Epilepsie (66 meningen)
Bipolaire stoornis (30 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)
Oogmigraine (1 mening)

Bojan Nikolik (04-05-2015)

22-06-2013 | Vrouw | 35
Epilepsie
Na jaren gebruik van Depakine ben ik, mede door de bijwerkingen, i.o.m. neuroloog Lamictal gaan gebruiken. Ik ervaar geen/ weinig gewichttoename, slaap goed en wordt uitgerust wakker. Gelukkig wel weer zin in seks, dat was minder tijdens gebruik tijdens gebruik van Depakine. Na ruim vier jaren geen aanval te hebben gehad, is dit helaas in januari weer 1x gebeurd. Voor mij [lees meer...]geen reden om op te hogen of over te gaan op een ander medicijn. Ik ervaar het als vrouwvriendelijk.

05-06-2013 | Vrouw | 51
Bipolaire stoornis
Gebruik dit medicijn nu ruim twee jaar. Vele soorten medicijnen geprobeerd met als gevolg veel bijwerkingen. Daarbij ook vaak het gevoel gehad niet meer mijzelf te kunnen zijn. Met lamotrigine echter ben ik zeer tevreden. Heb mijzelf weer teruggevonden - natuurlijk ook dankzij goede therapie - alleen nu zoveel stabieler; loop zogezegd niet meer in zeven sloten tegelijk. Da[lees meer...]arbij ook nog eens meer energie. Sinds anderhalf jaar ben ik weer parttime aan het werk. Overzie mijn werkzaamheden beter en heb geen last meer gehad van depressie dan wel manie. Echt helemaal geweldig!!! Ok wat duizelig en een droge mond, maar dat neem ik op de koop toe.

31-05-2013 | Vrouw | 30
Epilepsie
Na jarenlang Tegretol te hebben gebruikt ben ik overstapt naar Lamotrigine ivm ernstige bijwerkingen Tegretol. In het begin weinig last van bijwerkingen. Naarmate de dosis hoger werd, werd ik misselijk. Helaas weer moeten afbouwen. Nu krijg ik er een ander medicijn bij, omdat de dosis lamotrigine niet voldoende helpt.

15-04-2013 | Man | 58
lamotrigine
Gebruik het al jaren eerst 2x50 p/d nu ongeveer een jaar 2x100 p/d samen met symbalta 60mg en fentanyl pleisters van 150 mugr. en bij doorbraakpijn een neusspray. Alles bij elkaar is lamotrige een goed medicijn voor zenuwpijn.

10-04-2013 | Vrouw | 34
Epilepsie
ik wordt gauw misselijk van de medicijnen innemen ik moet ze in water uiteen laten vallen en dan opdrinken. daar gaat vaak een beker limonade achter aan. ook veel last van droge mond. en zie soms toch wel dingen die er niet zijn. eerder slikte ik kepra., maar werd daar depressief van. deze medicijnen gaat wel veel beter dan de kepra. ik heb 1 x een aanval gehad. dankz[lees meer...]ij de medicijnen niks meer gehad.

06-04-2013 | Vrouw | 49
Epilepsie
Gebruik al jaren lamotrigine 50 mg 2xpd tegen epilepsie. Ik ben aanvalsvrij en ervaar geen bijwerkingen, zeer tevreden! Ik neem het in met een slokje water. Daarvoor depakine, met als bijwerking misselijkheid en veel eten, waardoor gewichtstoename. Daarvoor tragitol met als bijwerking dat ik het leven ervaarde alsof er een lichte sluier over me heengetrokken was. Toen ik s[lees meer...]topte daarmee, werd de wereld weer helder.

04-01-2013 | Vrouw | 57
Epilepsie
Ik gebruik al 10 jaar lamotrigine na vele jaren tegretol te hebben gebruikt. Dit laatste hielp niet voldoende, had nog steeds partiele aanvallen. Sinds ik Lamotrigine gebruik heb ik nog wel eens een kleine aanval, maar de frequentie en intensiteit zijn erg afgenomen. Ik kan er wel mee leven en ben tevreden over de lamotrigine, ook omdat ik geen bijwerkingen ervaar, [lees meer...]die ik bij de tegretol wel had. Was toen altijd erg suf. hoop dat het voor jou ook goed uitpakt!!!

06-12-2012 | Vrouw | 31
Epilepsie
Gebruik nu 5 jaar Lamictal en ben zeer tevreden, geen aanvallen meer gehad. Nadeel ben erg moe, kan 's morgen erg moeilijke uit bed komen terwijl ik hier voorheen nooit geen last van had. Ook is mijn zicht minder geworden(wazig) en ben regelmatig erg duizelig.

24-11-2012 | Man | 42
Epilepsie
Nu sinds 3mnd over gestapt op Lamotrigine 2x100mg Voordelen: - Werkt goed. - Klein/sinas smaak/niet bitter. - Geheugen herstel. - Goede ontlasting. Nadelen: - Geen eetlust m.n. vet. - Tijdens concentratie, geheugen invallen van vergeten verleden, soms iets te veel achter elkaar. - Eerste twee weken verstoorde motoriek, (met behoud van reactievermogen). - Over[lees meer...]ige nadelen nog niet ontdekt.

18-09-2012 | Vrouw | 26
Epilepsie
prima medicatie. toen ik met lamotrigine begon kreeg ik alleen nog maar lichte aanvallen ('opvliegers') ik heb soms wel last van m'n stoelgang. ik ben veel moe, maar dat kan nog zijn van een hersenoperatie, welke ik vorig jaar ondergaan heb. ik wil nu langzaam gaan afbouwen, en proberen zwanger te worden.

07-12-2011 | Vrouw | 43
lamotrigine
Oorspronkelijk slikte ik alleen een MAO-remmer. Daarmee was ik al een kind zo blij, maar de werking nam steeds na een tijdje af. Mijn lichaam schijnt medicijnen e.d. heel snel af te breken, Lamotrigine is mij voorgeschreven om de werking te stabiliseren. En dat doet het goed. Iedereen met een depressie hier, die zich nog niet goed genoeg voelt op Lamotrigine zou kunn[lees meer...]en overwegen een MAO-remmer (Parnate) te proberen. Na jaren met een (chronische, zware) depressie en alle medicijnen die je je maar kunt voorstellen (zelfs ECT) klaarde de lucht al snel op en verscheen de zon zelfs. Het dieet kost mij geen moeite, na 3 jaar weet ik ook wel zo ongeveer hoe ver ik kan gaan, dus ik houd me er niet meer zo krampachtig aan vast. En mocht ik eens acuut een hoge bloeddruk krijgen, dan heb ik pilletjes om mijn bloeddruk te verlagen. Maar dat gebeurt zelden. De bijwerkingen kunnen in eerste instantie goed merkbaar zijn, maar deze trekken veelal weg. Volgens mijn psychiater is het een medicijn met relatief weinig bijwerkingen.

22-11-2011 | Vrouw | 23
Epilepsie
Hallo, ik gebruik al twee jaar lamotrigine. Doordat ik niet tegen de pil kan, heb ik ervoor besloten om de mirena spiraal te gebruiken. Deze is inmiddels uitgewerkt en ik ben op zoek naar een ander anticonceptiemiddel. Ik zit te denken aan de Nuvaring. Heeft iemand ervaringen met de combinatie lamotrigine en de nuvaring? Groetjes

21-11-2011 | Man | 28
Manisch depressiviteit
Na veel geprobeerd te hebben is dit het enige medicijn waarvan ik niet merk dat ik het slik. Eerste fase wel wat bijwerkingen gehad. Gewicht stabiel. Nu zweet ik misschien iets meer, misschien iets drogere mond, maar verder zeer tevreden. Geen last meer van depressie, misschien wel soms licht hypomaan, maar geen idee of dit verband houdt met. Verder moest ik wennen aan sma[lees meer...]ak, pil in mond en slok water erachteraan, maar moet zeggen dat het nu als soort van ranja proeft:)

27-09-2011 | Vrouw | 33
Epilepsie
Ik heb zeer goede ervaringen met dit medicijn. Jaren Depakine geslikt, zodat ze ineens niet goed meer werkte. Toen langzaam op Lamotrigine overgegaan. Dit moet heel langzaam gebeuren anders kun je klachten krijgen. Geen klachten gehad. Je kunt de tabletten in water oplossen of zonder op te lossen. Nadeel zonder oplossen: als hij niet goed weg wil in 1x lost hij op in je mo[lees meer...]nd en heb je een hele vieze smaak in je mond hangen. Ook geslikt tijdens zwangerschappen. Alles is goed gegaan. Wel opgehoogd tijdens zwangerschappen (langzaam) na elke maand bloedprikken. Kinderen hebben er geen nadelige gevolgen van ondervonden. Ze waren allebei gezond, geen afwijkingen. Bij de oudste had ik wel de indruk dat ze een paar dagen moest afkicken. Bijna een week in ziekenhuis gelegen, wilde eerst niet goed drinken. bij de oudste had ik naast dit middel ook Frisium.

07-09-2011 | Vrouw | 49
lamotrigine
Na 3 weken begon ik keelpijn te krijgen. Die werd zo heftig dat ik niet meer wilde praten en eten. Ik viel 7 kilo af. Meerdere malen heb de huisarts en de psychiater gezegt dat die klacht was opgenomen in de bijsluiter van lamotrigine. Ik werd volkomen genegeerd. Op aandringen van een K.N.O. arts ben ik gestopt met innemen. Inmiddels heb ik al meer dan 4 maanden erge keelp[lees meer...]ijn en een zere mond. Mijn tong en verhemelte doen erg pijn. Ik weet niet bij wie ik nu nog hulp kan vragen.

03-05-2011 | Vrouw | 34
Stemmingsstabilisatie en depressiviteit
Nadat lithium goed werkte maar mijn gewicht ernstig deed toenemen gezocht naar een alternatief middel. Tegretol deed nauwelijks wat. Op eigen initiatief via de huisarts, psychiater wilde niet wisselen van meds, op lamotrigine overgegaan. Dé beste keuze ooit. Mijn stemming is genormaliseerd. Depressies zijn verdwenen. Mijn gevoeligheid blijft wel, maar daar is prima mee om [lees meer...]te gaan. Geen bijwerkingen ervaren met dit medicijn. Het enige minpunt vind ik de erg vieze zoete smaak. Ik los het dan ook niet op in het water maar slik het met een paar slokken water zo door.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum