Ervaringen met Depakine

valproinezuur

vermoeidheid handen trillen of trillen tijdens het rusten gewichtstoename

Bipolaire stoornis (39 meningen)
Manische episode (3 meningen)
Oogmigraine (2 meningen)

26-07-2015 | Vrouw | 40

14-06-2015 | Vrouw | 62
valproinezuur (100mg)
Epilepsie
krijg steeds meer last van tremoren en weer aankomen dus moet nu na 39 jaar eens gaan overwegen iets anders te gaan gebruiken?

18-03-2015 | Vrouw | 35
Bipolaire stoornis
Granulaat vind ik nou niet echt super, al die kleine korreltjes die in het glas blijven hangen en in je mond... Maar ach dat is nou eenmaal niet anders. Tot nu toe merk ik er niet veel van, ik heb nog net zoveel energie als voorheen, weinig slaap nodig. Maar het is wel iets rustiger in mijn hoofd. Verder is mijn eetlust totaal verdwenen. Ik wordt al misselijk als ik et[lees meer...]en zie, heb buikpijn en diaree, maar ik slik het nu pas 2 weken dus wie weet veranderd dat nog.. Ben wel al 4 kilo lichter.

02-01-2024 | Man | 39
valproinezuur (500mg)
Migraine is stuk minder geworden na gebruik depakine weinig tot geen bijwerkingen, aan het begin wat last van mijn darmen maar dat ging gelukkig snel over

11-05-2023 | Man | 39
Epilepsie
Heb dapakine 500 chrono 3 maanden ingenomen, maar moeten stoppen omdat mijn lever er niet meer tegen kon. Weinig klachten, vermoeidheid de eerste week maar voor de rest geen last gehad. Jammer dat ik moet overschakelen, Depakine was niet het eerste middel voor mij.

23-11-2022 | Man | 50
Epilepsie
Ik slik 2 x daags 1000 mg samen met 2 x daags 200 mg Vimpad. Vervelende bijwerking is het beven van de handen

05-09-2022 | Vrouw | 53
Manische episode
Na jaren gebruik lithium overgestapt op depakine ivm verminderde nierfunctie door lithium gebruik. Depakine chrono eerst 900 mg voor 6 jaar daarna andere arts en omdat het 20 jaar goed ging verminderd tot 300 mg. Helaas ging dit jaar minder goed (meer dip) dus 450 mg maar dit bestond niet en beter is om tablet niet te gebruiken daarom 500 mg en dit is de juiste spiegel [lees meer...]voor mij. Vraag de arts of je minder kunt gebruiken als je last hebt bijwerkingen.

16-08-2022 | Vrouw | 45
18 kilo aangekomen Haar uitval Zweverig gevoel

20-07-2022 | Vrouw | 42
valproinezuur (500mg)
Zonder depakine zou ik echt elke dag migraine hebben. Depakine vermindert dit met zeker 50%. Weinig bijwerkingen gelukkig

11-07-2021 | Man | 53
Bipolaire stoornis
Sinds 2015 gebruik ik dit medicijn. Tot op heden werkt dit medicijn bij mij naar tevredenheid. Het gebruik van Depakine kan manische fases niet voorkomen, maar de intensiteit wel enigszins verminderen. Voorheen waren mijn manische fases heviger. En mogelijk nog belangrijker : Dit medicijn heeft ertoe bijdragen dat uitputting tijdens een manische fase tot op heden nog [lees meer...]niet is overgegaan in een depressieve fase.

08-09-2020 | Vrouw | 31
valproinezuur (500)
Aangezichtspijn
De pijn is met gebruik van depakine leefbaar! Niet volledig weg, maar een echte verbetering!

07-06-2020 | Vrouw | 55
valproinezuur (500mg)
Heb sinds ongeveer mijn 45 ste jaar hevige migraine, 3 aanvallen per week, erg misselijk, overgeven en ondraaglijke pijn. Alles geprobeerd candesartan, topimaraat, de nieuwe medicijnen aimovig en emgality. Niks werkt alleen depakine. Ook in alternatieve circuit alles geprobeerd maar zonder enig resultaat. Ik slik 1500 mg depakine in tabletten van 500 mg. De bijwerkingen[lees meer...] zijn niet mals maar het is het enigemedicijn dat enigszins werkt. Het aantal aanvallen is verminderd naar plusminus 1 per week, soms 2, ze zijn minder pijnlijk en de triptanen , in mijn geval fromirex, werken beter. Dus ondanks bijwerkingen neem ik depakine Omdat ik niet meer tegen die verschrikkelijke pijn kan.

28-04-2020 | Man | 60
valproinezuur (300mg)
Epilepsie
Nadat op mijn 13e jaar (in 1973) epilepsie bij mij was vastgesteld, kreeg ik - na eerst met andere medicijnen te zijn behandeld - in 1975 Depakine. Dus ik gebruik het middel al 45 jaar en weet niet beter... Vorig jaar een andere neuroloog die voorstelde de Depakine te vervangen door Lamotragine. Nadat de Depakine was afgebouwd kreeg ik echter heftige bijwerkingen: veel erg[lees meer...]ere tremor dan ooit tevoren en spraakstoornissen (halverwege een zin niet verder kunnen, andere woorden zeggen dan ik wilde, niet op - de meest simpele - woorden kunnen komen). Ten slotte kreeg ik, kort na elkaar, twee grote insulten. En dit na 42 jaar aanvalsvrij te zijn geweest. Terug naar de Depakine en alle klachten zijn als sneeuw voor de zon verdwenen...

19-11-2019 | Man | 48

21-10-2019 | Vrouw | 60
valproinezuur (500mg)
Ik slik Depakine Chrono 3x500 Mg als profylaxe voor migraine. Ik heb alles geprobeerd en dit is het enige middel dat helpt. Helaas wordt het effect na verloop van tijd minder. Een medicijnpauze inlassen helpt. Haaruitval is tijdelijk. Gewichtstoename helaas niet. Maar ik heb het er graag voor over. Alles beter dan migraine.

10-07-2017 | Vrouw | 54
Bipolaire stoornis
Ik weet sinds 2009 dat ik een bipolaire stoornis type I met (ultra) rapid cycling heb. Na enige tijd zoeken en uitproberen zijn we bij depakine uitgekomen als meest effectieve middel. Dat wil echter niet zeggen dat ik volledig stabiel ben. Heb nog regelmatig opstoten van zowel depressieve als manische aard. Ik heb ook een eetstoornis (binge eating) en ben door het eetlust [lees meer...]opwekkend effect van de depakine terug last beginnen krijgen van (vr)eetbuien en ben 30 kg aangekomen. Verder herken ik nu niet echt bijwerkingen, maar ik ben bang voor wat het op de lange termijn in mijn lichaam doet. Ik vind het vreselijk dat ik die medicatie nodig heb, maar zonder lukt het helemaal niet.