Ervaringen met Depakine

valproinezuur

vermoeidheid handen trillen of trillen tijdens het rusten gewichtstoename

Bipolaire stoornis (39 meningen)
Manische episode (3 meningen)
Oogmigraine (2 meningen)

21-10-2019 | Vrouw | 60
valproinezuur (500mg)
Ik slik Depakine Chrono 3x500 Mg als profylaxe voor migraine. Ik heb alles geprobeerd en dit is het enige middel dat helpt. Helaas wordt het effect na verloop van tijd minder. Een medicijnpauze inlassen helpt. Haaruitval is tijdelijk. Gewichtstoename helaas niet. Maar ik heb het er graag voor over. Alles beter dan migraine.

10-07-2017 | Vrouw | 54
Bipolaire stoornis
Ik weet sinds 2009 dat ik een bipolaire stoornis type I met (ultra) rapid cycling heb. Na enige tijd zoeken en uitproberen zijn we bij depakine uitgekomen als meest effectieve middel. Dat wil echter niet zeggen dat ik volledig stabiel ben. Heb nog regelmatig opstoten van zowel depressieve als manische aard. Ik heb ook een eetstoornis (binge eating) en ben door het eetlust [lees meer...]opwekkend effect van de depakine terug last beginnen krijgen van (vr)eetbuien en ben 30 kg aangekomen. Verder herken ik nu niet echt bijwerkingen, maar ik ben bang voor wat het op de lange termijn in mijn lichaam doet. Ik vind het vreselijk dat ik die medicatie nodig heb, maar zonder lukt het helemaal niet.

25-05-2017 | Vrouw | 50
Oogmigraine
Steeds ernstige hoofdpijn aanvallen nav PTC ( Pseudo Tumor Cerebri) Lumbaalpunctie wilde ik niet meer dus hebben de artsen besloten Depakine chrono te proberen. Ik ben begonnen met 500 mg 2 x pd. Ik heb in 2012 een maagverkleining gehad. Ik ben 40 kilo afgevallen. Toen kwamen de hoofdpijnen weer heftig terug heeft men het verhoogd naar 1500 mg pd ook dit hielp niet. Toen [lees meer...]werd het 1000 mg 2x pd en sindsdien geen hoofdpijn aanvallen meer. Ik heb wel lichaamspijnen maar of dat bijwerkingen zijn. Geen idee

13-01-2017 | Man | 59
valproinezuur (750mg)

23-10-2016 | Man | 59
Bipolaire stoornis
gebruikt 28 jaar lithium carbonaat vanaf mijn 31 ste jaar, Bipolair 1. 3 zware opnames. Na de 3de opname is Lithium voorgeschreven met Fluanxol, in 1998 werd fluanxol vervangen door Quetiapine (een verbetering). Camcoliet (Lithiumcabonaat) veroorzaakt nierfalen, diabetes insipidus en maakt nog meer kapot. Lithium is er nu drie maanden uit en ik voel me nu veel beter. Wel[lees meer...] is de vervanger van lithium een jaar gelden opgestart door Decapine.

14-08-2016 | Man | 32
Epilepsie
hallo ik ben de moeder en verzorgster van arjan downsyndroom. Arjan had in het begin haaruitval, maar dat is weer terug. Maar hij heeft veel last van anaalfisuur, van alles geprobeerd om er vanaf te komen, maar ik krijg heel vaak te horen das jammer. Is er hier iemand die weet wat ik moet doen? Want dat probleem geeft weer nachtelijke epileptie. nu zit arjan 1 week aan de [lees meer...]diazepam 5mg, gaat een stuk beter nu, maar het probleem anaalfisuur is nog niet opgelost.

28-07-2016 | Man | 32
Epilepsie
Omdat ik epilepsie heb en het middel Depakine Grono 500 gebruik(te). En in de bijsluiter stond dat je door dit middel overgewicht kon gaan krijgen. Zij mijn neuroloog op een geven moment tegen mij, wil je Topamax een keer proberen? Daar krijg je geen overgewicht klachten van (soms kun je daar zelfs van afvallen). Ik wilde dat wel eens proberen en na 4 en halve maand was ik[lees meer...] weer thuis. Maar werd door het minste of geringste boos, en later kwamen er ook stemmen in mijn hoofd. Hier door raakte ik in een GGZ instelling en daar kozen ze weer voor Depakine Grono 500.

01-06-2016 | Vrouw | 26
Epilepsie
Ik ben 26 en gebruik sinds mijn 14e Depakine. Ik heb Juviniele myoclonische epilepsie waar absances aan vooraf gaan. Met de depakine is de epilepsie super onder controle. Echt een top medicijn!! Ik lees hier enkel de nare verhalen over medicijnen en dus hierbij een positief bericht!! Ik heb geen insulten. Wel afgebouwd maar kreeg weer een insult nu het chronisch is, hoef i[lees meer...]k niet meer te stoppen. Ik gebruik 500 mg 1x.

21-09-2015 | Vrouw | 60
valproinezuur (300mg)
Manisch-depressieve stoornis
Het medicijn Depakine Chrono 300 gebruik ik al trouw 10 jaar. Het is voor mij bedoeld om stemmingsstoringen tussen manische en depressieve perioden stabiel te houden. Ik gebruik tegen depressie ook nog Lamotregine en Clomepramine als anti-depressie-middel. Ik neig eerde naar de depressieve dan naar de manische kant. Het kan zijn dat ik als bijwerking van Depakine voortdu[lees meer...]rend schokjes in armen, handen en benen ervaar. Vooral in bed. Ook na inspanning kan ik bv niet netjes schrijven. Ik ben benieuwd of iemand naders dit ook heeft. Binnenkort ga ik naar een neuroloog voor dit probleem. Ik ervaar die schokjes als zeer vervelend.

14-07-2015 | Vrouw | 55
Epilepsie
Na een hartoperatie in dec 2013 heb ik in de avond een hersenbloeding gehad. Later die nacht een epileptische aanval. Hiervoor een half jaar depakine geslikt en in overleg met de neuroloog die ik toen had afgebouwd. Tot december 2014 ging het goed want toen ben ik tijdens mijn werk niet goed geworden en met een ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. Onderweg een epilepti[lees meer...]sche aanval gehad en in het ziekenhuis nog een. Dit is mij later verteld want dat heb ik niet bewust meegemaakt. Sindsdien slik ik depakine en ben ik onder controle bij een andere neuroloog.

31-05-2015 | Vrouw | 50
Bipolaire stoornis
depakine helpt mij redelijk goed, heb nog wel last van schommelingen, maar daar kom ik nooit vanaf. het grote nadeel dat ik zeker 20 kilo aangekomen ben en wat ik ook probeer de kilo's willen er niet af, wie heeft dit ook help.

03-05-2015 | Vrouw | 24
valproinezuur (800)
Epilepsie
Al sinds m'n 14de epilepsie, kreeg eerst keppra maar dan kreeg ik enkel meer aanvallen. Nu met desalniettemin zeer goed onder controle. Enkel wel last van vermoeidheid en veel haaruitval bij het kammen van mijn haar... Heb een keer 3 maanden m'n medicatie niet ingenomen, gewoon, het ging goed en uit gemak ofzo, maar dan toch weer een aanval gehad dus nu zeer therapietrou[lees meer...]w!

15-02-2015 | Man | 48
Epilepsie
Depakine beviel goed. Ik ben leraar en moest een semester 's-avonds les geven. In deze periode heb ik 3 aanvallen gekregen waarvan 1 op de fiets met een ongeluk tot gevolg. Geen blijven de schade maar wel op advies specialist overgestapt op Keppra. Dat is medicatie die erg onrustig maakt en me ongelukkig maakte. Nu slik ik een combinatie vaan Depakine(1500mg p/d) en Kepra[lees meer...](100mg p/d). Is te doen maar ik sport vrijwel elke dag (m.n. yoga maar ook roeimachine en zwemmen), ga vroeg naar bed en eet gezond. In 2002 epilepsie gekregen door hersenvliesontsteking. Het veranderd je leven. Dat is ook wat je moet doen; je leven veranderen en aanpassen aan de situatie. Dit is een proces waar iedereen doe epilepsie krijgt zich aan over moet geven.

13-10-2023 | Man | 53
Bipolaire stoornis
Ik ervaar deze schokjes ook in benen! Dacht hierbij nier eens aan mijn depakine gebruik

08-10-2023 | Vrouw | 30
Epilepsie
Ik ben op m’n 9e begonnen met Depakine toen ik m’n eerste epileptische aanval kreeg. Ik ben nooit veranderd van medicijn en zit er 21 jaar later nog steeds aan. Het werkt goed want ik heb nooit last van m’n epilepsie, maar de bijwerkingen zijn niet misselijk: Sufheid, vermoeidheid, gewichtstoename (ruim 20kg overgewicht terwijl ik 5x per week sport en heel erg op m’n eten [lees meer...]let), trillende handen, geheugenverlies, emotioneel onstabiel. Ik wou dat ik kon stoppen met dit medicijn, maar dat is helaas geen optie voor mij…

21-08-2023 | Vrouw | 66
Betrekkingsgedachten Oververmoeid Veel huilen