Ervaringen met Codeine Tabletten

Codeïne bij hoest

Bojan Nikolik (13-05-2015)

02-10-2010 | Man
Niet te benoemen.
Ondragelijke pijn,tussen schouderblad en ruggewervels linker schouder, met uitstraling naar de linker arm, tot aan de hand.Huisarts wilde in eerste instantie 14 dagen Paracetamol laten slikken vanaf Vrijdag,maar de maandag daarop na klacht, Paracetamol met Codeinefosfaat 500-20 mg.Al na een half tablet de pijn verdwenen.Nog 3 dagen een half tablet genomen. Geen pijn meer, [lees meer...]de prikkelingen in beide armen verdwenen,als ook de fluittonen in mijn hoofd, waar ik al jaren last van heb.Als hart en Cop D patient nog al wat gewend, maar geen nadelige bijwerkingen ontdekt.

23-09-2010 | Vrouw
Hoofdpijn
heb enige maanden geleden hoofdpijn gekregen waardoor ik niet meer ging eten en drinken kreeg deze medicijn toegediend in zetpil omdat ik wegens een maagverkleining geen pillen kan slikken heb er veel baat bij alleen toen de arts zei dat ik er mee moest stoppen omdat je er nog ergere hoofdpijn van krijgt dan dat je al hebt lukte dat absoluut niet werd echt heel ziek kreeg [lees meer...]weer hevige hoodpijn en ging weer niet eten en drinken nu moet ik heel langzaam afbouwen wat ik dus wel een nadeel vind van dit medicijn dat je er dus aan verslaafd raakt

13-08-2010 | Man
Hoest
Had vervelende last van kriebelhoest. Heb vervolgens van mijn huisarts Codeinefosfaan 10 mg gekregen voor 1 tot 2 keren per dag in te nemen. Het werkt goed, het hoesten stopt. Autorijden merk je goed dat je beter moet opletten. Niet geschikt als je lange stukken moet rijden. Ik heb ze eigenlijk nu standaard in huis. En bij kriebelhoest pak ik er één. Zo kom je tenmi[lees meer...]nste aan je nachtrust (en je partner natuurlijk ook)

23-07-2010 | Vrouw
Bronchitis
Een kwartier na het innemen lag ik buiten westen en werd pas weer wakker als het tijd was voor de volgende dosis, met een enorme kater: ik ben er dus overgevoelig voor en kan het niet meer gebruiken.

13-07-2010 | Man
Kriebelhoest veel hoesten

20-06-2010 | Man

11-06-2010 | Vrouw
Kriebelhoest
Ik ben door jarenlange hoesten incontinent geworden.Nu heb ik afgelopen jaar een bandje laten plaatsen,en mocht ik absoluut niet hoesten,anders had het geen effect.Ik heb van mijn specialist een periode van +/- 4 mnd één codeinetabletje moeten slikken per dag en ik ben van mijn hoest af. Ik begrijp alleen niet waarom ik het van mijn huisarts nooit gekregen heb.

09-06-2010 | Man
Droge hoest
het werkte wel, waardoor ik weer kon slapen, maar werd er ook suf en moe van, wat weer niet bijdroeg aan mijn algehele toestand. Ben er na een week mee gestopt en voel me nu stukker beter.

31-05-2010 | Vrouw
codeine
je krijgt er een dik hoofd van

02-05-2010 | Man
Virusinfectie in de keel
kun je ongevoelig zijn voor codeine? ik gebruik het middel nu een paar dagen alleen voor snachts maar lig nog steeds wakker van het hoesten. ik hoor van anderen juist dat het een "wondermiddel" is tegen hosten maar ik heb er geen profijt van

20-04-2010 | Vrouw
Hoesten
Helpt erg goed tegen het hoesten. Het nadeel is dat je er suf van wordt, auto rijden met deze medicatie is ook niet echt een aanrader omdat je reactievermogen afneemt.

18-01-2010 | Vrouw
Hoest
de eerste 3 dagen helpt het en daarnaar niet meer misschien moet ik die danmaar van 20 mg proberen 10 mg helpt niet zo goed bij mij lig nu snachts weer wakker van het hoesten

08-01-2010 | Vrouw
Zware astma
heb codeinefosfaat tegen het hoesten ik lig hier af en toe nachten wakker van ik heb het gevoel dat het niet echt werkt teminste niet zoals ik zou willen dat het werkt

27-11-2009 | Man
Droge langdurige hoest
Door het gebruik voel ik me de hele dag licht in mijn hoofd en soms gewoon duizelig. En ik ben een gezonde vent van 100kg. Mij persoonlijk helpt het medicijn niet. Ik hoest nu al 9 weken en ben vorige week begonnen met het slikken van de codeine. Geen verbetering. Zoals ook op de bijsluiter staat, ben ik bij geen verbetering na 3 dagen naar de huisarts terug gegaan. Aansta[lees meer...]ande dinsdag ga ik naar de KNO arts.

09-06-2009 | Vrouw
Hoesten
Bijwerkingen: sufheid, duizilig, draaierig gevoel

11-02-2009 | Man