Hoest (65 meningen)

Codeïne bij hoest

Bojan Nikolik (13-05-2015)

01-02-2013 | Vrouw | 35
Hoest
Sinds 3 dagen codeine ivm flink hoesten, dag en nacht. Ik neem er 1 overdag (want ik moet wel helder blijven voor mijn werk) en 2 voor de nacht. Bij die ene heb ik geen last, bij die 2 voor slapen gaan, heb ik behoorlijk last van sufheid en een soort watten in mijn hoofd. Het helpt wel een beetje tegen het hoesten maar helaas voor mij niet genoeg

06-01-2013 | Vrouw | 44
Hoest
Het is weer zover, hoesten hoesten en nog meer hoesten. Na inname duurt het bij mij ongeveer een half uur eer ik het effect merk. Na een uur of 4 raakt het weer uitgewerkt. Totaal geen last van bijwerkingen.

31-12-2012 | Vrouw | 44
codeine
ik merk dat de hoest ietsje verminderd, de pijn van het hoesten is nog heel hevig, ik hoest me nog steeds een versuffing en slapen kan ik wel vergeten, suf word ik er ook niet van! ik zou willen dat er iets anders voor mij is, dit doet echt heel weinig voor mij en ik ben dan ook verbaasd te lezen dat sommige mensen al baat hebben bij 1 pilletje.

14-11-2012 | Man | 31
Hoest
Mijn man hoestte al 2 weken de longen uit zijn lijf, maar er kwam geen slijm los. Ook 's nachts lag hij uren wakker van het hoesten. Op aanraden van de huisarts Codeinefosfaat tabletjes gehaald. Hij mocht er 4 per dag. Hij werd hier vrij direct erg suf van en kreeg een paar dagen later last van hoofdpijn, misselijkheid en geen behoefte meer aan eten. Op dag 6 van gebruik v[lees meer...]an deze pillen is hij in de vroege ochtend flauwgevallen toen hij naar het toilet liep. Waarschijnlijk bloeddruk problemen door de medicatie. Uiteraard direct gestopt en nu een dag later hevige diarree en nog erg misselijk en hoofdpijn. Hielp goed tegen het hoesten, maar bijwerkingen zijn te heftig om hiermee door te gaan.

04-11-2012 | Man | 46
Hoest
een zeer goed medicijn na al twee weken hoesten naar de huisarts kreeg deze medicijnen heb dus totaal geen bijwerkingen gehad maar de hoest was al na drie dagen zo goed als weg ben ik gestopt maar begon weer dus weer ingenomen en nu is alles goed

12-09-2012 | Vrouw | 67
Hoofdpijn

12-08-2012 | Vrouw | 60
codeine
Na inname van`1 tbl hielp het maar matig tegen het hoesten. Ik kreeg enkele uren na inname hofdpijn die steeds erger werd. Werd misselijk, geen eetlust. Volgende dag ook nog flink hoofdpijn en nog misselijker. Gelukkig was het weekend dus kon ik veel slapen, wat ik ook heb gedaan(overdag beneden op de bank). Elke keer als ik wakker werd constateerde ik dat ik had gedroomd.[lees meer...] geen nachtmerries maar toch heftig.

15-07-2012 | Vrouw | 52
Hoest
Voor het hoesten hielp het redelijk goed. Alleen bleek ik als bijwerking er verschrikkelijk moe van te worden. Daarom na een paar weken mee gestopt. Erge moeheid was na 2 dagen over,helaas het hoesten niet. Was blij dat ik op deze site las dat er mensen erg moe van werden. Anders had ik nog steeds gedacht dat het door het hoesten kwam, dat ik zo verschrikkelijk moe was. Da[lees meer...]n was ik dus ook de codeïne blijven gebruiken.

10-05-2012 | Vrouw | 51
Clusterhoofdpijn
't helpt wel ja, en t voordeel van codeïne en ook tramadol is; dat je er totaal geen maagpijn van krijgt, andere pillen zijn aan mij absoluut niet besteed, i.v.m. 'n zéér gevoelige maag.

23-03-2012 | Vrouw | 35
codeine
Vorig jaar heb ik drie maanden gehoest. Codeïne werkte toen niet of nauwelijks. Dit jaar ben ik wéér de klos. Een week voor carnaval ben ik begonnen met hoesten. Dat is inmiddels alweer een maand geleden. Twee weken geleden toch maar naar de dokter gegaan. Hij schreef me codeïne voor. lLatern we het maar weer eens proberen. In de afgelopen maand heb ik een overbelaste hals[lees meer...]spier, gekneusde ribben en een vervelende schouderspier gehad van het hoesten, gelukkig allemaal na elkaar. Dan kun je je indenken hoe erg de hoestbuien zijn. De codeïne werkt nu wel enigzins maar de alom bekenede sufheid heb ik wel. Niet dat ik geen auto kan rijden of zio. Gewoon moe. Maar waar ik sinds een paar dagen wel last van heb is rode vlekjes op mijn romp. Ze jeuken niet maar zijn er wel. Zou dat met de codeïne te maken kunnen hebben???? De bijsluiter zegt daar op zich niets over.

28-02-2012 | Vrouw | 45
Schildklier
Heb met verbazing verhaal van mijn voorganger gelezen. Het is bijna mijn verhaal. Heb mijn ervaring bij mijnmedicijn/codeine tegen pijn neergezet. Heel belangrijk: Melden van dit soort ernstige bijwerkingen bij het Lareb. Zo krijgt men een duidelijker beeld van ernstige bijwerkingen. Het lijkt zo onschuldig, codeine maar de gevolgen kunnen knap ingrijpend zijn! (Redactie: [lees meer...]doormelden bij het Lareb kan ook al via ons; als u aangeeft dat uw bijwerking (zeer) ernstig was, dan krijgt u na goedkeuring van de mening vanzelf een uitnodiging van ons per mail toegestuurd waarin u uitgenodigd wordt om uw verhaal door te melden. Wij stellen het inderdaad erg op prijs als dit gedaan wordt)

07-01-2012 | Man | 50
codeine
Om 9:15 codeïne fosfaat 10 mg ingenomen. 45 minuten na inname knagend gevoel in maag. Mijn galblaas is overigens 8 jaar geleden verwijderd.60 minuten na inname vreselijke pijn in mijn maag of lever. Huisarts gebeld maar zou middags komen. 15 minuten later werd alles zwart voor mijn ogen van de pijn. Het leek op Galkolieken !! Huisarts wederom met heel veel moeite kunnen be[lees meer...]llen. Plots zag ik zwart met felle witte lichtpunten, lichtbolletjes. Ben flauw gevallen. Binnen enkele seconden was ik drijfnat van transpiratie. In de tussentijd arriveerde de huisarts. Mijn hartslag is bijna weggevallen. Zuurstof in mijn bloed was ongeveer 70 en de pijn hield aan. Huisarts heeft Ambulance gebeld omdat mijn hartslag nagenoeg weg viel en heeft onmiddellijk een collega opgetrommeld die binnen 10 minuten aanwezig was. Toen ik een beetje bij mijn positieven was heb ik een beker lauwe melk gedronken en ben op de sofa gaan liggen. De pijn verdween langzaam. In de tussentijd arriveerde de ambulance en hebben mij meegenomen naar het ziekenhuis eerste hulp voor hartpatiënten. Het zuurstofgehalte in mijn bloed werd weer hoger en mijn hartslag werd weer beter. Daarna heb ik nog 1 dag op de hartbewaking gelegen en zij hebben meerdere malen mijn bloed onderzocht i.v.m. eventueel infarct. Daarnaast 18 uur aan de monitor en er zijn nog longfoto's gemaakt. Op 26 november mocht ik weer naar huis maar ben ruim een week erg slap geweest. Hoewel ik mijn huisarts gewezen heb op het feit dat ik maagklachten kreeg van codeïne heeft hij mij dit toch voorgeschreven. Voor de inname heb ik zelfs nog een maagbeschermer genomen Omeprazol 20 mg. Het is nu 7 januari 2012 en heb nog steeds een drukkend gevoel bij mijn lever. Wanneer dit nog een week aanhoudt ben ik bij de huisarts omdat ik het vermoeden heb dat ik een leverbeschadiging heb opgelopen. De druk die ik 8 jaar geleden had voordat ik wist dat mijn galblaas eruit moest heb ik nu weer en daar ben ik absoluut niet blij mee. Geloof het of niet .... ik was er bijna geweest. In het ziekenhuis werd mij door de arts medegedeeld dat ik nooit meer codeïne mag gebruiken en dat zal ik ook NOOIT meer doen !!!!

30-12-2011 | Man | 45
Keelontsteking
Het is wel degelijk tegen hoest en keelpijn een zeer effectief middel. Ik zou mensen aanraden om het in hoge nood bij hoest een dag of drie te slikken. En niet langer daar het zeker een verslavend effect heeft en dat is het enige nadeel. Mij heeft het wel geholpen want ik was heel erg verkpuden en had zeer zware hoestbuien en mijn hele lijf deed pijn. Na een pilletje van t[lees meer...]ien mg was het al voor 80 procent weg. Ik kan dus niet anders zeggen dat voor verkoudheid het wel zeker werkt.

15-09-2011 | Vrouw | 40
Hoestklachten (droge hoest)
Met behoorlijke verkoudheid gepaard gaande hoestklachten, maar zo heftig dat ik geen nacht meer slaap en door het hoesten veel hoofdpijn en keelpijn heb. Codeïne 10mg had ik al eerder gehad bij eerdere klachten, dat werkte toen niet. Nu dit keer weer codeïne voorgeschreven gekregen, de 20mg variant.. het zou immers deze keer wel kunnen werken. Helaas doet het niets, hoes[lees meer...]t na twee dagen goed gebruik nog steeds even veel en heftig, slaap nog steeds niet, maar heb nu wel een erg suf gevoel in m'n hoofd erbij. Ontevreden dus.

14-09-2011 | Vrouw | 37
Hoesten
Heb al heel lang last van slijm in mn keel,dit middel werkt goed maar wordt er zo suf van dus durf het echt niet overdag te gebruiken. En ik vraag me af hoe lang aangezien het hoesten niet minder wordt,komt dus weer terug zodra pillen zijn uitgewerkt.

08-09-2011 | Man | 44
Kinkhoest
doordat ik kinkhoest heb en zware hoestbuien heb vooral savonds en snachts gebruik ik codeine tabletten,het verminderd de hoestbuien wel maar van een andere kant krijg ik het heel benauwd,ook bijwerkingen zoals sufheid,verstopping is heel vervelend.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum