Epilepsie (157 meningen)
Bipolaire stoornis (37 meningen)
Manische episode (2 meningen)
Oogmigraine (2 meningen)

26-01-2015 | Vrouw | 3
Epilepsie
Ik heb het idee, dat min dochter zeer veel negatieve bijwerkingen heeft van dit medicijn. Ze heeft veel haargroei op de rug. Ze heeft last van gedrag en stemmingswisselingen, huiduitslag. Ook heeft ze verminderende eetlust, gauw blauwe plekken en heb ook het idee dat ze minder goed hoort.

02-10-2014 | Man | 18
Epilepsie
Mij werd op m'n 16de verteld dat ik epilepsie had na 2 aanvallen met een week er tussen. Eerste depakine gekregen. 2x per dag 2 pillen van 300mg. Wat een troep zeg... -oververmoeid (veel slapen smiddags) -flinke haaruitval tot kale plekjes en dun haar(niet erg fijn op je 16de) -extreem slechte concentratie (aan compleet andere dingen gaan denken in een 1-op-1 gesprek)[lees meer...] Ben overgegaan op Keppra. Werkt voor mij hartstikke prima met een heel stuk minder bijwerkingen.

17-09-2014 | Vrouw | 50
valproinezuur
In het begin had ik er baat bij, maar hoe langer ik het gebruikte werd de werking minder.

30-01-2014 | Man | 60
Epilepsie
sinds mijn 55e jaar Epilepsie ( ik ben nu 60 jaar ) via de neuroloog van het het SEIN Depakine voorgeschreven gekregen. gewichtstoename, instabiel, emotioneel, hoofdpijn, tintelingen aan de rechterkant van mijn hoofd, gaten in mijn geheugen en vergeetachtig, en concentratie problemen. wie o wie heeft de oplossing?

04-06-2021 | Vrouw | 46
valproinezuur (300mg/ml)
Bipolaire stoornis
Ik voel me chronisch moe , mijn hersenen lijken een gatenkaas ik kan niks onthouden en een gesprek volgen kost veel energie omdat ik snel de rode draad van het verhaal kwijt ben. Huishouden lukt niet door de vermoeidheids klachten .

16-05-2021 | Man | 65
valproinezuur (250mg)
Epilepsie
Ik had alle bijwerkingen die in de bijsluiter stond en nog een aantal extra. Daarna overgestapt op lamotrigine. Geen enkele bijwerking

22-04-2021 | Vrouw | 39
valproinezuur (300mg)
Bipolaire stoornis
Eerste instantie leek het prima te gaan maar op dag 3 wilde ik het liefste zelfmoordplegen. Alleen maar huilen en nog zwaarder in depressiegevielens dan dat ik ooit had meegemaakt. Accuut moeten stoppen en nkg ruim 2,5 dag naweeën gehad

13-12-2020 | Man | 23
valproinezuur (500mg)
Ik kreeg dit medicijn als kind voorgeschreven tegen migraine. Uiteindelijk ben ik dit tot nu, mijn 23 jaar blijven verder nemen zonder opvolging. Eigenlijk heeft dit product mij nooit geholpen, maar door mijn triggers te ontdekken heb ik nog zeer weinig migraine. Ik vond dat het tijd werd om dit medicijn te gaan afbouwen en ben van 500 mg naar 250 naar 150 naar 0 gegaan. N[lees meer...]a elke stap had ik een 3-tal dagen enorme hoofdpijn en draaierigheid, wat afkickverschijnselen. Over het algemeen ben ik hier toch vrij gemakkelijk vanaf geraakt, met medeweten van de huisarts ook. Maar het product heeft mij dus nooit geholpen. Sinds ik gestopt ben ook nog geen migraine gekregen.

11-11-2020 | Man | 40
valproinezuur (750mg)
Ik neem depakike 500 en 300. Het probleem waar je over verteld met je geheugen dat heb ik ook dat erg irriterend is ik alles ik niet mag vergeten gewoon opschrijf heb geen keuze

27-07-2020 | Vrouw | 64
Bipolaire stoornis
Sinds 40 jaar neem ik Lithium maar wegens nierbeschadiging moest ik de dosering sterk verminderen. Daarom schreef men mij depakine voor. Ik neem nog steeds Lithium (maar in beperktere hoeveelheid dan wat noodzakelijk is voor de therapeutische grens). Sinds ik depakine neem is mijn levenskwaliteit sterk naar beneden gegaan. Ik overweeg dan ook om af te bouwen.

24-07-2020 | Man | 40
valproinezuur (750mg)
ik gebruik depakine al en tijd het lastige eraan is geheugen verlies vertel me nu iets na nog geen 10 minuten later ben ik het vergeten

16-10-2019 | Vrouw | 54
Bipolaire stoornis
Depakine kreeg ik voor een vermeende bipolaire stoornis. Achteraf, na 30 jaar, blijk ik waarschijnlijk helemaal geen bipolaire stoornis te hebben, foutieve inschatting van een aantal psychiaters in een voormalig ziekenhuis, in Rotterdam. Ik ben op 24 december 1989 opgenomen met psychische klachten na een traumatische gebeurtenis. Ik was wat druk, maar dat was achteraf een[lees meer...] copingmechanisme..er werd mij gevraagd of ik mee wilde werken aan een geneesmiddelen onderzoek..50 procent zou een placebo krijgen en 50 procent Haldol. Ik wist van toeten nog blazen en ben accoord gegaan. Ik werd helemaal gek van de Haldol. En toen heb ik het stempel manisch depressief gekregen..en is men gestart met Lithium..dit deed niets voor mij. Vervolgens is men met Depakine gestart..dit middel heeft mij Vervolgens heel depressief gemaakt..maar ook afhankelijk, monddood, gevoelloos, vermoeid, 20 kilo aangekomen en nog een ritsje bijwerkingen..ik heb al die tijd getwijfeld aan bipolair maar de GGZ hield vol. Pas in 2018, zijn mijn ogen open gegaan. Ik had eindelijk een behandelaar die er zo het jeugdtrauma uitpikte en mijn hooggevoelig zijn. Ik ben gestopt met de depakine en ik heb me nog nooit psychisch zo sterk gevoeld..en ik kan eindelijk voelen. Ik heb het gevoel dat ik leef. Eindelijk..ik ben nu 54 jaar..30 jaar van mijn leven naar de filistijnen, dankzij een academisch ziekenhuis. Depakine zal ongetwijfeld voor sommige mensen werken, maar het is in mijn ogen vergif met gevolgen die van te voren niet te overzien zijn. Ik voel me verlost en bevrijd en ik heb rust, eindelijk..gelukkig ben ik nog jong en kan nog wat van mijn leven maken.

12-05-2019 | Man | 33
valproinezuur (600mg)
Epilepsie
Ik ben van plan om van medicijn te veranderen.

07-02-2019 | Man | 64
valproinezuur (300mg)
Epilepsie
ik heb last van het Dandy Walker syndroom, is nog geen medicatie voor, maar werd door specialist voorgeschreven om depakine te gebruiken. begonnen met 300 mg per dag, hielp niet, verhoogd naar 900 mg per dag. bijwerkingen waren nogal heftig. benauwdheid, pijn op de borst ben daarna terechtgekomen bij een cardioloog en bij een longarts,getest op copd,longemfyseem en astma.[lees meer...]niets gevonden ook bij cardioloog niets gevonden,maar ik blijf het benauwd houden. heb nu een second opinion aangevraagd bij het Universitair Medisch centrum in Utrecht

04-12-2018 | Vrouw | 33
Bipolaire stoornis
Ik ben momenteel heel moe, sta moe op, loop de dag moe door, maakt niet uit of ik iets ontspannends of inspannends doe. Slaap goed, sliep eerst nog overdag maar nu lukt dat niet meer. Ik gebruik het voor mijn bipolaire stoornis, daarop werkt het medicijn goed, maar wordt nu depressief van mijn oververmoeidheid. Ook last van gewichtstoename. Ga2-3 keerper dag naar de wc, on[lees meer...]tlasting is ook wat dunner. Moeite met concentratie.

08-08-2018 | Man | 32
Epilepsie
Ik zit er aan te denken om naar een andere medicijn te gaan.

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum