pregabaline

Topamax (207 meningen)
Rivotril (166 meningen)

12-12-2017 | Man | 36
pregabaline (300mg)
werkt goed wel vervelende bijwerkingen niet ernstig

10-12-2017 | Man | 66
Posttraumatische dystrofie
Na knie operatie.bleef de pijn maar aanhouden en na een bezoek aan de pijnpoli dit medicijn voorgeschreven en was de pijn onder controle.

09-10-2017 | Man | 60
pregabaline (75mg)
Ik kreeg in juli 2016 Pregabaline voorgeschreven en dat tesamen met Tramadol. Ik had toen een flinke zenuwontsteking in mijn linkerschouder. Echter geen van beide medicijnen hielpen. Pregabaline gebruikte ik 2x75mg en na enkele dagen moest ik ze verdubbelen naar 2x150mg. Echter de pijn bleef!. Uiteindelijk ben ik op hoop van zegen gestopt, want de bijwerkingen waren niet [lees meer...]voor de poes. Ik werd verschrikkelijk duizelig en had vaak moeite om op de benen te blijven staan. Daarbij was ik in de war en had ik concentratieproblemen en erg vermoeid. Ik moest toch even boodschappen halen, en ik liep werkelijk als een dronken tor door de straat. Mijn neus ging als het ware sneller dan mijn benen en voeten. Pregabaline is echt af te raden en ze hielpen niet. Ik heb 2 weken met die schouderontsteking gelopen. Uiteindelijk Ibuprofen met maagbeschermers gekocht; ik slikte 600mg Ibuprofen per keer en dat 2x per dag. Die pregabalanine heeft té veel bijwerking.

02-08-2017 | Man | 62
Polyneuropathie
Lijkt eerst te werken en verliest na enige dagen de werking, huisarts schrijft daarna dubbele dosering voor (150mg 2 X daags) voor. Daarna lijkt het enigszins te werken, maar de bijwerkingen zijn erg. Het verbaast mij dat dit medicijn zo gemakkelijk wordt voorgeschreven. Dit medicijn is m.i. ten zeerste af te raden, alleen gebruiken als het strikt noodzakelijk is. Puur ver[lees meer...]gif m.i.

12-04-2017 | Man | 67
pregabaline (150mg)
Ik gebruik dit product al jaren en als ik ze zou vergeten, dan ben ik zeker niet van de pijn af en ik heb een zeer zwaar versleten rug met uitstraling. Ook gebruik ik palexia, samen met lyrica.

18-01-2017 | Man | 67
Weinig resultaat

24-12-2016 | Man | 66
Lage rugpijn
In 2005 motorongeluk gekregen en een wervelbreuk op gelopen (L3). Compressie fractuur. In de jaren daarna kreeg ik steeds meer pijn en uitstraling in rechterbeen die steeds erger werd. Na de Pijnkliniek, heb ik nu dus Pregabaline met de nodige bijwerkingen: Huidproblemen, rode vlekken. spierpijn in kuiten kan daardoor moeilijk lopen. Hoofdpijn, duizelingen, trillende hande[lees meer...]n, behoorlijke vergeetachtigheid en waggelend lopen.

28-09-2016 | Man | 46
Fantoompijn

09-06-2016 | Man | 54
pregabaline (150mg)
Hereditaire motorische en sensorische neuropathie
Beste Frank, Ik hoop da tik zo kan bereiken om mijn dank uit e spreken voor je meedenken. Ik ga jouw tip zeker aan mijn huisarts voorleggen. Ik moest opnieuw alles invullen; geen idee of het allemaal hetzelfde is. Fijne groeten, Ton

08-05-2016 | Man | 53
Polyneuropathie
Na een zoektocht door pijnpoli en huisarts ivm volgens huisarts extreme neuropatische pijn tgv chemotherapie met oxylaplatin nu 3 x 300 mg pregabaline per dag, 3x 100 mg tramadol per dag en 25 microgram fentanylpleisters. Deskundigen verbazen zich dat ik nog rondloop. Bijwerking: 15 kilo aangekomen, en die gaan er niet af omdat bewegen zeer pijnlijk is. Ik ben boos op onco[lees meer...]logie, omdat ze er dat bij de intake voor de chemo niets hebben verteld over neuropathie als bijwerking en toen het zich begon voor te doen zeiden dat dat bij de meeste mensen na een paar maanden over gaat. Ik heb zelf moeten uitvinden dat het neuropathie heet! Volgens oncoloog geen medicijn tegen; na door vragen toch wel, maar met bijwerkingen. Vorig jaar februari huisarts gebeld: doe mij de bijwerkingen maar. Begonnen met gabapentine, dosis daarvan opgevoerd; toen een ander medicijn, naam van kwijt, vervelende bijwerkingen, toen cymbalta, ook vervelende bijwerkingen, toen eerst lyrica, nu pregabaline. Maximale dosis, eigenlijk overdosering. Probeer t minderen met tramadol en pregabaline vanwege sufheid ene evenwichtsgevoel kwijt, maar dat geeft direkt weer pijnklachten. Pijn is met beschreven dosering onder controle, anders niet. Maar zo is het ook geen doen. Tips?

27-03-2016 | Man | 63
pregabaline (300mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Wanhopig werd ik langzamerhand. 's Middags begon het en werd steeds erger. Slapen kon ik alleen wanneer ik min of meer uitgeput was. Geen enkel medicijn of therapie bleek langdurig te helpen tot een medisch specialist mij pregabaline voorschreef. Even 10 dagen doorbijten vanwege de bijverschijnselen en ik was van mijn probleem af.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum