pregabaline

Bij  ZenuwpijnX

Aangezichtspijn (30 meningen)
Polyneuropathie (27 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (13 meningen)
Epilepsie (7 meningen)

Rivotril (165 meningen)
Gabapentine (144 meningen)

28-11-2020 | Vrouw | 33
pregabaline (150mg)
Door ernstige zenuwpijn in de benen, polyneuropathie en paresthesieën (extreem brandend gevoel, tintelingen, pijn, prikkelingen, elektrische schokken, etc.) en onbeschrijfelijk pijn in de heupen, na verrichting MRI en met als diagnose 2 licht uitstulpende tussenwervelschijven, pregabalina en robaxin (Clonazepam) gekregen. Eerst 1 pil 150mg pregabaline in de avond en na 3 d[lees meer...]agen ook 1 in de ochtend. Die tweede pil heb ik maar 3 dagen volgehouden. Lag gevloerd op bed. De pil voor de nacht maakte me zo duizelig dat ik niet naar de wc kon 's nachts zonder tegen muren en deuren aan te lopen. De pijn was vele malen minder, zowat weg, en dat maakte me heel blij! Maar na een paar dagen kreeg ik steeds negatievere gedachten, doodswensen en extreme angsten. Ik was depressief en lag dagen lang als een zombie op bed, verdronken in eindeloze huilbuien, aan het fantaseren hoe het zou zijn om dood te zijn. M'n man was op gegeven moment radeloos. Wat hij ook voor me deed, ik had nergens zin meer in, noch energie meer voor. Na drie weken zag ik m'n arts weer en vertelde hem huilend hoe verschrikkelijk rot ik me voelde. Hij stelde voor om de dosis te verhogen naar 3 pillen, zodat de bijwerkingen snel zouden verminderen. Ik was boos en verdrietig.. Voelde me zo onbegrepen.. Besloot diezelfde dag nog om de pregabaline en de robaxin nooit meer in te nemen. Kreeg ontzettende "afkickverschijnselen" en lag drie nachten volledig doorweekt van het zweet m'n bed uit te drijven, terwijl m'n benen zo nu en dan oncontroleerbaar schokte en trilden. Het voelde alsof ik af aan het kicken was van drugs. Deze medicijnen hoor je dan ook langzaam af te bouwen. Na een paar dagen begon ook de mist in m'n hoofd weer op te trekken. Ik was mezelf weer! De angst en depressie vloeiden weg, maar de verschrikkelijke pijn kwam direct weer terug. Maar ik kies deze pijn bewust (hoe moeilijk ook) boven de troep die pregabaline heet! Wat een rotzooi! Ben een andere weg in geslagen en heb ontdekt dat m'n B12 te laag is. Ben nu bezig met aanvullen van deze extreem belangrijke vitame. Het is een lange weg, maar weet zeker dat dit de goede weg is. Waarom zouden we enkel onze pijn onderdrukken, zonder de oorzaak weg te nemen? Dan zal er toch nooit herstel komen? Het maakt het leven misschien dragelijker en als men daar baat bij heeft, dan juich ik dat toe en ben ik blij voor die persoon. Maar let op: zoek de onderliggende oorzaak van je klachten. Pregabaline is een drug voor je hersenen. De pijnprikkel wordt onderdrukt, maar de oorzaak wordt níet aangepakt! Misschien is het wel zo simpel (en bijna ongelooflijk) als een vitamine tekort. Lees de site van het b12 institute van Rotterdam en bekijk de symptomen lijst. Wie weet herken je jezelf erin? Is er verder geen duidelijke oorzaak voor klachten (zoals bijv een duidelijke hernia) geef dit dan een kans. Echt! Ik raad je dit aan vanuit het diepste van m'n hart. De weg is grillig en alles behalve makkelijk, maar zoek naar de oorzaak van je klacht en werk daaraan! Laat je niet afschepen met medicijnen met zulke ernstige bijwerkingen, door artsen die protocollen volgen en vaak niet verder kijken dan hun neus lang is. Zij gaan na hun dienst weer naar huis, lekker op de bank genieten van vrienden en familie, maar jij en ik moeten verschrikkelijke pijnen en andere klachten trotseren. Zoek zelf naar betrouwbare informatie op internet en in boeken. Denk mee, denk voor jezelf, volg je intuïtie en weet dat artsen echt niet alles weten. Dat is geen verwijt, maar het kán simpelweg niet dat ze alles weten. Jij kent jezelf het beste. Ik wens je heel veel sterkte, kracht en genezing toe..!

18-11-2020 | Vrouw | 37
pregabaline (75mg)
Ik kan mijn korte ervaring hier wel neer zetten maar daar heeft niemand iets aan denk ik .. slik t nu 2 dagen.. Maar ik zou graag willen vragen aan iemand die ook zenuwpijn heeft wat nu echt werkt of tips ofiets .. Ben erg radeloos .. Even kort proberen mijn verhaal te vertellen.. afgelopen jaar veel operaties gehad .. lever endeldarm en lymfklieren in de kleine bek[lees meer...]ken .. tumoren weg gehaald... voor de endeldarm operaties ook bestraling gehad 5 weken.. Nu alles achter de rug is krijg ik ineens een hoop zenuw pijn in mijn rechterbeen.. na de lymfklier operatie heb ik ook even last gehad maar dat verdween na een aantal weken en was lang niet wat ik nu voel.. al met al is er veel gerommeld in mijn buik.. heb amitriptiline gebruikt maar deed niks aan de zenuw pijn.. sliep wel goed .. Ben nu al weken eigenlijk maanden met oxycodon te slikken.. 2 x 10(lang werkende) en 4 tot 6 x per dag 5 mg (kortwerkende) maar t is niet genoeg .. nu heb ik pregabaline maar stond gister avond echt op zijn kop.. huilen en gewoon ontzettend raar .. op een moment echt heel moe in slaap gevallen.. dus voel ik geen pijn dat is t voordeel dan wel .. zonder iets slaap ik 2 u per nacht... Alle tips zijn meer dan welkom 🙏 wil zo graag van deze ellendige pijn af .. en hoop ook voor jullie dat dat stopt of in ieder geval dragelijker wordt 😘 Liefs melanie

11-02-2021 | Man | 38
pregabaline (150mg)
Ik neem 2 x 150 mg Lyrica per dag, voor het slapen en bij het opstaan. Mijn pijn aan mijn voet is minder. Soms neem ik 75mg bij als de pijn omplaait smiddags. Ik eet iets meer wel. Ik mag hier zeker niet op drinken want dan krijg ik hoofdpijn en rare gedachten.

10-05-2021 | Vrouw | 40
pregabaline (150mg)
Voor een hevige rughernia pijn gebruikt. Half jaar 2x per dag 150mg. Volgens mij deed hij helemaal niks. Ik heb snel afgebouwd zonder problemen. Ik had het week een beetje koud en heb 3 nachten matig geslapen. Pijn (die tegenwoordig heel erg meevalt) is niet veranderd na het stoppen met pregabaline. Ik heb al de horror verhalen gelezen, maar kan ze niet bevestigen.

05-10-2019 | Vrouw | 43
pregabaline (150mg)
ben maar 3 uur pijn vrij na 6 uur zo duf geweest te zijn als konijn mET pijn. Drink sloten koffie om wakker te worden. en heb elke dag een halve dag pijn. want zolang werkt die lyrica niet.

10-04-2021 | Vrouw | 45
pregabaline (150mg)
Snachts bij omkeren wakker worden en zwaar been die precies eventjes verlamd is,en dan nog nt gesproken van de pijn,soms moeten hulp vragen aan partner om me te draaien.Eventjes van 75 opgedreven naar 150 savonds voor slapen gaan. Ik ben er heel goed mee!!!

25-10-2019 | Vrouw | 47
pregabaline (75mg)
Let op!! Neem dit middel niet ivm zenuwpijn, want de bijwerkingen zijn enorm en het niet waard! Ik had al zeer snel bijwerkingen , binnen een week en ben gelukkig tijdig gestopt. Ik voelde zo naar en raar en was na lezen over dit middel enorm bang voor de afkickverschijnselen! Het leek eerst te helpen voor pijn, maar kwam er toch snel doorheen... nog hogere dosis wilde i[lees meer...]k zeker niet van dit gevaarlijk middel. Ik weet hoe zwaar afbouw van antidepressiva kan zijn.. lyrica( pregabaline) is ook een antidepressiva en dus na het stoppen of verlagen komt de echte moeilijke periode pas!! Voelt echt als afkicken... helemaal bij hoge dosering. Na een paar dagen al voelde ik me slechter en beroerder en totaal niet mezelf en heb daarom meteen om ander middel gevraagd . in overleg met arts naar morfine( oxycodon) gekregen. 5mg 1 in ochtenden 1 savonds. Dit middel klinkt zwaarder maar is het zeker niet! Werkt zuiver op de pijn en geeft rust.. oxycodon werkt prima voor de pijn en geen nare bijwerkingen. Blij dat ik van dit belachelijke medicijn af ben en gelukkig niet hoef mee te maken om af te kicken, wat bijna iedereen gaat ervaren na al een paar weken of een maand of langer gebruik. Het heet niet voor niets de hel van lyrica! Pas dus echt op met dit vreemde spul.

23-08-2020 | Vrouw | 49
pregabaline (150mg)
Ik slik nu 4 jaar Lyrica in combinatie met Surgam. Heb polyneuropathie, ernstige vorm van artrose, fybromyalgie , aangezichtspijn en foraminale stenose. Langzaam opgebouwd naar 2x daags 150 mg Lyrica en 2x daags 300mg Surgam. Op slechte dagen aangevuld met 2x daags 1000 mg Paracetamol. Ik heb erg lang last gehad van een zwaar zombiegevoel. Was tot niets in staat. Kon nog n[lees meer...]iet recht lopen zonder om te vallen. Heb 1,5 jaar op krukken gelopen. Kon absoluut niet autorijden en was best wel verward. Bovendien in die 4 jaar ruim 25 kg aangekomen. Dit vind ik persoonlijk de ergste bijwerking van Lyrica omdat gewichtstoename weer niet ten goede komt aan mijn artrose. Maar stoppen met Lyrica is geen optie. Heb het ooit moeten doen ivm zenuwblokkades maar de pijn was zo hevig dat ik van mening ben dat, als er geen Lyrica bestond, deze pijn ondraaglijk is om mee te leven. Dus kort samengevat ben ik heel blij met Lyrica, ik heb weer een beetje leven terug, kan inmiddels weer zonder krukken lopen, ik rijd weer auto ( wel altijd heel goed oplettend! Indien je botsing veroorzaakt ben je denk ik wel zuur) Het enige minpunt aan het einde van de rit is de gewichtstoename. Moeilijk te accepteren maar als je geen andere optie hebt moet je het wel accepteren.

09-02-2020 | Man | 51
pregabaline (300mg)
Lyrica is geen antidepressiva maar een anti epileptica. Verdiep je eerst eens in de materie voordat je zomaar wat schrijft!

22-09-2021 | Vrouw | 54
pregabaline (75mg)
Ik ben matig tevreden over dit medicijn. Ik ben het gaangebruiken omdat ik last heb van zenuwpijn maar ik ben ook psychiatrisch patiënt. Bijkomend effect was dat ik stopte met piekeren dus dat was wel lekker. Één keer heb ik meegemaakt dat ik de capsules te kort op elkaar innam en wat er toen gebeurde wens ik niemand toe: Ik zat opgesloten in mijn hoofd! Mijn gedachten z[lees meer...]aten opgesloten en ik raakte totaal in paniek maar ik zat opgesloten...ik kon me niet meer bewegen niets!!! Het was doodeng en ik begon zelfs te huilen.... Zo heb ik me in slaap gehuild maar ik ben het nooit meer vergeten en ik waag het niet om mijn capsules nog te kort op elkaar in te nemen. Dat was een wijze les. Onlangs is mijn dosering verhoogd naar het maximum maar ik heb voor de zekerheid een afspraak gemaakt bij mijn psychiater. Ik wil toch wel weten of ik dit medicijn 'veilig kan gebruiken. Sinds ik weetdat Pregabaline Lyrica is ben ik me achter mijn oren gaan krabben🤔

28-09-2020 | Vrouw | 54
pregabaline (150mg)
Gebruik ik naast Mirtazapina, slechte combinatie!

05-06-2019 | Vrouw | 54
pregabaline (75mg)
Zenuwpijnen bij niet achterhaalde rughernia. Geen resultaten (pijnvermindering). 8 weken genomen en echt afkickverschijnselen. Had ik het op voorhand geweten, dan had ik het niet ingenomen!!

07-07-2020 | Vrouw | 58
pregabaline (75mg)
Ik heb er naast het verdwijnen van mijn zenuwpijn ook psychisch baat bij. Ben altijd gespannen en licht depressief maar met lyrica voel ik me als vroeger. Gewoon relaxed en het leven aankunnen.

11-02-2020 | Vrouw | 61
pregabaline (300mg)
Door gebruik trilplaat 8 jaar geleden een ondraaglijke pijn. Na een paar maanden kine, osteopathie, verschillende medicatie,... de juiste mix Lyrica 2x300mg met Tramadol 2x200mg. De pijn is nu vrij draaglijk.

28-05-2019 | Vrouw | 62
pregabaline (150mg)
Jaren geleden met spoed opgenomen wegens verlammingsverschijnsel aan me been bleek een hernia te zijn Gelukkig wel weer wat gevoel in me been maar me voet was gedeeltelijk verlamd en zenuwpijn bil been maar vooral me voet Kreeg lyrica in het begin last van een dronken gevoel maar de pijn was weg en heerlijk geslapen slikte toen 2x 150mg Na een paar maanden meer[lees meer...] last werd het verhoogd tot ik aan 2x daags 375mg zat toen mocht ik niet hoger Kwam in aanmerking voor een neurostimelator en deze is geplaats pijn was minder en ging tijdelijk gabatine gebruiken maar daar werd ik gevoeloos van toen weer begonnen met de lyrica 2x 75mg paar maanden later werd het verhoogd naar 2x 150mg en dat was me maxium Toen kreeg ik problemen had een soort stroomgevoel door me hoofd en lichaam drukkend gevoel in me hoofd oorsuizen en harde geluiden vooral in bed vloog ik tegen het plavon aan Nu sinds 1 week nog 2x 75mg per dag maar wat voel ik me rot soms denk ik zal het me neurostimelator omdat het gevoel zo heftig is maar die staat al een paar maanden uit.

09-03-2021 | Man | 64
pregabaline (150mg)
Begon met voetzolen, nu ook in handen. Onmogelijk ermee te stoppen want dan barst mijn hoofd eraf met ondraaglijke pijnen in gans lichaam. Ben radeloos in dat opzicht. Vriend raadt me Neurontin aan ....