Ervaringen met Pregabaline

pregabaline

wazig zien rode uitslag Gewichtstoename gewichtstoename vermoeidheid

Polyneuropathie (13 meningen)

Topamax (216 meningen)
Rivotril (191 meningen)

06-06-2020 | Vrouw | 42
Hernia
Ivm hernia deze medicatie gekregen. Aanvankelijk met 3x 75mg begonnen, dit ging redelijk goed. Bij ziekenhuisopname is dit verhoogd naar 2x 150 mg. Erg veel last van duizeligheid gehad, en het emmer niet meer zelf voelen... werd er neerslachtig van. Of het echt hielp bij de zenuwpijn vraag ik me af. Heb zelf besloten ermee te stoppen voor mijn hernia operatie. Liever pijn [lees meer...]dan me zo slecht voelen. Nu gestopt. Dat ging goed met elke 3 dagen een pil minder. De bijwerkingen genoemd bij afbouwen die je overal op internet ziet en de bijna horrorverhalen die je leest zijn bij mij niet van toepassing. Voel me veel beter, niet het idee dat het in pijn veel scheelt. Heb het medicijn (met afbouw) 2 maanden geslikt.

03-06-2020 | Man | 67
Diabetes type 2
Heb sinds 2013 diabetes en pas sinds kort deze bijwerkingen, Kan ook niet overgaan op een ander middel zonder deze bijwerkingen

07-03-2020 | Vrouw | 49

29-12-2019 | Man | 77
Polyneuropathie
Na een herniaoperatie kreeg ik een ziekenhuis bacterie infectie. 3 maanden een zware antibiotica kuur na ongeveer een jaar nog met ernstig rugpijn ben mij linker arm en handsoes te tintelen. ook mijn linker been en voet kregen daar last van. daarna begon er een brandende pijn op de huid mijn benen. Neurologisch onderzoek wees uit Poly neuropathie Begonnen met 1x 75mg en [lees meer...]50mg Tramadol, geen effect. opgehoogd naar 2x 150mg en 100mg Tramadol. Dit gaf eerst wel wat verlichting, maar na enkele maanden werd het minder. Nu 2x 300mg en 2x 100mg Tramadol LP en tussen door 1000mg Paracetamol. Dit is voor mij nu dragelijk ik loop beter en het branderige gevoel op de huid van mijn benen is bijna weg. De er is zelfs een licht verbetering in het linker been opgetreden. Ik probeer zoveel mogelijk te bewegen, maar ik ben snel moe en heuvel op lopen kost veel inspanning en is pijnlijk..

18-12-2019 | Vrouw | 70
pregabaline (75mg)
Voor de zenuwpijn in mijn benen na chemo helpt het gedeeltelijk. Kan iets verder lopen maar ben wel minder moe door de dag heen.

17-10-2019 | Man | 71
Gordelroos
Heftige Trigeminus-Zoster-infectie met meningo-encefalitis. 16 dagen aan het infuus met Aciclovir. Nu is het zes maanden later en de pijn is dragelijk, dankzij de maximale dosis Pregabalin (600 mg) plus 2 x 500 mg Metamizol. Maar ik zit regelmatig te knikkebollen en mijn hoofd lijkt wel een zeef. Ik moet echt alles opschrijven, anders is het weg.... Hoop dat het niet per[lees meer...]manent is!

09-01-2024 | Man | 38

06-10-2023 | Vrouw | 56
pregabaline (75mg)
Zenuwpijn in bekken na bestraling Was binnen paar dagen pijnvrij.

18-08-2023 | Vrouw | 49
pregabaline (150mg)
Na leukemie en ernstige GraftvsHost (omgekeerde afstoting na een stamceltransplantatie) bleef ik achtet met ‘alleen’ nog zenuwpijn. Man wat een hel…. Na start Pregabaline 2x75mg is dit snel opgehoogd om te kijken of we pijn onder controle kunnen krijgen (Tens, tramadol, oxycodon hielpen allemaal niet, Fentanyl wel maar erg verslavingsgevoelig) dus uiteindelijk 450mg hielp [lees meer...]veel maar nog steeds echt aanvallen en uiteindelijk 4x150mg en ik ben zo goed als pijnvrij. Alleen als ik ‘s ochtends wakker wordt (te lang geen pil) start de dag met zenuwpijn, verder best oké! Geen bijwerkingen en nog niet afgebouwd, dat we nog steeds niet alles bekeken hebben wat oorzaak pijn is (nog niet bekend iig). Afbouwen lijkt een probleem (las ik hier) maar weet ik zelf dus nog niet. Maar het werkt prima én geen bijwerkingen bij mij. Dus moeite van proberen waard. Zonder had ik echt geen leven en ik heb echt heel veel pijn gehad..

28-06-2023 | Vrouw | 69
Aangezichtspijn
Opgestart met 1 x daags 1 tablet, na 3 weken 2x daags 1 tablet. Het was even wennen. Eerste periode was ik minder stabiel en mijn ogen waren af en toe de kluts kwijt. Maar dat ging over. Nu af en toe vervelende steken in de zijkant van mijn hoofd aan de kant waar de aangezichtspijn zit. Het begint naast mijn voorhoofd en de stekende pijn breid zich langzaam uit richting[lees meer...] mijn hals. Dit duurt ongeveer 5 a 10 minuten en dat tussen de 5 a 10 maal per dag/nacht. Z'n aanval is naar/vervelend en eng. De aangezichtspijn is verder redelijk onder controle, dus aanvaardbaar.

28-06-2023 | Vrouw | 68
pregabaline (150mg)
Hernia, in combinatie met oxycodon vrijwel pijnloos

12-12-2022 | Vrouw | 60
pregabaline (175)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Hielp direct , begon 10 jaar geleden met dosis 350 mg, daarna 250 mg en nu zit ik op 175 mg. Ik ben gaan afbouwen omdat ik vreselijk vergeetachtig werd. Ik kon hierdoor op mijn werk niet meer goed functioneren. Ik vraag me af of ik ooit van pregabaline kan afkomen.

25-09-2022 | Vrouw | 27
pregabaline (150mg)
Ik ben HSP: high sensetive person. Ik vang veel meer prikkels op dan de meeste mensen. Pregabeline legt een beschermlaagje over mijn zenuwstelsel in waardoor ik minder intens op prikkels reageer en hierdoor minder snel overwhelmed wordt. Hierdoor krijg ik minder snel angstaanvallen, paniekaanvallen en hoofdpijn. Ik slik dit in combinatie met venlafaxine (antidepri) en quet[lees meer...]iapine (voor mijn insomia)

29-06-2022 | Vrouw | 53
pregabaline (300mg)
Ik gebruik dit medicijn al 7 jaar . Door MS heb ik zenuwpijn en dit middel helpt mij heel goed. Wel ben ik genoodzaakt geweest om de dosering flink op te hogen. Zo ben ik begonnen met 75 mg waar ik jaren genoeg aan had. Inmiddels zit ik ik op 300 mg. Ik heb veel last van evenwichtsstoornissen. Ik weet niet of dit komt door de MS of de Pregabaline. Ik wens iedereen die di[lees meer...]t leest veel sterkte en beterschap!

28-12-2021 | Vrouw | 50
pregabaline (75mg)
Voorgeschreven gekregen wegens een dubbele nekhernia. Begonnen met 2 x 75 mg. Dit haalde de scherpe randjes van de heftige pijnen weg maar na een aantal uren begon het weer en waren 2 pillen per dag net niet voldoende. Opgehoogd naar 3 x 75 mg per dag. Zenuwpijnen zijn nu te handelen. Binnenkort naar neurochirurg en dus afwachten wat er aan gaat gebeuren.

23-11-2021 | Vrouw | 28
Hernia
Dubbele hernia in onderrug. Zenuwpijn van mijn bil tot mijn voet, pijn was niet uit te houden. Werd erg nerveus toen Pregabaline werd voorgeschreven, veel negatieve reacties op internet. Toch maar aan begonnen ivm wanhoop. Geef dit medicijn een week de tijd en je voelt dat de pijn wordt onderdrukt. In het begin veel slaap en een “zombie-gevoel”. Voor mij heerlijk want had [lees meer...]ineens geen stress/angst meer. Voelde me op een gegeven moment zelfs bijna euforisch. Gewichtstoename is ook een veelvoorkomende bijwerking dus heb tegelijkertijd een dieet toegepast. Na 2 maanden hersteld en ook nog eens afgevallen. :) Afbouwen heel langzaam doen, had af en toe zweetaanvallen en kwam moeilijk in slaap maar gaat vanzelf over. Hopelijk helpt deze reactie anderen die bang zijn dit middel te nemen!