Ervaringen met Lamotrigine

lamotrigine

vermoeidheid rusteloze benen moeite met het vinden van woorden

Bipolaire stoornis (40 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)
Oogmigraine (1 mening)

Bojan Nikolik (04-05-2015)

05-11-2017 | Vrouw | 48
Bipolaire stoornis
Ik ben zeer tevreden over Lamotrigine! ik lach er weer door en ben weer mezelf, ik zweer bij deze, zeker de stemmingswisselingen houd Lamotrigine het onder controle!

13-10-2017 | Man | 32
Epilepsie
Onze zoon gebruikt sinds 14 dagen Lamotigine 2x per dag. Hij voelt zich goed, alleen slechter inslapen. Hij moet het vd arts opbouwen tot 100 Mg per dag. Nu gaat het heel goed geen epileptische aanvallen meer, kan hij het dan bij deze dosis laten en niet verhogen?

20-09-2017 | Vrouw | 49
Bipolaire stoornis
gekregen om mijn depressie en manie in balans te brengen. Dit heeft tot dus ver goed gewerkt (nog steeds). Heeft wel enige tijd geduurd voor we de juiste balans hadden. Gevoelig voor wisseling dus structuur (stiptheid van in nemen) is erg belangrijk.

31-08-2017 | Vrouw | 35
Oogmigraine
Ik heb een vervelende soort van migraine, waar ik soms dagenlang aanvallen van kreeg. Dagenlang geen goed zicht en uitval van spraak. Na de aanvallen erg depressief. Het belemmerde mij erg in doen en laten. Ik had ook het gevoel dat ik bij tijden overprikkeld was. Na gebruik van Lamotrigine heb ik nooit meer een aanval gehad. Wat ben ik blij met dit medicijn! Ik heb meer [lees meer...]rust in mn hoofd en zit vele malen beter in mn vel!!

28-08-2017 | Man | 57
Epilepsie
1,5 jaar phenobarbital, 40 jaar depakine, 25 jaar tegretol, frisium zonodig. nu sinds 3 jaar lamotrigine. ik voel mij nu na al die jaren in de steek gelaten. veel last van kleine epileptische storingen waarvan een overgroot deel geen epilepsie schijnt te zijn. Mijn huidige neuroloog, zoals zovele anderen, verteld mij dan dat alles wat geen epilepsie is wordt door ons nie[lees meer...]t behandeld. gevolg; depressief, suïcidale gedachte gang/ daden. geen hongergevoel, geheugen problemen en ga maar door. Het volgende medicijn wat wordt voorgesteld is keppra. het lijstje met bijwerkingen zijn naar ik nu lees niet kompleet. Het is een lijst met psychiatrische klachten waarvan 0,10% van de gebruikers last van hebben. Mijn vraag is dan ook of er ook positieve reacties zijn.

30-07-2017 | Man | 21
lamotrigine (200mg)
Epilepsie
In de zomer van 2015 ben ik met dit medicijn begonnen, voorgeschreven door mijn neuroloog. Ik heb perioden dat ik veel last heb van bijwerkingen. In het begin had ik een tijdje last van trillende handen, maar dat is gelukkig over. Af en toe heb ik het gevoel dat ik een baksteen in mijn maag heb en heb ik buikpijn. Ook heb ik zo nu en dan van stemmingswisselingen, ik kan bi[lees meer...]jvoorbeeld van het ene op andere moment boos worden of gaan huilen zonder reden. Hier heb ik met name last van als de dosering weer is verhoogd na een aanval. Maar na verloop van tijd wordt dat minder. Wel heb ik continu last van mijn ogen; ik zie heel wazig. Ook als ik nieuwe brilglazen heb, ik heb een bril, dan zie ik na een paar maanden slecht met diezelfde glazen. Daarnaast verlies ik af en toe opeens mijn evenwicht als ik loop of sta. Ik slik dit medicijn in combinatie met de pil, wat helaas niet goed gaat. Ik heb enkele aanvallen gehad in een week voor mijn stopweek. Ik vermoedde dat mijn hormonen invloed hadden op mijn aanvallen. Ik ben hiermee naar mijn neuroloog geweest en die zei dat ''hormonen geen invloed hebben op aanvallen, dat heeft er niets mee te maken''. Toen ik nog een keer een aanval kreeg voor mijn stopweek en ik geen gehoor kreeg bij mijn neuroloog, ben ik naar een andere arts gegaan. Uit diverse bloedonderzoekjes gedurende een hele cyclus bleek dat de pil de waardes van Lamotrigine beïnvloedde. Voor en tijdens mijn stopweek worden de waardes van Lamotrigine minder, vandaar de aanvallen. SEIN gaf me drie opties: 1. De pil blijven slikken, Lamotringine nog verder verhogen, dat ik altijd save zit maar ook teveel slik. 2. Overstappen naar Keppra en de pil blijven slikken. 3. Een Mirenaspiraal laten plaatsen en Lamotrigine blijven slikken. Uit deze drie opties ga ik een keuze maken. Als er meer vrouwen zijn waarvan hormonen invloed hebben op aanvallen, zou ik graag in contract willen komen om zo ervaringen uit te wisselen.

03-03-2017 | Vrouw | 24
Epilepsie
Inmiddels 2,5 week klaar met het op- en afbouwen (opbouwen 2 x 50mg Lamotrigine, afbouwen 2 x 500 mg Levetiracetam). Voel me elke dag een stukje meer mezelf. Het leven als een 'zombie' verdwijnt en ik hoor van mijn naasten ook positieve opmerkingen over mijn vooruitgang. Ik ben erg blij dat ik nu na 2 andere soorten anti epileptica (welke ook als antidepressiva voorgeschre[lees meer...]ven worden) nu een 'stabilisator' inneem. Waarschijnlijk reageer ik heel sterk op medicijnen want ik voelde mij zo somber en leeg tijdens het gebruik van Carbamazepine en Levetiracetam. Kortom: mocht iemand zich ook (extreem) rot voelen en denken ook over te stappen naar Lamotrigine, ik zeg doen (uiteraard in overleg met je arts). Het is in ieder geval het proberen waard, op een enkele dag hoofdpijn en af en toe moeite met inslapen, heb ik geen vervelende bijwerkingen. Sterkte allemaal. Groetjes Brenda

02-03-2017 | Vrouw | 48
Epilepsie
Ik gebruik Lamotrigine sinds het pas op de markt kwam als vervanger van Depakine waar ik zo`n haaruitval van kreeg . Geen aanval meer gehad sinds het gebruik van dit middel. De grootste nadelen vind ik echter wel de wisselwerking met andere medicijnen bijvoorbeeld Ibuprofen, de anticonceptie pil en anti- depressiva waardoor de Lamotrigine zijn werkzaamheid verminderd. D[lees meer...]aarnaast is er de slaperigheid en ben ik chagrijnig na inname, vandaar dat ik het nu `s avonds inneem. En vooral een droge mond, ik heb altijd water of pepermunt/kauwgom bij me. Ook af en toe druk op de slapen. Extreem geheugenverlies en bijvoorbeeld studeren gaat moeizaam, het geleerde wordt nauwelijks opgeslagen, blijft niet hangen. Ik ben van 100mg naar 50 mg gegaan door die bijwerkingen. Vooralsnog gaat dat qua aanvallen tot nu toe goed.

24-01-2017 | Vrouw | 25
Epilepsie
Bijna 1 week aan het opbouwen met Lamotrigine, gelijktijdig moet ik nog 4 weken Levetiracetam innemen. Valt mij op dat ik erg misselijk werd na het innemen, las ergens dat het eten van een droge cracker na het innemen de misselijkheid kon verminderen en dat werkt bij mij inderdaad ook. Verder vreemde schrale keel en nog steeds vermoeid, of dit komt door de nu dubbele dosis[lees meer...] kan ik nog niet zeggen, ik schrijf over 1 maand weer verder over de bevindingen.

21-08-2016 | Man | 45
lamotrigine (200mg)
Epilepsie
Sinds 2010 epilepsie. Sinds 2015 overgegaan op lamotrigine doordat aanvallen niet onder controle kwamen met Depakine, Kepra. In fases opgehoogd tot 2x200mg. Neuroloog heeft specifiek Lamotrigine PCH (!) voorgeschreven. Door slaapproblematiek hele dosering in ochtend innemen. Steeds vaker T.C. (dit jaar 3x) aanvallen en daardoor nu tevens carbamezapine. Epilepsie nog altij[lees meer...]d niet onder controle. Bijwerkingen zijn vooral geheugenproblemen, concentratieproblemen, trillende handen / armen als rustig in stoel zit. Stemmingswisselingen en veel minder vrolijk dan vroeger. Soms wankelende pas. Veel vermoeider dan voorheen. Wil meegeven dat deel van de problemen ook voor lamotrigine bestonden, maar laatste jaar alleen maar toenemen.

09-08-2016 | Vrouw | 51
lamotrigine (300mg)
Al jaren heb ik last van een depressie met zowel hoogtepunten als laagtepunten, dus een bipolaire stoornis. In 2014 ben ik 6 maanden opgenomen geweest en heb ook ect's gehad, die weinig of geen effect hadden. Heb lang, samen met mijn psychiater, naar de juiste medicatie gezocht. Na nog heel wat andere antidepressiva en slaapmedicatie neem ik nu al een tijdje Lambipol. Dat[lees meer...] heeft een heel goed effect op mij. Ik heb nog wel eens een mindere dag, maar die enorme schommelingen zijn weg. Voor mij dus een ideaal medicament.

28-06-2016 | Man | 38
Epilepsie
Na lange tijd dit medicijn te gebruiken voelde ik me steeds vaker duizelig, uiteindelijk ben ik er noodgedwongen mee gestopt zonder overleg met de specialist maar wel ben ik vaker andere pillen gaa gebruiken, deze waren als laatste in het rijtje van een cocktail.

07-06-2016 | Man | 33
Bipolaire stoornis
Na langzame opbouw zit ik nu op 100mg merk nog geen verbetering. De psychiater zei dat het nog opgebouwd zou kunnen worden tot 400mg. Ik hoop dus dat het uiteindelijk een dosering gaat helpen.

26-05-2016 | Vrouw | 63
Bipolaire stoornis
Ik gebruik Lamotrigine als stemmingsstabilisator. Het middel werkt wel, maar ik heb erg veel last van de bijwerkingen. Omdat ik vind dat een medicijn, al werkt het goed, niet zo veel bijwerkingen zou moeten hebben. Die bijwerkingen vergallen het plezier behoorlijk.

09-05-2016 | Man | 36
lamotrigine (150mg)
Epilepsie
Eind 2014 heb ik een hersenbloeding gehad als gevolg van een avm, een aangeboren afwijking. Daarvoor heb ik een hersenoperatie ondergaan en is de afwijking in zijn geheel weggehaald waardoor ik geen risico meer loop in de toekomst. Als gevolg van littekenweefsel bij de hersenen helaas wel epilepsie overgehouden. Tussen 1 november 2015 en 1 mei 2016 in totaal 4 grote aan[lees meer...]vallen gehad. Heel erg kloten omdat je altijd 'gezond' was. Sinds de eerste aanval depakine 750 mg 2x daags gehad, na de 2e aanval dosering verhoogd naar 1000 mg per dag. Na de 3e aanval ter ondersteuning keppra 250 mg 1x daags erbij gekregen. Bijwerkingen depakine waren vooral gewichtstoename, spiertrillingen, angstig. De keppra gaf mij enorm veel psychische bijwerkingen. Het angstzweet brak mij uit, paniekaanvallen, erg onrustig van binnen. Daar zijn we na 2 weken mee gestopt. Bij diezelfde controle bleek dat mijn leverwaarden op 2 punten 4x zo hoog waren dan gebruikelijk bij mij. Dit kwam door de depakine. In overleg met de neuroloog een plan opgesteld om de depakine in 8 weken af te bouwen en de lamotrigine op te bouwen tot 100 mg. De eerste tijd totaal geen last gehad op wat vermoeidheid na. Nadat de depakine was afgebouwd en ik volledig op de lamotrigine 100 mg 1x daags was overgestapt had ik ook weer veel vermoeidheid, zeker ook aan mijn linkerzijde. Dit is sinds de hersenbloeding mijn aangedane zijde. Verder heb ik last van dingen wazig zien, het gevoel hebben dat je er niet bent terwijl je er wel gewoon bent uiteraard, veel kleine pijntjes in spieren, soms wat lichte trillingen in lichaam. Daarnaast slaat bij mij de onzekerheid toe waardoor je bij elk gevoel wat angstig wordt. Na 2 weken kreeg ik op 1 mei jongstleden toch weer een grote aanval. Opnieuw richting ziekenhuis en dosering wederom verhoogd, nu naar 150 mg 1x daags. Dit gebruik ik nu ruim een week. De bijwerkingen voel ik behoorlijk. Vooral de vermoeidheid, wazig zijn, soms dizzy, afwezig en kleine pijntjes in lichaam. Zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben. Heb geen idee of dit past bij dit medicijn en of ik hier gewoon even doorheen moet en dit met de tijd beter wordt..... Lees wel dat het soms lang kan duren voordat iets onder controle is en je je weer prettig voelt bij de medicatie. Daarnaast besef ik me wel dat ik in een fase zit waarin medicatie op mijn lichaam moet worden afgesteld. Maar ik wil me zo graag weer lekker voelen. Heeft iemand hier ervaring mee??

01-05-2016 | Vrouw | 57
Epilepsie
Bij opbouwschema ivm overstappen van ander epilepticum geen bijwerkingen. Nadat ik alleen Lamotrigine gebruikte in dosering van 100 mgr eenmaal daags in de avond kreeg ik flinke hartkloppingen, zodanig dat ik er kortademig van werd. Daarom ben ik het, na goedkeuring van de neuroloog, twee maal daags 50 milligram gaan nemen. Dat gaat een stuk beter, soms nog lichte hartklo[lees meer...]ppingen. Verder heb ik bij het wakker worden regelmatig lichte hoofdpijn. Ben gevoelig voor migraine dus dat kan meespelen.