Hoest (65 meningen)

Codeïne bij hoest

Bojan Nikolik (13-05-2015)

09-04-2015 | Man | 29
Gewrichtspijn
Deze tabletten samen met paracetamol gekregen tegen pijn in rug en heupen, omdat ik geen NSAID zoals bijvoorbeeld ibuprofen mag. De eerste keer was de pijn volledig weg op de 5 dagen dat ik ze nam. Een paar weken later weer veel pijn en de tablet weer een paar keer genomen. Ik kreeg een vervelende hoofdpijn en alleen het scherpe van de pijn werd iets minder. Toen maar weer[lees meer...] gestopt, huisarts gevraagd maar die adviseerde 2 paracetamol erbij te nemen ipv 1. Dit werkte averechts; nog meer hoofdpijn. Een week later weer opnieuw rugpijn en uiteindelijk s'avonds een paar glazen wijn gedronken omdat ik er helemaal zat van was. En ja, eindelijk geslapen, maar las later toevallig (gelukkig) ergens dat alcohol gevaarlijk kan zijn samen met codeine, ivm ademhaling, dus nooit meer doen! Kortom dit middel werkt nauwelijks bij mij, behalve het eerste doosje. Misschien had ik de eerste keer een ander merk gekregen dan PCH. Nu dan toch maar ibuprofen als ik het echt niet meer trek..

08-04-2015 | Man | 57
Aangezichtspijn
Ik vind het naar, dat ik vandaag een 2e tabletje heb ingeslikt, maar het tweede had ik fijngeknepen met een tangetje in een zakje met ascorbinezuur, want ik ben wat nostalgisch, ik mag er maar een per dag, maar een gewoon doorgeslikte vind ik mogelijk niet functioneel. Zwaar op de maag ligt dat. Niet iedereen heeft plasticzakjes met ascorbinezuur ter beschikking. Morge[lees meer...]n neem ik er maar een en dan hoop ik het toch weer zo in te nemen. Ik hoop wel te slapen vannacht, anders verveel ik me op een slaapzaal. Ik probeerde net wat gitaar te spelen en het was even fijn als 2 dagen geleden, toen ik wel 15 liedjes achter elkaar speelde. Voorts kreeg ik er niet precies uit wat ik wilde vermelden op deze wijze.

31-03-2015 | Vrouw | 15
Hoest
het werkt erg goed. ik wordt er een beetje sufjes en sloom van maar ik hoest een stuk minder en heb bijna geen keelpijn meer.

01-03-2015 | Vrouw | 63
Blaasontsteking
zo van uit het niets moest ik plotseling wel 10 x per uur naar het toillet

29-11-2014 | Vrouw | 48
Hoest
Nooit meer. Door het hoesten niet kunnen slapen. Twee pilletjes door de arts voorgeschreven. Het werkt want de hele nacht doorgeslapen. Echter, tot de middag een enorme mist in mijn hoofd. Niet fijn als je de volgende dag moet werken.

05-10-2014 | Man | 67
Reumatoïde artritis
Heb reuma in wekendelen spieren en gewrichten, heb al heel wat pijnstillers geslikt. gebruik nu nog alleen maar Codeïne 20pch en mijn reuma medicijn. ik hoest soms erg, gebruik nu al meer als 3 jaar Codeïne soms 3 per dag als het nodig is. het werk goed bij mij, mijn bloed wordt regelmatig gecontroleerd op bijwerkingen.

05-09-2014 | Vrouw | 28
Hoest
Heb Codeïnefosfaat voorgeschreven gekregen van de huisartsassistente, 3x per dag 1 tablet. Heb er nu twee op (verdeeld over de dag) en ben er beide keren juist meer en zeer ernstig van gaan hoesten. Tot aan kokhalzen toe. Ik ga hier morgen meteen melding van maken bij de huisarts. Ik was beter af zonder dit middel.

15-07-2014 | Vrouw | 55
Hoest
Na een week van kriebelhoestbuien tot kokhalzen toe van de huisarts codeïne 20 mg tabletten gekregen. Aangezien ik wat terughoudend ben met medicijnen heb ik de 3 x daags vervangen door 3 x 's nachts. Het neemt de kriebelhoest deels weg en na 4 uren is het helemaal uitgewerkt. Ik ben intussen doodmoe en wanhopig van het hoesten en het hele lijf protesteert. Ik verlang naa[lees meer...]r een nacht heerlijk doorslapen. Daar heb ik wel sufheid overdag voor over.....Als ik maar van dat hoesten verlost ben.

26-06-2014 | Vrouw | 39
Hoest
Hallo, mijn ervaring is het volgende: Ik slik sinds gisteren codeinetabletjes van 10 mg. Ik word er dus supervrolijk van, niet suf eerder euforisch! Dat lees ik bij niemand terug. Ben al bij de apotheek geweest en het kan normaal zijn.... grinnikend.... ( zei de apotheker) iedereen kan er dus anders op reageren. Ik heb niets te klagen, maar vind het toch vreemd........

03-02-2014 | Man | 29
Nek- / rughernia
Deze medicatie is gewoon rommel. Ik neem het nog, omdat ik verslaafd ben geworden en omdat het iets helpt tegen de pijn, maar niet volledig. Ik heb één dag het niet ingenomen en toe besefte ik dat mijn lichaam verslaafd is aan de drugs. Ik neem het met tramadol wat een leuke cocktail is. Verder ben ik zeer prikkelbaar geworden tegenover mensen. Kan me nauwelijks concent[lees meer...]reren en ben steeds kwaad tegen iedereen door deze rommel. Had ik het geweten dan nam ik het niet in, maar de zenuwpijn is zo hard dat je als een poesie smeekt naar verlossing van de pijn. Met als gevolg dat je die rommel in je lichaam steekt. Met alle gevolgen van dien.

01-12-2013 | Man | 38
codeine (10mg)
Omdat ik al nachten niet goed geslapen had door het hardnekkige hoestvirus in mijn luchtpijp, vroeg ik aan de huisarts een middel om te kunnen slapen. Ik kreeg codeine. Codeine werkte binnen half uur en mijn rugpijn verdween als sneeuw voor de zon. Ideaal dacht ik, maar 3 uur later alweer uitgewerkt en ik hoesten mijn longen bijna uit mijn lijf. Suf werd ik er ook van en n[lees meer...]iet slapen en codeine is geen goeie combinatie Ze noemen codeine een geneesmiddel maar wat genees je er dan mee? Niets naar mijn idee, je stelt alleen het hoesten een paar uurtjes uit en het werkt even pijnstillend. Bijwerkingen zijn er legio en dat voor een paar uurtjes rust is het naar mijn inziens niet waard.

26-09-2013 | Vrouw | 35
Hoest
Uitstekend tegen hoestbuien in de nacht. Ik word er wel heel erg moe en zeer slaperig van en ik kan ze absoluut niet overdag gebruiken. Ik heb dat 1x gedaan 2 tabletten, en ik was uren lang "wazig". Ik kon mijn visite van die dag amper normaal te woord staan. Ik kan er geen auto mee rijden en geen normale werkzaamheden op uitvoeren zoals mijn werk of het goed oppassen als [lees meer...]moeder van mijn 2 peuters. Maar voor de nacht zonder hoest een perfect middel en bijna een slaapmiddel.

05-07-2013 | Vrouw | 24
Hoest
Na een week hoesten codeinefosfaat van huisarts gekregen. Eerder ook al eens gehad, toen hadden de pilletjes weinig effect. Dit keer echter, verdwijnt de kriebel al na een half uur. Na een pilletje te hebben genomen aan het begin van de avond, ben ik twee uur later doodmoe en vallen mijn ogen dicht. Hoest is nog altijd weg. Voor het slapen gaan neem ik nog een dosering [lees meer...]van 10mg, maar ik word midden in de nacht wakker met bonkende hoofdpijn en misselijkheid. Houdt zo'n twee uur aan. Codeinfosfaat helpt dus goed tegen de kriebelhoest, maar zorgt voor zeer vervelende bijwerkingen.

07-05-2013 | Vrouw | 18
codeine
3weken lang last van hoesten gehad. gelukkig dankzij medicijnen ging het over, maar ik had heftig last van moe heid en viel bijna zelfs inslaap achter de computer. Ook kon ik niet langer dan een half uur lezen en dan zag ik alle letters veranderen en viel ik inslaap. Je word er dus mega duf van..

24-04-2013 | Man | 50
Hoest
Al jaren geplaagd door periodiek zeer heftige kriebelhoest. Codeinefosfaat helpt soms wel en soms niet; ik kan er niet op vertrouwen. Recentelijk ook weer gemerkt dat ik naast mijn kriebelhoest ook meteen vrij ernstige maagpijn krijg van codeinefosfaat. Het is zó vervelend dat ik overweeg om helemaal geen codeine meer te gebruiken. Ps stoppen met roken heeft bij mij ook [lees meer...]niet geholpen om van de kriebelhoest af te komen, maar desalniettemin blij dat ik er vanaf ben!

31-03-2013 | Vrouw | 37
Hoest
na het innemen van de eerste pil zag ik vlekken op de enveloppen die ik aan het schrijven was, verder niets gemerkt aan mezelf. Later echter: ik ben van mezelf altijd al een beetje een heethoofd, middel maakte me nogal explosief. Heb het een paar dagen gebruikt en ben elke dag een keer heel erg boos geworden, 3e dag echt uit mijn dak gegaan... zal het ook bij mijn apothee[lees meer...]k melden.