Ervaringen met Pregabaline

pregabaline

wazig zien rode uitslag Gewichtstoename gewichtstoename vermoeidheid

Polyneuropathie (13 meningen)

Topamax (216 meningen)
Rivotril (191 meningen)

21-07-2021 | Man | 60
Polyneuropathie
hele vervelende bijwerking, enorme spraakproblemen,stotteren,hoofdpijnen, hele nachten wakker

22-07-2023 | Vrouw | 59
Nek- / rughernia
Ben bezig om na nekherniaoperatie Pregabaline af te bouwen . In week 2 na op van 150mg naar 75 en nu stop. Heb sinds een week zeer hevig last van opvliegers/ zweten 12 tot 20 keer per dag, zodat ik helemaal bezweet ben. Ook sinds totale afbouw weer last van pijn in nek .( licht )

02-07-2020 | Vrouw | 59
Chronisch pijnsyndroom
Vreselijk spul. 1 capsule was voldoende om mij een hele dag uit te schakelen. Ik kon niet meer functioneren. Zware hoofdpijn, misselijkheid, oorpijn, duizelig en slapen tot in de middag omdat ik zo beroerd was. Kon er niet mee uit de voeten. Ben direct gestopt met innemen van dit spul.

22-04-2020 | Vrouw | 59
pregabaline (150mg)
Ik heb ischias al 3 weken. Eerst paracetamol met diclofenac. Na een week huisarts gebeld omdat het niet beter is geworden . Nu pregabaline gekregen. Met veel ellendige bijwerkingen. Kan onmogelijk werken nu. Geen auto rijden. Ik weet niet wat beter is, met pijn verder levenn of doorgaan met dit medicijn en alle ellende die t opleverd door die bijwerkingen die wel 14 dagen [lees meer...]kunnen duren.

18-11-2020 | Vrouw | 58
Chronisch pijnsyndroom
Werkt uitstekend tegen de zenuwpijn in mijn ribbenkast ontstaan door stress. In de 4 jaar dat ik pregabaline slik ben ik zo een 20 kilo aangekomen. Voor een deel komt dit ook door de overgang.

12-10-2019 | Vrouw | 58
pregabaline (75mg)
Ik begon met pregabaline voor de zenuw pijn dat hielp niet. Wel werkte het positief op mijn humeur. Later ben ik er twee gaan slikken op advies van de neuroloog omdat het dan wel wat af zou doen aan de zenuwpijn. Het hielp niet. Weer veel later wilde de neuroloog dat ik er drie ging slikken. Dat heb ik niet gedaan. In overleg met de huisarts ben ik gestopt. Na een week wa[lees meer...]s ik dood moe, ik was echt tot niets meer in staat. Ik moest me ziek melden. Volgens de huisarts lag dat niet aan het stoppen met de pregabaline. Pas weken later toen een co assistente zei dat het toch zou kunnen ben ik weer begonnen en de klachten waren na enkele dagen verdwenen. Weer veel later heb ik geprobeerd heel heel langzaam af te bouwen. Maar na een week of zes werd ik weer zo moe. Vreselijk moe. Ik kan dus niet stoppen met de pregabaline . Nu ben ik er achter gekomen dar ook de vergeetachtigheid waar ik steeds meer last van krijg in de lijst met bijwerkingen staat. Ik vergeet van alles, en doe som rare dingen. Mijn hersenen geven dus de verkeerde signalen door. Meestal kan ik het nog verbloemen en verbeteren. Maar als ik de deur van de diepvries open laat staan kan dit behoorlijke gevolgen hebben. En als ik op mijn werk fouten ga maken, dan is echt het hek van de dam. Ik kan niet stoppen, want dan zou ik wie wet hoe lang in de ziektewet moeten gaan, en mijn man zou dat niet aan kunnen.

15-02-2023 | Vrouw | 57
pregabaline (150mg)
loop bij de pijnpoli. Tens gehad, hielp niet. Toen een peperpleister (voor de rugpijn, zenuwpijn in de rug). Hielp niet alleen maar heel veel pijn van gehad. Toen kwam men hiermee. Pijn is wat minder maar kwam ook weer terug. In verleden gebruikte ik als de pijn te erg werd tramadol en oxazepam. Dat hielp heel goed en ik ben gelukkig niet verslavingsgevoelig. Maar men wil [lees meer...]deze medicijnen niet geven. Ook het gebruik van medicinale cannabis is niet bespreekbaar. Ik gebruik ook Duloxetine als antidepressiva. Nu met dit erbij voel ik me niet meer mezelf. Bij de pijnpoli zegt men dat deze twee medicijnen niet op elkaar inwerken maar ik heb het gevoel van wel. Ik denk erover om met de Pegabaline te stoppen en nogmaals te proberen Tramadol en/of Oxaxepam te krijgen voor de momenten dat het echt niet meer gaat.

28-12-2022 | Vrouw | 57
pregabaline (75mg)
Na lever operatie bleef ik na maanden nog enorm veel pijn houden Chirurg vertelde dit zenuw pijn was Kreeg pregabaline voorgeschreven, zo enorm blij mee ,na maanden geen pijn meer te hebben Bijwerkingen even last van gehad ,lichaam moest wennen aan dit medicijn, maar nu totaal geen last meer van de bijwerkingen

26-09-2022 | Man | 57
pregabaline (75mg)
Ik heb sinds ik dit medicijn heb erectie problemen gekregen , ik ben begonnen met 2x 75 mg daarna naar 3 keer per dag. En nu weer naar 2x per dag , ik ben ook ontzettend moe en heb veel klachten van spierpijnen en hoofdpijn , voorheen nooit gehad , ik wil dit medicijn afbouwen en er helemaal mee stoppen vanwege de hoofdpijn maar vooral erectie probleem is voor mij de rede[lees meer...]n om ermee te stoppen , dan maar pijn .

07-06-2021 | Vrouw | 57
pregabaline (150mg)
Van het een op het andere moment, helse pijn, medicatie hielp na een dag of 10, opgebouwd tot 450 mgr, nu vanwege bijwerkingen af aan het bouwen. Ik was mezelf niet meer: moe, concentratieverlies, geheugen problemen, kan weinig prikkels verdragen, hou vocht vast. Pijn is te doen zo maar heb veel last van de bijwerkingen. Maak me zorgen over langdurig gebruik. Ben benieuw[lees meer...]d of er iets bestaat tegen de bijwerkingen.

06-10-2023 | Vrouw | 56
pregabaline (75mg)
Zenuwpijn in bekken na bestraling Was binnen paar dagen pijnvrij.

11-03-2021 | Vrouw | 56
pregabaline (75mg)
Het middel nam de pijn weg naar de bijwerkingen werden niet minder ik kreeg er steeds meer Eerst nog geprobeerd of 50 gmr beter zou gaan maar helaas,na 4 weken direct moeten stoppen. De eerste 2 dagen ziek en toen werd het steeds beter en gingen de bijwerkingen weg.

02-01-2023 | Vrouw | 55
pregabaline (150mg)
De eerste dagen een beetje last van duizeligheid en wazig zien. Dit nadelige effect is te verwaarlozen omdat de eerste weken de inname alleen voor de nacht gebeurde. Het voordeel van de medicatie weegt zeker op tegen dit kleine ongemak. Eindelijk weer eens hele nachten slapen zonder om de haverklap wakker te worden van het vervelende gevoel wat zenuwpijn heet.

22-03-2021 | Vrouw | 55
pregabaline (75mg)
De pijn is bijna weg. Helaas de jeuk niet. Ik kan alles maar beperkt. Je moet even doorzetten met pregabaline. Maar het is persoonlijk en bij ieder verschillend. Ik heb er baat bij. De bijwerkingen wegen niet op tegen de pijn. Ik gebruik het nu 1,5 tegen aangetaste zenuwen in me hoofd. Gordelroos. Nu nog last van droge mond. Veel drinken. En ja die extra kilo’s. Grrrr

08-10-2022 | Vrouw | 53
pregabaline (75mg)
Na een zoektocht van 13 jaar en alles geprobeerd te hebben van pijnbestrijding , Tens apparaat etc betreft heftige uitstraling rechterbeen in rust ..ben ik sinds ík Pregabeline gebruik vanaf dag 1 pijnvrij ..geen bijwerkingen niets voor mijn een wonder .. ik gebruik dan ook alleen Pregabeline 75mg geen andere medicatie erbij … ik kan niet geloven wat ik lees betreft alle [lees meer...]bijwerkingen ik denk dan ook dat dat komt omdat mensen een combinatie gebruiken met andere medicatie waardoor de bijwerkingen heftig zijn ..dus laat u niet bang maken want het komt niet van de Pregabeline af maar van de combinatie voor mijn is het een geschenk uit de hemel

29-06-2022 | Vrouw | 53
pregabaline (300mg)
Ik gebruik dit medicijn al 7 jaar . Door MS heb ik zenuwpijn en dit middel helpt mij heel goed. Wel ben ik genoodzaakt geweest om de dosering flink op te hogen. Zo ben ik begonnen met 75 mg waar ik jaren genoeg aan had. Inmiddels zit ik ik op 300 mg. Ik heb veel last van evenwichtsstoornissen. Ik weet niet of dit komt door de MS of de Pregabaline. Ik wens iedereen die di[lees meer...]t leest veel sterkte en beterschap!