Ervaringen met Pregabaline

Topamax (216 meningen)
Rivotril (190 meningen)

18-05-2023 | Man | 66
pregabaline (150mg)
Lopen was een hel. Na vijftig meter was ik volledig 'uitgewoond'. Lyrica was de enige pijnstiller die hielp en wel direct. Ik kon meteen weer normaal lopen en heb de kuur niet eens helemaal afgemaakt. Wat ik had was een zenuw die klem zat tussen het heiligbeen en de onderste lendewervel . Alle andere pijnstillers hadden geen enkel effect.

15-11-2022 | Man | 70
Polyneuropathie
Overgegaan op Cymbalta ofwel Duloxetine, maar nog steeds ontevreden. Tintelingen in handen en vingers zijn er nog altijd.

26-09-2022 | Man | 57
pregabaline (75mg)
Ik heb sinds ik dit medicijn heb erectie problemen gekregen , ik ben begonnen met 2x 75 mg daarna naar 3 keer per dag. En nu weer naar 2x per dag , ik ben ook ontzettend moe en heb veel klachten van spierpijnen en hoofdpijn , voorheen nooit gehad , ik wil dit medicijn afbouwen en er helemaal mee stoppen vanwege de hoofdpijn maar vooral erectie probleem is voor mij de rede[lees meer...]n om ermee te stoppen , dan maar pijn .

08-06-2022 | Man | 48
pregabaline (225mg)
Pijn is draagbaar. Ik slik 2 x 225 mg per dag.. heb slaapeloosheid..tijdens vergadering dus gewoon in slaap vallen van vermoeidheid.. ernstig transpireren.. soms moeilijk praten..na een werkdag Total los thuiskomen.. geen energie.. af en toe gewoon compleet w

15-02-2022 | Man | 42
pregabaline (150mg)
Zenuwpijn door ms. Na jaren pijnstillers te slikken, wat niet tot nauwelijks werkte blijkt dat het zenuwpijn is en pregabaline heeft een hoop veranderd. Bijna nooit meer pijn, maakt leven stuk fijner. Bijwerking was eerste week euphorish maar daar was mijn partner wel blij mee, haha Verslavend weet ik nog niet maar denk dat ik er nooit meer af kom ivm ms en das prima

22-12-2021 | Man | 79
Polyneuropathie
Sinds enkele jaren last van CIAP met gevolg, o.a. afschuwelijk brandende voeten. Gebruik nu 3 jaar pregabalin 4 x 75 mg per dag.. Geeft, op wisselende momenten, enige verlichting van de pijn. Zowel lichamelijk als wel geestelijk geen enkele bijwerking geconstateerd. Ja, een ding, ik heb soms het gevoel dat articuleren tijdens een gesprek wat moeilijker gaat.

19-12-2021 | Man | 40
pregabaline (300mg)
Begonnen met 2x 75mg per dag in verband met meerdere hernias en vernauwingen in de onderrug. Dove benen en voeten en hevige zenuwpijn. Langzaam aan opgebouwd naar nu 2x 150 en 2x 75mg per dag het haalt de scherpe kantjes er een beetje vanaf en ik heb iets minder vaak uitval verschijnselen en kramp. Verder niet echt het idee dat ik last heb van bijwerkingen alleen ben ik [lees meer...]een poosje geleden abrupt gestopt om te kijken of het echt werkt. Dat is geen aanrader, last van heftig zweten hartkloppingen hoofdpijn slapeloosheid en koude rillingen terwijl ik het erg warm had. Rustig afbouwen is dus wel een aanrader als je ermee moet of wilt stoppen. Ik gebruik het nu weer dagelijks omdat dit het enige medicijn is wat een beetje helpt de klachten te verlichten. Heb inmiddels veel soorten medicijnen gebruikt zoals tramadol oxycodon en morfine deze hadden allemaal geen effect.

27-11-2021 | Man | 32
pregabaline (300mg)
Na een dik jaar aan de opiaten gezeten te hebben op advies van de (naar later bleek co-assistent) neuroloog van Martini vanwege aanhoudende hernia/zenuwpijn. Konden niets anders voor me betekenen dan me met steeds meer en meer pijnstillers naar huis te sturen (wat eindigde in 4x50 mg Tramadol + 3x 20mg Oxycodon per dag, voor bijna 5 maanden lang). Eindelijk serieus geno[lees meer...]men door de neuroloog van een ander ziekenhuis. Deze heeft me z.s.m. van alle opiaten afgehaald en me overgezet op pregabaline. Aanvankelijk 1x 75mg per dag, maar binnen twee dagen al op naar 2x 75mg. Toen ook dat niet genoeg bleek kreeg ik 2x 150mg per dag. Dit helpt aanzienlijk beter dan de oxycodon of tramadol, nagenoeg zonder bijwerkingen. Op deze manier is het een stuk beter uit te houden tot aan de operatie.

02-10-2021 | Man | 85
pregabaline (75mg)
Rugpijn die ondanks 6 X een “blok” gezet in het UZA Antwerpen niet vermindert. Dit middel voorgeschreven door de huisarts. Heb vooral s’nacht veel minder pijn waardoor ik beter slaap . Vaak ook wat langer.

30-08-2021 | Man | 76
pregabaline (25mg)
Ik ben dit voorgeschreven voor spierschokjes in de bilspier (zenuwtrekkingen in de bil) ten gevolge van lumbale isschias. Dit is volgens de voorschrijvende arts blijkbaar een zenuwpijn. Heb op voorhand de hele bijsluiter gelezen. Dit medicijn zou in mijn geval wel moeten werken als men leest waarvoor het dient.Tot nu toe heeft dit medicijn voor mij geen enkel effect. Het [lees meer...]enige waar ik elke dag mee geconfronteerd wordt zijn de bijwerkingen. Ik ben dus helemaal niet tevreden over de effectiviteit. Eigenlijk is het enige wat effectief is zijn de bijwerkingen. Hopelijk hebben anderen positievere ervaringen.

30-08-2021 | Man | 72

29-08-2021 | Man | 44
pregabaline (75mg)
Twijfel erg over operatie, hierdoor voorlopig pijnstilling dmv pregabaline. Na maanden stop ik nu om te kijken wat ik voel. Lichaam lijkt erg problemen te hebben met starten met medicijn en het afbouwen. Moe, futloos en depressief gevoel. Weet eerlijk gezegd niet meer wat ik voel. Begin zo langzaam hopeloos gevoel te krijgen.

21-07-2021 | Man | 60
Polyneuropathie
hele vervelende bijwerking, enorme spraakproblemen,stotteren,hoofdpijnen, hele nachten wakker

20-02-2021 | Man | 37
pregabaline (75mg)
Ik heb de pregabaline 1 week genomen en ben er toen mee gestopt omdat ik allemaal zenuwtrekkingen er van kreeg. Ik kon niet eens mijn telefoon gebruiken want ik lag echt letterlijk te stuiteren op bed

11-02-2021 | Man | 67
Artrose - gewrichtsaandoening
I.v.m. mijn poly-artrose slik ik dagelijks 4 X tramadol 50mg en 3 X pregabeline de pijn is hierdoor wel iets verminderd maar verdwijnen zal hij helaas nooit meer . De bijwerking lichte sufheid en vermoeidheid neem ik voor lief dat vind ik minder erg dan de dagelijkse (bijna) onhoudbare pijn het is nou eenmaal het een of het ander

13-01-2021 | Man | 65
pregabaline (150mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Pregabaline hielp ten dele. Was voorgeschreven door neuroloog. Deze keus was gemaakt omdat ik ook antidepressieva slikte (nu citolapram). Hielp ten dele maar als ik een hogere dosis nam (300 mg) namen de bijwerkingen (zenuwtics) zodanig toe zodat ik weer terug moest naar 150 mgr - na enkele maanden 150 mgr Preg. last van ogen dichtknijpen en hoofd schudden - na enige tij[lees meer...]d 300 mgr Preg. kwam daar nog bij: buik intrekken, aan navel krabben, met pink stevig aan ringvinger wrijven Uiteindelijk overgestapt naar Pramipexol met uitstekend resultaat