codeine

Pijn (algemeen)
Wegens operatie.

13-08-2017 | Man | 19
Hoest
enorm misselijk, binnen paar uur overgeven, hou geen eten binnen. hoesten wordt minimaal minder. na 3 dagen accuut gestopt.

29-05-2017 | Vrouw | 48
Hoest
na weken verkouden, keelpijn etc begon het hoesten. Hoestbuien van meer dan een half uur tot bijna stikken toe. Codeine werkt zeer snel om deze te onderdrukken echter ook veel last van de bijwerkingen

14-01-2017 | Man | 68
codeine (15mg)
Hoest
Ik heb ca 1x/jr last van laryngitis, start altijd met neusverkoudheid en zakt dan omlaag. Dat leidt tot veel hoesten en slecht slapen. Ik wacht dan twee dagen en neem in de avond 1 tabletje, soms overdag nog een. Het hoesten wordt snel minder en ik voel me veel beter. Nooit meer dan 5 tabletjes gebruikt over enkele dagen. Ik gebruik ook fluimicil of broomhexine met mate,[lees meer...] werkt allemaal uitstekend, fluimicil het beste. Verder ben ik kerngezond en een plasmadonor (elke 3 weken).

03-01-2017 | Vrouw | 25
Hoest
Een paar dagen geleden codeine tabletjes gekregen van de huisarts. Had al 6 weken last van hoesten en slapen ging steeds slechter. Tabletjes helpen mij goed de hiestprikkel te verminderen maar wanneer de tablet is uitgewerkt komt de hoest weer terug, maar ik ben blij dat ik even hoestvrij kan slapen. Voor mij alleen geschikt voor de nacht want ik word er erg duf van, [lees meer...]verder geen bijwerkingen.

19-11-2016 | Man | 53
Keelontsteking

26-10-2016 | Vrouw | 27
Hoest
Codeine voorgeschreven gekregen door huisarts tegen langdurige hoest. 3 dagen kunnen gebruiken door de bijwerkingen. De eerste dag geen last gehad van de bijwerkingen. Vanaf de tweede dag hevige buikpijn, druk op de borst, ademhalingsproblemen en kokhalzen. Na de derde dag gestopt met het gebruik.

15-05-2016 | Vrouw | 47
Longontsteking
Ik werd misselijk en erge pijn boven op borst bij borstbeen en was of ik benauwder werd. Ben meteen gestopt nu

05-02-2016 | Vrouw | 30
Maagklachten
In mei 2015 heb ik ook codeine gebruikt, alleen voor de nacht, het werkte meteen en na 3 dagen geheel van het hoesten af en heerlijk geslapen. Nu heb ik het weer nodig gehad en nu werkte het totaal niet! Op dinsdag een half tabletje ingenomen en op woensdag en donderdag een hele, ik blijf maar hoesten en ik slaap niet... Nu ben ik er maar helemaal mee gestopt want ove[lees meer...]rdag voel ik me zo suf en ik moest er ook hevig van kokhalzen, verschrikkelijk! Ook hoofdpijn en zo een pijn in mijn nek van het hoesten. Maandag weer terug naar de huisarts zodat ze kunnen nagaan wat het anders kan zijn.

30-01-2016 | Vrouw | 20
Verkoudheid
Na 2 weken hoesten en snotteren van de verkoudheid, ben ik naar de huisarts geweest, kreeg deze pilletjes. In het begin leek te helpen, uiteindelijk heeft het maar 1 dag geholpen van hoesten. Daarna werkt het alleen maar erger en erger tot kokhalzen en spugen toe. Voor mij deze pilletjes niet meer.

28-11-2015 | Vrouw | 61
Hoest
Ik ben begonnen met codeine, maar ben ongeveer naar 1 week gestopt daar ik heftige maag/ borstbeen pijn kreeg. Werd er van wakker en had helse pijnen. Nu 2 dagen gestopt en de pijn begint weg te trekken, langzaam maar zeker. Dit is toch een teken dat ze niet bepaald gezond zijn! Heb al jaren maagbeschermers, pantoprazol actavis 20 mg, 1x per dag.

30-10-2015 | Vrouw | 32
Hoest
Ik heb niet vaak last van kriebelhoest, maar als ik het heb, kom ik er ook bijna niet meer vanaf en dan heb ik deze tabletten echt nodig en werkt er niets anders. Ik gebruik ze dan 's nachts en na 3 nachten ben ik weer klaar. Prima te doen dus en niet te veel van gebruiken.

12-10-2015 | Man | 45
Longkanker
Pillen zijn prima in te nemen, maar werken niet.

09-10-2015 | Vrouw | 35
Hoest
ik hoest al meer dan twee weken, naar de dokter geweest. hoesten kon wel 6 weken duren heb nu codeïne tabletjes ingenomen, veel zweten en erg koud. maar hoesten wordt niet minder.

20-09-2015 | Man | 18
Hoest
Mijn zoon heeft dit gekregen, omdat hij al meer als 2 weken hoest. Eerst begonnen met 10 mg had totaal geen nut. Nu 20 mg en heeft nog verbetering. Wij zijn hier ten einde raad en gaan weer zo een nacht in. Mijn zoon is 18 en zit het echt niet meer zitten, het kind slaap niet. Vandaag weer naar een dokter geweest en die doet ook gewoon niets. Maandag maar weer naar de huis[lees meer...]dokter toe.

27-07-2015 | Vrouw | 73
codeine (20mg)
Heb ruim 7 jaren voortdurend last gehad van enorme hoestbuien, slijm opgeven en een schrale keel. Ben bij K.N.O.arts, en longarts geweest. Maag onderzocht, slokdarm onderzoek gehad. Getest op allergie. Ruim 1 jaar logopedie gehad. Inslapen was altijd problematisch. Heb momenteel gisteravond 1 tabletje ingenomen ( 20 mgr.) en ben zonder een enkele klacht de nacht doorgeko[lees meer...]men. Ben vandaag wel wat duf in mijn hoofd, maar dat weegt niet op tegen de klachten die ik had.