Epilepsie (68 meningen)
Bipolaire stoornis (30 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)
Oogmigraine (1 mening)

Bojan Nikolik (04-05-2015)

21-06-2018 | Vrouw | 56
lamotrigine (200mg)
Bipolaire stoornis
Eerste maanden lithium na vervelende bijwerkingen overgestapt op Lamotrigine zeer tevreden over dit medicijn het vlakt wel iets af maar weegt niet op tegen de manie en depressie over het algemeen vrij stabiel. Mijn ervaring is dat dit middel 10x beter is dan Lithium vooral omdat er geen nare bijwerkingen zijn.

23-03-2016 | Man | 56
Epilepsie
na zeer lange tijd weer helder, weinig last van bijwerkingen. overgestapt van depakine naar lamotrigine wat voor mij na lange tijd goed uitwerkt.Ondanks alles toch een zware tijd gehad en er zijn nog steeds kwesties waar aan gewerkt moet worden. Raad aan anderen: spreek alles goed door met de specialist, alle bijwerkingen en alle mogelijke bijwerkingen. Lees vooral de Am[lees meer...]erikaanse web-site van de FDA. Op deze site zijn is transparantie een stuk groter dan de Nederlandse bijwerkingen lijst.

28-08-2017 | Man | 57
Epilepsie
1,5 jaar phenobarbital, 40 jaar depakine, 25 jaar tegretol, frisium zonodig. nu sinds 3 jaar lamotrigine. ik voel mij nu na al die jaren in de steek gelaten. veel last van kleine epileptische storingen waarvan een overgroot deel geen epilepsie schijnt te zijn. Mijn huidige neuroloog, zoals zovele anderen, verteld mij dan dat alles wat geen epilepsie is wordt door ons nie[lees meer...]t behandeld. gevolg; depressief, suïcidale gedachte gang/ daden. geen hongergevoel, geheugen problemen en ga maar door. Het volgende medicijn wat wordt voorgesteld is keppra. het lijstje met bijwerkingen zijn naar ik nu lees niet kompleet. Het is een lijst met psychiatrische klachten waarvan 0,10% van de gebruikers last van hebben. Mijn vraag is dan ook of er ook positieve reacties zijn.

01-05-2016 | Vrouw | 57
lamotrigine (50mg)
Epilepsie
Bij opbouwschema ivm overstappen van ander epilepticum geen bijwerkingen. Nadat ik alleen Lamotrigine gebruikte in dosering van 100 mgr eenmaal daags in de avond kreeg ik flinke hartkloppingen, zodanig dat ik er kortademig van werd. Daarom ben ik het, na goedkeuring van de neuroloog, twee maal daags 50 milligram gaan nemen. Dat gaat een stuk beter, soms nog lichte hartklo[lees meer...]ppingen. Verder heb ik bij het wakker worden regelmatig lichte hoofdpijn. Ben gevoelig voor migraine dus dat kan meespelen.

04-01-2013 | Vrouw | 57
Epilepsie
Ik gebruik al 10 jaar lamotrigine na vele jaren tegretol te hebben gebruikt. Dit laatste hielp niet voldoende, had nog steeds partiele aanvallen. Sinds ik Lamotrigine gebruik heb ik nog wel eens een kleine aanval, maar de frequentie en intensiteit zijn erg afgenomen. Ik kan er wel mee leven en ben tevreden over de lamotrigine, ook omdat ik geen bijwerkingen ervaar, [lees meer...]die ik bij de tegretol wel had. Was toen altijd erg suf. hoop dat het voor jou ook goed uitpakt!!!

15-04-2013 | Man | 58
lamotrigine
Gebruik het al jaren eerst 2x50 p/d nu ongeveer een jaar 2x100 p/d samen met symbalta 60mg en fentanyl pleisters van 150 mugr. en bij doorbraakpijn een neusspray. Alles bij elkaar is lamotrige een goed medicijn voor zenuwpijn.

10-06-2014 | Vrouw | 59
Bipolaire stoornis
Na vele depressieve episodes (vorig jaar alleen al 7 keer gedurende 2-3 weken) in december echt in zwaar weer geraakt met suïcidale gedachten. 2 Dagen later zat ik bij de psych die BP diagnostiseerde en volgens hem voldeed ik "helemaal volgens het boekje". Kreeg Lamotrigine 25 en zit nu op 200 mg per dag. 5 Maanden ging het redelijk, hoewel geen energie. Nu weer sinds een [lees meer...]paar dagen flink aan het dippen. Volgens mijn psych werken SSRI's en MAO remmers niet bij bipolaire depressiesn, dus Seroxat langzaam afgebouwd. Ik twijfel nu zowel aan de diagnose als aan de effectiviteit van Lamotrigine. Mijn psych is Fransman, ik woon in Frankrijk.

20-02-2011 | Man | 60
Epilepsie
gebruik in combinatie met andere medicijnen

10-09-2018 | Vrouw | 61
lamotrigine (125mg)
In 2009 kreeg ik lamotrigine tegen de zenuwpijnen in mijn benen van de neuroloog op de pijnpoli. Vooralsnog dacht ik dat ik er baat bij had. Na 8 jaar slikken moest er morfine pleister bij. Ik ben toen de lamotrigine gaan afbouwen, dat ging prima maar ik schrok me rot wat er met me gebeurde. Ik heb een stuk minder evenwichtsstoornis, mijn hysterische buien zijn weg, ik kre[lees meer...]eg er akelige aanvallen voor terug waarbij ik me down futloos en nutteloos voelde. Ik had er geen controle over en mijn huisarts zei dat ik depressief ben, maar ik heb hier niks voor geslikt. Nu een jaar later is alles rustig en voel ik me prima, de zenuwpijnen hou ik onder controle met de morfine pleister en ben ik zelf van mening dat de troep van de lamotrigine nu pas helemaal uit mijn lijf is. Heb ik 8 jaar lang de verkeerde tabletten geslikt? Ik vrees van wel daarom wil ik mijn ervaring graag met anderen delen.

26-05-2016 | Vrouw | 63
Bipolaire stoornis
Ik gebruik Lamotrigine als stemmingsstabilisator. Het middel werkt wel, maar ik heb erg veel last van de bijwerkingen. Omdat ik vind dat een medicijn, al werkt het goed, niet zo veel bijwerkingen zou moeten hebben. Die bijwerkingen vergallen het plezier behoorlijk.

15-08-2015 | Man | 63
lamotrigine (200mg)
Bipolaire stoornis
Nadat ik al 23 jaar lithium heb gebruikt nam mijn nierfunctie af en moest ik omschakelen naar lamotrigine. Daarvoor moest eerst litium worden afgebouwd, daarna lamotrigine opgebouwd. Deze overgangsfase was uitermate naar, maar het resultaat maakt veel goed. Ik voel mij goed en doe alles. Het valt op dat reactiesnelheid soms niet goed is, alsmede de concentratie, maar of da[lees meer...]t aan het medicijn is te wijten is niet duidelijk. Volgens de psychiater niet, maar voor mijn gevoel wel.

02-06-2021 | Vrouw | 68
Epilepsie
Dit medicijn wordt uit de handel gehaald, lamotrigine merken worden van allerlei fabrikanten worden afwisselend aangeboden, maar zijn verschillend in effectiviteit. Ineens weer zware aanvallen en voorheen aanvalsvrij. Maar er schijnt niets aan te doen te zijn. Dit ondermijnt mijn gezondheid en kwaliteit van leven ernstig. Ik ben vermoedelijk niet de enige. Hoe kun je dit i[lees meer...]n godesnaam oplossen?

16-08-2021 | Man | 70
Goed medicijn.😀

13-04-2021 | Man | 70
Epilepsie
Mijn epilepsie aanvallen zijn heel licht, vandaar redelijk tevreden Bij aanvang inname medicijn wel wat huidproblemen gehad. Verdwenen na een week of 2

19-04-2016 | Man | 75
Aangezichtspijn
Aangezichtspijn (trigeminus neuralgie). Vele malen per dag ondraaglijke pijnsteken in linker wang. Via tandarts naar huisarts , naar neuroloog. Na onderzoek nieren en MRI-scan: Lamotrigine.. In 4 weken opgebouwd van 25 naar 100mg. Ondertussen afbouw van Naproxen 500 mg, dat maar een beetje hielp. Bij bereiken van dosis 100 mg waren pijnscheuten geheel verdwenen Rest: af [lees meer...]en toe wat gekriebel. Bijwerking: iets verminderd evenwichtsgevoel, na maand vrijwel geheel verdwenen. Verder geen bijwerkingen.

16-08-2015 | Vrouw | 76
Bipolaire stoornis
Dit is geen middel voor PTSS, schandalig maar voor epilepsie. Dat had ik niet. en dat heb ik niet. Het werd door de GGZ Delfland gebruikt voor mij omdat ik Bipolair zou zijn, ik ben dat ooit geweest, maar daarna zou ik behandeld moeten zijn geworden voor PTSS. Ik werd proefkonijn! Alle kwalen werden sterk vermeerderd. Kwam in rolstoel terecht.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum