Ervaringen met Lamotrigine

lamotrigine

vermoeidheid rusteloze benen moeite met het vinden van woorden

Bipolaire stoornis (40 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)
Oogmigraine (1 mening)

Bojan Nikolik (04-05-2015)

03-05-2018 | Man | 26
lamotrigine (100mg)
Hersentumor
Voorgeschreven tegen epilepsie (eenmalige aanval gehad) en vermoeden eerstegraads hersentumor. Medicatie voorgeschreven door neuroloog na 1 jaar valproinezuur gebruikt te hebben. BIj die medicatie was ik erg vermoeid en bijna een zombie. Na 1 jaar lamotrigine is dit minder erg, maar alsnog dagelijks aanwezig. Hierbij is gekomen dat ik nu vaker last heb van mijn geheuge[lees meer...]n. Na een neuropsychologisch onderzoek is gebleken dat mijn geheugen inderdaad beneden maat. Ik voel me niet mezelf doordat ik afgevlakt ben, maar de neuroloog heeft aangegeven dat dit het middel is met de minste bijwerkingen en dat ik deze helaas zal moeten blijven gebruiken.

11-06-2019 | Vrouw | 25
Stemmingswisselingen
Ivm stemmingswisselingen en depressie lamotrigine gevraagt aan psych, ging hij mee akkoord. Goede ervaringen gelezen over dit middel en het schijnt dat dit niet alles afvlakt, in tegenstelling tot de antidepressiva. Eerste week wat last gehad van bijwerkingen: misselijk, hoofdpijn, suf en vergeetachtig. Eerste twee bijwerkingen zijn nu weg, sufheid wordt al minder. Ben [lees meer...]nog wel erg vergeetachtig. Ik slik nu bijna 2 weken 25 mg en het wordt nog opgebouwd tot ongeveer 100 max 150 mg. Tot nu toe voel ik me wel iets rustiger maar voor de rest is het nog even afwachten. Bijwerkingen vallen me wel alles mee vergeleken met andere middelen!

03-07-2018 | Vrouw | 25
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik heb verschillende medicijnen geprobeerd voor mijn ptss. Voor de lamotrigine heb ik topiramaat gehad echter hoe hoger de dosering daar van werd hoe erger de bijwerkingen van geen eetlust ziek voelen etc. Nu met lamotrigine voel ik me beter zit al 3 maanden op 200mg sinds maandag ben ik met 50mg aan het opbouwen dit wordt opgebouwd tot 400a500mg per dag. Ik vind het echt [lees meer...]een fijn middel en op alopecia na maar ik accepteer het maar.

24-01-2017 | Vrouw | 25
Epilepsie
Bijna 1 week aan het opbouwen met Lamotrigine, gelijktijdig moet ik nog 4 weken Levetiracetam innemen. Valt mij op dat ik erg misselijk werd na het innemen, las ergens dat het eten van een droge cracker na het innemen de misselijkheid kon verminderen en dat werkt bij mij inderdaad ook. Verder vreemde schrale keel en nog steeds vermoeid, of dit komt door de nu dubbele dosis[lees meer...] kan ik nog niet zeggen, ik schrijf over 1 maand weer verder over de bevindingen.

03-03-2017 | Vrouw | 24
lamotrigine (50mg)
Epilepsie
Inmiddels 2,5 week klaar met het op- en afbouwen (opbouwen 2 x 50mg Lamotrigine, afbouwen 2 x 500 mg Levetiracetam). Voel me elke dag een stukje meer mezelf. Het leven als een 'zombie' verdwijnt en ik hoor van mijn naasten ook positieve opmerkingen over mijn vooruitgang. Ik ben erg blij dat ik nu na 2 andere soorten anti epileptica (welke ook als antidepressiva voorgeschre[lees meer...]ven worden) nu een 'stabilisator' inneem. Waarschijnlijk reageer ik heel sterk op medicijnen want ik voelde mij zo somber en leeg tijdens het gebruik van Carbamazepine en Levetiracetam. Kortom: mocht iemand zich ook (extreem) rot voelen en denken ook over te stappen naar Lamotrigine, ik zeg doen (uiteraard in overleg met je arts). Het is in ieder geval het proberen waard, op een enkele dag hoofdpijn en af en toe moeite met inslapen, heb ik geen vervelende bijwerkingen. Sterkte allemaal. Groetjes Brenda

11-02-2014 | Vrouw | 24
Bipolaire stoornis
Al sinds 8 jaar kamp ik met verschillende angsten, stoornissen, depressie, maar bipolaire stoornis behoort tot mijn 'hoofd'stoornis. Ik heb verschillende soorten medicatie gekregen, therapieën en in totaal 7 keer opgenomen geweest in de psychiatrie. Niet hielp totdat ik Lambipol/Lamotrigine kreeg. Al 4 jaar neem ik het in en ben zeer tevreden. In het begin had ik een beetj[lees meer...]e last van bijwerkingen zoals nachtmerries, maar na 3 weken ongeveer was dat voorbij. Dankzij Lamotrigine ben ik al 4 jaar stabiel. Mijn stemmingsstoornis is dus onder controle, angsten zijn afgenomen, etc. Mensen met een bipolaire stoornis of Borderline (dus stemmingsstoornissen) raad ik zeker aan om Lamotrigine te proberen. Voor mij is het een ware wondermiddel.

26-08-2014 | Vrouw | 22
Epilepsie
Ik heb al 14 jaar epilepsie en ik slik het ook al dus 14 jaar. Alleen de spaak is zo vies!!! soms heb ik een andere pil er van en van die ben ik over me nek gegaan. Bij wie zou je kunnen klagen haha

25-09-2019 | Vrouw | 21
lamotrigine (25mg)
Ik heb dit medicijn een jaar geleden gebruikt. De neuroloog wou kijken of dit zou helpen bij mijn aanvallen ik gebruikte toen propanalol 3x per dag. De eerste paar weken begon ik wel wat te merken alleen na een maand begon ik hele vage bijwerkingen te krijgen van dit medicijn. Ik ben na 2, 5 maand gestopt met dit medicijn door de vage huidklachten en opgezette klieren. Nu [lees meer...]een jaar later heb ik zeer zware neurologische bijwerkingen eraan over gehouden ( fasciculaties , myoclonieen ) en zijn deze nooit meer te verhelpen. Dit medicijn heeft mij meer kwaad dan goed gedaan. Deze klachten zijn niet te verhelpen met andere medicijnen en dit maakt het nog erger.

30-07-2017 | Man | 21
Epilepsie
In de zomer van 2015 ben ik met dit medicijn begonnen, voorgeschreven door mijn neuroloog. Ik heb perioden dat ik veel last heb van bijwerkingen. In het begin had ik een tijdje last van trillende handen, maar dat is gelukkig over. Af en toe heb ik het gevoel dat ik een baksteen in mijn maag heb en heb ik buikpijn. Ook heb ik zo nu en dan van stemmingswisselingen, ik kan bi[lees meer...]jvoorbeeld van het ene op andere moment boos worden of gaan huilen zonder reden. Hier heb ik met name last van als de dosering weer is verhoogd na een aanval. Maar na verloop van tijd wordt dat minder. Wel heb ik continu last van mijn ogen; ik zie heel wazig. Ook als ik nieuwe brilglazen heb, ik heb een bril, dan zie ik na een paar maanden slecht met diezelfde glazen. Daarnaast verlies ik af en toe opeens mijn evenwicht als ik loop of sta. Ik slik dit medicijn in combinatie met de pil, wat helaas niet goed gaat. Ik heb enkele aanvallen gehad in een week voor mijn stopweek. Ik vermoedde dat mijn hormonen invloed hadden op mijn aanvallen. Ik ben hiermee naar mijn neuroloog geweest en die zei dat ''hormonen geen invloed hebben op aanvallen, dat heeft er niets mee te maken''. Toen ik nog een keer een aanval kreeg voor mijn stopweek en ik geen gehoor kreeg bij mijn neuroloog, ben ik naar een andere arts gegaan. Uit diverse bloedonderzoekjes gedurende een hele cyclus bleek dat de pil de waardes van Lamotrigine beïnvloedde. Voor en tijdens mijn stopweek worden de waardes van Lamotrigine minder, vandaar de aanvallen. SEIN gaf me drie opties: 1. De pil blijven slikken, Lamotringine nog verder verhogen, dat ik altijd save zit maar ook teveel slik. 2. Overstappen naar Keppra en de pil blijven slikken. 3. Een Mirenaspiraal laten plaatsen en Lamotrigine blijven slikken. Uit deze drie opties ga ik een keuze maken. Als er meer vrouwen zijn waarvan hormonen invloed hebben op aanvallen, zou ik graag in contract willen komen om zo ervaringen uit te wisselen.

23-01-2024 | Vrouw | 20
Depressief
Krijg nog 3 medicijnen, bijt elkaar

27-01-2024 | Vrouw | 18
Epilepsie
Sinds mijn 14e de diagnose epilepsie. Heb eerst depakine en keppra geslikt, dat nu afgebouwd. En zit nu een paar maanden aan de lamictal. Voel me veel minder vermoeid, van de andere medicijnen kreeg ik bijwerkingen, met lamictal ervaar ik er zelf geen. Ben vooral overgestapt op lamictal vanwege een kinderwens later, beter optijd dan te laat.

01-04-2023 | Vrouw | 18
Epilepsie
Bij mij is afgelopen donderdag pas vast gesteld dat ik lichtflitsgevoelige epilepsie heb. Ik ben nu dus onderhand 3 dagen aan het opbouwen met deze medicatie. Ik merk dat ik moe ben en vergeetachtig. Misschien komt dit ook wel door dat ik dinsdag een aanval heb gehad in het ziekenhuis. Ik weet het niet zo goed. Ik hoop dat dit zal werken. En dat hoop ik voor een ieder van [lees meer...]jullie. Sterkte, jullie kunnen dit!

06-09-2022 | Vrouw | 18
lamotrigine (150mg)
Epilepsie
Een jaar (of 2) met weinig aanvallen toen ik 200 mg per dag gebruikte. Een enkele aanval was met een erg duidelijke reden dus dan is de situatie duidelijk en kun je het de volgende keer vermijden. Sinds een paar weken/maanden veel aanvallen zonder duidelijke reden. Eerst dus haast nooit aanvallen, toen opeens meerdere per maand of zelfs per week. Toen verhoogd naar 125 mg [lees meer...]per keer, 250 mg per dag dus. Alsnog een aanval gekregen. Nu maar verhoogd naar 300 mg per dag. Bij de verhoging last gehad van duizeligheid, sufheid, vermoeidheid en hoofdpijn maar dat is nu al redelijk weg. Ik hoop dat fe vermoeidheid ook nog weg gaat. Ik ben op m’n 15e begonnen met medicatie, eerste medicijn had ik erg veel bijwerkingen dus gedwongen om te stoppen want ik was echt een zombie. Toen overgestapt naar lamo en later rivotril er bij gekregen. Nu dus ook nog verhoogd.

22-10-2020 | Vrouw | 17
Epilepsie
Sinds kleins af aan heb ik epilepsie ontwikkeld door een verouderde injectie die ik heb gekregen als baby.. later is dit is verdwenen en kreeg ik in 2018 twee aanvallen. Ik neem Lamotrigine (van 1 tablet naar 3, ik neem dus nu 2x op een dag 75milligram). Ik heb gelezen dat dit wordt gebruikt voor mensen die depressie hebben.. ik heb depressie ontwikkeld via deze med[lees meer...]icijnen dus ik zit heel erg in de knoop met: Geen medicatie - epilepsie Wel medicatie - depressie Ik heb sinds kort een ander merk want Sandoz is weg. Ik merk dat ik van dit merk heel veel hoofdpijn krijg en dat had ik bij Sandoz niet. Rare vraag maar hebben jullie ook dat de Lamotrigine tabletten naar een soort aardbei milkshake smaken?

05-03-2018 | Vrouw | 17
Epilepsie
Voor mijn dochter effectief middel zonder al teveel bijwerkingen. helaas na 4 jaar name de insulten toe . Nu een zoektocht met medicatie erbij keppra depressief vimpat duizelig. Nu depakine dit zal nog moeten blijken in het verleden wel effectief geweest wel,wat zwaarder geworden. Vandaar ook de uitstel voor de keuze van dit middel erbij. Neuroloog geeft dit medicijn ook l[lees meer...]iever niet aan vrouwen in vruchtbare periode.

27-08-2020 | Man | 16
lamotrigine (100mg)
Epilepsie
augustus 2020: Lamotrigine Sandoz wordt binnenkort uit de handel genomen. Bespreek dit met je neuroloog.