pregabaline

Topamax (208 meningen)
Rivotril (167 meningen)

03-02-2020 | Man | 49
pregabaline (150mg)
Het helpt goed, mag ook wel 4 december begonnen met allerlij medicatie in een ziekenhuis 2 weken later opgenomen in een zorg pension en daar 6 weken gelegen nu sinds 10 dagen thuis en loop al kleine stukjes in huis zonder krukken als ondersteuning. Hoe ik moet afbouwen van deze troep en wanneer ik weer auto mag/kan rijden weet ik niet maar het zal niet makkelijk zijn.

30-12-2019 | Man | 25
pregabaline (150mg)
In maart 2019 begonnen met pregabaline voor zenuwpijn in beide benen (2x75mg). Het middel gaat na een paar weken werken, maar binnen enkele weken verminderd de werking en komt de pijn er weer doorheen. Steeds blijven ophogen tot ik de maximale hoeveelheid van 2x300mg bereikte. Bijwerkingen nemen dan wel toe, maar valt mee te leven. Bijwerkingen voornamelijk wazig zien, li[lees meer...]chte gewichtstoename en een afwezig gevoel. Je kan er wel goed op slapen. Nu geswitcht naar nortriptilyne en tot zover werkt dat beter, maar heeft wel meer aanwezige bijwerkingen.

29-12-2019 | Man | 77
Polyneuropathie
Na een herniaoperatie kreeg ik een ziekenhuis bacterie infectie. 3 maanden een zware antibiotica kuur na ongeveer een jaar nog met ernstig rugpijn ben mij linker arm en handsoes te tintelen. ook mijn linker been en voet kregen daar last van. daarna begon er een brandende pijn op de huid mijn benen. Neurologisch onderzoek wees uit Poly neuropathie Begonnen met 1x 75mg en [lees meer...]50mg Tramadol, geen effect. opgehoogd naar 2x 150mg en 100mg Tramadol. Dit gaf eerst wel wat verlichting, maar na enkele maanden werd het minder. Nu 2x 300mg en 2x 100mg Tramadol LP en tussen door 1000mg Paracetamol. Dit is voor mij nu dragelijk ik loop beter en het branderige gevoel op de huid van mijn benen is bijna weg. De er is zelfs een licht verbetering in het linker been opgetreden. Ik probeer zoveel mogelijk te bewegen, maar ik ben snel moe en heuvel op lopen kost veel inspanning en is pijnlijk..

14-12-2019 | Man | 80
pregabaline (75mg)
Val een aantal keren per dag in een diepe slaap . Als ik dan wakker word ben ik volledig de weg kwijt . Maar de zenuw pijn in mijn been is wel weg .

17-10-2019 | Man | 71
Gordelroos
Heftige Trigeminus-Zoster-infectie met meningo-encefalitis. 16 dagen aan het infuus met Aciclovir. Nu is het zes maanden later en de pijn is dragelijk, dankzij de maximale dosis Pregabalin (600 mg) plus 2 x 500 mg Metamizol. Maar ik zit regelmatig te knikkebollen en mijn hoofd lijkt wel een zeef. Ik moet echt alles opschrijven, anders is het weg.... Hoop dat het niet per[lees meer...]manent is!

10-09-2019 | Man | 71
pregabaline (150mg)
Acute necrotiserende gingivitis (ANG, ANUG)
4weken opgezeten,heel weinig geslapen. Gebruik nu 600 Mg per dag ,eerst + 2 weken 300 Mg , nu 600 Mg. Somsnog wakker worden van pijn in rug en armen sinds. Pijnpoli 29 aug voor injectie voor rug. 2sept MRI cerivale wervelkolom,weet nog geen uitslag.

10-09-2019 | Man | 68
pregabaline (150mg)
het enige wat ik doe is aankomen gebruik ze nou 3 maand ben er 3/4 kilo aangekomen maar verder geen bijwerkingen

14-07-2019 | Man | 50
Rugklachten
Vanwege een amputatie van mijn onderbeen (2017) kreeg ik een prothese waarbij ze je weer recht willen laten lopen . Daardoor kreeg ik ( door al deze tijd verkeerd te hebben gelopen) last van enorme zenuwpijn in de onderrug met uitstraling naar de bil tot aan de tenen. Begonnen met pregabaline 2 x 75 mg 2 x p/d. Eigenlijk geen werking , dus na een tijdje de boel verhoogd [lees meer...]naar 300 mg `s morgens en 300 mg `s avonds. en ja....het werkte naar behoren. Pijn niet helemaal weg, maar ik kon weer lopen. Na een tijdje voelde ik me moe worden....zo moe dat ik in slaap viel als ik op m`n telefoon keek. Ik gebruik het nu bijna 2 jaar en heb last van vergeetachtigheid..Hartkloppingen... soms wazig zien...en vooral `s nachts in rust last van warmte en koude aanvallen..Ik heb dan het gevoel dat de huid koud is , maar dat onder de huid de warmte in "golven" door mijn lichaam gaat. Ik moest een hart registratie kastje dragen vanwege de soms heftige hartkloppingen die ik heb en de "steken "die ik voel . Maar ja..na 4 dagen dat ding ingeleverd en na een telefoongesprek werd er gezegd dat hij niets geregistreerd had....DUSSSS dat mag ik binnenkort over doen. Na wat rond gegoogeld te hebben en na wat andere medicatie gekeken te hebben blijkt wel dat pregabaline veel klachten met zich mee brengt dan bijvoorbeeld GABAPENTINE. A.s maandag even contact met de huisarts hebben over het wisselen van deze medicatie. Hopelijk dan minder klachten . Maar nu nog iets. Er was bij mij een tumor geconstateerd op de schildklier....GEEN KANKER, maar kan het wel worden zei de internist, dus er uit met dat ( **##*^^*##) wat er niet hoort. Nu heb ik vandaag een gesprek gehad met iemand die bijna het zelfde heeft als mij, en hij vertelde me dat ook hij eerst een tumor kreeg op de rechter helft van zijn schildklier, en later ook aan de linker kant. Eerst het ene deel eruit, en later het andere deel verwijderd. Ook hij gebruikt pregabaline......Zie ik daar nu een overeenkomst of heb ik dat verkeerd. Misschien heeft iemand anders ook dit ( meegemaakt ). Dan is het dus wel dat pregabaline een tumor veroorzaakt en dan moet dit toch doorgegeven worden. Dus indien mogelijk .... geef dit door aan uw arts..

16-06-2019 | Man | 52
Artrose
Ik gebruik dit omdat ik een scheur en artrose in mijn onderste ruggewervel heb, een hernia in L4-L5 en een schwazinoom/neurinoom tussen L3-L4. Mijn vrouw gebruikte het omdat ze fibromialgie heeft. Aanvankelijk lijkt het niet zoveel kwaad te kunnen maar beiden hebben we weinig tot geen baat bij pregabaline. Beiden zijn we hardcore aan de lijn (minder dan 1000 kcal per dag[lees meer...]) en desalniettemin blijft/bleef de weegschaal gelijk staan. Nu mijn vrouw gestopt is met pregabaline vliegen de kilo's er bij haar af terwijl die bij mij blijven zitten en we hetzelfde eten. Ik houd veel vocht vast. Mijn vrouw is het inmiddels kwijt. Mijn vrouw heeft het middel (Pregabaline 75) ervaren als zeer verslavend. Bij het stoppen heeft ze heftige afkickverschijnselen ondervonden met koorts (warm-koud), nachtzweten en wanen. We wonen in het buitenland en hebben sterk het idee dat de specialist het heeft voorgeschreven als een soort klantenbinding. Elk consult moet hier apart moet worden betaald en is allesbehalve voordelig.

03-04-2019 | Man | 68
pregabaline (300mg)
Matig effect, veel vervelende bijwerkingen.

30-03-2019 | Man | 68
pregabaline (300mg)
in het begin veel duizeligheid. later vermoeidheid, kortademig. slaperigheid. na langere periode van gebruik ernstige obstipatie.

27-03-2019 | Man | 57
pregabaline (150mg)
Vanwege slijtage in de onderste rugwervels als gevolg van zwaar werk alles geprobeerd. Ik dacht dat Pregabaline niet hielp, dus begonnen met afbouwen. Toen ik op 2x 50mg per dag zat was de pijn niet meer te harden, ik werd gek. Dacht....wat is dit nu weer? Zo erg nog nooit meegemaakt. De apotheek had mijn medicijnen niet op tijd geleverd, alles op, dus maar 2x 150mg [lees meer...]gepakt, die had ik nog in voorraad. WAT TOEN GEBEURDE IS NIET TE GELOVEN, BIJNA PIJNVRIJ EN KAN NORMAAL BEWEGEN. IK WAS VERGETEN HOE HET VOELDE. NU WEET IK HET ZEKER...................PREGABALINE WERKT !! (Nog even voor de duidelijkheid, ik gebruik daarnaast ook Methadon als pijnstiller)

25-12-2018 | Man | 75
Polyneuropathie
Sinds enige jaren last van chronische idiopathische axonale polyneuropathie ook wel CIAP genoemd. Dag en nacht brandende overgevoelige voeten. En de voetzolen voelen vreemd aan. Pregabaline geeft enige verlichting. En, niet als laatste, het verbeterd de stemming en maakt alles wat draaglijker. Oorzaak onbekend en aanleg waarschijnlijk erfelijk. Meer familieleden hebben er [lees meer...]last van. Kan ook voortkomen uit zeer overmatig alcoholgebruik en diabetes. Geef geen geld uit aan therapieën, want die zijn er niet...

19-12-2018 | Man | 72
Artrose
Ik had zeer veel pijn en stijfheid bij het opstaan 's morgens. Het eerste half uur loop ik scheef van de pijn. Daarna trekt de pijn bijna helemaal weg. De pregabaline heb ik in verschillende sterktes geprobeerd: 75 mg, 1oo mg , 150 mg, 50 mg. Over het algemeen werkt de pijnstilling fantastisch: ik kan me bewegen zonder pijn. Echter de bijwerkingen worden steeds meer ,[lees meer...] ondanks het verminderen van het aantal mg'en. Uiteindelijk gestopt met dit middel i.v.m. de vele bijwrkingen.

19-07-2018 | Man | 63
pregabaline (50mg)
Polyneuropathie
Hierbij kom ik enigszins terug op mijn beoordeling van 2 augustus 2017 Aangezien zenuwpijn een zeer vervelend iets is, ben ik toch verder gegaan met pregabaline, heb de huisarts gevraagd om een dosering van 2 X daags 25 mg. Bij deze dosering gaf wel wat verlichting en waren de bijwerkingen acceptabel. Toen langzaam opgehoogd, eerst 1 X 50mg en 1 X 25 mg per dag en uitein[lees meer...]delijk 2 X daags 50mg. Dit geeft een redelijk resultaat. Hierbij gebruik ik 3 X daags 1 capsule van 400mg palmitoylethanolamide (PEA) Dit geeft een goed resultaat. Dus gebruik van Pregabaline nauwkeurig instellen i.s.m. (huis)arts is mijn advies.

10-07-2018 | Man | 55
pregabaline (300mg)
Zenuwpijn door herpesvirus (waterpokken). Enige tijd opzoek geweest naar de juiste medicatie. Behandeling pijnpoli was niet voldoende dus toen oxycodon en pregabaline gekregen, mede via oncoloog. Medicatie werkt over het algemeen redelijk goed. Soms alsnog pijn waarna ik nog een dosis oxycodon en paracetamol slik. Hierdoor lastig om een juiste ervaring te geven over di[lees meer...]t medicijn omdat het in combinatie is met anderen. Wazig zien, slaperigheid, slapeloosheid, obstipatie, vergeetachtig, soms high gevoel.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum