Ervaringen met Codeine Tabletten

Codeïne bij hoest

Bojan Nikolik (13-05-2015)

26-06-2014 | Vrouw | 39
Hoest
Hallo, mijn ervaring is het volgende: Ik slik sinds gisteren codeinetabletjes van 10 mg. Ik word er dus supervrolijk van, niet suf eerder euforisch! Dat lees ik bij niemand terug. Ben al bij de apotheek geweest en het kan normaal zijn.... grinnikend.... ( zei de apotheker) iedereen kan er dus anders op reageren. Ik heb niets te klagen, maar vind het toch vreemd........

03-02-2014 | Man | 29
Nek- / rughernia
Deze medicatie is gewoon rommel. Ik neem het nog, omdat ik verslaafd ben geworden en omdat het iets helpt tegen de pijn, maar niet volledig. Ik heb één dag het niet ingenomen en toe besefte ik dat mijn lichaam verslaafd is aan de drugs. Ik neem het met tramadol wat een leuke cocktail is. Verder ben ik zeer prikkelbaar geworden tegenover mensen. Kan me nauwelijks concent[lees meer...]reren en ben steeds kwaad tegen iedereen door deze rommel. Had ik het geweten dan nam ik het niet in, maar de zenuwpijn is zo hard dat je als een poesie smeekt naar verlossing van de pijn. Met als gevolg dat je die rommel in je lichaam steekt. Met alle gevolgen van dien.

01-12-2013 | Man | 38
codeine (10mg)
Omdat ik al nachten niet goed geslapen had door het hardnekkige hoestvirus in mijn luchtpijp, vroeg ik aan de huisarts een middel om te kunnen slapen. Ik kreeg codeine. Codeine werkte binnen half uur en mijn rugpijn verdween als sneeuw voor de zon. Ideaal dacht ik, maar 3 uur later alweer uitgewerkt en ik hoesten mijn longen bijna uit mijn lijf. Suf werd ik er ook van en n[lees meer...]iet slapen en codeine is geen goeie combinatie Ze noemen codeine een geneesmiddel maar wat genees je er dan mee? Niets naar mijn idee, je stelt alleen het hoesten een paar uurtjes uit en het werkt even pijnstillend. Bijwerkingen zijn er legio en dat voor een paar uurtjes rust is het naar mijn inziens niet waard.

26-09-2013 | Vrouw | 35
codeine (10mg)
Hoest
Uitstekend tegen hoestbuien in de nacht. Ik word er wel heel erg moe en zeer slaperig van en ik kan ze absoluut niet overdag gebruiken. Ik heb dat 1x gedaan 2 tabletten, en ik was uren lang "wazig". Ik kon mijn visite van die dag amper normaal te woord staan. Ik kan er geen auto mee rijden en geen normale werkzaamheden op uitvoeren zoals mijn werk of het goed oppassen als [lees meer...]moeder van mijn 2 peuters. Maar voor de nacht zonder hoest een perfect middel en bijna een slaapmiddel.

05-07-2013 | Vrouw | 24
Hoest
Na een week hoesten codeinefosfaat van huisarts gekregen. Eerder ook al eens gehad, toen hadden de pilletjes weinig effect. Dit keer echter, verdwijnt de kriebel al na een half uur. Na een pilletje te hebben genomen aan het begin van de avond, ben ik twee uur later doodmoe en vallen mijn ogen dicht. Hoest is nog altijd weg. Voor het slapen gaan neem ik nog een dosering [lees meer...]van 10mg, maar ik word midden in de nacht wakker met bonkende hoofdpijn en misselijkheid. Houdt zo'n twee uur aan. Codeinfosfaat helpt dus goed tegen de kriebelhoest, maar zorgt voor zeer vervelende bijwerkingen.

07-05-2013 | Vrouw | 18
codeine
3weken lang last van hoesten gehad. gelukkig dankzij medicijnen ging het over, maar ik had heftig last van moe heid en viel bijna zelfs inslaap achter de computer. Ook kon ik niet langer dan een half uur lezen en dan zag ik alle letters veranderen en viel ik inslaap. Je word er dus mega duf van..

24-04-2013 | Man | 50
Hoest
Al jaren geplaagd door periodiek zeer heftige kriebelhoest. Codeinefosfaat helpt soms wel en soms niet; ik kan er niet op vertrouwen. Recentelijk ook weer gemerkt dat ik naast mijn kriebelhoest ook meteen vrij ernstige maagpijn krijg van codeinefosfaat. Het is zó vervelend dat ik overweeg om helemaal geen codeine meer te gebruiken. Ps stoppen met roken heeft bij mij ook [lees meer...]niet geholpen om van de kriebelhoest af te komen, maar desalniettemin blij dat ik er vanaf ben!

31-03-2013 | Vrouw | 37
Hoest
na het innemen van de eerste pil zag ik vlekken op de enveloppen die ik aan het schrijven was, verder niets gemerkt aan mezelf. Later echter: ik ben van mezelf altijd al een beetje een heethoofd, middel maakte me nogal explosief. Heb het een paar dagen gebruikt en ben elke dag een keer heel erg boos geworden, 3e dag echt uit mijn dak gegaan... zal het ook bij mijn apothee[lees meer...]k melden.

03-02-2013 | Man | 53
Hoest
Het is van belang minstens 30 mg. te nemen per inname.

01-02-2013 | Vrouw | 35
Hoest
Sinds 3 dagen codeine ivm flink hoesten, dag en nacht. Ik neem er 1 overdag (want ik moet wel helder blijven voor mijn werk) en 2 voor de nacht. Bij die ene heb ik geen last, bij die 2 voor slapen gaan, heb ik behoorlijk last van sufheid en een soort watten in mijn hoofd. Het helpt wel een beetje tegen het hoesten maar helaas voor mij niet genoeg

06-01-2013 | Vrouw | 44
Hoest
Het is weer zover, hoesten hoesten en nog meer hoesten. Na inname duurt het bij mij ongeveer een half uur eer ik het effect merk. Na een uur of 4 raakt het weer uitgewerkt. Totaal geen last van bijwerkingen.

31-12-2012 | Vrouw | 44
codeine
ik merk dat de hoest ietsje verminderd, de pijn van het hoesten is nog heel hevig, ik hoest me nog steeds een versuffing en slapen kan ik wel vergeten, suf word ik er ook niet van! ik zou willen dat er iets anders voor mij is, dit doet echt heel weinig voor mij en ik ben dan ook verbaasd te lezen dat sommige mensen al baat hebben bij 1 pilletje.

14-11-2012 | Man | 31
Hoest
Mijn man hoestte al 2 weken de longen uit zijn lijf, maar er kwam geen slijm los. Ook 's nachts lag hij uren wakker van het hoesten. Op aanraden van de huisarts Codeinefosfaat tabletjes gehaald. Hij mocht er 4 per dag. Hij werd hier vrij direct erg suf van en kreeg een paar dagen later last van hoofdpijn, misselijkheid en geen behoefte meer aan eten. Op dag 6 van gebruik v[lees meer...]an deze pillen is hij in de vroege ochtend flauwgevallen toen hij naar het toilet liep. Waarschijnlijk bloeddruk problemen door de medicatie. Uiteraard direct gestopt en nu een dag later hevige diarree en nog erg misselijk en hoofdpijn. Hielp goed tegen het hoesten, maar bijwerkingen zijn te heftig om hiermee door te gaan.

04-11-2012 | Man | 46
Hoest
een zeer goed medicijn na al twee weken hoesten naar de huisarts kreeg deze medicijnen heb dus totaal geen bijwerkingen gehad maar de hoest was al na drie dagen zo goed als weg ben ik gestopt maar begon weer dus weer ingenomen en nu is alles goed

12-09-2012 | Vrouw | 67
Hoofdpijn

12-08-2012 | Vrouw | 60
codeine
Na inname van`1 tbl hielp het maar matig tegen het hoesten. Ik kreeg enkele uren na inname hofdpijn die steeds erger werd. Werd misselijk, geen eetlust. Volgende dag ook nog flink hoofdpijn en nog misselijker. Gelukkig was het weekend dus kon ik veel slapen, wat ik ook heb gedaan(overdag beneden op de bank). Elke keer als ik wakker werd constateerde ik dat ik had gedroomd.[lees meer...] geen nachtmerries maar toch heftig.