Ervaringen met Lyrica

Bij  ZenuwpijnX

misselijkheid

Aangezichtspijn (33 meningen)
Polyneuropathie (28 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (14 meningen)
Neurofibromatose (2 meningen)

Rivotril (191 meningen)
Gabapentine (166 meningen)

20-02-2022 | Vrouw | 57
pregabaline (75mg)
In het begin had ik last van misselijkheid,na enkele maanden is dit voorbij.Last van obstipatie alsook verzwaard op korte tijd.Last van tintelingen in handen soms voeten.Helpt goed tegen de pijn,maar de tintelingen worden mij te zwaar snachts waardoor ik denk om te stoppen.

23-08-2023 | Vrouw | 53
pregabaline (75mg)
Ik gebruik het nu 4 maanden. De eerste week iets moeiig en licht in het hoofd gehad maar niet erg. Het helpt supergoed, het werkt en heb totaal geen bij werkingen. Niet alles hier lezen en denken dat je er altijd bijwerkingen van krijgt. Ik ben blij dat ik na 18 jaar medicijnen heb tegen nachtelijke zenuwpijn in mijn bil. Sliep al 18 jaar slecht.

18-08-2023 | Vrouw | 39
pregabaline (300mg)
Ik heb fibromyalgie en fns. En dit al van kinds af aan. Ik heb ook 4 tia's (kleine) gehad met uitval van linkerkant. Ze legde dit eerder op de fns (functionele neurologische stoornissen en bij mij uit zich dit in epileptische aanvallen en bewegingsstoornissen) Ik heb ook altijd inslaap problemen, met dit medicijn slaap ik juist heel erg goed. Het helpt tegen de dagelij[lees meer...]kse pijn, al moet ik er nog paracetamol en diazepam bij in innemen als het te erg is. Het helpt niet tegen de fns uiteraard. Hier moet ik zelf tegen vechten, voor mij persoonlijk gaat dat best goed. Maar dit medicijn helpt me rustiger te blijven denk ik. Ik ben kalmer en kan meer verdragen.

12-05-2023 | Vrouw | 54
pregabaline (75)
Binnen 1 week 2x daags 1 tablet van 75 gram al effectief. Geen pijn meer.

05-01-2023 | Vrouw | 69
pregabaline (150mg)
Fantastisch middel. Zat door zenuwpijn in rolstoel. Nu kan ik alles weer. De bijwerkingen alleen de eerste weken. Lijf moet wennen. Daarna gaat het over of minimaal. Als het niet helpt dan heb je misschien niet de goede dosis. Doe dit samen met een arts. Niet op eigen houtje! De keuze is levenslang pijn en gehandicapt of medicijn en leefbaar en actief. . Altijd pijn is [lees meer...]misschien veel slechter voor je lichaam dan een medicijn (in overleg met een arts). Ik begon met 300 mg. Na 13 jaar voel ik me zo goed. Ben gaan afbouwen (samen met arts!) nu werkt het al met 100 mg. Met afbouwen minderde ik met 25 mg per 6 weken. Daarna pas weer 25 mg eraf weer 6 weken etc.

31-07-2022 | Man | 67
pregabaline (225)

18-04-2022 | Vrouw | 52
pregabaline (25mg)
Ik heb een aangeboren hersenletsel met waterhoofd en acm type 1 Ik kreeg rond mijn 49 steeds levensjaar enorm pijn in mijn voeten brandend en tintelend Ik gebruik al jaren rivotril maar dit was niet afdoende zonder ook lyrica te gebruiken Ik ga nu in april naar de neuroloog om te vragen te stoppen met rivotril zodat ik enkel lyrica in de laagste dosis gebruik met steunk[lees meer...]ousen Want de rivotril geeft haaruitval en enkel rivotril werkt voor mij niet tegen zenuwpijn Van bianca

18-01-2022 | Man | 62
pregabaline (150mg)
zeer te vreden ,sins jan 2022 woord dit middel niet meer vergoed door verzekeringen ,bij mij DSW slechte zaak nu krijg ik het goedkoopste middel wat ik eerder heeft gehad en niet werkt ,DSW gebeld zeggen ze dood leuk u moet het zelf gaan betalen van een A.O.W gaat dus straks weer met veel pijn in de voeten door het leven ,ook de LOSEC woord niet meer vergoed