiezen, begon heel heftig, heb 2 jaar terug toen 2 wortel kanaal behandelingen gekregen, de pijn bleef daarna, toen ook al carbamazepine gekregen. Mijn tandarts dacht aan aangezichtspijn, heb toen een MRI scan gehad, aan m’n zenuwen konden ze niks ontdekken, ze hebben toen bij toeval wel een goedaardige tumor in m’n hoofd ontdekt, d[lees meer...]aar ben ik 3 weken geleden aan geopereerd. Ben toen ook door verwezen naar de ACTA, ( academisch centrum voor tandheelkunde) daar heb ik in september nog een onderzoek gehad, en zou nog een uitgebreider onderzoek krijgen dit jaar, allerlei testjes, maar omdat ik geopereerd werd moest ik die afspraak afzeggen. Heb sinds een week nu weer hele erge pijn aan m’n kiezen/kaak, weer van de week naar tandarts geweest, die kon niks ontdekken, zit nu weer aan de carbamazepine, eerst 2 per dag, maar ik bleef pijn houden, gebruik er nu 4 per dag, helpt wel tegen de pijn, alleen ben wel heel erg moe, slaap veel, en heel duizelig. Ik ben door de operatie m’n reuk en smaak kwijt geraakt, m’n linker reuk zenuw is beschadigt, wel heel toevallig want de pijn is ook in m’n linker kaak, volgende m’n neuro chirurg staat dat niet in verbinding met elkaar. Ik vind het allemaal erg lastig, ik kan toch niet altijd dit medicijn blijven gebruiken....

06-04-2016 | Man | 48
Epilepsie
sinds gebruik medicijn aanvallen bijna weg, maar veranderde ook van stemming en karakter, was totaal de oude persoon niet meer. Was soms agressief naar gezin en collega's, wat ook tot conflicten leidde op de werkvloer.

09-02-2015 | Vrouw | 48
Aangezichtspijn
Al jaren last van aangezichtspijn, een aantal kiezen getrokken en meerdere apex behandelingen gehad. Met Carbamazepine de pijn redelijk onder controle. Slik nu 1 pil (200 mg) per dag en probeer dit af en toe af te bouwen, dit is eenmaal 4 maanden gelukt maar verder schommel ik tussen de halve en hele pil per dag. Ik ben heel tevreden over dit middel. Bijwerkingen in het be[lees meer...]gin; veel dorst, licht dronken, moe en licht gewichtstoename.

04-09-2011 | Vrouw | 48
Trigeminus neuralgie
De pijn verdween als sneeuw voor de zon na inname van carbamazepine, dit was een geweldige opluchting na 6 weken van veel pijn en erg slechte nachten. Echter na 8 dagn begon ik duizeliger te worden (ook al zittend) en een dag later voelde ik mij gewoon erg slecht. Ik was toen van mening dat het de vermoeidheid was die er uit kwam (wij waren op vakantie). 's Nachts flauwg[lees meer...]evallen en 's morgens lichtjes rood op borst (maar nog hadden wij geen link gelegd met de medicatie aan gezien ik eerst er goed tegenkon en de werking goed was). De dag nadien opgestaan met 39 graden koorts, opgezwollen en rode vlekken over het ganse lichaam. Wij hadden het geluk van in Frankrijk een erg goede dokter te kunnen raadplegen die de nodige stappen heeft gezet en ons duidelijk gemaakt heeft wat er te gebeuren diende. Leverwaarden bleken 4 x te hoog te zijn en hoeveelheid witte bloedcellen was volledig verkeerd. Nu zijn we 6 weken later en stilletjesaan zijn deze gevolgen genormaliseerd, hoewel ik vermoedelijk hierdoor astma heb ontwikkeld, wat nog onderzocht zal worden. Dus geen carbamazepine meer voor mij. Onze apotheker had dit nog nooit meegemaakt en was heel verbaasd.

12-10-2018 | Vrouw | 49
Epilepsie
Ik gebruik carbamazepine inmiddels al weer jaren.En dan wel van leverancier Apotex.Daar waak ik ook zeer voor.In het verleden kreeg ik regelmatig pillen van andere leveranciers mee maar daar voelde ik me minder wel bij.Ik gebruik het voor mijn epilepsie,inmiddels zit ik weer op 900 MG per dag...is 3 en een halve pil per maaltijd.De epilepsie is daar zo goed als mee onder c[lees meer...]ontrole op een enkel incident na..Behalve moeheid geen andere bijwerkingen.

06-01-2017 | Vrouw | 49
carbamazepine (400mg)
Epilepsie
Neem het al sinds mijn 14de in, eerst tegretol dan dit en ben nu al zes jaar volledig aaanvallenvrij.

09-10-2015 | Vrouw | 49
Aangezichtspijn
Helpt niet helemaal omdat ik dit maar 1 x daags wil gebruiken i.v.m. bijwerkingen, suf, slaap enz. eigen keuze om dit maar 1 x daags te gebruiken, wel zeer tevreden, pijn is op de achtergrond aanwezig

25-10-2011 | Vrouw | 49
Psychose
ik heb nu carbamazepine retard eerst een ander soort maar dit bevalt veel beter het heeft veel meer effect op mijn hoofd dat het rustig is waardoor ik zelf rustiger ben en blijf ook prikkels van buiten af zijn veel minder zowel buiten als in een onbekende situatie bv als ik in een groep mensen ben ik heb dit middel met andere medicijnen ik slaap goed en ik kan overdag stee[lees meer...]ds beter mijn dingen doen na een opname omdat ik een psychose heb gehad daarom heb ik ook meerdere soorten medicijnen gekregen maar ik voel mij ondanks omstandigheden heel goed en ik hoop wel over een poosje medicijnen af te bouwen maar ik zie wel het belangrijkste is dat ik mijn dingen kan doen en datik mij goed voel en niet terug val in de oude situatie