Epilepsie (156 meningen)
Bipolaire stoornis (37 meningen)
Manische episode (2 meningen)
Oogmigraine (2 meningen)

18-03-2015 | Vrouw | 35
Bipolaire stoornis
Granulaat vind ik nou niet echt super, al die kleine korreltjes die in het glas blijven hangen en in je mond... Maar ach dat is nou eenmaal niet anders. Tot nu toe merk ik er niet veel van, ik heb nog net zoveel energie als voorheen, weinig slaap nodig. Maar het is wel iets rustiger in mijn hoofd. Verder is mijn eetlust totaal verdwenen. Ik wordt al misselijk als ik et[lees meer...]en zie, heb buikpijn en diaree, maar ik slik het nu pas 2 weken dus wie weet veranderd dat nog.. Ben wel al 4 kilo lichter.

22-11-2014 | Man | 59
valproinezuur (250mg)
Epilepsie
Begin 2014 voorgeschreven vanwege veel abcances die voortkwamen uit stress in de werksituatie. Ik gebruik ook Lamotrigine 450 mg per dag en Frisium 20mg Ik ervaar het medicijn in eerste instantie als prettig maar merk dat ik er wat druk en agressief wordt. Dit is niet goed als ook hartklachten hebt Het medicijn is wat plakkerig en smaakt wat zout. Ik hoop het medicijn[lees meer...] in overleg binnenkort weer te kunnen afbouwen of stoppen.

19-02-2014 | Vrouw | 25
valproinezuur
Na vele andere medicijnen te hebben geprobeerd die helaas niets hielpen, werd Depakine mij aangeraden door mijn neuroloog. 2x 500 mg p.d. Hoofdpijn werd langzaam minder. Maar m'n haar viel uit en werd erg dun. Ook kwam ik ongeveer 7 kilo aan en mijn handen begonnen erg te trillen. Uit mezelf maar langzaam gaan afbouwen met telkens na 2 weken een half tablet minder sl[lees meer...]ikken. Hoofdpijn bleef gelukkig zoals het was (1x p.m. gemiddeld). Haar valt niet zo erg meer uit maar moet helaas wel weer goed aangroeien. Inmiddels 2 kilo weer kwijt maar de trilhanden willen helaas nog niet verdwijnen.

31-01-2014 | Vrouw | 51
Stemmingswisselingen
Dit middel heeft me goed geholpen bij mijn stemmingswisselingen. Heb dan geen bipolaire stoornis, maar wel last van stemmingswisselingen. Zo heb ik nu niet zoveel pieken en dalen en is mijn stemming wat meer golvend. Wat voor mij prettiger is om mee te leven. Dat ik nu regelmatig mijn bloedwaarde moet laten prikken hiervoor is een nodig bijkomstigheid. Ben blij met de[lees meer...]ze medicijnen, heb er weinig klachten en bijwerkingen van. en de dosis is langzaam opgebouwd naar de dosis waar ik nu opzit.

11-12-2013 | Vrouw | 10
Epilepsie
Heeft 3 maanden prima gewerkt voor mijn 10 jarige dochter. Nu ineens weer aanvallen nachtelijke. Dosis verhoogd met halve pil in de avond 3 wkn terug. Geen verbetering nog steeds elke nacht kleine aanvallen. Zelfs een kleine aanval wakker wat ze nooit heeft. Afgelopen maandag weer een halve pil erbij in de ochtend. Het lijkt alleen maar erger te worden help! Heeft eerde[lees meer...]r keppra en clobazam gebruikt. Epilepsie in juli vastgesteld. Keppra maakte haar compleet verward en stopte de aanvallen niet. Clobazam stopte ook de aanvallen niet en veroorzaakte huiduitslag. Dacht echt dat depakine "het" middel voor haar was ,

02-12-2013 | Man | 60
Bipolaire stoornis
Al ruim 5 jaar gebruik ik Depakine Enteric 500mg tabletten in totaal 2500 mg per dag. Samen met seroquel 200 mg. per dag. Dit laatste is het laatste hals jaar afgebouwd tot 50 mg per dag. Ik wordt nu geconfronteerd met schade aan de kleine hersenen (rechter hemi sfeer) en plotseling dubbelzien. E.e.a. vermoedelijk door een kleine CVA oftewel ischemia. Is het langduri[lees meer...]g gebruik van een hoge dosering depakine risico verhogend mbt het krijgen van een cva?? Overigens heb ik het gevoel of mijn lijf op slot zit. Geen gevoel, nauwelijks emotie, ik voel me murw.

11-07-2021 | Man | 53
Bipolaire stoornis
Sinds 2015 gebruik ik dit medicijn. Tot op heden werkt dit medicijn bij mij naar tevredenheid. Het gebruik van Depakine kan manische fases niet voorkomen, maar de intensiteit wel enigszins verminderen. Voorheen waren mijn manische fases heviger. En mogelijk nog belangrijker : Dit medicijn heeft ertoe bijdragen dat uitputting tijdens een manische fase tot op heden nog [lees meer...]niet is overgegaan in een depressieve fase.

08-09-2020 | Vrouw | 31
valproinezuur (500)
Aangezichtspijn
De pijn is met gebruik van depakine leefbaar! Niet volledig weg, maar een echte verbetering!

07-06-2020 | Vrouw | 55
valproinezuur (500mg)
Heb sinds ongeveer mijn 45 ste jaar hevige migraine, 3 aanvallen per week, erg misselijk, overgeven en ondraaglijke pijn. Alles geprobeerd candesartan, topimaraat, de nieuwe medicijnen aimovig en emgality. Niks werkt alleen depakine. Ook in alternatieve circuit alles geprobeerd maar zonder enig resultaat. Ik slik 1500 mg depakine in tabletten van 500 mg. De bijwerkingen[lees meer...] zijn niet mals maar het is het enigemedicijn dat enigszins werkt. Het aantal aanvallen is verminderd naar plusminus 1 per week, soms 2, ze zijn minder pijnlijk en de triptanen , in mijn geval fromirex, werken beter. Dus ondanks bijwerkingen neem ik depakine Omdat ik niet meer tegen die verschrikkelijke pijn kan.

28-04-2020 | Man | 60
valproinezuur (300mg)
Epilepsie
Nadat op mijn 13e jaar (in 1973) epilepsie bij mij was vastgesteld, kreeg ik - na eerst met andere medicijnen te zijn behandeld - in 1975 Depakine. Dus ik gebruik het middel al 45 jaar en weet niet beter... Vorig jaar een andere neuroloog die voorstelde de Depakine te vervangen door Lamotragine. Nadat de Depakine was afgebouwd kreeg ik echter heftige bijwerkingen: veel erg[lees meer...]ere tremor dan ooit tevoren en spraakstoornissen (halverwege een zin niet verder kunnen, andere woorden zeggen dan ik wilde, niet op - de meest simpele - woorden kunnen komen). Ten slotte kreeg ik, kort na elkaar, twee grote insulten. En dit na 42 jaar aanvalsvrij te zijn geweest. Terug naar de Depakine en alle klachten zijn als sneeuw voor de zon verdwenen...

19-11-2019 | Man | 48
valproinezuur (1000mg)

21-10-2019 | Vrouw | 60
valproinezuur (500mg)
Ik slik Depakine Chrono 3x500 Mg als profylaxe voor migraine. Ik heb alles geprobeerd en dit is het enige middel dat helpt. Helaas wordt het effect na verloop van tijd minder. Een medicijnpauze inlassen helpt. Haaruitval is tijdelijk. Gewichtstoename helaas niet. Maar ik heb het er graag voor over. Alles beter dan migraine.

10-07-2017 | Vrouw | 54
Bipolaire stoornis
Ik weet sinds 2009 dat ik een bipolaire stoornis type I met (ultra) rapid cycling heb. Na enige tijd zoeken en uitproberen zijn we bij depakine uitgekomen als meest effectieve middel. Dat wil echter niet zeggen dat ik volledig stabiel ben. Heb nog regelmatig opstoten van zowel depressieve als manische aard. Ik heb ook een eetstoornis (binge eating) en ben door het eetlust [lees meer...]opwekkend effect van de depakine terug last beginnen krijgen van (vr)eetbuien en ben 30 kg aangekomen. Verder herken ik nu niet echt bijwerkingen, maar ik ben bang voor wat het op de lange termijn in mijn lichaam doet. Ik vind het vreselijk dat ik die medicatie nodig heb, maar zonder lukt het helemaal niet.

25-05-2017 | Vrouw | 50
valproinezuur (1000mg)
Oogmigraine
Steeds ernstige hoofdpijn aanvallen nav PTC ( Pseudo Tumor Cerebri) Lumbaalpunctie wilde ik niet meer dus hebben de artsen besloten Depakine chrono te proberen. Ik ben begonnen met 500 mg 2 x pd. Ik heb in 2012 een maagverkleining gehad. Ik ben 40 kilo afgevallen. Toen kwamen de hoofdpijnen weer heftig terug heeft men het verhoogd naar 1500 mg pd ook dit hielp niet. Toen [lees meer...]werd het 1000 mg 2x pd en sindsdien geen hoofdpijn aanvallen meer. Ik heb wel lichaamspijnen maar of dat bijwerkingen zijn. Geen idee

13-01-2017 | Man | 59
valproinezuur (750mg)

23-10-2016 | Man | 59
Bipolaire stoornis
gebruikt 28 jaar lithium carbonaat vanaf mijn 31 ste jaar, Bipolair 1. 3 zware opnames. Na de 3de opname is Lithium voorgeschreven met Fluanxol, in 1998 werd fluanxol vervangen door Quetiapine (een verbetering). Camcoliet (Lithiumcabonaat) veroorzaakt nierfalen, diabetes insipidus en maakt nog meer kapot. Lithium is er nu drie maanden uit en ik voel me nu veel beter. Wel[lees meer...] is de vervanger van lithium een jaar gelden opgestart door Decapine.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum