Ervaringen met Pregabaline

pregabaline

wazig zien rode uitslag Gewichtstoename gewichtstoename vermoeidheid

Polyneuropathie (13 meningen)

Topamax (216 meningen)
Rivotril (191 meningen)

13-01-2021 | Man | 65
pregabaline (150mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Pregabaline hielp ten dele. Was voorgeschreven door neuroloog. Deze keus was gemaakt omdat ik ook antidepressieva slikte (nu citolapram). Hielp ten dele maar als ik een hogere dosis nam (300 mg) namen de bijwerkingen (zenuwtics) zodanig toe zodat ik weer terug moest naar 150 mgr - na enkele maanden 150 mgr Preg. last van ogen dichtknijpen en hoofd schudden - na enige tij[lees meer...]d 300 mgr Preg. kwam daar nog bij: buik intrekken, aan navel krabben, met pink stevig aan ringvinger wrijven Uiteindelijk overgestapt naar Pramipexol met uitstekend resultaat

23-01-2024 | Vrouw | 66
pregabaline (75mg)
Gekregen voor zenuwpijn door een hernia . Na weken met morfine kreeg ik dit middel en wat heb ik hier een baat bij ! Eindelijk geen zenuwpijn meer ! Gebruik dit nu 6 mnd en ben nu wat aan het afbouwen ..

18-05-2023 | Man | 66
pregabaline (150mg)
Lopen was een hel. Na vijftig meter was ik volledig 'uitgewoond'. Lyrica was de enige pijnstiller die hielp en wel direct. Ik kon meteen weer normaal lopen en heb de kuur niet eens helemaal afgemaakt. Wat ik had was een zenuw die klem zat tussen het heiligbeen en de onderste lendewervel . Alle andere pijnstillers hadden geen enkel effect.

06-05-2022 | Vrouw | 66
pregabaline (300mg)
Doorgesneden zenuwen bij heiligbeen. Zenuwen al helemaal ingekapseld in gezwel, goedaardig, na 7 weken geen ontlasting internist gebeld en zelfde dag langs geweest. Ook vreemde pijn in linkerbeen, had er niets mee te maken maar volgende dag na 24 uur niet hebben kunnen plassen weer gebeld en had toen al verlammingsverschijnselen en zelfde avond spoedoperatie. Was toen 39 [lees meer...]jaar, zou nooit meer kunnen lopen maar had ik zelf niet gehoord. Toenmalige partner wel en na week strompelde ik weer rond wat volgens neurochirurg wonder was

18-11-2021 | Vrouw | 66
pregabaline (75mg)
Ik heb 7 mnd. 150 mg per dag gebruikt. De eerste 6 wkn zelfs 2 x 150 mg. Maar ik werd een Zombie. Ik overleg met de arts hebben we het toen verlaagd. Daar ik veel last van PDS ben ik dit middel gaan gebruiken. Heb het in 3 wkn voorzichtig afgebouwd . Ben nu 2,5 week zonder maar wat voel ik me ellendig. Alles wat je maar kan hebben gebeurd: Hartkloppingen,mijn hele [lees meer...]buik is overal gevoelig . Beklemmend gevoel op de borst ,misselijk en kom zeer slecht in slaap.Trillerig en kort van stof.Ben ook behoorlijk depressief. Eergister bij mijn huisarts geweest dat ik mij zo beroerd en naar voel.Masr had er geen verklaring voor. Ben nu zelf op onderzoek uit gegaan en ben een stuk wijzer geworden.Ik ben aan het AFKICKEN.Dasr ben je mooi klaar mee:Had ik dit geweten was ik er NOOIT aan begonnen.

13-04-2021 | Vrouw | 66
pregabaline (75mg)
Na een geknelde zenuw in de rug, na operatie nog verder moeten nemen.

13-04-2021 | Vrouw | 66
pregabaline (75mg)
Na een geknelde zenuw, na operatie nog verder moeten nemen.

21-12-2022 | Vrouw | 67
pregabaline (75mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Overgestapt van pramipexol ivm gewenningsverschijnselen (op advies van vervangende huisarts). Begin inname Bregabaline Vanaf het eerste begin, het gevoel niet mezelf te zijn, wiebelig, evenwicht problemen. Heel slecht slapen en nog steeds pijn in de ,benen vocht vast houden, hele dikke benen en voeten.Ben begonnen met een lage dosering. Heb het 4 weken volgehouden, ben t[lees meer...]oen weer naar de huisarts gegaan (eigen) en heb dit besproken. Hij raadde aan dat ik toch maar weer de Pramipexol moest gaan gebruiken, blijkbaar past dit medicijn niet bij mij.

11-02-2021 | Man | 67
Artrose - gewrichtsaandoening
I.v.m. mijn poly-artrose slik ik dagelijks 4 X tramadol 50mg en 3 X pregabeline de pijn is hierdoor wel iets verminderd maar verdwijnen zal hij helaas nooit meer . De bijwerking lichte sufheid en vermoeidheid neem ik voor lief dat vind ik minder erg dan de dagelijkse (bijna) onhoudbare pijn het is nou eenmaal het een of het ander

03-06-2020 | Man | 67
Diabetes type 2
Heb sinds 2013 diabetes en pas sinds kort deze bijwerkingen, Kan ook niet overgaan op een ander middel zonder deze bijwerkingen

11-12-2019 | Vrouw | 67
pregabaline (75mg)
Met pregabaline werd ik verlost van vele jaren voortdurende pijn. Werd er moedeloos van. Ik heb het 4 jaar geslikt en dat naar tevredenheid. De bijwerkingen - concentratieverlies en daardoor geheugenproblemen - wogen niet op tegen de pijn die ik zonder het medicijn had. En moet vermeld dat de bijwerkingen waar veel over gesproken wordt: sufheid, slaperigheid, na verloop va[lees meer...]n tijd afneemt en ik ben blij dat ik niet meteen bij aanvang en constatering van deze bijwerkingen opgegeven heb.

28-06-2023 | Vrouw | 68
pregabaline (150mg)
Hernia, in combinatie met oxycodon vrijwel pijnloos

17-07-2020 | Vrouw | 68
pregabaline (75mg)
Helpt goed maar voor mij zijn de bijwerkingen heel vervelend vooral Ineens In slaap vallen en gewichtstoename Na hernia ernstige pijn in rechterbeen met blijvende schade

28-06-2023 | Vrouw | 69
Aangezichtspijn
Opgestart met 1 x daags 1 tablet, na 3 weken 2x daags 1 tablet. Het was even wennen. Eerste periode was ik minder stabiel en mijn ogen waren af en toe de kluts kwijt. Maar dat ging over. Nu af en toe vervelende steken in de zijkant van mijn hoofd aan de kant waar de aangezichtspijn zit. Het begint naast mijn voorhoofd en de stekende pijn breid zich langzaam uit richting[lees meer...] mijn hals. Dit duurt ongeveer 5 a 10 minuten en dat tussen de 5 a 10 maal per dag/nacht. Z'n aanval is naar/vervelend en eng. De aangezichtspijn is verder redelijk onder controle, dus aanvaardbaar.

27-03-2022 | Vrouw | 69
Her middel deed niets.

25-02-2020 | Man | 69
pregabaline (300mg)
Sinds de amputatie van mijn gehele linkerbeen bijna 5 jaar geleden had ik veel last van fantoompijn, felle pijnscheuten in mijn hiel of ander deel van mijn niet meer aanwezige lichaamsdeel. Na mijn laatste periodieke aanval had ik er genoeg van en ben naar mijn arts gegaan, vertelde wat er mis was en hij stelde pregabalnie voor wat eigenlijk ook bij epilepsie wordt voorg[lees meer...]eschreven, heb 1 keer een epileptiese aanval gehad, te beginnen met 150 mg om het lichaam te laten wennen en na 1/2 weken verhogen naar 300 mg. Nu na een maand ben ik meer ontspannen wat mijn spastische hand betreft, overgehouden van een herseninfarct 12 jaar geleden, had een klapvoet links, nu niet meer dus maar die "voet" plaagde me nog en nu al een tijd niet meer, soms iets maar niet als weleer. Ik ben heel blij. Eindelijk verlost van die levende nachtmerrie. Een middeleeuwse marteling kwam er bij in de buurt. De Here zij geprezen. Halleluja.