Hoest (65 meningen)

Codeïne bij hoest

Bojan Nikolik (13-05-2015)

01-06-2011 | Man | 9
Prikkelhoest
Na een jaar het niet gebruikt te hebben had mijn zoon wederom zo'n hardnekkige kriebelhoest. Vorige keren werd hij na gebruik tijdens zijn slaap in paniek wakker en dacht dat we allemaal dood gingen. Dit heeft hij anders nooit gehad. Nu dus een jaar later weer gebruikt. Direct in de ochtend want, zo dachten we dan is het wel uitgewerkt 's avonds. Mooi niet. Net weer in dik[lees meer...]ke paniek benden gekomen. Wat nu het suffe is dat dit in geen enkele bijsluiter wordt genoemd, maar wel telkens met codeine deze reactie krijgt. Wat ons betreft gaan we naar een ander medicijn op zoek, maar ik ben wel benieuwd of anderen ook deze reactie kennen?

24-05-2011 | Man | 64
Hoest
Ik heb reuma ra en ik hoest erg veel gebruik soms 60 mg per dag al een paar jaar . ik wordt er niet suf van en geen bij werking je moet wel oppassen met de stoelgang ik gebruik erg veel suikers . ik neem voor het slapen gaan 40mg in eenkeer.

20-05-2011 | Man | 17
Nvt
Een positieve bijwerking en helpt goed tegen keelpijn, promethazine-codeine comp siroop werkt als het beste tegen verschillende pijn klachten. Codeine zorgt voor de pijn in de keel en is binnen 20 minuten ingewerkt. Promethazine is een oud-alleriemiddel wat goed werkt bij de keel.

16-04-2011 | Vrouw | 18
Hoest
Ik ben er overgevoelig voor...een dag na gebruik kon ik niets meer, was erg vermoeid..en 3 dagen na eerste gebruik werd het nog erger. Braken/diarree/misselijkheid..en het heeft dus ook geen enkel effect. Voor mij is het dus geen 'wondermiddel' Terwijl ik een zeer sportieve en fitte meid van 18 ben.

03-03-2011 | Man | 62
Hoesten
Gebruik al heel veel jaren van tijd tot tijd codeïnefosfaat bij sterke, aanhoudende kriebelhoest. Deze klachten heb ik meestal 's nachts. Ik slik dan als ik naar bed ga een lichte dosis (10mg). Maar de laatste jaren is de werking minder. Ik neem dan 2 tabletjes, maar ook dan valt het soms tegen. Wat bij mij tegenwoordig beter helpt bij kriebelhoest is Natterman extra sterk[lees meer...]. Ik houd mij nauwkeurig aan de dosering. Daarin zit ook codeïne, maar ik weet niet hoeveel je dan binnenkrijgt. Ook Noscapect helpt vaak goed.

23-01-2011 | Vrouw | 57
Keelpijn/hoesten
ik ben er heel positief over want het werkt goed.

23-01-2011 | Vrouw | 59
Kriebelhoest
werkt heel goed. het hoesten vermindert al na 1 uur

02-10-2010 | Man
Niet te benoemen.
Ondragelijke pijn,tussen schouderblad en ruggewervels linker schouder, met uitstraling naar de linker arm, tot aan de hand.Huisarts wilde in eerste instantie 14 dagen Paracetamol laten slikken vanaf Vrijdag,maar de maandag daarop na klacht, Paracetamol met Codeinefosfaat 500-20 mg.Al na een half tablet de pijn verdwenen.Nog 3 dagen een half tablet genomen. Geen pijn meer, [lees meer...]de prikkelingen in beide armen verdwenen,als ook de fluittonen in mijn hoofd, waar ik al jaren last van heb.Als hart en Cop D patient nog al wat gewend, maar geen nadelige bijwerkingen ontdekt.

23-09-2010 | Vrouw
Hoofdpijn
heb enige maanden geleden hoofdpijn gekregen waardoor ik niet meer ging eten en drinken kreeg deze medicijn toegediend in zetpil omdat ik wegens een maagverkleining geen pillen kan slikken heb er veel baat bij alleen toen de arts zei dat ik er mee moest stoppen omdat je er nog ergere hoofdpijn van krijgt dan dat je al hebt lukte dat absoluut niet werd echt heel ziek kreeg [lees meer...]weer hevige hoodpijn en ging weer niet eten en drinken nu moet ik heel langzaam afbouwen wat ik dus wel een nadeel vind van dit medicijn dat je er dus aan verslaafd raakt

13-08-2010 | Man
Hoest
Had vervelende last van kriebelhoest. Heb vervolgens van mijn huisarts Codeinefosfaan 10 mg gekregen voor 1 tot 2 keren per dag in te nemen. Het werkt goed, het hoesten stopt. Autorijden merk je goed dat je beter moet opletten. Niet geschikt als je lange stukken moet rijden. Ik heb ze eigenlijk nu standaard in huis. En bij kriebelhoest pak ik er één. Zo kom je tenmi[lees meer...]nste aan je nachtrust (en je partner natuurlijk ook)

23-07-2010 | Vrouw
Bronchitis
Een kwartier na het innemen lag ik buiten westen en werd pas weer wakker als het tijd was voor de volgende dosis, met een enorme kater: ik ben er dus overgevoelig voor en kan het niet meer gebruiken.

13-07-2010 | Man
Kriebelhoest veel hoesten

20-06-2010 | Man

11-06-2010 | Vrouw
Kriebelhoest
Ik ben door jarenlange hoesten incontinent geworden.Nu heb ik afgelopen jaar een bandje laten plaatsen,en mocht ik absoluut niet hoesten,anders had het geen effect.Ik heb van mijn specialist een periode van +/- 4 mnd één codeinetabletje moeten slikken per dag en ik ben van mijn hoest af. Ik begrijp alleen niet waarom ik het van mijn huisarts nooit gekregen heb.

09-06-2010 | Man
Droge hoest
het werkte wel, waardoor ik weer kon slapen, maar werd er ook suf en moe van, wat weer niet bijdroeg aan mijn algehele toestand. Ben er na een week mee gestopt en voel me nu stukker beter.

31-05-2010 | Vrouw
Allergie
je krijgt er een dik hoofd van

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum