Ervaringen met Pregabaline

Topamax (216 meningen)
Rivotril (191 meningen)

13-06-2021 | Vrouw | 65
pregabaline (300mg)
Ze weten nog weinig over de zenuwen en hebben nog geen behandeling hier voor ze kunnen het alleen verzachten

13-01-2021 | Man | 65
pregabaline (150mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Pregabaline hielp ten dele. Was voorgeschreven door neuroloog. Deze keus was gemaakt omdat ik ook antidepressieva slikte (nu citolapram). Hielp ten dele maar als ik een hogere dosis nam (300 mg) namen de bijwerkingen (zenuwtics) zodanig toe zodat ik weer terug moest naar 150 mgr - na enkele maanden 150 mgr Preg. last van ogen dichtknijpen en hoofd schudden - na enige tij[lees meer...]d 300 mgr Preg. kwam daar nog bij: buik intrekken, aan navel krabben, met pink stevig aan ringvinger wrijven Uiteindelijk overgestapt naar Pramipexol met uitstekend resultaat

26-12-2022 | Vrouw | 64
pregabaline (300mg)
Ik heb 3kinderen en een ex-man. Tot 9 geleden voldoende sociaal contact., een heel leuke job, auto, onafhankelijkheid. De kinderen uit huis. Tot 9 jaar geleden met collega's naar de fitness. Een zittende oefening op de trilplaat. Plots stekende pijpen, net messteken onderaan mijn poep. Vaarwel leven zonder ongemakken. Mijn achterste kleurde, rood, blauw naar paarse plek[lees meer...]ken. Net bloeduitstortingen. Ik had er aanrakingspijn. Ik kroop rond vd pijn. Verschillende behandelingen. Niets hielp. Tot een pijnbestrijding dokter mijn medicatie aanpaste. Max Tramadol met max Lyrica bleek de juiste dagelijkse cocktail te zijn. Voorstellen om plakkers morfine te gebruiken. De pijn werd onderdrukt,en paar jaar geleden pas bijwerkingen v medicatie. Begon m droge mond en te weinig concentratie met de auto. Systematisch meer geheugenproblemen Ben toen getest maar ik had geen gaatjes in mijn hersenen. Geen beginnende dementie. Doordat ik achter mijn woorden moet zoeken begin te hakkelen en word ik onzeker. Daardoor beginnen mijn handen te beven. Ik vergeet afsanpraken omdat ik vergeet dat ik een agenda heb. Misverstanden, ongeloof..:(( Ik heb wel geen problemen met digitaal bankieren, met PC en IPad. Ik onthou de belangrijkste wachtwoorden,paswoorden..,.. Ik schilderde, hobby, vroeger speelde toneel. Door welk medicijn verloor ik mijn creativiteit? Nu ben ik te moe om 's avods terrasje te doen. Door de geheugenproblemen ben ik mij onzeker nr mensen toe. Mijn rijbewijs en job kwijt. Ik werd depressief. Opname in psychiatrische afdeling ve ziekenhuis. Volgde pijnbestrijdingstherapie . Nam Xanax, loramet, serlain extra. Dat ben ik 2 jaar geleden mee gestopt. Sorry als mijn verhalen ook warrig is. Ik sliep vroeger gemiddeld.10 uur. Nu 5 uur. In notendop😂 mijn leven met Tramadol en Lyrica.

23-02-2022 | Vrouw | 64
pregabaline (75mg)
Mij pijn is voor 85% verminderd,maar waarschijnlijk stop ik want de bijwerkingen ervaar ik als zeer vervelend.

16-05-2020 | Vrouw | 64
pregabaline (75mg)
Heb wel wat bijwerkingen zoals dufheid en veel slaap.Maar wordt na 8 dagen al minder. Waar ik mee moeite mee heb is de hele dag trek en ben dus al 4 kilo in 8 dagen aangekomen. Op dag 14 evaluatie met huisarts . Dat gewichtstoename bezorgd mij toch wel.

21-01-2024 | Vrouw | 63
Hernia
Na weken van afschuwelijke pijn met verschillende pijnstillers die niets deden (zelfs opiaten hielpen niet) is er uiteindelijk bij mij een hernia geconstateerd. Van de neuroloog kreeg ik toen Pregabaline voorgeschreven welke ik nog twee keer mocht ophogen. Vanaf dat moment kon ik bijna pijnvrij wachten op de operatie. Het enige nadeel is gewichtstoename, verder heb ik gee[lees meer...]n bijwerkingen gehad.

30-08-2023 | Vrouw | 63
pregabaline (300mg)
Ik neem aan meer dan een jaar 2 maal 175mg. Nu pas zie ik dat al d ongemakken eraan te wijten zijn. Waarom heeft dokter me niet beter opgevolgd? Ik heb zware constipatie, ik probeer te vermageren met dure ozempic, maar pregabaline laat je verdikken. Waar ben ik mee bezig? Vergeten en concentreren heel erg. Neem zware slaapmedicatie. Ook antidepressiva. De zenuwpijn op [lees meer...]hand , arm, bovenrug blijft. Nog meer bijwerkingen. Als afbouwen zou zwaar zijn, pfff, ik heb al zoveel problemen. Wie probeert ook te vermageren en neemt pregabaline. Ik ben hopeloos.

11-10-2022 | Vrouw | 63
pregabaline (75mg)
Na maanden zeer veel pijn in de nek en linker bovenarm kreeg ik eerst pijnstillers zoals diclofenac, naproxen, tramadol. Alles mocht in combinatie met steeds 2 paracetamol met coffeine. Helaas, niets hielp. De pijn werd zelfs niet een klein beetje minder. Uiteindelijk kreeg ik pregabaline. Wat een verademing!!! Vanaf dag 1 bijna pijn vrij!!!! Wel bleef ik er steeds para[lees meer...]cetamol bij gebruiken. ( Ik mocht ook alles samen innemen: dus pregabaline met tramadol, naproxen en paracetamol) . Dit heb ik niet heel veel gedaan omdat de pregabaline goed werkte. Ik heb nog steeds heel veel last van bijwerkingen. Daarom ga ik zeker proberen om pregabaline zonder andere medicatie in te nemen. Wellicht vermindert dat de bijwerkingen. In ieder geval ben ik zeer blij met pregabaline!!! Zo goed als geen pijn meer!

04-10-2022 | Vrouw | 63
pregabaline (300mg)
Hielp niet tegen z enuwpijn. Alleen maar last van bijwerkingen, zoals verwardheid, sufheid, spierpijn en hoofdpijn.

07-09-2021 | Vrouw | 63
pregabaline (75mg)
De pijn is nog voelbaar, maar gedemd. Ik kan weer gewoon lopen. Zo fijn.

01-09-2020 | Man | 63
pregabaline (150mg)
Het werkt zeker wel,alleen de weegschaal gaat naar waardes toe die mij niet aanstaan door dit middel.

27-01-2022 | Vrouw | 62
pregabaline (150mg)
Ik heb tal van aandoeningen, belangrijkste is Fybromyalgie en Artrose en botontkalking. Daarnaast tekenbeet gehad aantal jaren geleden. Heb last van chronische hernia op links en soms op rechts, etc. Waardoor ik last had van dusdanige zenuwpijnen, dat ik daardoor soms nachten in de weer was. Niet wist hoe ik moest liggen, zitten, staan en lopen. Alles deed mij verrotte ze[lees meer...]er. Niet te beschrijven. Zodoende ben ik langzamerhand in het traject beland van pijnstillers, waaronder Pregabaline, Oxycodon 5 mg (1-6 dg), Oxy 20 (3 dgs), Oxy 10 langdurig (2 dgs). Daarnaast nog Oxazepam (indien nodig 2 dgs) en Zetpil 1000 mg (4 dgs). Als ik ook maar één medicijn oversla per dag, dan draag ik daar gelijk de "pijn"-consequentie van. Gebruik ik alles naar behoren en op tijd, dan kan ik met de juiste dagindeling en géén stress, zeer goed de dag doorkomen. Ik heb eens geprobeerd om af te bouwen, maar dat ging jammergenoeg niet op. Binnenkort ga ik proberen, door een nieuwe manier van eten (100% gezond), in combi met astronautenvoeding, te zien of dit mij kan helpen om mijn leven weer beter op de rit te brengen. Dit samen met ondersteuning van mijn man en gebed. Anders zou ik het niet redden. Zo heeft ieder zijn of haar eigen verhaal. Ik wens een ieder veel sterkte toe met zijn of haar beslissingen. Reacties zijn welkom.

29-10-2019 | Vrouw | 62
pregabaline (75mg)
Vanwege een 9 maandenslepende pijn van rug naar voet. Diagnose huisarts: zenuwpijn. Ik kreeg Pregabaline 75mg per capsule met een opbouw lijst ( naar een totaal van 4 capsules per dag) en na 3 maanden een evaluatie met als doel om af te bouwen. We spraken dit goed door en mijn conclusie hierbij was dat het medicijn de hersenen zou triggeren; deze zouden na 3 maanden vero[lees meer...]nderstellen dat de pijn inmiddels verdwenen was en de rug-, bil-, en beenspieren inmiddels weer op volle toeren zullen werken. En dat is goed nieuws. Ik ga er voor. Die ene bijwerking is wel opmerkelijk; in mijn hippietijd gebruikte ik joints om high of stoned te worden. Dàt effect heb ik nu ook. Ik ben werkelijk doldwaas vrolijk. Ik herken het, ken de gevolgen, maar weet er ook zorgvuldig mee om te gaan. Ik kon destijds stoppen, dus nu ook. Onder vakkundige begeleiding van mijn huisarts. Ondertussen geniet ik wel van die vrolijkheid. Met de weet dat ik over iets meer dan 2 maanden inmiddels, zal stoppen, accepteer ik de nogal heftige bijwerkingen.

14-10-2021 | Vrouw | 61
Polyneuropathie
Ik had last heel veel van tintelende, gloeiend hete voeten waardoor ik slecht sliep en daardoor constant mie en warrig was. Sinds ik pregabaline gebruik slaap ik meestal goed omdat ik veel minder last van mijn voeten heb. De eerste paar dagen was ik wankel bij het opstaan maar dat ging snel beter

13-04-2021 | Vrouw | 61
pregabaline (75mg)
Heb neuropathie in beide handen Heupen en rug begonnen pijn te doen mri gehad Uitslag atrose en kleine vernauwing Pregabeline 75 mg gekregen maar helpt nog niet optimaal Krijg verergening van schoken in handen en benen moet oppassen dat ik geen servies laat vallen

12-12-2022 | Vrouw | 60
pregabaline (175)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Hielp direct , begon 10 jaar geleden met dosis 350 mg, daarna 250 mg en nu zit ik op 175 mg. Ik ben gaan afbouwen omdat ik vreselijk vergeetachtig werd. Ik kon hierdoor op mijn werk niet meer goed functioneren. Ik vraag me af of ik ooit van pregabaline kan afkomen.