Ervaringen met Lyrica

Aangezichtspijn (33 meningen)
Polyneuropathie (28 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (14 meningen)
Neurofibromatose (2 meningen)

Rivotril (191 meningen)
Gabapentine (166 meningen)

29-10-2009 | Man
Diabetes type 2
Sinds 3 maanden gebruik ik het medicijn Lyrica ,pijn is minder maar erg veel bijwerkingen zoals vermoeidheid, duizelig, zweten, hartkloppingen,gewichtstoename enz.. Ik ga in overleg met de internist stoppen met dit medicijn en over op wat anders met hopelijk minder bijwerkingen.

09-02-2013 | Man | 50
Diabetes type 2
In verband met neuropathie aan mijn voeten heb ik de Lyrex voorsgeschreven gekregen. De eerste paar dagen was ik totaal niet mijzelf. Na ongeveer 1 week begonnen mijn voeten op te zwellen. Verder veel zweten en misselijk gevoel. Ik ben er gauw mee gestopt. Liever de pijn als de bijwerkingen.

17-12-2011 | Man | 58
Diabetes type 2
Ik denk voor mij een goed medicijn. Het werkt goed tegen de pijn hoewel ik denk dat de dosis nog wel wat verhoogd kan worden. Ik heb erg veel pijn gehad en Lyrica is snel uitgewerkt. Het is voor mij van groot belang, de 8 uur waarin het medicijn voor mij werkzaam is bij te houden. Ik krijg het volgens recept 3xdaags 2 capsules van 75 mg. Maar dan nog heb ik 's-ochtends bij[lees meer...] het opstaan behoorlijke pijn. Ik gebruik ook nog Oxycontin 30 mg en naar behoefte Oxynorm 10 mg. Panadol en Ibuprofen. Ik weet niet of die laatsten me echt helpen met de pijnbestrijding. Ik begrijp dat het voor mij van groot belang is om de opiaten zo min mogelijk te gebruiken. Maar de pijn was dermate heftig dat het voor mij soms niet uit te houden was. Ik kom in aanmerking voor de Symphaticus blokkade in een pijnkliniek. Ik verwacht hier veel van. Ik kan alleen niet recht plat op mijn buik liggen, maar ik hoop dat daar een oplossing voor gevonden is. Ik kan als de pijn weg is goed lopen, zij het sterk voorovergebogen. Maar ik ben erg bang dat de pijn terugkomt als ik loop. Ik heb het meegemaakt dat terwijl ik pijnvrij was en ik als oefening onder begeleiding een korte wandeling maakte; ik toch overvallen werd door heftige pijn. Dit maakte me erg angstig. De pijn bleef lang aanhouden maar werd bestreden met extra Oxynorm en dat hielp uiteraard. Oxynorm is wel een héél krachtige pijnstiller waarvan ik echter weet dat daarbij voorzichtigheid geboden is aangezien feit dat het een opiaat is. Maar pijn kan soms zo lastig en hinderlijk zijn en je leven beïnvloedt dusdanig dat je soms levensmoe word. En daar is bij Lyrica voorzichtigheid geboden. Ik lijd bovendien ook nog aan de gegeneraliseerde angststoornis, de piekerstoornis. Ik lijd hier al sinds mijn kindertijd aan. Wegens mishandeling in mijn kindertijd, Er is dus door Lyrica veel aan de hand in mijn leven. Maar als ik dat hier zeggen mag: Ik ben een gelovig mens en blijf daardoor op het beste hopen. Ik denk soms somber maar blijf mijn hoop en optimisme houden. Want dat kan niemand van me afpakken. Want zolang er leven is, is er hoop maar ook zolang er hoop is is er leven!

14-05-2012 | Man | 63
RLS