Ervaringen met Codeine Tabletten

Codeïne bij hoest

Bojan Nikolik (13-05-2015)

09-06-2010 | Man
Droge hoest
het werkte wel, waardoor ik weer kon slapen, maar werd er ook suf en moe van, wat weer niet bijdroeg aan mijn algehele toestand. Ben er na een week mee gestopt en voel me nu stukker beter.

02-05-2010 | Man
Virusinfectie in de keel
kun je ongevoelig zijn voor codeine? ik gebruik het middel nu een paar dagen alleen voor snachts maar lig nog steeds wakker van het hoesten. ik hoor van anderen juist dat het een "wondermiddel" is tegen hosten maar ik heb er geen profijt van

27-11-2009 | Man
Droge langdurige hoest
Door het gebruik voel ik me de hele dag licht in mijn hoofd en soms gewoon duizelig. En ik ben een gezonde vent van 100kg. Mij persoonlijk helpt het medicijn niet. Ik hoest nu al 9 weken en ben vorige week begonnen met het slikken van de codeine. Geen verbetering. Zoals ook op de bijsluiter staat, ben ik bij geen verbetering na 3 dagen naar de huisarts terug gegaan. Aansta[lees meer...]ande dinsdag ga ik naar de KNO arts.

07-01-2024 | Vrouw | 56
Hoest
Vanwege slijm was advies alleen 's nachts te gebruiken. Ik hoest al ruim 6 weken. Gestart met halve tablet. Het duurt een half uur voordat het werkt en is na 3 uur uitgewerkt. Dus 2x eruit 's nachts om opnieuw een halve pil te nemen. Werkt redelijk. Vanwege slijm durf ik geen hogere dosis te nemen.

23-12-2023 | Vrouw | 34
Hoest
Lig plat met de griep maar wordt gek van de hoest die ook nog eens zeer pijnlijk is op de ribben, borstbeen en longen. Na dagen wakker te hebben gelegen van de hoest, toch maar eens contact gezocht met de huisarts. Ja ik schrijf je wat codeine tabletten voor, deze moet je het s’avonds voor het slapen gaan innemen want je kan er wat suf van worden en slaap je wellicht ook w[lees meer...]at beter werd er gezegd. Nou.. ik lig wederom wakker de pijn is inderdaad weg tijdens het hoesten en ja ik hoest nog steeds! Maar ik lig nu wakker door de hevige jeuk op de benen en de armen.

05-12-2023 | Vrouw | 55
Hoest
Na 10 dagen bijna onophoudende hoest, moest ik van de huisdokter een corona test doen, ik zei of ik nou corona of de griep heb, ik wil van de aanhoudende hoest af, vooral s'nachts of ik ging liggen of halfzittend sliep, de codeine werkten echt niet, ik hoeste nog net zoveel, eerder had ik een keer 2 tabletten ingenomen, en kon niet meer slikken mijn keel leek verlamd, dus [lees meer...]dat durf ik niet meer. Na enkele nachten ben ik gestopt, kreeg er wel erge hoofdpijn van, deze ging weer weg met saridon, het enige middel wat tegen mijn hoofdpijn werkt. Dus jammer bij mij werkt het niet. Gelukkig bij velen wel.

19-07-2023 | Vrouw | 48
codeine (10mg)
Voor het slapen 2x paracetamol en codeine tablet genomen. Na een uur heftige maagkrampen, niet wetende hoe je moest zitten/liggen….echt vreselijk. Ondanks dat ik geen gal meer heb, voelde dit echt als koliekPijn. Denk je het in te nemen tegen pijn, krijg je nog meer pijn!

07-03-2023 | Vrouw | 37
Hoest
Sinds een paar dagen slik ik nu 1x per dag codeine (20 mg) voor mijn langdurige kriebelhoest en ik moet zeggen dat ik redelijk weinig bijwerkingen ervaar. Het enige wat mij opvalt is dat ik een beetje last heb van obstipatie. Dus dat wordt de komende dagen veel water drinken.

21-02-2023 | Vrouw | 28
Hoest
Van de huisarts codeine voorgeschreven gekregen voor het hoesten. Ik had 1 voor het slapen ingenomen en kreeg 4 uur later ontzettende buikpijn. Ook moest ik overgeven.

13-01-2023 | Vrouw | 41
Hoest
Deze pilletjes gekregen tegen hoest. Ik heb me dagen naar gevoeld na inname, ik neem het in de avond in. Volgende dag huilerig, niets kunnen doen, onrustig en angstig. In de nacht heftig zweten en doorweekt wakker worden. Ik wist eerst niet waar het van kwam. Maar na wat zoek werk ben ik erachter dat codeïne wordt omgezet in morfine. Van morfine weet ik dat ik zeer slecht [lees meer...]op reageer. Nooit meer deze pillen voor mij!

03-01-2023 | Vrouw | 43
Hoest
Omdat ik al 11 dagen ziek was en bleef hoesten kreeg ik Codeïnefosfaat Expharma 10 mg tabletten. Ik heb de eerste dag 1 ingenomen voor het slapengaan. Binnen een half uur begon ik te hallucineren en kreeg ik hevige pijn bovenin de maag. I.p.v. suf worden, kon ik met geen mogelijkheid in slaap komen. Dit kwam door de medicatie en de pijn. Ik vond het een beangstigende erva[lees meer...]ring. Ik was de desbetreffende dag om 10 uur opgestaan en tot in de avond de volgende dag, heb ik geen oog dicht gedaan.

24-04-2022 | Vrouw | 67
codeine (15mg)
Buikpijn
Ik mag ivm darmperforatie geen diclafenac of zoiets meer van de huisarts. Tramadol wilde ik niet meer ivm afkicken maar dit is niet beter. Ik durf het alleen nog voor het slapen gaan te nemen.

26-11-2021 | Vrouw | 24

03-03-2021 | Vrouw | 33
Coronavirus
Gekregen ivm vele hoesten en astma icm corona. Ik kan eindelijk weer een beetje slapen in plaats van non stop hoesten. Wel heb ik sinds het gebruik met vlagen buikkrampen met veel gas en duizeligheid. De wereld begint dan te draaien. Maar ik ben positief want na 10 dagen corona voel ik mij iets beter

07-06-2020 | Vrouw | 50
Hoest
tegen kriebelhoest tijdens hooikoortsseizoen, werkt goed, bijwerking sufheid vind ik geen probleem. neem halve tablet na het eten en een hele voor het slapen gaan.

14-11-2019 | Vrouw | 53
Chronisch pijnsyndroom
2018 van de ha gekregen.. gestopt vanwege bijwerkingen (obstipaat) en nu weer door men doos aan pijnstilling gegrabbeld en kwam het doosje uit 2018 tegen. 20 mg doormidden gebroken.. 11 00 uur ingenomen en 15 minuten later een akelige tinnitus in men linkeroor. Houdt al 2 uur aan.. en kreeg ondertussen ook hoestbuien.. hoe bizar daar is codeine in 1ste instantie voor be[lees meer...]doelt. Wachten maar ff af.. ik zal geen nwe tablet innemen.. pijn zakt wel.. das een + maar ik hoor de tv nauwelijks meer en dat is een -