pregabaline

Topamax (208 meningen)
Rivotril (167 meningen)

08-05-2016 | Man | 53
Polyneuropathie
Na een zoektocht door pijnpoli en huisarts ivm volgens huisarts extreme neuropatische pijn tgv chemotherapie met oxylaplatin nu 3 x 300 mg pregabaline per dag, 3x 100 mg tramadol per dag en 25 microgram fentanylpleisters. Deskundigen verbazen zich dat ik nog rondloop. Bijwerking: 15 kilo aangekomen, en die gaan er niet af omdat bewegen zeer pijnlijk is. Ik ben boos op onco[lees meer...]logie, omdat ze er dat bij de intake voor de chemo niets hebben verteld over neuropathie als bijwerking en toen het zich begon voor te doen zeiden dat dat bij de meeste mensen na een paar maanden over gaat. Ik heb zelf moeten uitvinden dat het neuropathie heet! Volgens oncoloog geen medicijn tegen; na door vragen toch wel, maar met bijwerkingen. Vorig jaar februari huisarts gebeld: doe mij de bijwerkingen maar. Begonnen met gabapentine, dosis daarvan opgevoerd; toen een ander medicijn, naam van kwijt, vervelende bijwerkingen, toen cymbalta, ook vervelende bijwerkingen, toen eerst lyrica, nu pregabaline. Maximale dosis, eigenlijk overdosering. Probeer t minderen met tramadol en pregabaline vanwege sufheid ene evenwichtsgevoel kwijt, maar dat geeft direkt weer pijnklachten. Pijn is met beschreven dosering onder controle, anders niet. Maar zo is het ook geen doen. Tips?

02-01-2018 | Vrouw | 54
Hernia
28/11 geopereerd aan hernia, linker beenzenuw bleek gekneusd waardoor normale pijnmedicatie niet voldiende bleek. Pregabaline 75 mgr 2dd gekregen samen met Diclofenac 75 mgr 2dd en Paracetamol 1000 mgr 4dd. Nu 1 maand later ruim: - als ik overdag diclofenac weglaat, dan zwaar gevoel in onderrug, dus kleinere dosis wel beter ipv helemaal weglaten - 3-4 kg aangekomen, geen[lees meer...] rekatie met vieding tijdens feestdagen, ook veel afstanden kunnen lopen - type 1 duabetes bleek lastiger te regelen, hoge glucosepieken wisselend ook in d nacht.

09-06-2016 | Man | 54
pregabaline (150mg)
Hereditaire motorische en sensorische neuropathie
Beste Frank, Ik hoop da tik zo kan bereiken om mijn dank uit e spreken voor je meedenken. Ik ga jouw tip zeker aan mijn huisarts voorleggen. Ik moest opnieuw alles invullen; geen idee of het allemaal hetzelfde is. Fijne groeten, Ton

22-03-2021 | Vrouw | 55
pregabaline (75mg)
De pijn is bijna weg. Helaas de jeuk niet. Ik kan alles maar beperkt. Je moet even doorzetten met pregabaline. Maar het is persoonlijk en bij ieder verschillend. Ik heb er baat bij. De bijwerkingen wegen niet op tegen de pijn. Ik gebruik het nu 1,5 tegen aangetaste zenuwen in me hoofd. Gordelroos. Nu nog last van droge mond. Veel drinken. En ja die extra kilo’s. Grrrr

10-07-2018 | Man | 55
pregabaline (300mg)
Zenuwpijn door herpesvirus (waterpokken). Enige tijd opzoek geweest naar de juiste medicatie. Behandeling pijnpoli was niet voldoende dus toen oxycodon en pregabaline gekregen, mede via oncoloog. Medicatie werkt over het algemeen redelijk goed. Soms alsnog pijn waarna ik nog een dosis oxycodon en paracetamol slik. Hierdoor lastig om een juiste ervaring te geven over di[lees meer...]t medicijn omdat het in combinatie is met anderen. Wazig zien, slaperigheid, slapeloosheid, obstipatie, vergeetachtig, soms high gevoel.

15-02-2018 | Vrouw | 55
pregabaline (150mg)
Zenuwpijn in voet na chemo. Kwam pas na een paar jaar.

16-01-2017 | Vrouw | 55
Aangezichtspijn
Gebruik nu +- 9 maanden Het medicijn is zeer doeltreffend en had na +- 1 maand inname geen aangezichtspijnen meer. Eerste weken ; zeer duizelig en zware evenwichtsproblemen alsof je dronken rondloopt. Niet verantwoord om auto te rijden! Zelfs fietsen geeft problemen! Evenwichtsproblemen verminderen, maar blijven. Zware concentratieproblemen met black-out's middeni[lees meer...]n gesprekken Vergeetachtig & verminderde interesse. Humeur & karakter veranderen duidelijk tijdens innameperiode. Ik kreeg last van zware obstipatie & serieuze plasproblemen. Regelmatig zware rugpijnen. Geen gewichtstoename.

11-03-2021 | Vrouw | 56
pregabaline (75mg)
Het middel nam de pijn weg naar de bijwerkingen werden niet minder ik kreeg er steeds meer Eerst nog geprobeerd of 50 gmr beter zou gaan maar helaas,na 4 weken direct moeten stoppen. De eerste 2 dagen ziek en toen werd het steeds beter en gingen de bijwerkingen weg.

07-06-2021 | Vrouw | 57
pregabaline (150mg)
Van het een op het andere moment, helse pijn, medicatie hielp na een dag of 10, opgebouwd tot 450 mgr, nu vanwege bijwerkingen af aan het bouwen. Ik was mezelf niet meer: moe, concentratieverlies, geheugen problemen, kan weinig prikkels verdragen, hou vocht vast. Pijn is te doen zo maar heb veel last van de bijwerkingen. Maak me zorgen over langdurig gebruik. Ben benieuw[lees meer...]d of er iets bestaat tegen de bijwerkingen.

27-03-2019 | Man | 57
pregabaline (150mg)
Vanwege slijtage in de onderste rugwervels als gevolg van zwaar werk alles geprobeerd. Ik dacht dat Pregabaline niet hielp, dus begonnen met afbouwen. Toen ik op 2x 50mg per dag zat was de pijn niet meer te harden, ik werd gek. Dacht....wat is dit nu weer? Zo erg nog nooit meegemaakt. De apotheek had mijn medicijnen niet op tijd geleverd, alles op, dus maar 2x 150mg [lees meer...]gepakt, die had ik nog in voorraad. WAT TOEN GEBEURDE IS NIET TE GELOVEN, BIJNA PIJNVRIJ EN KAN NORMAAL BEWEGEN. IK WAS VERGETEN HOE HET VOELDE. NU WEET IK HET ZEKER...................PREGABALINE WERKT !! (Nog even voor de duidelijkheid, ik gebruik daarnaast ook Methadon als pijnstiller)

18-11-2020 | Vrouw | 58
Chronisch pijnsyndroom
Werkt uitstekend tegen de zenuwpijn in mijn ribbenkast ontstaan door stress. In de 4 jaar dat ik pregabaline slik ben ik zo een 20 kilo aangekomen. Voor een deel komt dit ook door de overgang.

12-10-2019 | Vrouw | 58
pregabaline (75mg)
Ik begon met pregabaline voor de zenuw pijn dat hielp niet. Wel werkte het positief op mijn humeur. Later ben ik er twee gaan slikken op advies van de neuroloog omdat het dan wel wat af zou doen aan de zenuwpijn. Het hielp niet. Weer veel later wilde de neuroloog dat ik er drie ging slikken. Dat heb ik niet gedaan. In overleg met de huisarts ben ik gestopt. Na een week wa[lees meer...]s ik dood moe, ik was echt tot niets meer in staat. Ik moest me ziek melden. Volgens de huisarts lag dat niet aan het stoppen met de pregabaline. Pas weken later toen een co assistente zei dat het toch zou kunnen ben ik weer begonnen en de klachten waren na enkele dagen verdwenen. Weer veel later heb ik geprobeerd heel heel langzaam af te bouwen. Maar na een week of zes werd ik weer zo moe. Vreselijk moe. Ik kan dus niet stoppen met de pregabaline . Nu ben ik er achter gekomen dar ook de vergeetachtigheid waar ik steeds meer last van krijg in de lijst met bijwerkingen staat. Ik vergeet van alles, en doe som rare dingen. Mijn hersenen geven dus de verkeerde signalen door. Meestal kan ik het nog verbloemen en verbeteren. Maar als ik de deur van de diepvries open laat staan kan dit behoorlijke gevolgen hebben. En als ik op mijn werk fouten ga maken, dan is echt het hek van de dam. Ik kan niet stoppen, want dan zou ik wie wet hoe lang in de ziektewet moeten gaan, en mijn man zou dat niet aan kunnen.

02-07-2020 | Vrouw | 59
Chronisch pijnsyndroom
Vreselijk spul. 1 capsule was voldoende om mij een hele dag uit te schakelen. Ik kon niet meer functioneren. Zware hoofdpijn, misselijkheid, oorpijn, duizelig en slapen tot in de middag omdat ik zo beroerd was. Kon er niet mee uit de voeten. Ben direct gestopt met innemen van dit spul.

22-04-2020 | Vrouw | 59
Allergie
Ik heb ischias al 3 weken. Eerst paracetamol met diclofenac. Na een week huisarts gebeld omdat het niet beter is geworden . Nu pregabaline gekregen. Met veel ellendige bijwerkingen. Kan onmogelijk werken nu. Geen auto rijden. Ik weet niet wat beter is, met pijn verder levenn of doorgaan met dit medicijn en alle ellende die t opleverd door die bijwerkingen die wel 14 dagen [lees meer...]kunnen duren.

21-07-2021 | Man | 60
Polyneuropathie
hele vervelende bijwerking, enorme spraakproblemen,stotteren,hoofdpijnen, hele nachten wakker

06-08-2018 | Vrouw | 60
pregabaline (75mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
niet veel voor mij gedaan

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum