pregabaline

Topamax (208 meningen)
Rivotril (167 meningen)

03-02-2020 | Man | 49
pregabaline (150mg)
Het helpt goed, mag ook wel 4 december begonnen met allerlij medicatie in een ziekenhuis 2 weken later opgenomen in een zorg pension en daar 6 weken gelegen nu sinds 10 dagen thuis en loop al kleine stukjes in huis zonder krukken als ondersteuning. Hoe ik moet afbouwen van deze troep en wanneer ik weer auto mag/kan rijden weet ik niet maar het zal niet makkelijk zijn.

03-05-2019 | Vrouw | 49
Polyneuropathie
De ergste pijn in afgenomen in heftigheid, waardoor ik meer kan lopen, bewegen en actief zijn. De kijk op de toekomst is positiever geworden.

05-07-2021 | Vrouw | 48
pregabaline (75mg)
Ik slik dit medicijn nadat ik een aantal maanden tramadol heb geslikt. Dat beviel niet goed meer door de bijwerkingen. Pregabaline gebruik ik voor chronische rugpijn door een versleten wervel. Tot nu toe ben ik erg tevreden. De pijn is grotendeels weg. Ik kan weer veel meer. Voel me ook rustig door dit medicijn en slaap erg goed

28-09-2016 | Man | 46
Fantoompijn

27-02-2020 | Vrouw | 45
pregabaline (75mg)
Eerst nortriptyline geprobeerd helaas zonder resultaat. Over gestapt op pregabaline eerst 1x 75 mg voor de nacht. Na twee weken dosering in overleg met pijnpoli arts verdubbeld. Na nog eens drie weken 150 gr per dag geslikt te hebben, contact gehad met arts. Het medicijn doet voor mij helemaal niets helaas. Nu weer aan t afbouwen omdat de arts me dat advies heeft gegeven[lees meer...]. Merk nog steeds geen verschil nu 4 dagen weer 75 mg geslikt. Nog 3 te gaan en dan helemaal stoppen. Ik hoop dat het medicijn voor anderen wel het gewenste resultaat hebben. Ook heb ik geen last gehad van bijwerkingen oid.

29-08-2021 | Man | 44
pregabaline (75mg)
Twijfel erg over operatie, hierdoor voorlopig pijnstilling dmv pregabaline. Na maanden stop ik nu om te kijken wat ik voel. Lichaam lijkt erg problemen te hebben met starten met medicijn en het afbouwen. Moe, futloos en depressief gevoel. Weet eerlijk gezegd niet meer wat ik voel. Begin zo langzaam hopeloos gevoel te krijgen.

11-03-2017 | Vrouw | 44
pregabaline (75mg)
Na een beschadiging van mijn zenuwen in mijn hals en de daardoor groeiende zenuwneuronen kwam ik na een lange en pijnlijke weg bij de pijnpoli. De arts daar werd mijn held, hij schreef mijn pregabaline voor en sinds die tijd is mijn pijn te dragen. Soms zelfs weg. Ik ben begonnen met een hoge dosering en heb het nu afgebouwd na 1x daags 75mg

22-09-2020 | Vrouw | 43
Aangezichtspijn
Opzich helpt het wel alleen ervaar ik bijwerkingen. Gewichtstoename... NOT HAPPY! En ik merk dat ik een beetje down wordt. Eigenlijk staat op de helft van de bijwerkingen wel mijn naam achter maar het is te doen. Beter dan die andere medicatie voor aangezichtspijn.

04-01-2018 | Man | 43
pregabaline (75mg)
een paar dagen wennen en bijwerkingen maar werkt prima bij mij. Als ze uitgewerkt raken worden de klachten weer erger

06-06-2020 | Vrouw | 42
pregabaline (150mg)
Hernia
Ivm hernia deze medicatie gekregen. Aanvankelijk met 3x 75mg begonnen, dit ging redelijk goed. Bij ziekenhuisopname is dit verhoogd naar 2x 150 mg. Erg veel last van duizeligheid gehad, en het emmer niet meer zelf voelen... werd er neerslachtig van. Of het echt hielp bij de zenuwpijn vraag ik me af. Heb zelf besloten ermee te stoppen voor mijn hernia operatie. Liever pijn [lees meer...]dan me zo slecht voelen. Nu gestopt. Dat ging goed met elke 3 dagen een pil minder. De bijwerkingen genoemd bij afbouwen die je overal op internet ziet en de bijna horrorverhalen die je leest zijn bij mij niet van toepassing. Voel me veel beter, niet het idee dat het in pijn veel scheelt. Heb het medicijn (met afbouw) 2 maanden geslikt.

28-10-2017 | Vrouw | 42
Hernia
Gisteren begonnen met 2x per dag 75 mg. Namiddags beetje suf maar verder niks bijzonders qua bijwerking. Wel wat minder pijn maar zeker nog duidelijk aanwezig. Vanmorgen werd ik echter heel naar wakker. Hevig trillen, spierkramp en hoofd/nek en extreem klappertanden. Zou dit een beginsel bijwerking kunnen zijn? Moet namelijk op advies van de huisarts snel verhogen maar [lees meer...]ben zo bang om dit weer te krijgen. Iemand ook deze ervaring of eventueel tips?

17-11-2019 | Vrouw | 41
Rugklachten
Al enkele maanden had ik last van pijnscheuten onderin mijn rug L4-L5 en deze werden steeds heftiger. Tramadol+ Diazepam van de huisarts werkte niet meer en uiteindelijk met uitval van mijn benen en zeer heftige pijnklachten via de Spoedeisende hulp op de afdeling neurologie ben beland waar ik op een combinatie van 4000mg paracetamol+ 2x daags 5mg oxycodon+ 2x daags 75 mg [lees meer...]Pregabaline werd gezet. Na 5 dagen ontslagen uit het ziekenhuis met de diagnose ernstige degeneratie tussenwervelschijf, oedeem en littekenweefsel op oude herniaoperatieplek van 12 jaar geleden, thuis medicatie gaan afbouwen en mee leren leven. Op advies van de huisarts Pregabaline afgebouwd maar ging volledig verkeerd, zonder dit medicijn binnen een paar uur weer aanvallen in mijn onderrug waardoor ik geen controle meer had over mijn benen en er doorheen zakte. Hierna zelf oxycodon en paracetamol in 4 weken tijd afgebouwd en nu nog steeds 2x daags 1 tablet Pregabaline slikken maar de aanvallen blijven nu gelukkig weg. Pregabaline lijkt dus bij mij op dit moment als enige te werken, ik ben er erg blij mee. In het begin was ik wat duizelig en vergeetachtig. Duizeligheid is langzaamaan weggegaan.

19-12-2021 | Man | 40
pregabaline (300mg)
Begonnen met 2x 75mg per dag in verband met meerdere hernias en vernauwingen in de onderrug. Dove benen en voeten en hevige zenuwpijn. Langzaam aan opgebouwd naar nu 2x 150 en 2x 75mg per dag het haalt de scherpe kantjes er een beetje vanaf en ik heb iets minder vaak uitval verschijnselen en kramp. Verder niet echt het idee dat ik last heb van bijwerkingen alleen ben ik [lees meer...]een poosje geleden abrupt gestopt om te kijken of het echt werkt. Dat is geen aanrader, last van heftig zweten hartkloppingen hoofdpijn slapeloosheid en koude rillingen terwijl ik het erg warm had. Rustig afbouwen is dus wel een aanrader als je ermee moet of wilt stoppen. Ik gebruik het nu weer dagelijks omdat dit het enige medicijn is wat een beetje helpt de klachten te verlichten. Heb inmiddels veel soorten medicijnen gebruikt zoals tramadol oxycodon en morfine deze hadden allemaal geen effect.

31-10-2018 | Vrouw | 40
pregabaline (75mg)
Ik ben 40 jaar en loop al vanaf mijn 18e met rugklachten, ligkuur gehad, operatie en weer een ligkuur. Veel fysio gehad en gesport. Hoe zwaarder ik sportte hoe beter het ging maar dat hield ik n iet vol, dus altijd wel een aantal maanden in het jaar veel rugpijn, zeker van de zomer naar de winter toe. nu na 2 kinderen, was ik de pijn zo zat en wilde ik kunnen spelen met de[lees meer...] kinderen. weer een MRI scan gehad en er zat wel degelijk een zenuw bekneld, maar deze kon niet nog een keer geopereerd worden. dus kwam de specialist met medicijnen. Pregabaline Ranbaxy 75mg. 2x daags 1 capsule. Het is voor mij dragelijk nu en ik kan gek doen met de kinderen en dat is zo lekker. maarja ik wil niet mijn levenlang medcijnen slikken. Maar het helpt. en ik ben nu geholpen.

27-06-2017 | Vrouw | 40
pregabaline (75mg)
Hereditaire motorische en sensorische neuropathie
concentratieproblemen en geheugen problemen

20-02-2021 | Man | 37
pregabaline (75mg)
Ik heb de pregabaline 1 week genomen en ben er toen mee gestopt omdat ik allemaal zenuwtrekkingen er van kreeg. Ik kon niet eens mijn telefoon gebruiken want ik lag echt letterlijk te stuiteren op bed

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum