Ervaringen met Pregabaline

Topamax (216 meningen)
Rivotril (191 meningen)

06-05-2022 | Vrouw | 66
pregabaline (300mg)
Doorgesneden zenuwen bij heiligbeen. Zenuwen al helemaal ingekapseld in gezwel, goedaardig, na 7 weken geen ontlasting internist gebeld en zelfde dag langs geweest. Ook vreemde pijn in linkerbeen, had er niets mee te maken maar volgende dag na 24 uur niet hebben kunnen plassen weer gebeld en had toen al verlammingsverschijnselen en zelfde avond spoedoperatie. Was toen 39 [lees meer...]jaar, zou nooit meer kunnen lopen maar had ik zelf niet gehoord. Toenmalige partner wel en na week strompelde ik weer rond wat volgens neurochirurg wonder was

01-05-2022 | Vrouw | 74
pregabaline (75mg)
Na inname liep ik al na twee uur rond als een zombie. Ben gestopt en heb het na twee dagen weer geprobeerd. Nu savonds ingenomen ipv smorgens. Ook nu weer snel duizelig en algehele malaise. In mijn geval is het middel erger dan de kwaal.

22-04-2022 | Vrouw | 44
pregabaline (75mg)
Pregabaline in combinatie met Venlafaxine 225mg geslikt. Werkte ondersteunend naast intensieve therapie bij Persoonlijkheidsstoornis NOA / obsessief compulsieve uitingen en angst/paniek. Afgebouwd nu nog 5ml ( drank) om in te slapen. Afbouwen gaat met ministapjes soms weer terug naar hogere dosering ( echt per ml) zodat slapen weer beter gaat. Door ADD moeite soms met s[lees meer...]lapen ( periodes)

27-03-2022 | Vrouw | 69
Her middel deed niets.

20-03-2022 | Vrouw | 71
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Voor mijn pds heeft het nog geen effect. Maar ik slaap eindelijk goed en wordt uitgerust wakker. Mijn spieren herstellen sneller en sommige zenuwpijnen zijn een stuk minder. Ik was in mijn slaap altijd aan het bewegen met mijn benen. Kon niet stilliggen. Dat is helemaal verdwenen. Te gek.

07-03-2022 | Vrouw | 27
pregabaline (25mg)
Autisme
Begin hier nooit aan! Afkicken word vergeleken met heroïne, ben er al 4 weken doodziek van. Heb opeens stemmingswisselingen, voel me wazig in m'n hoofd, speldenprik gevoel, overal pijn, oververmoeid, ben hondsberoerd de hele dag door, hoofdpijn, ben opeens een heel ander persoon

05-03-2022 | Vrouw | 50
pregabaline (75mg)
coctail aan medicatie gehad bij onhoudbare zenuwpijn door hernia. door de oxicodon en andere opiaten kon ik de eerste weken slapen en de pijn minder voelen. bij het wakker zijn waren de pijnen te scherp. nu na een aantal weken en een injectie voelt alles dof. de pijn zit nog in de verte. Het is net of er een waas zit over alles. of ik dag en nacht aan het slapen ben. ik wi[lees meer...]l zsm afbouwen van dit rotmedicijn. Maar het helpt om het dragelijk te maken. Ben wel ook aangekomen. maar dat heeft er mee te maken dat ik nauwelijks kan lopen.

23-02-2022 | Vrouw | 64
pregabaline (75mg)
Mij pijn is voor 85% verminderd,maar waarschijnlijk stop ik want de bijwerkingen ervaar ik als zeer vervelend.

27-01-2022 | Vrouw | 62
pregabaline (150mg)
Ik heb tal van aandoeningen, belangrijkste is Fybromyalgie en Artrose en botontkalking. Daarnaast tekenbeet gehad aantal jaren geleden. Heb last van chronische hernia op links en soms op rechts, etc. Waardoor ik last had van dusdanige zenuwpijnen, dat ik daardoor soms nachten in de weer was. Niet wist hoe ik moest liggen, zitten, staan en lopen. Alles deed mij verrotte ze[lees meer...]er. Niet te beschrijven. Zodoende ben ik langzamerhand in het traject beland van pijnstillers, waaronder Pregabaline, Oxycodon 5 mg (1-6 dg), Oxy 20 (3 dgs), Oxy 10 langdurig (2 dgs). Daarnaast nog Oxazepam (indien nodig 2 dgs) en Zetpil 1000 mg (4 dgs). Als ik ook maar één medicijn oversla per dag, dan draag ik daar gelijk de "pijn"-consequentie van. Gebruik ik alles naar behoren en op tijd, dan kan ik met de juiste dagindeling en géén stress, zeer goed de dag doorkomen. Ik heb eens geprobeerd om af te bouwen, maar dat ging jammergenoeg niet op. Binnenkort ga ik proberen, door een nieuwe manier van eten (100% gezond), in combi met astronautenvoeding, te zien of dit mij kan helpen om mijn leven weer beter op de rit te brengen. Dit samen met ondersteuning van mijn man en gebed. Anders zou ik het niet redden. Zo heeft ieder zijn of haar eigen verhaal. Ik wens een ieder veel sterkte toe met zijn of haar beslissingen. Reacties zijn welkom.

28-12-2021 | Vrouw | 50
pregabaline (75mg)
Voorgeschreven gekregen wegens een dubbele nekhernia. Begonnen met 2 x 75 mg. Dit haalde de scherpe randjes van de heftige pijnen weg maar na een aantal uren begon het weer en waren 2 pillen per dag net niet voldoende. Opgehoogd naar 3 x 75 mg per dag. Zenuwpijnen zijn nu te handelen. Binnenkort naar neurochirurg en dus afwachten wat er aan gaat gebeuren.

23-11-2021 | Vrouw | 28
Hernia
Dubbele hernia in onderrug. Zenuwpijn van mijn bil tot mijn voet, pijn was niet uit te houden. Werd erg nerveus toen Pregabaline werd voorgeschreven, veel negatieve reacties op internet. Toch maar aan begonnen ivm wanhoop. Geef dit medicijn een week de tijd en je voelt dat de pijn wordt onderdrukt. In het begin veel slaap en een “zombie-gevoel”. Voor mij heerlijk want had [lees meer...]ineens geen stress/angst meer. Voelde me op een gegeven moment zelfs bijna euforisch. Gewichtstoename is ook een veelvoorkomende bijwerking dus heb tegelijkertijd een dieet toegepast. Na 2 maanden hersteld en ook nog eens afgevallen. :) Afbouwen heel langzaam doen, had af en toe zweetaanvallen en kwam moeilijk in slaap maar gaat vanzelf over. Hopelijk helpt deze reactie anderen die bang zijn dit middel te nemen!

18-11-2021 | Vrouw | 66
pregabaline (75mg)
Ik heb 7 mnd. 150 mg per dag gebruikt. De eerste 6 wkn zelfs 2 x 150 mg. Maar ik werd een Zombie. Ik overleg met de arts hebben we het toen verlaagd. Daar ik veel last van PDS ben ik dit middel gaan gebruiken. Heb het in 3 wkn voorzichtig afgebouwd . Ben nu 2,5 week zonder maar wat voel ik me ellendig. Alles wat je maar kan hebben gebeurd: Hartkloppingen,mijn hele [lees meer...]buik is overal gevoelig . Beklemmend gevoel op de borst ,misselijk en kom zeer slecht in slaap.Trillerig en kort van stof.Ben ook behoorlijk depressief. Eergister bij mijn huisarts geweest dat ik mij zo beroerd en naar voel.Masr had er geen verklaring voor. Ben nu zelf op onderzoek uit gegaan en ben een stuk wijzer geworden.Ik ben aan het AFKICKEN.Dasr ben je mooi klaar mee:Had ik dit geweten was ik er NOOIT aan begonnen.

14-10-2021 | Vrouw | 61
Polyneuropathie
Ik had last heel veel van tintelende, gloeiend hete voeten waardoor ik slecht sliep en daardoor constant mie en warrig was. Sinds ik pregabaline gebruik slaap ik meestal goed omdat ik veel minder last van mijn voeten heb. De eerste paar dagen was ik wankel bij het opstaan maar dat ging snel beter

07-09-2021 | Vrouw | 63
pregabaline (75mg)
De pijn is nog voelbaar, maar gedemd. Ik kan weer gewoon lopen. Zo fijn.

30-08-2021 | Vrouw | 27
pregabaline (75mg)
Ik gebruik pregabaline sinds 4 maanden 3x 75 mg. In het begin merkte ik weinig alleen wat bijwerkingen. Duf,moe. Enzo. Na 4 maanden begon ik pijn te krijgen op me borst en kreeg het erg benauwd met hartkloppingen . Spoed naar ziekenhuis ze dachten een longembolie. Helaas niks gevonden. Na een week afbouwen was ik helemaal gestopt toen begon de ellende kreeg paniekaanvallen[lees meer...], angst hartkloppingen werd depressief. Na een week weer begonnen met 25 mg en nu rustig afbouwen. Heb nog steeds pijn aan me borst maarja ik kan niet stoppen.Ik heb zoveel spijt van dit medicijn. Was ik er maar nooit aan begonnen.Weinig hulp en begeleiding van artsen. Iemand nog tips? Ik zie het allemaal niet meer zitten.

05-07-2021 | Vrouw | 48
pregabaline (75mg)
Ik slik dit medicijn nadat ik een aantal maanden tramadol heb geslikt. Dat beviel niet goed meer door de bijwerkingen. Pregabaline gebruik ik voor chronische rugpijn door een versleten wervel. Tot nu toe ben ik erg tevreden. De pijn is grotendeels weg. Ik kan weer veel meer. Voel me ook rustig door dit medicijn en slaap erg goed