Epilepsie (156 meningen)
Bipolaire stoornis (37 meningen)
Manische episode (2 meningen)
Oogmigraine (2 meningen)

22-06-2015 | Man | 52
Epilepsie
Na een heftige epilepsie aanval na ernstig CVA eerst met Keppra begonnen, maar werd er zeer depressief van en veel bijwerkingen (o.a. nachtmerries), geschakeld naar Dekapine en sinds die periode weer als vanouds , geen aanvallen meer, alleen idd veel trek in zoetigheid en vaker moe (ouderdom???) ik ben dus zeer tevreden.

28-04-2015 | Man | 35
Epilepsie
Ik heb wel regelmatig, dat ik extreem moet ben en dat ik niet bij geslapen kom. Ik ben echt al op alles getest, maar daar komt uit dat ik kern gezond ben (ondanks dat ik rook).

08-12-2014 | Man | 39
Epilepsie
Al meer dan 30 jaar slik ik Depakine en Tegretol tegen epilepsie. Het werkt bij mij uitstekend. Ik heb geen enkele last meer van aanvallen. Hoewel ik wel wat ben aangekomen en wat vermoeider ben heeft dat, tegen het wegblijven van de aanvallen voor mij geen enkele naam. Ik bij uiterst tevreden over het medicijn.

16-09-2014 | Man | 54
Epilepsie
Heeft mijzelf goed geholpen, maar na meer dan 30 jaar komen er toch nog vervelende bijwerkingen. Eigenlijk horen deze na een paar weken over te gaan. De lijst van bijwerkingen in de bijsluiter is zeker niet compleet. Ik heb er veel over gelezen omdat de kennis hierover bij de huisarts voor mij onvoldoende was. Ik ben door bijwerkingen (o.a. trillende handen) mijn [lees meer...]werk kwijt geraakt. Men verdacht me van alcoholisme. Na meningsverschillen met mijn toenmalige neuroloog ben ik zelf gaan afbouwen. Levensgevaarlijk maar toen volgens mijzelf noodzakelijk. Ik ga nu over op een ander medicijn. Voorzichtig afbouwen, dat gaat ongeveer 3 maanden duren. Dit allemaal in de hoop dat mijn gezondheid er op vooruit gaat. Waarschuwing voor iedereen, gebruik dit niet met alcohol houdende dranken. Maag en darmklachten kunnen instaan door het gebruik van Depakine, drank maakt het waarschijnlijker dat het ook gebeurt.

11-07-2021 | Man | 53
Bipolaire stoornis
Sinds 2015 gebruik ik dit medicijn. Tot op heden werkt dit medicijn bij mij naar tevredenheid. Het gebruik van Depakine kan manische fases niet voorkomen, maar de intensiteit wel enigszins verminderen. Voorheen waren mijn manische fases heviger. En mogelijk nog belangrijker : Dit medicijn heeft ertoe bijdragen dat uitputting tijdens een manische fase tot op heden nog [lees meer...]niet is overgegaan in een depressieve fase.

08-09-2020 | Vrouw | 31
valproinezuur (500)
Aangezichtspijn
De pijn is met gebruik van depakine leefbaar! Niet volledig weg, maar een echte verbetering!

07-06-2020 | Vrouw | 55
valproinezuur (500mg)
Heb sinds ongeveer mijn 45 ste jaar hevige migraine, 3 aanvallen per week, erg misselijk, overgeven en ondraaglijke pijn. Alles geprobeerd candesartan, topimaraat, de nieuwe medicijnen aimovig en emgality. Niks werkt alleen depakine. Ook in alternatieve circuit alles geprobeerd maar zonder enig resultaat. Ik slik 1500 mg depakine in tabletten van 500 mg. De bijwerkingen[lees meer...] zijn niet mals maar het is het enigemedicijn dat enigszins werkt. Het aantal aanvallen is verminderd naar plusminus 1 per week, soms 2, ze zijn minder pijnlijk en de triptanen , in mijn geval fromirex, werken beter. Dus ondanks bijwerkingen neem ik depakine Omdat ik niet meer tegen die verschrikkelijke pijn kan.

28-04-2020 | Man | 60
valproinezuur (300mg)
Epilepsie
Nadat op mijn 13e jaar (in 1973) epilepsie bij mij was vastgesteld, kreeg ik - na eerst met andere medicijnen te zijn behandeld - in 1975 Depakine. Dus ik gebruik het middel al 45 jaar en weet niet beter... Vorig jaar een andere neuroloog die voorstelde de Depakine te vervangen door Lamotragine. Nadat de Depakine was afgebouwd kreeg ik echter heftige bijwerkingen: veel erg[lees meer...]ere tremor dan ooit tevoren en spraakstoornissen (halverwege een zin niet verder kunnen, andere woorden zeggen dan ik wilde, niet op - de meest simpele - woorden kunnen komen). Ten slotte kreeg ik, kort na elkaar, twee grote insulten. En dit na 42 jaar aanvalsvrij te zijn geweest. Terug naar de Depakine en alle klachten zijn als sneeuw voor de zon verdwenen...

19-11-2019 | Man | 48

21-10-2019 | Vrouw | 60
valproinezuur (500mg)
Ik slik Depakine Chrono 3x500 Mg als profylaxe voor migraine. Ik heb alles geprobeerd en dit is het enige middel dat helpt. Helaas wordt het effect na verloop van tijd minder. Een medicijnpauze inlassen helpt. Haaruitval is tijdelijk. Gewichtstoename helaas niet. Maar ik heb het er graag voor over. Alles beter dan migraine.

10-07-2017 | Vrouw | 54
Bipolaire stoornis
Ik weet sinds 2009 dat ik een bipolaire stoornis type I met (ultra) rapid cycling heb. Na enige tijd zoeken en uitproberen zijn we bij depakine uitgekomen als meest effectieve middel. Dat wil echter niet zeggen dat ik volledig stabiel ben. Heb nog regelmatig opstoten van zowel depressieve als manische aard. Ik heb ook een eetstoornis (binge eating) en ben door het eetlust [lees meer...]opwekkend effect van de depakine terug last beginnen krijgen van (vr)eetbuien en ben 30 kg aangekomen. Verder herken ik nu niet echt bijwerkingen, maar ik ben bang voor wat het op de lange termijn in mijn lichaam doet. Ik vind het vreselijk dat ik die medicatie nodig heb, maar zonder lukt het helemaal niet.

25-05-2017 | Vrouw | 50
Oogmigraine
Steeds ernstige hoofdpijn aanvallen nav PTC ( Pseudo Tumor Cerebri) Lumbaalpunctie wilde ik niet meer dus hebben de artsen besloten Depakine chrono te proberen. Ik ben begonnen met 500 mg 2 x pd. Ik heb in 2012 een maagverkleining gehad. Ik ben 40 kilo afgevallen. Toen kwamen de hoofdpijnen weer heftig terug heeft men het verhoogd naar 1500 mg pd ook dit hielp niet. Toen [lees meer...]werd het 1000 mg 2x pd en sindsdien geen hoofdpijn aanvallen meer. Ik heb wel lichaamspijnen maar of dat bijwerkingen zijn. Geen idee

13-01-2017 | Man | 59
valproinezuur (750mg)

23-10-2016 | Man | 59
Bipolaire stoornis
gebruikt 28 jaar lithium carbonaat vanaf mijn 31 ste jaar, Bipolair 1. 3 zware opnames. Na de 3de opname is Lithium voorgeschreven met Fluanxol, in 1998 werd fluanxol vervangen door Quetiapine (een verbetering). Camcoliet (Lithiumcabonaat) veroorzaakt nierfalen, diabetes insipidus en maakt nog meer kapot. Lithium is er nu drie maanden uit en ik voel me nu veel beter. Wel[lees meer...] is de vervanger van lithium een jaar gelden opgestart door Decapine.

14-08-2016 | Man | 32
Epilepsie
hallo ik ben de moeder en verzorgster van arjan downsyndroom. Arjan had in het begin haaruitval, maar dat is weer terug. Maar hij heeft veel last van anaalfisuur, van alles geprobeerd om er vanaf te komen, maar ik krijg heel vaak te horen das jammer. Is er hier iemand die weet wat ik moet doen? Want dat probleem geeft weer nachtelijke epileptie. nu zit arjan 1 week aan de [lees meer...]diazepam 5mg, gaat een stuk beter nu, maar het probleem anaalfisuur is nog niet opgelost.

28-07-2016 | Man | 32
Epilepsie
Omdat ik epilepsie heb en het middel Depakine Grono 500 gebruik(te). En in de bijsluiter stond dat je door dit middel overgewicht kon gaan krijgen. Zij mijn neuroloog op een geven moment tegen mij, wil je Topamax een keer proberen? Daar krijg je geen overgewicht klachten van (soms kun je daar zelfs van afvallen). Ik wilde dat wel eens proberen en na 4 en halve maand was ik[lees meer...] weer thuis. Maar werd door het minste of geringste boos, en later kwamen er ook stemmen in mijn hoofd. Hier door raakte ik in een GGZ instelling en daar kozen ze weer voor Depakine Grono 500.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum