Ervaringen met Lamotrigine

lamotrigine

vermoeidheid rusteloze benen moeite met het vinden van woorden

Bipolaire stoornis (40 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)
Oogmigraine (1 mening)

Bojan Nikolik (04-05-2015)

04-12-2014 | Man | 46
Bipolaire stoornis
Ik gebruik lamotrigine nog maar kort. Het zou de stabiliteit verbeteren. Het tegendeel is waar. Ik gebruik ook sertraline en quetiapine. Deze laatste twee medicijnen hielpen een klein beetje. Lamotrigine ernaast maakt het weer slechter of iig erg onstabiel. Met psychiater overlegt dat op korte termijn met dit middel wordt gestopt. Hiervoor heb paroxetine gehad, dat werkte[lees meer...] redelijk maar na gehele narcose was de werking nagenoeg weg. Daarna met lithium begonnen naast de paroxetine zelfs ns het stoppen van paroxetine ging het slechter. Nu blijkt ook lamotrigine niet te helpen(wat niet vaak voorkomt). Dus straks ander middel naast quetiapine en setraline. Bijwerkingen van de lamotrigine: slechte stoelgang, geheugen is regelmatig slecht. Ik ben ook weer snel kwaad en heb woedeaanvallen. Dat de depessiviteit weer sterker wordt is een grote tegenvaller.

16-08-2014 | Vrouw | 47
Acute inflammatoire polyneuropathie
Heb al sinds 1996 last van IPN en na veel onderzoeken en van allerlei behandelingen die maar niet hielpen ben ik bij een fantastische pijnspecialist terechtgekomen die met me aan de slag ging ,ook weer met tests ,onderzoeken ,behandelingen etc. Qua medicijnen hebben we nu eigenlijk wel alles al geprobeerd en nu heb ik dus voor de IPN ,lamotrygine (7x25mg per dag) en amitri[lees meer...]ptyline (1x 25mg per dag) en omdat dit medicijnen zijn waarvan uitgevonden is dat ze zenuwpijn als IPN zouden kunnen verlichten worden deze in deze ( niet hoger dan zo) hoeveelheden voorgeschreven.. Jammergenoeg helpt de lamotrygine niet echt ,.. het helpt in die zin dat het wel de scherpe randjes van de pijn een klein beetje wegneemt maar bij lange na niet de pijn als zodanig , maar omdat er geen andere medicijnen op dit moment zijn die we kunnen nemen houdt het op ,en moeten we het doen met wat we nu hebben, frustrerend dat wel . Maar ik heb de toezegging van de pijnpolispecialist dat hij me direct laat komen als er weer een mogelijkheid is om iets anders te doen,.. dus daar hoop ik maar op dat dat snel gebeurd... Maar deze pijn is echt geen pretje,door de pijn en het daardoor niet kunnen slapen ,sloopt het je ,en ik kan niet wachten tot er een echte oplossing komt...

03-02-2019 | Vrouw | 48
Bipolaire stoornis
Ik gebruikte in het verleden verschillende stemmingsstabilisatoren maar deze is zeer effectief tegen depressie en je komt er ook niet zo van aan. Wel een lichte gewichtstoename/

19-09-2018 | Vrouw | 48
Epilepsie
De lamotrigine hielp niet tegen migraine (bij mij) daarom is besloten over te stappen naar Topiramaat wat ook werkt ter voorkoming van migraine. Lamotrigine is verder wel grbuiksvriendelijk en doordat het een kleinde vorm heeft is het makkelijk in te nemen. Handig voor mensen die moeilijk grote tabletten in kunnen nemen,want dat zijn deze dus absoluut niet. ;-)

21-07-2018 | Vrouw | 48
Bipolaire stoornis
De geheugen en concentratie-problemen zijn niet zo erg als bij het andere merk wat ik geslikt heb (Aerobindo) en de andere bijwerkingen die ik met dat merk heb heb ik met Sandoz nauwelijks. Bij het opbouwen toen ik ooit begon met de lamotrigine (volgens mij ook Sandoz) had ik wel veel last van bijwerkingen (enorme spanning in mijn hoofd, hoofdpijn) en moest het in heel kle[lees meer...]ine stapjes gaan. Beide merken zijn even effectief tegen de depressies (ze helpen niet tegen mijn hypomanie).

21-07-2018 | Vrouw | 48
Bipolaire stoornis
Bij de 100mg pillen van Aerobindo kreeg en hield ik veel meer last van bijwerkingen dan die van een ander merk. Ik ben blij dat ik weer op mijn oude merk Sandoz overgestapt ben. Bij Aerobindo had ik last van het gevoel onder hoogspanning te staan, dat gevoel had ik ook toen ik ooit begon met lamotrigine en (te snel) opbouwde. Alleen bij Aerobindo bleef die bijwerking en [lees meer...]leek met de tijd zelfs erger te worden. Aerobindo verhoogde het mijn prikkelgevoeligheid, met name voor geluiden. Ook had ik veel last van concentratie- en geheugenproblemen. In het verkeer had ik moeite overzicht te houden en zag ik soms andere verkeersdeelnemers te laat (frontale botsingen met andere fietsers). Ik vergat heel veel en voelde me soms verward. Het was wel net zo effectief tegen de depressies als het andere merk.

05-11-2017 | Vrouw | 48
Bipolaire stoornis
Ik ben zeer tevreden over Lamotrigine! ik lach er weer door en ben weer mezelf, ik zweer bij deze, zeker de stemmingswisselingen houd Lamotrigine het onder controle!

02-03-2017 | Vrouw | 48
lamotrigine (50mg)
Epilepsie
Ik gebruik Lamotrigine sinds het pas op de markt kwam als vervanger van Depakine waar ik zo`n haaruitval van kreeg . Geen aanval meer gehad sinds het gebruik van dit middel. De grootste nadelen vind ik echter wel de wisselwerking met andere medicijnen bijvoorbeeld Ibuprofen, de anticonceptie pil en anti- depressiva waardoor de Lamotrigine zijn werkzaamheid verminderd. D[lees meer...]aarnaast is er de slaperigheid en ben ik chagrijnig na inname, vandaar dat ik het nu `s avonds inneem. En vooral een droge mond, ik heb altijd water of pepermunt/kauwgom bij me. Ook af en toe druk op de slapen. Extreem geheugenverlies en bijvoorbeeld studeren gaat moeizaam, het geleerde wordt nauwelijks opgeslagen, blijft niet hangen. Ik ben van 100mg naar 50 mg gegaan door die bijwerkingen. Vooralsnog gaat dat qua aanvallen tot nu toe goed.

08-05-2019 | Vrouw | 49
Epilepsie
Lage dosis voorgeschreven ivm wenning. Resultaat nog onbekend.

27-05-2018 | Vrouw | 49
lamotrigine (450MG)
Epilepsie
Ik gebruik dit middel al een aantal jaar en door steeds de dosis te verhogen gaat het nu prima alleen als ik heel moe ben of een paar dagen slecht heb geslapen is het bingo, maar in milde vorm gelukkig.

20-09-2017 | Vrouw | 49
Bipolaire stoornis
gekregen om mijn depressie en manie in balans te brengen. Dit heeft tot dus ver goed gewerkt (nog steeds). Heeft wel enige tijd geduurd voor we de juiste balans hadden. Gevoelig voor wisseling dus structuur (stiptheid van in nemen) is erg belangrijk.

23-11-2013 | Vrouw | 49
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik heb elke dag huilbuien en voel me depressief ik gebruik: 125 mg lamotrigine 40 mg prozac voor de nacht 4 capsules nachtrust van de albert heijn 100 mg seroquelle Wanneer is mijn leven weer normaal en vrolijk zoals vroeger?

06-04-2013 | Vrouw | 49
Epilepsie
Gebruik al jaren lamotrigine 50 mg 2xpd tegen epilepsie. Ik ben aanvalsvrij en ervaar geen bijwerkingen, zeer tevreden! Ik neem het in met een slokje water. Daarvoor depakine, met als bijwerking misselijkheid en veel eten, waardoor gewichtstoename. Daarvoor tragitol met als bijwerking dat ik het leven ervaarde alsof er een lichte sluier over me heengetrokken was. Toen ik s[lees meer...]topte daarmee, werd de wereld weer helder.

22-03-2021 | Vrouw | 50
lamotrigine (50mg)
Slaaploosheid ik kreeg het enik val altijd in slaap om9u30 mijn man moest me wakker maken voor mijn medicatie voor te slapen.zoals seroquel xr 150 sulpride 150 5mg valium 500 seroquel en 2.5 pillen zolpthem. Zo raar waarom neem ik de rest omdat het toch gewenning heeft dus geen oplossing spijtig.iemand ervaring zeg het mij.aub

04-02-2015 | Man | 50
Bipolaire stoornis
Na jarenlang vechten tegen depressies ,... na een opname ggz is met tot de conclusive gekomen dat ik een bi-polaire stoornis heb... de lamotrigine sloeg bij mij gelijk aan en ben er heel erg tevreden ( gelukkig ) mee..

27-06-2014 | Vrouw | 50
Epilepsie
18 jaar geleden eerste tonisch clonische aanval van minstens 15 min. Daarna diverse medicatie, alle waren adequaat. Tussentijds, als ik niet gebruikte, kwamen aanvallen terug in periodes van ernstige vermoeidheid. De verschillende medicijnen hadden de volgende bijwerkingen Lamotrigine: een constante 'sluier'die over je hoofd hangt en de wereld iets op afstand houdt. [lees meer...]Na stoppen merk je pas wat het met je deed. Depakine: misselijkheid, meer eten waardoor gewichtstoename met 6 kilo. Lamotigine: geen echt merkbare bijwerkingen. Wel ervaar ik verschil tussen de verschillende farmaceutische bedrijven. Nu van Mylan: overdreven bloeduitstortingnen bij stoten. Dat was de reden dat ik naar ervaringen op zoek ging en op dit forum kwam. Mijn ervaring deel ik graag, misschien dat het iemand op weg helpt.