Ervaringen met Lamotrigine

lamotrigine

vermoeidheid rusteloze benen moeite met het vinden van woorden

Bipolaire stoornis (40 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)
Oogmigraine (1 mening)

Bojan Nikolik (04-05-2015)

13-10-2017 | Man | 32
Epilepsie
Onze zoon gebruikt sinds 14 dagen Lamotigine 2x per dag. Hij voelt zich goed, alleen slechter inslapen. Hij moet het vd arts opbouwen tot 100 Mg per dag. Nu gaat het heel goed geen epileptische aanvallen meer, kan hij het dan bij deze dosis laten en niet verhogen?

06-12-2012 | Vrouw | 31
Epilepsie
Gebruik nu 5 jaar Lamictal en ben zeer tevreden, geen aanvallen meer gehad. Nadeel ben erg moe, kan 's morgen erg moeilijke uit bed komen terwijl ik hier voorheen nooit geen last van had. Ook is mijn zicht minder geworden(wazig) en ben regelmatig erg duizelig.

22-02-2022 | Vrouw | 30
Bipolaire stoornis
Aanrader! Wel wat last van bijwerkingen maar verwaarloosbaar want ik ben verder werkt het ontzettend goed.. Tabletten een vieze bosvruchten smaak.

25-03-2021 | Man | 30
Epilepsie
Gisteren 1x 1 zo'n pilletje genomen i.p.v. natriumvalproaat en dit spul bracht me in een zeer onprettige gemoedstoestand wat ik nog steeds voel. Ik zal iedereen afraden deze rotzooi in te nemen.

22-09-2020 | Vrouw | 30
Bipolaire stoornis
Heeft me uit een zware depressie geholpen. Zorgt ervoor dat ik me alleen zo af en toe depressief voel. Heel efffectief tegen depressie op lange termijn maar met een vieze smaak.

23-02-2019 | Man | 30
Epilepsie
Heel veel hulpstoffen wat niet goed voor je is. Sta eens op. Dit merk moet weg uit de markt. Ga achter je rechten. Wanneer je stil zit krijg je goedkope medicatie omdat ze meer winst willen. Het is niet hetzelfde als SANDOZ. Dit zijn leugens. Een eigenmerk product kan nooit hetzelfde zijn als een orginele. Je hoort altijd, mensen gebruiken dit en hebben er geen last van. Z[lees meer...]e hebben nooit de orginele merk gekregen daardoor weten ze de bijwerkingen niet. DEEL DIT AUB dit geld bij elke medicatie.

31-05-2013 | Vrouw | 30
Epilepsie
Na jarenlang Tegretol te hebben gebruikt ben ik overstapt naar Lamotrigine ivm ernstige bijwerkingen Tegretol. In het begin weinig last van bijwerkingen. Naarmate de dosis hoger werd, werd ik misselijk. Helaas weer moeten afbouwen. Nu krijg ik er een ander medicijn bij, omdat de dosis lamotrigine niet voldoende helpt.

12-08-2022 | Vrouw | 29
Bipolaire stoornis
Ik neem deze medicatie al 8 jaar voor mijn bipolaire stoornis (type 2). (merknaam lambipol, 200mg) Nooit iets van bijwerkingen gehad, ook niet bij de opstart ervan. Zeer tevreden over de werking ervan, het stabiliseert mijn stemmingswisselingen goed, ze zijn er nog wel, maar niet meer zo intensief als voor de start van de medicatie. Mijn leven met bipolair zijn is er e[lees meer...]cht wel draagbaarder door geworden.

12-07-2019 | Vrouw | 29
Bipolaire stoornis
Toen ik begon met de medicatie waren er wel wat bijwerkingen. Na de eerste inname verkrampten mijn rugspieren heel erg. In de maanden daarna kwamen er nog wat bijwerkingen, deze zijn vrijwel allemaal verdwenen behalve dat mijn ogen soms moeilijk focussen en ik soms wat wattig ben. Ik heb geen heftige depressies meer gehad. Wel een hypomane episode maar zonder crash daarna.[lees meer...] Ik heb voorheen lithium en Depakine gebruikt, beiden met vrij heftige bijwerkingen (zoals het verliezen van mijn haar en het niet meer functioneren van mijn schildklier) en de bijwerkingen van lamotrigine zijn echt te verwaarlozen in vergelijking.

27-08-2018 | Man | 29
lamotrigine (50mg)
Epilepsie
Onze verstandelijk beperkte zoon heeft sinds mrt 2016 een ernstige vorm van epilepsie. Na 2 jaar zoeken naar de juiste medicatie gaat het nu goed met hem. Vanaf jan 2018 geen zwaar insult meer gehad. Medicatie waar wij op uit zijn gekomen is 2x dgs 250 mg Keppra en 2x dgs 50 mg lamotrigine. Onze zoon heeft nog wel wat abcenses maar goed de grand mal's zijn uit gebleven. [lees meer...] Hoofdpijn lijkt hij wel te hebben maar echt vertellen kan hij dit niet. Onze zoon is 29 jaar en 90 kg zwaar. Toch doet hij het goed op deze lage dosering aan medicatie.

13-10-2021 | Man | 28
Epilepsie
Na jaren van ernstige epilepsie en depakine slikken, dit geprobeerd. Wondermiddel! Geen bijwerkingen niks. Wilde meteen de depakine ook verlagen. Dat ging mis. Nu ups en downs in de laatste 8 jaar, is het moeilijk te peilen of het werkt. De aanvallen zijn ineens terug gekomen, dus de depakine maar verhoogd nu. Maar was een lange tijd een wondermiddel. Zijn er mensen di[lees meer...]e dit medicijn ook hebben opgehoogd van 200mg per dag? Mijn arts zegt dat het toch niet werkt.

13-04-2020 | Vrouw | 28
Bipolaire stoornis
Dit middel heeft in vergelijking met andere medicijnen maar weinig nadelen. Ik slikte hiervoor nortritriptyline (TCA antidepressivum), maar stopte ermee door afasie en me constant stoned/wazig te voelen. Van lithium kreeg ik erg last van mijn huid. Ook nam door beide middelen mijn gewicht toe. Toen ik stopte verdween dat weer, maar begonnen ook weer de onstabiele periode[lees meer...]s. Na twee jaar zonder antidepressivum of stemmingsstabilisator begon ik begin februari met lamotrigine na een depressie van vijf maanden. Na 6 weken merkte ik verschil en na 8 weken was het eindelijk geen lijdensweg meer om op te staan. Ik sta nu zelfs energiek op met zin om aan de slag te gaan. Ook angsten zijn minder. Ik slik het in combinatie met een lage dosis quetiapine en neem incidenteel diazepam. Natuurlijk werken medicijnen bij iedereen anders, maar ik zou lamotrigine zeker aanraden aan mensen met een bipolaire stoornis type 2!

28-04-2018 | Man | 28
Epilepsie
mijn zoon gebruikt nu een aantal jaren lamotrigine voor zijn epilepsie, hij was anderhalf jaar aanvalsvrij en toen begonnen de aanvallen weer. de dosering is daarna op mijn verzoek iets verhoogd dus afwachten maar. een vervelende bijwerking is wel dat hij veel hoofdpijn heeft.

29-08-2023 | Vrouw | 27
Epilepsie
Momenteel zit ik in de opbouwfase op 100mg. Bij elke verhoging de eerste 2 dagen last van veel bijwerkingen. Knallende hoofdpijn, gevoelig voor licht en geluid, braken, en een beetje in de war/vergeetachtig. Wel zit ik ondanks de klachten weer goed in mijn vel. Van de vorige medicatie (levetiracetam) had ik veel bijwerkingen en voelde ik me depri, was totaal niet meer meze[lees meer...]lf. Met Lamotrigine zit ik veel beter in mijn vel en kan ik weer lachen.

31-07-2022 | Man | 27
lamotrigine (50mg)
Epilepsie
Sinds ik dit medicijn gebruikt transpireer ik meer. Slik het al jaren voor epilepsie. Ooit spontaan bedacht te stoppen na 4 aanvalsvrije jaren echter resulteerde dit binnen een aantal weken weer naar een aanval. Slikte daarvoor 75mg en ben sinds dien naar 100 gegaan en dit bevalt mij prima. Ze smaken tevens ook niet beroerd. In spanje ooit sinaasappel smaak gehad en in Ne[lees meer...]derland altijd bosvruchten.

14-01-2019 | Vrouw | 27
Epilepsie
Toen ik op mijn 20e mijn eerste aanval kreeg werd mij eerst Kepra voorgeschreven. Dit werkte totaal niet en de neuroloog stelde voor om over te gaan op Lamotrigine 2x daags 100mg. Niks geen bijwerkingen, goed in mijn vel, nooit meer een aanval gehad sinds 2012. Zeer tevreden.