Ervaringen met Rivotril

Slapeloosheid (9 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)

15-04-2020 | Man | 25
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik gebruik dit medicijn al meer als 10 jaar en werkt perfect. Alleen het zwakt langzaam af en merk ook dat ik meer ga in nemen dan voorgeschreven. Om te zorgen dat het weer effect heeft om mijn aanvallen ga ik kijken voor een alternatief om de werking van rivotril weer volledig te krijgen alleen dit zal ik met me dokter moeten over leggen. Het is niet meteen verslavend [lees meer...]maar daardoor sluipt het er in helaas. En ja balen dat rivotril ineens besloot een irritante blauwe kleurstof toe toevoegen, dit was ooit transparant en zorgde voor geen kleding vlekken. Verder wel een top medicijn ik heb adhd en maak geen melatonine aan dus die medicijnen slik ik ook maar desondanks heb ik geen bijwerkingen.

15-04-2020 | Man | 25
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Het werkt top en ik gebruik dit al denk iets meer dan 10jaar ben in middels 25 alleen maak me langzaam wel zorgen. Ondanks dat het perfect werkt knaagt er een vraag... Hoe verslavend is dit? Ik vond het eerst boelshit maar nu ik meer druppels pak dan voorgeschreven merk ik dat het lastig is om weer me voor geschreven hoeveelheid te slikken. En ik merk dat anders de[lees meer...] werking gewoon minder wordt. Als ik een lange tijd minder pak dan gaat het opgevemoment goed maar niet gemakkelijk. Ik ga kijken of de dokter een alternatief heeft die mij tijdelijk iets anders kan geven zodat dit medicijn later weer optimaal kan werken met de voor geschreven hoeveelheid.

27-03-2015 | Vrouw | 25
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik gebruik deze medicatie tegen mijn rusteloze benen 's nachts. Het helpt me erg goed, heb door dit medicijn er bijna geen last meer van en kan redelijk goed door slapen. Eerst gebruikte ik 0,5 mg. 's ochtends en 0.5 mg 's avonds. maar daar word je overdag meer slaperig van. Nu gebruik ik het alleen voor de nacht. Ik ben er erg blij mee. Al wel geprobeerd af te bouwen ma[lees meer...]ar dat gaat totaal niet. dan doe ik geen oog meer dicht!

30-07-2014 | Vrouw | 35
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Begin er aub niet mee! Het is echt heel verslavend en je geraakt er bijna niet meer vanaf.ik heb het toen in de tijd gekregen voor onrustige benen s'nachts en neem het nu al een jaar of 16 en ben het gedurende 6 maand aan het afbouwen.Dit gaat echt met heel veel ontwenningsverschijnselen en het is echt niet gemakkelijk.Ik slaap amper,heb heel veel jeuk, hoofdpijn, concen[lees meer...]tratiestoornissen, oorsuizingen, gevoelige ogen, misselijk, en ga zo nog maar een paar bladzijden verder. Maar ik val nog liever dood dan toe te geven aan deze verslaving. Dus,begin er niet aan en er zal wel een ander alternatief zijn dan dit.

04-12-2015 | Man | 40
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
nadat ik niet meer op sifrol( pramipexol ) reageerde kreeg ik rivotril voorgeschreven, het werkte goedvoor de rls maar de bijwerkingen waren gewoon naar.ik moest ook in korte tijd snel verhogen om het onder controle te houden. ik raad het iedereen af is een naar medicijn.

04-06-2013 | Man | 45
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
gebruik tegen rusteloze benen. effectief voor het slapen maar ben na 6 a 7 uur weer wakker en keert de pijn terug. heb geen zin in sex en kan geen erectie krijgen.sta minder positief in het leven wat zijn uitwerking op mijn gezin heeft. als het niet nodig is niet innemen op jongere leeftijd.

22-05-2017 | Man | 49
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik heb het middel voorgeschreven gekregen omdat ik tijdens een slaaponderzoek met CPAP dus geen apneu had, maar toch nog veel wriemelde met mijn voeten. Ik moet zeggen dat het mij vooral deugd doet minder spierspanning te voelen overdag, omdat ik mankte en enorme krampen heb normaal gezien als fibromyalgiepatient. Van die rusteloze benen verbetering merk ik niets ( ik[lees meer...] denk zelf dat het een beetje aan het verergeren is terug, meer mieren in mijn benen zowel s'avonds als s'ochtends). Wel ben ik uitermate tevreden over de spierspanning die minder is. Ik moet nu bespreken of ik de dosis moet opbouwen ivm RLS die erger aan het worden zijn. Ik wil het eigenlijk behouden omdat ik veel beter stap met minder spierspanning...

21-09-2016 | Man | 49
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
N.a.v. het Restless Legs Syndome heb ik Rivotril voorgeschreven gekregen. 0,5 mg tabletten in te nemen voor het slapen gaan. Begin augustus 2016 begonnen, eerste weken effectief en zo goed als geen problemen meer met in slaap vallen. Echter de oorzaak van de steeds erger wordende vermoeidheid en spierpijnen in voeten, benen, armen en schouders, denk u nu te moeten relater[lees meer...]en tot het gebruik van Rivotril. Door een toevalligheid dat ik niet tijdig bij de Apotheker geraakte, heb ik 2 dagen geen Revotril gebruikt, te weten dat langdurig stappen, trappen nemen, uit de auto stappen enz... op sommige momenten zeer pijnlijk en moeilijk was, kon ik deze ochtend zonder problemen de trap af, de avond ervoor moest ik me ook niet uit de zetel laten schuiven om op te staan en was ik al verrast, maar heeft me aan het denken gezet en ben zo terecht gekomen op dit forum. Hoop dat ik met deze de oorzaak van mijn spierpijnen en vermoeidheid gevonden heb, want was niet meer te verdragen, op aanraden van specialist staat er nog een fysiologisch en neurologisch onderzoek gepland, maar hoop met deze dat de oorzaak gevonden is. Te weten dat ik reeds 23 jaar diabeet ben en vreesde voor de mogelijke gevolgen zoals motorische polyneuropathie. Voor alle duidelijkheid heb ik maar 1 voorschreven verpakking van 50 tabletten Revotril gebruikt en hoop dat er op deze korte tijd geen ontwenningsverschijnselen zijn.

19-03-2017 | Vrouw | 57
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik heb het medicijn voor onrustige benen. Voor ik alles had gelezen over dit product was ik tevreden. Geen gedoe met mijn onrust in mijn benen, dat had ik als ik naar bed ging en kon er niet van slapen. Maar ik heb er zo'n baat bij, slaap lekker en ben 's morgens uitgerust. Maar nu ik dit allemaal lees huiver ik toch wel erg hoe slecht het is. Maar ik kan niet zonder, de g[lees meer...]edachte alleen al.

04-02-2021 | Vrouw | 60
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Helpt niet tegen de RLS, maar helpt wel om te slapen waardoor je minder last hebt van RLS. Naast Rivotril gebruik ik Pramipexol tegen de RLS waarvoor ik er twee per dag neem: één om 16.00u en één om 22.00u. Bij de laatste neem ik dan een halve Rivotril (Clonazepam).

13-11-2019 | Vrouw | 62
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Goed om in te slapen samen met stilnoct maar dit hielp niet voor rusteloze benen

23-01-2016 | Man | 63
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Heb jaren gewacht voordat ik rivotryl wilde nemen. Nu na al die tijd nog steeds zeer tevreden en boos op mezelf dat ik niet vroeger ben begonnen!

13-01-2020 | Vrouw | 65
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik heb er veel baat bij voor de restless benen. depressief gevoel. En als ik een paar dagen wat minder wil innemen kan ik bijna niet in slaap komen s'nachts.

10-11-2022 | Vrouw | 66
clonazepam (2mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Kreeg eerst rivotril, toen clonazepam. Rivotril werkte prima, clonazepam niet. Krijg nu weer rivotril en ben erg blij. Nu is het helaas niet verkrijgbaar en moet er gezocht worden naar vervanging, maar geen clonazepam want dat doet niets.

13-08-2019 | Vrouw | 66
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Rivotril is bij mij een wondermiddel...om een of andere reden krijg ik 1 maal per jaar af te rekenen met nerveuze benen..vreselijk....mijn vriendin raadde me dit product aan dus bij een docter in Frankrijk kreeg ik rivotril...telkens ik een aanval van nerveuze benen heb....gebruik ik dit medicijn....tot ik niks meer voel!!!!!top medicijn voor mij....velen weten niet datriv[lees meer...]otril dient voor nerveuze benen...ik ben er super blij mee....een ander leven heb ik nu..mevr D

24-01-2013 | Vrouw | 66
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ben pas begonnen met dit medicijn (Rivotril) ik kon niet slapen, heel onrustig over mijn hele lichaam. voorheen een paar maanden Ropinirol 2 maal 2 mg gebruikt, hielp wel voor het slapen, maar voor de rustelozen benen waar het voor bedoeld was ,vooral in de avond niet, als ik de pillen eerder op de avond innam werd ik wel heel erg slaperig. Dus nu proberen met Rivotril, m[lees meer...]oet het opbouwen, maar tot nu geen succes.