Epilepsie (68 meningen)
Aangezichtspijn (25 meningen)
Bipolaire stoornis (3 meningen)
Psychose (2 meningen)

Bojan Nikolik (19-07-2015)

27-11-2012 | Vrouw | 21
carbamazepine
Na één dag gebruik van dit medicijn wegens ernstige zenuwpijn in het gezicht leek ik wel afasie te hebben. Ik kon niet meer op woorden komen en sprak in wartaal. Ik had geen leven meer buiten de deur. Een regelrechte nachtmerrie. Tot een maand na stoppen met Carbamazepine heb ik ernstige woordvindingsproblemen gehad.

15-01-2013 | Vrouw | 22
Epilepsie
Ik slik carbamazepine al sinds mijn 14e. Ik zit momenteel op zo'n lage dosering dat ik geen bijwerkingen ervan ondervind. Vroeger heb ik een hogere dosering geslikt en ondervond wel de bijwerking, zoals versterkte haargroei op mijn armen, geheugenverlies en het was alsof ik in een ballon zat en de rest van de wereld er buiten. Ik ben erg tevreden over dit medicijn, stu[lees meer...]die verloopt prima en kan verder nog prima functioneren!

10-05-2011 | Man | 22
carbamazepine
Gevolg van malformeuse, epileptie gekregen
ik heb in 2003 onder een voetbalwedstrijd een hersenbloeding gekregen als gevolg van een afwijking in mijn hersenen vanaf mijn geboorte. Na een verschikkelijke periode van coma, nadat ik hieruit "ontwaakte" was ik verlamd en kon niet praten toen volgde een reeks van verschillende onderzoeken en scans, operaties waarna ik weer gezond werd verklaard. Voor mijn hersenbloeding[lees meer...] ben ik altijd met sport bezig geweest dus ik was fit als maar kon, ik weet zeker dat mijn gezondheid en het accuut reageren op het ziekenhuis mij door de eerste operatie heeft gesleept. 6 jaar later kreeg ik onder een training mijn eerste Epileptische aanval, het was meteen de ergste aanval waardoor er een totale kortsleting in mijn hersenen ontstond. Er is mij toen Carbamazepine voorgeschreven waardoor mijn leven nogmaals in de soep viel, want ik moest mijn leven opnieuw veranderen, ik ben jong ging vaak opstap en drink graag alcohol. Met deze pillen mag ik niet meer drinken, (niet dat dit een probleem voor mij is, want als het beter voor mijn gezondheid is dan doe ik het ook!) Zit wel een jaar zonder rijbewijs want heb op 1januari 2011 mijn 2e aanval gehad(bekende datum onder epileptie patienten). Ik heb vanmiddag weer een afspraak bij de neuroloog voor een "controlegesprek", op dit moment gaat alles goed, slik mijn pillen op een vast moment op de dag, ga op tijd naar bed zodat ik minder vermoeid ben, heb wel nog stress maar dat is een ander stuk wat hopelijk ook minder gaat worden. Bij deze wil ik jullie bedanken dat ik hier mij kon uiten want normaal spreek ik hier niet vaak over. Met vriendelijke groet, J (Red; om privacyredenen is de naam uit de mening verwijderd)

07-01-2020 | Man | 23
carbamazepine (200mg)
Ik heb een bedrijfsongeval gehad en heb een stalen stang tegen de zijkant van me hoofd gekregen met zenuwpijn tot gevolg. Veel last van steken in me hoofd gehad waardoor in dus carbamazepine voorgeschreven heb gekregen 3x per dag 200mg. Ik slik dit medicijnen nou 3 weken en merk dat ik in een soort depressie terecht kom. Heb veel bijwerkingen gehad vraag me af of dit kan v[lees meer...]anwegen dit medicijn. Heb er nooit last van gehad zou iemand dit kunnen verklaren?

23-10-2019 | Vrouw | 23
Epilepsie
Carbamazepine sloeg als enige medicijn goed aan, heel fijn! Werkt vrijwel direct na gebruik en was snel op te bouwen. Aan het begin enorm vermoeid.. gelukkig werd dit minder. Na 2 jaar begon de ellende pas.. tanden waren erg zwak geworden, veel blessures met sporten. Dit waren volgens de neuroloog bijwerkingen van dit medicijn. Een andere bijwerking was dat de kans op "ong[lees meer...]ezonde" kinderen erg groot is tijdens het gebruik. Ik heb er na 5 jaar voor gekozen om ermee te stoppen en ben overstapt naar lamotrigine. Minder bijwerkingen maar duurt lang voor het goed aanslaat. Heb het gevoel dat ik van dit medicijn wel een hogere dosering moet nemen dan van carbamazepine.

22-07-2018 | Vrouw | 23
carbamazepine (500mg)
Aangezichtspijn
Voor mijn aangezichtspijn ben ik eerst begonnen met 2x 100mg per dag. Dit had weinig effect. Door de huisarts is mijn dosis toem veranderd naar 2x 200mg per dag, hier had ik wel baad bij maar had alleen last van mijn hoofd bij veel inspanning. Echter had ik wel een vervelende bijwerking: namelijk, mijn nek werd dik en mijn buik ook een beetje. Na overleg met de neuroloog t[lees meer...]och noog de 800mg per dag gegaan. Dit haalt wel de pijn aardig weg, maar weet niet wat voor effect dit heeft op de bijwerkingen.

28-05-2015 | Vrouw | 23
carbamazepine (100mg)
Epilepsie
Ik ben halverwege 2013 met mijn vorige medicijnen gestopt en overgestapt op Carbamazepine. De medicijnen zijn erg klein en daardoor makkelijk in te nemen. Rond mei 2014 was mijn dosering redelijk hoog en daardoor kreeg ik heel veel dromen als bijwerking, daardoor ben ik overgestapt naar Lamotrigine. Dat ging een tijdje goed, maar sinds een half jaartje slik ik de combinati[lees meer...]e Lamotrigine en Carbamazepine, beide 2x 100 mg per dag. Dus in totaal slik ik 400 mg aan medicijnen per dag. Sinds ik deze combinatie slik, merk ik dat ik geen zin meer heb in seks en daar baal ik wel heel erg van. Helemaal omdat ik gisteren (27-05) weer een aanval heb gehad en de medicijnen waarschijnlijk omhoog moeten wat ik niet wil, dus waarschijnlijk weer kijken naar een ander soort. We blijven zoeken, maar we blijven hoop houden!

20-08-2014 | Vrouw | 24
Epilepsie
Neem Tegretol sinds 10 jaar en heb hier ook altijd al dezelfde bijwerkingen aan overgehouden (wazig zicht, duizeligheid, vermoeidheid, geheugenproblemen). Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik de medicatie doorgenomen zonder problemen maar zou nu graag stoppen omdat we nog een kindje willen, en ik durf het risico geen 2e keer nemen. Ben wel al enkele jaren aanval vrij, e[lees meer...]nkel tijdens m'n zwangerschap heb ik wel wat last gehad ervan.

20-01-2017 | Vrouw | 25
Epilepsie
Hallo allemaal, Medio juli 2016 werd ik snachts 'wakker' bij de spoedeisende hulp in het ziekenhuis. Mijn vriend is (gelukkig) wakker geworden door mijn vreemde ademhaling en schokkende bewegingen tijdens het slapen. Na diverse onderzoeken in het ziekenhuis (1 EEG (in plaats van 3) en 1 MRI) was het voor mijn neuroloog duidelijk: temporaalkwab epilepsie. Ik heb da[lees meer...]arvoor drie keer verspreid over 1 jaar een absance gehad vlak voor het in slaap vallen maar wist toen niet dat dit met epelepsie te maken had, die link legde ik pas toen ik de diagnose kreeg. Het is nu een half jaar geleden, ik heb sinds het gebruiken van medicijnen geen aanval of absances gehad, maar ik heb er nog veel moeite mee om erover te praten, tegen bekenden én vreemden. Als eerste medicijn is vanwege mijn leeftijd en geslacht gekozen voor carbamazepine, omdat een eventuele zwangerschap mét dit medicijn het minst kwaad kan. Op dit moment hebben wij geen kinderwens maar dit kan over een jaar of 5 wel anders zijn en mocht carbamazepine voor mij goed werken hoefde ik niet over te stappen. Helaas was het na 4 maanden proberen niet haalbaar om door te gaan met de medicijnen, ik heb geen aanvallen meer gehad maar de bijwerkingen werden mij te veel. Het woog niet op tegen het feit dat ik ''mijn oude ik'' niet meer voelde. Mochten er leeftijdsgenoten zijn die zich ook zo voelen/voelde contact willen opnemen met mij dan sta ik hier voor open. Het lijkt mij fijn om met iemand te praten die zich het zelfde voelt of heeft gevoeld. Veel liefs en sterkte! Brenda

25-08-2014 | Man | 25
carbamazepine (400mg)
Bipolaire stoornis
Ik slik sinds 2maanden nou Carbamazepine 400mg tweemaaldaags, na slechte ervaringen met Depakine en Lithium willen ze mij niet voorschrijven wegens medicatiemisbruik en suicidaliteit. Ik ben gediagnostiseerd met Bi-Polaire Stoornis Type-1. Ik heb weinig tot geen bijwerkingen van deze medicatie. Slik het elke ochtend en avond samen met nog een heel scala aan andere medicati[lees meer...]e zoals anti-psychotica en benzodiazepines en medicatie tegen parkinsonisme en hartbeschermers. Merk er vrij weinig van nadat mijn dosis van 200 naar 400 verhoogd werd. Ik zit dus op 800mg per dag, als ik dit zo lees van al jullie bijwerkingen ben ik benieuwd hoe hoog jullie dosis dan is.

14-06-2015 | Vrouw | 27
Epilepsie vrij 😀

04-08-2014 | Vrouw | 27
Aangezichtspijn
Bijwerkingen zijn voornamelijk vermoeidheid te moe om te praten, duizelig bij snel opstaan, moeilijk wakker kunnen worden. Nog nooit verslapen en sinds deze medicijnen al 3 keer. Verder werking perfect na 2e tablet pijn verdwenen na 10 uur begint het weer licht te zeuren.

07-08-2017 | Vrouw | 29
carbamazepine (400mg)
Trigeminusneuralgie
Dit medicijn is voor mij een geschenk uit de hemel. Ik heb weken mijn vreselijke pijnen moeten doorstaan, zo hevig dat ik mezelf wat kon aandoen. Nooit eerder heb ik dit soort pijn ervaren. Na mijn zoveelste dokterbezoek en samenstellingen van pijnstillers en medicatie, geen effect, zelfs niet met tramadol! De pijn kwam er gewoon los doorheen! Na de 2 maal op de spoed bela[lees meer...]nd te zijn eindelijk een spoedarts en verpleger die mijn klachten serieus namen (aangezien ik eerder die dag ook al op de spoed was geweest, daar een baxter toegediend had gekregen en een nieuwe zwaardere samenstelling van pijnstillers, maar totaal geen effect hadden) en besloten om me een morfine spuit te geven. Na ongev. 15 minuten had ik eindelijk na weken een pijnloos moment en een volledige nacht kunnen doorslapen. De spoed arts wist bijna 100% zeker dat het trigeminusneuralgie was. Ze verwees me door naar een neuroloog en schreef carbamazepine voor samen met morfine tabletten zodat ik de medicatie kon opbouwen en de pijn wat onder controle kon houden. Na 2 weken kon ik zonder morfine en was ik zo goed als pijnvrij! Intussen heb ik ook een scan van de hersenen genomen en de vaststelling van de spoed arts klopte!

07-07-2011 | Vrouw | 29
carbamazepine
Sturge-weber syndroom (lichte vorm)
Over Carbamazepine hoor ik de minste klachten. Het is prettig omdat het mogelijk is de medicatie door te slikken bij zwangerschap, en het is een medicijn dat al lang op de markt is en zijn effectiviteit heeft bewezen.

12-09-2018 | Vrouw | 31
Epilepsie
Vanaf 2004 heb ik epilepsie. De eerste 8 jaar carbamezepine TEVA ingenomen. Helemaal geen problemen mee gehad, nooit aanvallen gehad. Vanaf 2012 ongeveer kreeg ik een ander merk (goedkoper denk ik) en sindsdien een aantal aanvallen/absences gehad. Ook last van moeheid, sufheid, wazig kijken en stemmingswisselingen. Wel moet ik er bij zeggen dat ik na elke aanval die ik had[lees meer...] de medicatie werd verhoogd.

10-05-2019 | Man | 33
carbamazepine (250mg)
Epilepsie
Veel bijwerkingen, ook na langere tijd nog. Toch nog 1 of 2 aanvallen gehad terwijl ik dit medicijn slikte.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum