Epilepsie (158 meningen)
Bipolaire stoornis (37 meningen)
Manische episode (3 meningen)
Oogmigraine (2 meningen)

26-07-2015 | Vrouw | 40
valproinezuur (1000mg)

14-06-2015 | Vrouw | 62
valproinezuur (100mg)
Epilepsie
krijg steeds meer last van tremoren en weer aankomen dus moet nu na 39 jaar eens gaan overwegen iets anders te gaan gebruiken?

18-03-2015 | Vrouw | 35
Bipolaire stoornis
Granulaat vind ik nou niet echt super, al die kleine korreltjes die in het glas blijven hangen en in je mond... Maar ach dat is nou eenmaal niet anders. Tot nu toe merk ik er niet veel van, ik heb nog net zoveel energie als voorheen, weinig slaap nodig. Maar het is wel iets rustiger in mijn hoofd. Verder is mijn eetlust totaal verdwenen. Ik wordt al misselijk als ik et[lees meer...]en zie, heb buikpijn en diaree, maar ik slik het nu pas 2 weken dus wie weet veranderd dat nog.. Ben wel al 4 kilo lichter.

22-11-2014 | Man | 59
valproinezuur (250mg)
Epilepsie
Begin 2014 voorgeschreven vanwege veel abcances die voortkwamen uit stress in de werksituatie. Ik gebruik ook Lamotrigine 450 mg per dag en Frisium 20mg Ik ervaar het medicijn in eerste instantie als prettig maar merk dat ik er wat druk en agressief wordt. Dit is niet goed als ook hartklachten hebt Het medicijn is wat plakkerig en smaakt wat zout. Ik hoop het medicijn[lees meer...] in overleg binnenkort weer te kunnen afbouwen of stoppen.

19-02-2014 | Vrouw | 25
valproinezuur
Na vele andere medicijnen te hebben geprobeerd die helaas niets hielpen, werd Depakine mij aangeraden door mijn neuroloog. 2x 500 mg p.d. Hoofdpijn werd langzaam minder. Maar m'n haar viel uit en werd erg dun. Ook kwam ik ongeveer 7 kilo aan en mijn handen begonnen erg te trillen. Uit mezelf maar langzaam gaan afbouwen met telkens na 2 weken een half tablet minder sl[lees meer...]ikken. Hoofdpijn bleef gelukkig zoals het was (1x p.m. gemiddeld). Haar valt niet zo erg meer uit maar moet helaas wel weer goed aangroeien. Inmiddels 2 kilo weer kwijt maar de trilhanden willen helaas nog niet verdwijnen.

31-01-2014 | Vrouw | 51
Stemmingswisselingen
Dit middel heeft me goed geholpen bij mijn stemmingswisselingen. Heb dan geen bipolaire stoornis, maar wel last van stemmingswisselingen. Zo heb ik nu niet zoveel pieken en dalen en is mijn stemming wat meer golvend. Wat voor mij prettiger is om mee te leven. Dat ik nu regelmatig mijn bloedwaarde moet laten prikken hiervoor is een nodig bijkomstigheid. Ben blij met de[lees meer...]ze medicijnen, heb er weinig klachten en bijwerkingen van. en de dosis is langzaam opgebouwd naar de dosis waar ik nu opzit.

14-05-2022 | Man | 48
Epilepsie
Ik gebruik al 31 jaar depakine, ik krijg nog steeds aanvallen. Ze zijn ongeregeld. Ik heb er Keppra bij, 2 maal daags 2 stuks van 500 mg en Lamotrigine 3 stuks per dag van 100 mg. Sinds ze verhoogd zijn (van 200 naar 300 mg per dag) begin ik aan een scheel kijken te beginnen. Ik ben nu aan het wachten op de reactie van de neuroloog die dit voorschreef. Ik vraag het me af o[lees meer...]m gewoon langs de EHBO te gaan.....

12-10-2021 | Man | 28
valproinezuur (500)
Epilepsie
Na ineens 8 jaar geleden een epileptische aanval te hebben gehad kreeg ik die diagnose. De aanvallen heel heftig. Meteen bewusteloos, ogen weg, adem lijkt te stoppen, overgeven en bloed uit mijn mond. Na wakker worden, geheugen compleet weg, geen evenwichtsorgaan meer en migraines. Dat voor een dag, waarbij de migraines en geheugen beter worden, maar een kapotte tong blijf[lees meer...]t voor een tijd. Depakine verminderde het, maar ik ging alsnog wel naar feestjes met drugs en alles (meestal xtc, lsd of ketamine). Daar ging het regelmatig mis. Daar mee gestopt, mijn epilepsie verergerde een lange tijd daarna (de aanvallen niet uitgelokt met iets). Bij het verhogen naar 1000mg merkte ik dat mijn geheugen ontzettend slecht was, mijn eigen geboortedatum, pincode, namen van gezinsleden, gebeurde regelmatig! Dit ging trouwens ook allemaal gepaard met een depressieve stoornis (al voor de diagnose). Toen hebben ze besloten om lamotrigine toe te voegen. Wat een WONDERMINDDEL! Geen aanvallen meer, kon mijn depakine verlagen, geen bijwerkingen die ik kon herleiden tot dat middel. Dit ging ontzettend lang goed, een jaar of meer denk ik. Nu is het een tijd geleden weer helemaal slecht, mijn dosis is verhoogd naar 1500mg per dag. Ik krijg trouwens ineens alleen nog maar aanvallen 's nachts en nooit mijn overdag, terwijl ik al die jaren nog nooit snachts heb gehad. Nu heb ik sinds 2 weken die hoge dosis, voel mijn compleet apathisch, moe, en ineens haaruitval. Kan niet eens met een meisje naar bed, aangezien zo'n aanval traumatisch werkt voor anderen (weet ik van anderen). Dus ben ook zo vrienden kwijt geraakt. Zit nu op het punt dat ik het liefst euthanasie zou aanvragen eerlijk gezegd. Hoop iig dat er mensen zijn die in die fijne fasen van mij kunnen blijven, ik weet dat het kan van anderen iig.

17-03-2021 | Vrouw | 43
Bipolaire stoornis
Ik vind de depakine erg matig werken. Ik heb de afgelopen maanden meerdere medicijnen geprobeerd februari 2020 lithium maar daar kwam ik ook enorm van aan en ik was de godganse dag misselijk. Eind juli 2020 heb ik ook nog 8 mnd de yasmin anti concepiepil geslikt en lichttherapie geprobeerd. De anticonceptiepil werkte niet en veranderde de stemming extremer door de hoeveelh[lees meer...]eid hormonen de lichtlamp deed wel iets voor me. Ik slik ook dagelijks 9 druppels vitamine D3 zo'n 2000 iu

01-10-2020 | Vrouw | 39
Epilepsie
Op mijn 24e uit het niets in een week tijd 3 tonisch clonische aanvallen in mijn slaap, waarna ik ben gestart met 300mg Depakine. Dit is in de loop van de jaren opgehoogd naar 2x 500mg. Waar mijn bijwerkingen in het begin nog onschuldig waren (trillende handen, een klein beetje vermoeidheid) werd het al snel duidelijk dat mijn haaruitval door de Depakine kwam. Ik vond het [lees meer...]belangrijker dat ik aanvalsvrij was, dus ben doorgegaan. Inmiddels ben ik twee (zware) depressies verder en is mijn haar dusdanig uitgevallen dat ik kale plekken over mijn hele hoofd heb. Daarnaast ben ik niet vooruit te branden van vermoeidheid en heb ik regelmatig hoofdpijn. Ik heb dan ook besloten mijn neuroloog te vragen om een ander medicijn. Ik vind het wel erg spannend, ik slaap alleen en mijn aanvallen komen nooit overdag, altijd in mijn slaap. Maar ik krijg spontaan een derde depressie van de hoeveelheid bijwerkingen inmiddels...

20-02-2020 | Vrouw | 38
valproinezuur (750mg)
Bipolaire stoornis
Ik heb het enkele maanden gebruikt tegen een bipolaire stoornis type 2. Minder schommelingen en minder heftige depressies. Helaas erg veel last van geheugenverlies. Woorden en namen kon ik steeds moeilijker onthouden. Mijn gedachten leken 'stukjes' in plaats van een geheel.

06-10-2019 | Vrouw | 41
valproinezuur (40mg/ml)
wegens te veel bijwerkingen moeten stoppen

07-07-2017 | Vrouw | 30
valproinezuur (300mg)
Manisch-depressieve stoornis

20-06-2016 | Man | 57
valproinezuur (300mg)
Bipolaire stoornis
Depakine was eigenlijk bedoeld om het gebruik van Lithium (Priadel) te vermijden. Het kon mij echter niet voldoende beschermen tegen stemmingswisselingen.

06-04-2016 | Vrouw | 21
valproinezuur (1000mg)
Heb dit medicijn ongeveer 8 maanden gebruikt. Hielp goed tegen de migraine, maar helaas is al mijn haar uitgevallen. Het gekke is dat dit pas na 7 maanden begon. Ik wist ook niet zeker of het dus door de medicijnen kwam, maar de huisarts denkt van wel. Mu ben ik 4 maanden gestopt en is mn haar langzaam aan het terug groeien. Ik ben altijd licht blond geweest met sluik haar[lees meer...], en nu heb ik donkerblond droog haar wat niet in model te brengen is. Ik vind het echt heel erg dat mijn haar zo erg is uitgevallen en het duurt me ook echt te lang voor het weer terug komt. Het ziet er nog steeds niet uit.

03-02-2016 | Man | 58
Bipolaire stoornis
er is nog weinig onderzoek gedaan naar het afkicken van 30 jaar lang Lithium gebruik, om dit goed op te vangen gaat Lithium eruit en Depakine erin, over een duur van een jaar. ben 3 maanden verder en er is nog niets merkbaar. i.v.m. nierfalen en diabetisch insipidus.

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (593) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (555) - Antibiotica - penicillines breedspectrum