Ervaringen met Rivotril

clonazepam

Bij  AngstX

Restless legs syndrome (rusteloze benen) (22 meningen)
Beenkrampen (11 meningen)
Slapeloosheid (9 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)

10-01-2017 | Man | 57
clonazepam (1mg/ml)
Angst
Ik zou hier ook beter van slapen, het is nu 2 uur in de nacht. Je zou toch denken? Ik ben in behandeling bij een neuroloog vanwege Parkinson.

31-05-2015 | Man | 57
clonazepam (1mg/ml)
Ik neem dit middel nu al 5 maand. De arts schreef dit voor om in te slapen. En dat samen met een AD. De arts schreef me zelf 3 mg voor. Gelukkig (?) nam ik maar 1 mg. Wat nog altijd 20mg diazepam is. Wist de arts wel wat hij voorschreef? Maar nu ik weet wat voor een gevaarlijk spul dit is, wil ik langzaam afbouwen. Maar dat zal niet zo gemakkelijk gaan. Bij een kleine ve[lees meer...]rmindering slaap ik maar 2 uur en voor de rest klaar wakker. Ook gloeiende ogen en het geluid wordt als storend ervaren. Bij vraag aan mijn arts of hij een afbouwschema wil opmaken, zegt hij dat ik daar nog niet sterk genoeg voor ben. Maar ook dat hij daar geen tijd voor heeft, want hij heeft immers nog een praktijk. Maar volgens mij weet hij ook geen raad. Op eigen houtje werken is spelen met vuur. Maar aan wie moet je raad vragen. Daarom wil ik zo vlug mogelijk afbouwen, maar vraag hulp en hoe zij het deden aan mensen die het geprobeerd hebben. Kan iemand mij helpen?

08-06-2013 | Vrouw | 65
clonazepam
Thans bezig met afbouw van 9 Rivotril tabletten en dat gebeurd met Rivotril-druppels. Een halve druppel per 14 dagen, vanwege mijn gevoeligheid voor dat spul en omdat ik al ettelijke malen in een crisis ben geraakt, waardoor ik op deze hoge dosering zit. Nu heb ik al verscheidene keren aan mijn apotheek vermeld, dat volgens de bijsluiter de houdbaarheid na opening slechts [lees meer...]20 dagen is en dat zij op het etiket vermelde: na opening 4 maanden houdbaar. Volgens sommige websites wordt de houdbaarheid na opening op 120 dagen gesteld. Dus nogal verwarrend. De bijsluiter van fabrikant Roche geeft 20 dagen aan en daar houd ik mij aan. De reden van mijn verhaal: vele patiënten lezen dat niet in de bijsluiter en als hun apotheek ook een andere houdbaarheid hanteert zou dat misschien weleens tot nare gevolgen kunnen leiden. Dus zie dit als een extra attentiepunt en als U daar ook ervaringen mee hebt lees ik dat graag.