Ervaringen met Lamotrigine

lamotrigine

Ziek voelen keelproblemen oorsuizen vermoeidheid moeite met het vinden van woorden rusteloze benen

Bipolaire stoornis (40 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)
Oogmigraine (1 mening)

Bojan Nikolik (04-05-2015)

26-08-2014 | Vrouw | 22
Epilepsie
Ik heb al 14 jaar epilepsie en ik slik het ook al dus 14 jaar. Alleen de spaak is zo vies!!! soms heb ik een andere pil er van en van die ben ik over me nek gegaan. Bij wie zou je kunnen klagen haha

16-08-2014 | Vrouw | 47
Acute inflammatoire polyneuropathie
Heb al sinds 1996 last van IPN en na veel onderzoeken en van allerlei behandelingen die maar niet hielpen ben ik bij een fantastische pijnspecialist terechtgekomen die met me aan de slag ging ,ook weer met tests ,onderzoeken ,behandelingen etc. Qua medicijnen hebben we nu eigenlijk wel alles al geprobeerd en nu heb ik dus voor de IPN ,lamotrygine (7x25mg per dag) en amitri[lees meer...]ptyline (1x 25mg per dag) en omdat dit medicijnen zijn waarvan uitgevonden is dat ze zenuwpijn als IPN zouden kunnen verlichten worden deze in deze ( niet hoger dan zo) hoeveelheden voorgeschreven.. Jammergenoeg helpt de lamotrygine niet echt ,.. het helpt in die zin dat het wel de scherpe randjes van de pijn een klein beetje wegneemt maar bij lange na niet de pijn als zodanig , maar omdat er geen andere medicijnen op dit moment zijn die we kunnen nemen houdt het op ,en moeten we het doen met wat we nu hebben, frustrerend dat wel . Maar ik heb de toezegging van de pijnpolispecialist dat hij me direct laat komen als er weer een mogelijkheid is om iets anders te doen,.. dus daar hoop ik maar op dat dat snel gebeurd... Maar deze pijn is echt geen pretje,door de pijn en het daardoor niet kunnen slapen ,sloopt het je ,en ik kan niet wachten tot er een echte oplossing komt...

27-06-2014 | Vrouw | 50
Epilepsie
18 jaar geleden eerste tonisch clonische aanval van minstens 15 min. Daarna diverse medicatie, alle waren adequaat. Tussentijds, als ik niet gebruikte, kwamen aanvallen terug in periodes van ernstige vermoeidheid. De verschillende medicijnen hadden de volgende bijwerkingen Lamotrigine: een constante 'sluier'die over je hoofd hangt en de wereld iets op afstand houdt. [lees meer...]Na stoppen merk je pas wat het met je deed. Depakine: misselijkheid, meer eten waardoor gewichtstoename met 6 kilo. Lamotigine: geen echt merkbare bijwerkingen. Wel ervaar ik verschil tussen de verschillende farmaceutische bedrijven. Nu van Mylan: overdreven bloeduitstortingnen bij stoten. Dat was de reden dat ik naar ervaringen op zoek ging en op dit forum kwam. Mijn ervaring deel ik graag, misschien dat het iemand op weg helpt.

10-06-2014 | Vrouw | 59
Bipolaire stoornis
Na vele depressieve episodes (vorig jaar alleen al 7 keer gedurende 2-3 weken) in december echt in zwaar weer geraakt met suïcidale gedachten. 2 Dagen later zat ik bij de psych die BP diagnostiseerde en volgens hem voldeed ik "helemaal volgens het boekje". Kreeg Lamotrigine 25 en zit nu op 200 mg per dag. 5 Maanden ging het redelijk, hoewel geen energie. Nu weer sinds een [lees meer...]paar dagen flink aan het dippen. Volgens mijn psych werken SSRI's en MAO remmers niet bij bipolaire depressiesn, dus Seroxat langzaam afgebouwd. Ik twijfel nu zowel aan de diagnose als aan de effectiviteit van Lamotrigine. Mijn psych is Fransman, ik woon in Frankrijk.

12-04-2014 | Man | 34
lamotrigine (100mg)
Epilepsie
Goedendag, Ik ben de Keppra aan het afbouwen. Ik gebruikte 2x 1000 mg per dag. Ik ben oplopend met de lamotrigine begonnen en neem 2x 100 mg per dag. Ik voel mij soms heel goed en dan weer vermoeid mijn hoofd word draaierig/vermoeid. Ik kan het niet uitleggen. Ik zou graag wat informatie willen hebben erover. Ik ben de Keppra verder aan het afbouwen. Is het misschi[lees meer...]en de Keppra die mij dat gevoel geeft? AUB. ik wil echt wat antwoorden hebben. Ik word er op den duur zo moe van. Ik wil werken, maar de mens ziet dit wat je hebt als een heel groot gebeuren dat ze je op den duur niets meer willen aanbieden. De aanval die ik kan krijgen is letterlijk als ik loop blijf ik voor een seconde of 5 staan en ben niet bij. Ik gooi niet met dat wat ik in mijn handen hebt.

11-02-2014 | Vrouw | 24
Bipolaire stoornis
Al sinds 8 jaar kamp ik met verschillende angsten, stoornissen, depressie, maar bipolaire stoornis behoort tot mijn 'hoofd'stoornis. Ik heb verschillende soorten medicatie gekregen, therapieën en in totaal 7 keer opgenomen geweest in de psychiatrie. Niet hielp totdat ik Lambipol/Lamotrigine kreeg. Al 4 jaar neem ik het in en ben zeer tevreden. In het begin had ik een beetj[lees meer...]e last van bijwerkingen zoals nachtmerries, maar na 3 weken ongeveer was dat voorbij. Dankzij Lamotrigine ben ik al 4 jaar stabiel. Mijn stemmingsstoornis is dus onder controle, angsten zijn afgenomen, etc. Mensen met een bipolaire stoornis of Borderline (dus stemmingsstoornissen) raad ik zeker aan om Lamotrigine te proberen. Voor mij is het een ware wondermiddel.

23-11-2013 | Vrouw | 49
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik heb elke dag huilbuien en voel me depressief ik gebruik: 125 mg lamotrigine 40 mg prozac voor de nacht 4 capsules nachtrust van de albert heijn 100 mg seroquelle Wanneer is mijn leven weer normaal en vrolijk zoals vroeger?

11-11-2013 | Man | 37
lamotrigine (200mg)
Epilepsie
Hi, Ik gebruik al een hele poos dit medicijn maar ik heb de keppra afgebouwd omdat ik daar depri en passief van werd en ondernam niets, leefde in een soort van roes. Nu alleen nog Lamotrigine, ik ben dit medicijn van 100 mg aan opbouwen naar 200mg. 1e Week met 25 mg ochtend en avond extra. Dit per week ophogen met 25mg tot 2 x 200 pd. Ik merk dat ik af en toe dui[lees meer...]zelig ben en heb overdag op t werk een raar gevoel in mijn hoofd. Af en toe emotioneel. Maar dat kan ik onder controle houden. Weet iemand of die bijwerkingen komt door het opbouwen en gaan die klachten over? Met de 2x 100 had ik geen klachten. Ik onderneem wel meer, activeren en sta positief in t leven.

22-06-2013 | Vrouw | 35
Epilepsie
Na jaren gebruik van Depakine ben ik, mede door de bijwerkingen, i.o.m. neuroloog Lamictal gaan gebruiken. Ik ervaar geen/ weinig gewichttoename, slaap goed en wordt uitgerust wakker. Gelukkig wel weer zin in seks, dat was minder tijdens gebruik tijdens gebruik van Depakine. Na ruim vier jaren geen aanval te hebben gehad, is dit helaas in januari weer 1x gebeurd. Voor mij [lees meer...]geen reden om op te hogen of over te gaan op een ander medicijn. Ik ervaar het als vrouwvriendelijk.

05-06-2013 | Vrouw | 51
Bipolaire stoornis
Gebruik dit medicijn nu ruim twee jaar. Vele soorten medicijnen geprobeerd met als gevolg veel bijwerkingen. Daarbij ook vaak het gevoel gehad niet meer mijzelf te kunnen zijn. Met lamotrigine echter ben ik zeer tevreden. Heb mijzelf weer teruggevonden - natuurlijk ook dankzij goede therapie - alleen nu zoveel stabieler; loop zogezegd niet meer in zeven sloten tegelijk. Da[lees meer...]arbij ook nog eens meer energie. Sinds anderhalf jaar ben ik weer parttime aan het werk. Overzie mijn werkzaamheden beter en heb geen last meer gehad van depressie dan wel manie. Echt helemaal geweldig!!! Ok wat duizelig en een droge mond, maar dat neem ik op de koop toe.

31-05-2013 | Vrouw | 30
Epilepsie
Na jarenlang Tegretol te hebben gebruikt ben ik overstapt naar Lamotrigine ivm ernstige bijwerkingen Tegretol. In het begin weinig last van bijwerkingen. Naarmate de dosis hoger werd, werd ik misselijk. Helaas weer moeten afbouwen. Nu krijg ik er een ander medicijn bij, omdat de dosis lamotrigine niet voldoende helpt.

15-04-2013 | Man | 58
lamotrigine
Gebruik het al jaren eerst 2x50 p/d nu ongeveer een jaar 2x100 p/d samen met symbalta 60mg en fentanyl pleisters van 150 mugr. en bij doorbraakpijn een neusspray. Alles bij elkaar is lamotrige een goed medicijn voor zenuwpijn.

10-04-2013 | Vrouw | 34
Epilepsie
ik wordt gauw misselijk van de medicijnen innemen ik moet ze in water uiteen laten vallen en dan opdrinken. daar gaat vaak een beker limonade achter aan. ook veel last van droge mond. en zie soms toch wel dingen die er niet zijn. eerder slikte ik kepra., maar werd daar depressief van. deze medicijnen gaat wel veel beter dan de kepra. ik heb 1 x een aanval gehad. dankz[lees meer...]ij de medicijnen niks meer gehad.

06-04-2013 | Vrouw | 49
Epilepsie
Gebruik al jaren lamotrigine 50 mg 2xpd tegen epilepsie. Ik ben aanvalsvrij en ervaar geen bijwerkingen, zeer tevreden! Ik neem het in met een slokje water. Daarvoor depakine, met als bijwerking misselijkheid en veel eten, waardoor gewichtstoename. Daarvoor tragitol met als bijwerking dat ik het leven ervaarde alsof er een lichte sluier over me heengetrokken was. Toen ik s[lees meer...]topte daarmee, werd de wereld weer helder.

04-01-2013 | Vrouw | 57
Epilepsie
Ik gebruik al 10 jaar lamotrigine na vele jaren tegretol te hebben gebruikt. Dit laatste hielp niet voldoende, had nog steeds partiele aanvallen. Sinds ik Lamotrigine gebruik heb ik nog wel eens een kleine aanval, maar de frequentie en intensiteit zijn erg afgenomen. Ik kan er wel mee leven en ben tevreden over de lamotrigine, ook omdat ik geen bijwerkingen ervaar, [lees meer...]die ik bij de tegretol wel had. Was toen altijd erg suf. hoop dat het voor jou ook goed uitpakt!!!

06-12-2012 | Vrouw | 31
Epilepsie
Gebruik nu 5 jaar Lamictal en ben zeer tevreden, geen aanvallen meer gehad. Nadeel ben erg moe, kan 's morgen erg moeilijke uit bed komen terwijl ik hier voorheen nooit geen last van had. Ook is mijn zicht minder geworden(wazig) en ben regelmatig erg duizelig.