Ervaringen met Lyrica

pregabaline

Aangezichtspijn (32 meningen)
Polyneuropathie (28 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (14 meningen)
Neurofibromatose (2 meningen)

Gabapentine (166 meningen)

25-06-2017 | Man | 52
pregabaline (150mg)
Wervelkanaalstenose
Op 1 juni 2017 werden 4 wervels vastgezet en 3 tussenwervels verwijderd. Voor de ingreep had ik geen pijn. Sinds de ingreep had ik veel pijn aan beide handen. Hypergevoelige vingers. Gedurende 4 dagen kreeg ik verschillende pijnstillers maar die hielpen niet. Op de 5 de dag werd gestart met 1x75mg Lyrica. Bij ontslag had ik nog veel pijn aan de beide handen en werd 1x7[lees meer...]5mg AM en 1x150mg 's avonds voorgeschreven. Gevolgen: na 3 weken heb ik beduidend minder pijn maar ik ben nog niet pijnvrij. Als ik tijdens de dag met de nek "foute" bewegingen maak heb ik meer pijn. Een tweede ingreep (wegnemen van enkele lamina in de nek) dringt zich blijkbaar op want het centrale zenuwkanaal wordt ter hoogte van C3 tot C5 ernstig geprikkeld. Lyrica zorgt er voor dat ik bijna normaal kan functioneren. Ik moet nog steeds zeer rustig blijven, draag nog steeds heel veel de nekkraag. Ik durf tussen 08H00 en 15H00 niet met de fiets of auto rijden. Ik ben dan veel te slaperig. Op 29 juni wordt een nieuwe NMR gemaakt. Op basis van dit nieuw beeldmateriaal zal men bepalen of een tweede ingreep nodig is. Ondertussen neem ik de voorgeschreven dosis verder ongeacht de bijwerkingen. Ik slaap zeeeeeeer goed, maar dat is natuurlijk te wijten aan de dosis van 175mg voor het slapengaan. Samengevat: in afwachting van een tweede ingreep werkt dit medicijn denk ik goed. Ik heb nog niet durven afbouwen om te zien of ik weer meer pijn krijg aan handen of armen. Ik ben benieuwd welke informatie de nieuwe NMR zal opleveren.

30-04-2017 | Vrouw | 72
Wervelkanaalstenose
Door een stenose aan mijn rug en geopereerd te zijn, kreeg ik het verschrikkelijke gevoel of er de hele dag mieren door mijn been lopen. Het doet geen pijn maar ik kreeg er wel spierzwakte door. Nog is het niet over. De Lyrica heeft mij niet geholpen. Net wat ik hier boven vermelde, werd ik er vreselijk slaperig op (daar gebruikte ik het op laatst voor).

10-07-2016 | Vrouw | 66
Wervelkanaalstenose
Dit middel moest helpen tegen zenuwpijn. Vanuit rechteronderrug - door beknelde zenuw t.g.v. stenose - pijn die uitstraalt door de lies met prikkelingen in de knie. Lopen en staan zijn het ergste, zitten en liggen gaan wel. Helaas werkt dit middel niet bij mij. Het geeft alleen maar bijverschijnselen, zoals duizeligheid, concentratieverlies en verminderde zin in vrijen. Ik[lees meer...] kreeg zelfs de indruk dat de pijn iets erger werd.

08-07-2016 | Man | 77
pregabaline (150mg)

25-04-2016 | Vrouw | 66
Wervelkanaalstenose
Naast lordose en scoliose en slijtage van tussenwervelschijven, waarvan ik sinds mijn 18e pijn heb, is er sinds enkele jaren ook pijn rechts onderin de rug bij gekomen, met uitstraling door de lies naar de knie; lies is pijnlijk, naar de knie toe een kriebelig gevoel, alsof er stroom door gaat, voornamelijk bij staan en lopen. Zitten en liggen: weinig problemen. MRI wijst [lees meer...]stenose uit, waardoor zenuw geïrriteerd is geraakt. Neurochirurg wil wel opereren, rugwervels vastzetten, maar deze zware operatie met lange revalidatie zie ik nog niet zo zitten. Bovendien is het niet zeker of ik daarna wel zonder pijn zal zijn. Ik heb in de afgelopen 2 jaar 4 x pijnbestrijding in de pijnpoli gehad, injecties rechtstreeks op de plaats waar de zenuw uit het wervelkanaal komt (L3 en L4), de eerste 2x hielp dat wel, de 2x erna niet meer. Verder heb ik nooit medicijnen geslikt tegen de pijn, ben in mijn jonge jaren wel diverse malen bestraald met UKG, wat een jaar of 2 wat minder klachten gaf. Ook fysiotherapie, manueel, 25 jaar lang zo'n 6 x per jaar, en een aantal jaren oefentherapie gehad om de rugspieren te versterken. Door de lordose en scoliose blijve sommige spieren toch pijnlijk, omdat ze nu eenmaal te kort zijn. Dus ik ga nu toch wel met medicijnen proberen de pijn te reduceren. Sinds enkele dagen slik ik 2x daags 75 mg lyrica plus 3x daags 1000 mg paracetamol. Ik ervaar een lichte pijnvermindering, maar ik moet dit nog testen door een lange wandeling te maken. Bijverschijnselen zijn: wat licht in het hoofd en wat minder concentratie. Pas na een week slikken zou ik moeten kunnen beoordelen wat het medicijn doet. Bij lichte vermindering van de zenuwpijn mag ik de dosis verdubbelen. Het is dus nog even afwachten.