Ervaringen met Lamotrigine

lamotrigine

Ziek voelen keelproblemen oorsuizen vermoeidheid moeite met het vinden van woorden rusteloze benen

Bipolaire stoornis (40 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)
Oogmigraine (1 mening)

Bojan Nikolik (04-05-2015)

16-08-2015 | Vrouw | 76
Bipolaire stoornis
Dit is geen middel voor PTSS, schandalig maar voor epilepsie. Dat had ik niet. en dat heb ik niet. Het werd door de GGZ Delfland gebruikt voor mij omdat ik Bipolair zou zijn, ik ben dat ooit geweest, maar daarna zou ik behandeld moeten zijn geworden voor PTSS. Ik werd proefkonijn! Alle kwalen werden sterk vermeerderd. Kwam in rolstoel terecht.

19-04-2016 | Man | 75
Aangezichtspijn
Aangezichtspijn (trigeminus neuralgie). Vele malen per dag ondraaglijke pijnsteken in linker wang. Via tandarts naar huisarts , naar neuroloog. Na onderzoek nieren en MRI-scan: Lamotrigine.. In 4 weken opgebouwd van 25 naar 100mg. Ondertussen afbouw van Naproxen 500 mg, dat maar een beetje hielp. Bij bereiken van dosis 100 mg waren pijnscheuten geheel verdwenen Rest: af [lees meer...]en toe wat gekriebel. Bijwerking: iets verminderd evenwichtsgevoel, na maand vrijwel geheel verdwenen. Verder geen bijwerkingen.

16-08-2021 | Man | 70
Goed medicijn.😀

13-04-2021 | Man | 70
Epilepsie
Mijn epilepsie aanvallen zijn heel licht, vandaar redelijk tevreden Bij aanvang inname medicijn wel wat huidproblemen gehad. Verdwenen na een week of 2

02-06-2021 | Vrouw | 68
Epilepsie
Dit medicijn wordt uit de handel gehaald, lamotrigine merken worden van allerlei fabrikanten worden afwisselend aangeboden, maar zijn verschillend in effectiviteit. Ineens weer zware aanvallen en voorheen aanvalsvrij. Maar er schijnt niets aan te doen te zijn. Dit ondermijnt mijn gezondheid en kwaliteit van leven ernstig. Ik ben vermoedelijk niet de enige. Hoe kun je dit i[lees meer...]n godesnaam oplossen?

10-03-2022 | Vrouw | 66
Epilepsie
Ik heb een niet aangeboren hersenbeschadiging opgelopen,7 jaar terug,door een arts veroorzaakt,en bacteriele hersenvliesontsteking gehad,doodziek geweest en nu geen 30 % meer,lichamelijk.Daar ook epilepsie aan over gehouden,zeggen ze,na 3 soorten epilepsie medicatie geprobeerd te hebben gestopt,veel bij werkingen,en de medicatie was erger dan de kwaal.Nu begonnen met Lamot[lees meer...]rigine,ik vertrouw het voor geen meter,na dag 2 al giga hoofdpijn en trillingen in mijn lijf erg down gevoel.Dit wil ik dus niet.Want dat was bij de andere epilepsie pillen ook zo.Bij mij is geen epilepsie vast gesteld via onderzoeken,de neuroloog zegt,het kan.Kan iemand mij met epilepsie vertellen of het ook daadwerkrlijk is vast gesteld door onderzoeken of denken ze het,omdat het niet is vast gesteld.Ik zit hier erg mee.Bij umcg ben ik uitbehandeld,operatie is te gevaarlijk.Maar wil nog wel graag het laatste stukje leven zonder bijwerkingen door brengen.Ben het gevecht moe.Ik hoor graag of er misschien een natuurlijk middel is.Want ik wil deze verslavende rommel niet,ik hoor het graag bvd Helma

18-10-2023 | Vrouw | 64
Bipolaire stoornis
Na 17 jaar lithium was het verstandig over te stappen op een ander middel ( moest er zelf om vragen🙄). Concentratie enorm verbeterd. Kan ook weer boeken lezen. Stabiliteit verbeterd. Heel geleidelijk gaan de vele kilo' s er weer af die er in de lithium periode bij gekomen waren. Emotioneel niet meer zo afgevlakt, dat vind ik heel fijn. Intussen een heel lage dosis . Ik [lees meer...]ben nu 64 jaar. Bi-polariteit lijkt milder te worden bij het ouder worden. Dat zag ik ook bij mijn vader en broer. Ik mag stoppen van de arts, maar wil het niet. Mocht er toch een episode komen, is mijn lichaam aan dit middel gewend en kan ik sneller ophogen. Bijzonder is dat mijn dochter dit middel gebruikt vanwege epilepsie. Onverwacht logeren bij elkaar is dan geen probleem: medicatie is er wel 😄

03-08-2022 | Vrouw | 64
lamotrigine (200mg)
Bipolaire stoornis
In het begin heel positief. Ik dacht dat het een goede werking op mijn slapen zou hebben en dat ik slaapmedicatie kon afbouwen. Niet dus. Steeds meer bijwerkingen

26-05-2016 | Vrouw | 63
Bipolaire stoornis
Ik gebruik Lamotrigine als stemmingsstabilisator. Het middel werkt wel, maar ik heb erg veel last van de bijwerkingen. Omdat ik vind dat een medicijn, al werkt het goed, niet zo veel bijwerkingen zou moeten hebben. Die bijwerkingen vergallen het plezier behoorlijk.

15-08-2015 | Man | 63
lamotrigine (200mg)
Bipolaire stoornis
Nadat ik al 23 jaar lithium heb gebruikt nam mijn nierfunctie af en moest ik omschakelen naar lamotrigine. Daarvoor moest eerst litium worden afgebouwd, daarna lamotrigine opgebouwd. Deze overgangsfase was uitermate naar, maar het resultaat maakt veel goed. Ik voel mij goed en doe alles. Het valt op dat reactiesnelheid soms niet goed is, alsmede de concentratie, maar of da[lees meer...]t aan het medicijn is te wijten is niet duidelijk. Volgens de psychiater niet, maar voor mijn gevoel wel.

13-08-2022 | Vrouw | 61
Bipolaire stoornis
Na een periode van antdepressie middelen en lithium Waar ik een zombie van werd 10 jaar zonder medicijnen geweest. Hierbij had ik wisselend 6 tot 10 maanden een goede licht hypomane periode. Echter ook 4 tot 6 maanden sociale angst en milde depressie. Nu paar weken lamotrigine en na eerste week al uit depressie gekomen! Bij opbouw naar 100 mg ineens Vreselijke hoofd[lees meer...]pijn en meer wakker worden. Nu op 50 mg overgegaan en ga bloed laten prikken om Therapeutische waarde te bekijken.

10-09-2018 | Vrouw | 61
lamotrigine (125mg)
In 2009 kreeg ik lamotrigine tegen de zenuwpijnen in mijn benen van de neuroloog op de pijnpoli. Vooralsnog dacht ik dat ik er baat bij had. Na 8 jaar slikken moest er morfine pleister bij. Ik ben toen de lamotrigine gaan afbouwen, dat ging prima maar ik schrok me rot wat er met me gebeurde. Ik heb een stuk minder evenwichtsstoornis, mijn hysterische buien zijn weg, ik kre[lees meer...]eg er akelige aanvallen voor terug waarbij ik me down futloos en nutteloos voelde. Ik had er geen controle over en mijn huisarts zei dat ik depressief ben, maar ik heb hier niks voor geslikt. Nu een jaar later is alles rustig en voel ik me prima, de zenuwpijnen hou ik onder controle met de morfine pleister en ben ik zelf van mening dat de troep van de lamotrigine nu pas helemaal uit mijn lijf is. Heb ik 8 jaar lang de verkeerde tabletten geslikt? Ik vrees van wel daarom wil ik mijn ervaring graag met anderen delen.

10-04-2022 | Man | 59
Epilepsie
Ik slik dit middel al jaren(500 mg per dag.) Ben nagenoeg aanvalvrij. Had heel veel last van absences. Ook hier bijna geen last meer van. Heb wel last van lichte vermoeidheid en afentoe bubbel zien maar dat neem ik graag op de koop toe.

10-06-2014 | Vrouw | 59
Bipolaire stoornis
Na vele depressieve episodes (vorig jaar alleen al 7 keer gedurende 2-3 weken) in december echt in zwaar weer geraakt met suïcidale gedachten. 2 Dagen later zat ik bij de psych die BP diagnostiseerde en volgens hem voldeed ik "helemaal volgens het boekje". Kreeg Lamotrigine 25 en zit nu op 200 mg per dag. 5 Maanden ging het redelijk, hoewel geen energie. Nu weer sinds een [lees meer...]paar dagen flink aan het dippen. Volgens mijn psych werken SSRI's en MAO remmers niet bij bipolaire depressiesn, dus Seroxat langzaam afgebouwd. Ik twijfel nu zowel aan de diagnose als aan de effectiviteit van Lamotrigine. Mijn psych is Fransman, ik woon in Frankrijk.

15-04-2013 | Man | 58
lamotrigine
Gebruik het al jaren eerst 2x50 p/d nu ongeveer een jaar 2x100 p/d samen met symbalta 60mg en fentanyl pleisters van 150 mugr. en bij doorbraakpijn een neusspray. Alles bij elkaar is lamotrige een goed medicijn voor zenuwpijn.

17-04-2024 | Vrouw | 57
lamotrigine (50mg)

Ziek voelen keelproblemen oorsuizen

Allereerst geen bijwerkingen dacht ik. Wel had ik last van oorsuizen en keelklachten. Verder voelde ik me ziek. Bij de huisarts geweest en neusspray gekregen, hielp allemaal niets. Tot ik bedacht dat het door de Lamotrigine kon komen. Overleg neuroloog gehad en die adviseerde mij accuut te stoppen. En langzaam begin ik me weer beter te voelen gelukkig.