pregabaline

Rivotril (165 meningen)

06-06-2020 | Vrouw | 42
pregabaline (150mg)
Hernia
Ivm hernia deze medicatie gekregen. Aanvankelijk met 3x 75mg begonnen, dit ging redelijk goed. Bij ziekenhuisopname is dit verhoogd naar 2x 150 mg. Erg veel last van duizeligheid gehad, en het emmer niet meer zelf voelen... werd er neerslachtig van. Of het echt hielp bij de zenuwpijn vraag ik me af. Heb zelf besloten ermee te stoppen voor mijn hernia operatie. Liever pijn [lees meer...]dan me zo slecht voelen. Nu gestopt. Dat ging goed met elke 3 dagen een pil minder. De bijwerkingen genoemd bij afbouwen die je overal op internet ziet en de bijna horrorverhalen die je leest zijn bij mij niet van toepassing. Voel me veel beter, niet het idee dat het in pijn veel scheelt. Heb het medicijn (met afbouw) 2 maanden geslikt.

03-06-2020 | Man | 67
Diabetes type 2
Heb sinds 2013 diabetes en pas sinds kort deze bijwerkingen, Kan ook niet overgaan op een ander middel zonder deze bijwerkingen

07-03-2020 | Vrouw | 49

29-12-2019 | Man | 77
Polyneuropathie
Na een herniaoperatie kreeg ik een ziekenhuis bacterie infectie. 3 maanden een zware antibiotica kuur na ongeveer een jaar nog met ernstig rugpijn ben mij linker arm en handsoes te tintelen. ook mijn linker been en voet kregen daar last van. daarna begon er een brandende pijn op de huid mijn benen. Neurologisch onderzoek wees uit Poly neuropathie Begonnen met 1x 75mg en [lees meer...]50mg Tramadol, geen effect. opgehoogd naar 2x 150mg en 100mg Tramadol. Dit gaf eerst wel wat verlichting, maar na enkele maanden werd het minder. Nu 2x 300mg en 2x 100mg Tramadol LP en tussen door 1000mg Paracetamol. Dit is voor mij nu dragelijk ik loop beter en het branderige gevoel op de huid van mijn benen is bijna weg. De er is zelfs een licht verbetering in het linker been opgetreden. Ik probeer zoveel mogelijk te bewegen, maar ik ben snel moe en heuvel op lopen kost veel inspanning en is pijnlijk..

18-12-2019 | Vrouw | 70
pregabaline (75mg)
Voor de zenuwpijn in mijn benen na chemo helpt het gedeeltelijk. Kan iets verder lopen maar ben wel minder moe door de dag heen.

17-10-2019 | Man | 71
Gordelroos
Heftige Trigeminus-Zoster-infectie met meningo-encefalitis. 16 dagen aan het infuus met Aciclovir. Nu is het zes maanden later en de pijn is dragelijk, dankzij de maximale dosis Pregabalin (600 mg) plus 2 x 500 mg Metamizol. Maar ik zit regelmatig te knikkebollen en mijn hoofd lijkt wel een zeef. Ik moet echt alles opschrijven, anders is het weg.... Hoop dat het niet per[lees meer...]manent is!

10-09-2019 | Man | 68
pregabaline (150mg)
het enige wat ik doe is aankomen gebruik ze nou 3 maand ben er 3/4 kilo aangekomen maar verder geen bijwerkingen

14-07-2019 | Man | 50
Rugklachten
Vanwege een amputatie van mijn onderbeen (2017) kreeg ik een prothese waarbij ze je weer recht willen laten lopen . Daardoor kreeg ik ( door al deze tijd verkeerd te hebben gelopen) last van enorme zenuwpijn in de onderrug met uitstraling naar de bil tot aan de tenen. Begonnen met pregabaline 2 x 75 mg 2 x p/d. Eigenlijk geen werking , dus na een tijdje de boel verhoogd [lees meer...]naar 300 mg `s morgens en 300 mg `s avonds. en ja....het werkte naar behoren. Pijn niet helemaal weg, maar ik kon weer lopen. Na een tijdje voelde ik me moe worden....zo moe dat ik in slaap viel als ik op m`n telefoon keek. Ik gebruik het nu bijna 2 jaar en heb last van vergeetachtigheid..Hartkloppingen... soms wazig zien...en vooral `s nachts in rust last van warmte en koude aanvallen..Ik heb dan het gevoel dat de huid koud is , maar dat onder de huid de warmte in "golven" door mijn lichaam gaat. Ik moest een hart registratie kastje dragen vanwege de soms heftige hartkloppingen die ik heb en de "steken "die ik voel . Maar ja..na 4 dagen dat ding ingeleverd en na een telefoongesprek werd er gezegd dat hij niets geregistreerd had....DUSSSS dat mag ik binnenkort over doen. Na wat rond gegoogeld te hebben en na wat andere medicatie gekeken te hebben blijkt wel dat pregabaline veel klachten met zich mee brengt dan bijvoorbeeld GABAPENTINE. A.s maandag even contact met de huisarts hebben over het wisselen van deze medicatie. Hopelijk dan minder klachten . Maar nu nog iets. Er was bij mij een tumor geconstateerd op de schildklier....GEEN KANKER, maar kan het wel worden zei de internist, dus er uit met dat ( **##*^^*##) wat er niet hoort. Nu heb ik vandaag een gesprek gehad met iemand die bijna het zelfde heeft als mij, en hij vertelde me dat ook hij eerst een tumor kreeg op de rechter helft van zijn schildklier, en later ook aan de linker kant. Eerst het ene deel eruit, en later het andere deel verwijderd. Ook hij gebruikt pregabaline......Zie ik daar nu een overeenkomst of heb ik dat verkeerd. Misschien heeft iemand anders ook dit ( meegemaakt ). Dan is het dus wel dat pregabaline een tumor veroorzaakt en dan moet dit toch doorgegeven worden. Dus indien mogelijk .... geef dit door aan uw arts..

19-12-2018 | Man | 72
Artrose
Ik had zeer veel pijn en stijfheid bij het opstaan 's morgens. Het eerste half uur loop ik scheef van de pijn. Daarna trekt de pijn bijna helemaal weg. De pregabaline heb ik in verschillende sterktes geprobeerd: 75 mg, 1oo mg , 150 mg, 50 mg. Over het algemeen werkt de pijnstilling fantastisch: ik kan me bewegen zonder pijn. Echter de bijwerkingen worden steeds meer ,[lees meer...] ondanks het verminderen van het aantal mg'en. Uiteindelijk gestopt met dit middel i.v.m. de vele bijwrkingen.

06-08-2018 | Vrouw | 60
pregabaline (75mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
niet veel voor mij gedaan

19-07-2018 | Man | 63
pregabaline (50mg)
Polyneuropathie
Hierbij kom ik enigszins terug op mijn beoordeling van 2 augustus 2017 Aangezien zenuwpijn een zeer vervelend iets is, ben ik toch verder gegaan met pregabaline, heb de huisarts gevraagd om een dosering van 2 X daags 25 mg. Bij deze dosering gaf wel wat verlichting en waren de bijwerkingen acceptabel. Toen langzaam opgehoogd, eerst 1 X 50mg en 1 X 25 mg per dag en uitein[lees meer...]delijk 2 X daags 50mg. Dit geeft een redelijk resultaat. Hierbij gebruik ik 3 X daags 1 capsule van 400mg palmitoylethanolamide (PEA) Dit geeft een goed resultaat. Dus gebruik van Pregabaline nauwkeurig instellen i.s.m. (huis)arts is mijn advies.

12-12-2017 | Man | 36
pregabaline (300mg)
werkt goed wel vervelende bijwerkingen niet ernstig

28-10-2017 | Vrouw | 42
Hernia
Gisteren begonnen met 2x per dag 75 mg. Namiddags beetje suf maar verder niks bijzonders qua bijwerking. Wel wat minder pijn maar zeker nog duidelijk aanwezig. Vanmorgen werd ik echter heel naar wakker. Hevig trillen, spierkramp en hoofd/nek en extreem klappertanden. Zou dit een beginsel bijwerking kunnen zijn? Moet namelijk op advies van de huisarts snel verhogen maar [lees meer...]ben zo bang om dit weer te krijgen. Iemand ook deze ervaring of eventueel tips?

18-01-2017 | Man | 67
Weinig resultaat

24-12-2016 | Man | 66
Lage rugpijn
In 2005 motorongeluk gekregen en een wervelbreuk op gelopen (L3). Compressie fractuur. In de jaren daarna kreeg ik steeds meer pijn en uitstraling in rechterbeen die steeds erger werd. Na de Pijnkliniek, heb ik nu dus Pregabaline met de nodige bijwerkingen: Huidproblemen, rode vlekken. spierpijn in kuiten kan daardoor moeilijk lopen. Hoofdpijn, duizelingen, trillende hande[lees meer...]n, behoorlijke vergeetachtigheid en waggelend lopen.

28-09-2016 | Man | 46
Fantoompijn