pregabaline

Bij  ZenuwpijnX

Aangezichtspijn (30 meningen)
Polyneuropathie (25 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (13 meningen)
Epilepsie (7 meningen)

Rivotril (155 meningen)
Gabapentine (135 meningen)

04-11-2018 | Vrouw | 28
pregabaline (150mg)
Bij gebruik deed het wat het moest doen. Maar het stoppen is verschrikkelijk. Het is echt de hel die lyrica heet. Totale de compensatie van mijn geestelijke balans. Met verschrikkelijke paniekaanvallen en een constant gevoel van lichamelijke onrust tot gevolg. Crisis ggz moest eraan te pas komen om te voorkomen dat ik in een angst psychose raakte. Nu 3x daags 50 ja echt 50[lees meer...] mg oxzazepam om de boel enigzins dragelijk te maken. Gedachten aan zelfmoord willen plegen huilbuien en totale angst tot gevolg. Specialist zei dat ik na mijn hernia operatie gewoon in 3 dagen kon stoppen. Domste dat ik ooit heb Gedaan. Ik ben onderzocht en kwa persoonlijkheid is er niets mis met mij. Maar de ontregeling in mijn bio chemische toestand van mijn hersenen is door die verdomde lyrica helemaal aan gort geholpen. Nu zit ik met de shit. Lyrica helpt tegen zenuw pijn maar omg het stoppen is een ramp tot en met.

19-11-2018 | Man | 30
pregabaline (150mg)
Dit middel voorgeschreven bij vermoeden nekhernia. Helaas bij mij totaal geen effect gehad. Zelfs in combinatie met oxycodon geen effect of vermindering van de klachten.

10-02-2018 | Man | 39
pregabaline (75mg)
Ik heb nu ongeveer een jaar last van de rechterkant van mijn nek wat uitstraalt naar mijn schouder rontgenfoto laten maken en hier kwam naar voren een versleten nek zoveel pijn ik kreeg 2x30 mg oxycodon langwerkend in de ochtend en in de avond 1, zoveel last overdag kreeg ik ook 6x 5 mg kortwerkend voor overdag (dit slik ik nog steeds) mri scan laten maken 3 zenuwen klem i[lees meer...]n mijn nek nu ook lyrica 2x 75 mg erbij gekregen werkt tot nu toe redelijk goed het is draagbaar gewordenšŸ˜ƒ geen last van bijwerkingen gelukkig (verder slik ik al jaren 20mg escitalopram en 300mg wellbutrin voor mijn depressie, 60 mg medikinet voor mijn adhd en af en toe voor het slapen 20mg temazepam) deze combinaties gaan heel goed samen en wordt het allemaal wat dragelijker)

18-12-2017 | Man | 40
pregabaline (75mg)
Vanwege een kapotte zenuw in mijn rug als gevolg van een hernia L5/S1 operatie heb ik zenuwpijn in mijn rechter voet. Steken en tintelingen mn in mijn grote teen. Lyrica (2x 75mg) werkt enigszins, de eerste week draaierig en suf. Ik wil niet verhogen aangezien ik eens restless leggs van een hogere dosering heb gekregen. Bij mij werkt Oxycodon 5mg (2x pd) ernaast uitstekend[lees meer...]. Wel lichte obstipatie af en toe. De Oxycodon dekt net dat deel dat de Lyrica niet dekt. Ik begreep dat de medicijnen elkaar versterken maar op deze manier heb je dus weinig van beide soorten medicijnen nodig en in mijn geval minder tot geen bijwerkingen.

05-10-2019 | Vrouw | 43
pregabaline (150mg)
ben maar 3 uur pijn vrij na 6 uur zo duf geweest te zijn als konijn mET pijn. Drink sloten koffie om wakker te worden. en heb elke dag een halve dag pijn. want zolang werkt die lyrica niet.

25-10-2018 | Vrouw | 43
pregabaline (300mg)
Ik neem nu al zo'n 5 jaar Lyrica, eerst 150 mg. Die werd voor mij voorgeschreven omwille van neuropathische pijn in de benen, de spierpijn en zenuwpijn en krampen. Ik neem nog andere medicatie die mogelijks de werking beĆÆnvloedt. De eerste twee jaar was ik enorm tevreden van Lyrica. Er was een waas, een gevoel dronken te zijn. Ik raakte sneller in slaap en voelde geen en[lees meer...]kele kramp of pijn meer. Gaandeweg is de werking van Lyrica verminderd en moest ik verhogen naar 300 mg. Momenteel voel ik nog amper verschil en moet ik er nog Trazolan bijnemen. Maar Trazolan alleen is geen optie, als ik geen Lyrica neem, heb ik opnieuw spierpijnen en zenuwpijnen. Mogelijks moet ik de dosis verhogen. Ik ga het probleem binnenkort aanstippen bij mijn gesprek met de neuroloog.

11-12-2017 | Vrouw | 45
pregabaline (300mg)
ik heb dit voorgeschreven gekregen voor de volgende pijnen ,hals ,schouders,handen ,benen ,rug pijnen ,maar neem nu iets langer dan maand heb nog geen vermindering van pijnen heel jammer en neem 600 per dag

19-11-2017 | Vrouw | 45
pregabaline (300mg)
ik voel me niet echt goed ermee. De bijwerkingen zijn veel: duizeligheid, moeilijke stoelgang, verstrooid, niet uit woorden komen, droge mond, soms moeilijk iets precies te doen met handen. Maar ik hoop dat het klopt dat na 3 a 4 weken de bijwerkingen verminderen en zou ook mijn pijn moeten minderen, dus hoop ik dat het werkt.

02-11-2017 | Vrouw | 46
pregabaline (150mg)
Omdat ik neuropatische pijn heb door verklevingen in mijn buik, ben ik na jaren ziekenhuisbezoek beland bij een pijnspecialist. Deze heeft mij in het begin Lyrica voorgeschreven, maar daar kreeg ik zoveel bijwerkingen van dat we daar na 2 weken mee gestopt zijn en overgegaan naar de Gabapentine. Dit bevalt wat beter, ondanks dat er ook behoorlijke bijwerkingen zijn. Bijwe[lees meer...]rkingen bij Lyrica: duizelig, misselijk, overgeven, diarree, slaperig, niet helder kunnen denken, spiertrillingen, onrust, depressie.

25-10-2019 | Vrouw | 47
pregabaline (75mg)
Let op!! Neem dit middel niet ivm zenuwpijn, want de bijwerkingen zijn enorm en het niet waard! Ik had al zeer snel bijwerkingen , binnen een week en ben gelukkig tijdig gestopt. Ik voelde zo naar en raar en was na lezen over dit middel enorm bang voor de afkickverschijnselen! Het leek eerst te helpen voor pijn, maar kwam er toch snel doorheen... nog hogere dosis wilde i[lees meer...]k zeker niet van dit gevaarlijk middel. Ik weet hoe zwaar afbouw van antidepressiva kan zijn.. lyrica( pregabaline) is ook een antidepressiva en dus na het stoppen of verlagen komt de echte moeilijke periode pas!! Voelt echt als afkicken... helemaal bij hoge dosering. Na een paar dagen al voelde ik me slechter en beroerder en totaal niet mezelf en heb daarom meteen om ander middel gevraagd . in overleg met arts naar morfine( oxycodon) gekregen. 5mg 1 in ochtenden 1 savonds. Dit middel klinkt zwaarder maar is het zeker niet! Werkt zuiver op de pijn en geeft rust.. oxycodon werkt prima voor de pijn en geen nare bijwerkingen. Blij dat ik van dit belachelijke medicijn af ben en gelukkig niet hoef mee te maken om af te kicken, wat bijna iedereen gaat ervaren na al een paar weken of een maand of langer gebruik. Het heet niet voor niets de hel van lyrica! Pas dus echt op met dit vreemde spul.

08-09-2018 | Man | 47
pregabaline (75mg)
Nek en rug enorme zenuwpijn,niks levensvreugde en liever dood.Nu morfinepleisters en 3x 75mg lyrica en buiten de bijwerkingen voel ik mij herboren,pijnvrij.Dus zeer tevreden over lyrica!

09-02-2020 | Man | 51
pregabaline (300mg)
Lyrica is geen antidepressiva maar een anti epileptica. Verdiep je eerst eens in de materie voordat je zomaar wat schrijft!

17-10-2017 | Vrouw | 52
pregabaline (150mg)
Hallo, ik neem nu sedert meer dan 1 jaar Lyrica 150 mg tot 6 pillen en ook soms meer per dag. Het helpt me tegen zenuwpijnen ten gevolge van behandelde en ook niet meer te te behandelen hernia's in nek en rug alsook weke delen reuma. Wat ik zou willen vragen aan iedereen hier is hoeveel je ervan moet innemen, hoe lang de ingenomen tablet (ten) werkt (werken) en wat er geb[lees meer...]eurt als je ze niet inneemt ? Hetzelfde met Zaldiar (Algotra) 37, 5 mg. Daarover heb ik dezelfde vragen. Dank je wel voor jullie reactie en succes iedereen.

05-06-2019 | Vrouw | 54
pregabaline (75mg)
Zenuwpijnen bij niet achterhaalde rughernia. Geen resultaten (pijnvermindering). 8 weken genomen en echt afkickverschijnselen. Had ik het op voorhand geweten, dan had ik het niet ingenomen!!

11-08-2018 | Vrouw | 54
pregabaline (150mg)
Het helpt echt goed tegen de zenuwpijn alleen ben ik nu depressief, suĆÆcidaal. Afkicken een hel.

25-02-2019 | Man | 56
pregabaline (150mg)
Ik had de Lyrica voorgeschreven gekregen van mijn Neuroloog. De eerste 2 weken geen problemen en toen ging het mis ik weet niets meer ik moest alles via mijn vrouw horen. Ik had alle medicijnen uit de stripjes weg gedrukt en overal neer gelegd verder wist ik niet meer wat ik deed een colllega van mijn vrouw kwam angs en ik zou met haar hebben gepraat maar ze verstond mij[lees meer...] helemaal niet. Ik had me zelf helemaal besmeurd mijn vrouw zei je moet je gaan douchen had wel de koude kraan open gedraaid maar had me niet gedoucht. Dit was de eerste maal. Tweede maal ik ging ook helemaal weer uit mijn lichaam weet niets meer mijn vrouw de huisarts gebeld nou ze moest smeken dat hij langs kwam het eerste wat hij vroeg wat voor dag is het vandaag ik kon wel lezen op de klok stond het. De huisarts heeft gezed direct stoppen!! Heb het ook door gegeven aan mijn Neuroloog hij bood zijn excuus aan ik daar kun je ook niets aan doen.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum