Ervaringen met Codeine Tabletten

Bojan Nikolik (13-05-2015)

11-02-2009 | Man

22-03-2020 | Man | 43
Hoest
Ik werd er ook duizelig van en helemaal in de ochtend wanneer ik wakker word , zwaar hoofd niet te snel bewegen met me.hoofd anders werd ik duizelig

25-02-2020 | Man | 27
Hoest
ik heb een ontsteking in de kleine bronchiën in de longen, daarnaast nog 40 graden koorst en griep, omdat ik zo gek van het hoesten werd en uitendelijk bloed op hoestte vroeg ik aan de huisarts iets om van die hoest af te komen, na dagen niet geslapen te hebben en 1 pilletje van 10mg heerlijk weer even 3 uurtjes slaap zonder hoest! nu gebruik ik het ook overdag omdat som[lees meer...]s de hoest te erg blijft, de enige bijwerking is: ik word er een beetje warm van en suffies maar dat vind ik helemaal niet erg! top product

12-12-2019 | Man | 67
Hoest
Ik kreeg dit middel voorgeschreven na een griepaanval om de hoestprikkel te verminderen. 2 uur na inname werd ik badend in het zweet wakker met een gigantische buikpijn die leek op galsteenkoliek. De pijn hield ongeveer een half uur aan en ik kon niet meer zitten, liggen, of staan. Een galblaas heb ik niet meer. Aan het begin van dezelfde week heeft een echo uitgewezen d[lees meer...]at ik geen galstenen heb.

16-12-2018 | Man | 73
Hoofdpijn
Word gebruikt ter bestrijding van migraine aanvallen, de " gewone " migraine middelen werken op zich prima maar geven onacceptabele hartklachten ( krampen ). Dit middel geeft bij mij geen enkele bijwerking en is niet verslavend.

08-03-2018 | Man | 30
Hoest
Na een flinke verkoudheid hoest overgehouden. Al snel had ik het gevoel dat deze hoest hardnekkig kon worden dus bij de huisarts om codeine gevraagd. In het verleden al vaker gebruikt. In het verleden mijn ribben gekneusd door een aanhoudende hoest, sindsdien ben ik op mijn hoede en probeer ik dit te voorkomen. Pillen werken bij mij vooral s nachts, ik neem een pil (20mg)[lees meer...] voor het slapen gaan en slaap de nacht zo door. Op heftige momenten neem ik er om 3-4 uur s nachts nog 1. Bijwerkingen: constipatie en suffigheid, maar niks ergs. Ik kan het medicijn aanraden

09-02-2018 | Man | 41
Hoest
Tabletten voorgeschreven gekregen ivm langdurige kriebelhoest. Bij 1x 10mg geen effect (niet suf, nog steeds hoesten) Bij 2x 10mg ook geen enkel effect Na overleg met huisarts 3x 10mg in 1x geprobeerd. Geen enkel resultaat. Nu aan het bijkomen van ernstigsre hoestaanval tot nu toe. Ga hiermee stoppen.

13-08-2017 | Man | 19
Hoest
enorm misselijk, binnen paar uur overgeven, hou geen eten binnen. hoesten wordt minimaal minder. na 3 dagen accuut gestopt.

14-01-2017 | Man | 68
codeine (15mg)
Hoest
Ik heb ca 1x/jr last van laryngitis, start altijd met neusverkoudheid en zakt dan omlaag. Dat leidt tot veel hoesten en slecht slapen. Ik wacht dan twee dagen en neem in de avond 1 tabletje, soms overdag nog een. Het hoesten wordt snel minder en ik voel me veel beter. Nooit meer dan 5 tabletjes gebruikt over enkele dagen. Ik gebruik ook fluimicil of broomhexine met mate,[lees meer...] werkt allemaal uitstekend, fluimicil het beste. Verder ben ik kerngezond en een plasmadonor (elke 3 weken).

19-11-2016 | Man | 53
Keelontsteking

12-10-2015 | Man | 45
Longkanker
Pillen zijn prima in te nemen, maar werken niet.

20-09-2015 | Man | 18
Hoest
Mijn zoon heeft dit gekregen, omdat hij al meer als 2 weken hoest. Eerst begonnen met 10 mg had totaal geen nut. Nu 20 mg en heeft nog verbetering. Wij zijn hier ten einde raad en gaan weer zo een nacht in. Mijn zoon is 18 en zit het echt niet meer zitten, het kind slaap niet. Vandaag weer naar een dokter geweest en die doet ook gewoon niets. Maandag maar weer naar de huis[lees meer...]dokter toe.

09-04-2015 | Man | 29
Gewrichtspijn
Deze tabletten samen met paracetamol gekregen tegen pijn in rug en heupen, omdat ik geen NSAID zoals bijvoorbeeld ibuprofen mag. De eerste keer was de pijn volledig weg op de 5 dagen dat ik ze nam. Een paar weken later weer veel pijn en de tablet weer een paar keer genomen. Ik kreeg een vervelende hoofdpijn en alleen het scherpe van de pijn werd iets minder. Toen maar weer[lees meer...] gestopt, huisarts gevraagd maar die adviseerde 2 paracetamol erbij te nemen ipv 1. Dit werkte averechts; nog meer hoofdpijn. Een week later weer opnieuw rugpijn en uiteindelijk s'avonds een paar glazen wijn gedronken omdat ik er helemaal zat van was. En ja, eindelijk geslapen, maar las later toevallig (gelukkig) ergens dat alcohol gevaarlijk kan zijn samen met codeine, ivm ademhaling, dus nooit meer doen! Kortom dit middel werkt nauwelijks bij mij, behalve het eerste doosje. Misschien had ik de eerste keer een ander merk gekregen dan PCH. Nu dan toch maar ibuprofen als ik het echt niet meer trek..

08-04-2015 | Man | 57
Aangezichtspijn
Ik vind het naar, dat ik vandaag een 2e tabletje heb ingeslikt, maar het tweede had ik fijngeknepen met een tangetje in een zakje met ascorbinezuur, want ik ben wat nostalgisch, ik mag er maar een per dag, maar een gewoon doorgeslikte vind ik mogelijk niet functioneel. Zwaar op de maag ligt dat. Niet iedereen heeft plasticzakjes met ascorbinezuur ter beschikking. Morge[lees meer...]n neem ik er maar een en dan hoop ik het toch weer zo in te nemen. Ik hoop wel te slapen vannacht, anders verveel ik me op een slaapzaal. Ik probeerde net wat gitaar te spelen en het was even fijn als 2 dagen geleden, toen ik wel 15 liedjes achter elkaar speelde. Voorts kreeg ik er niet precies uit wat ik wilde vermelden op deze wijze.

05-10-2014 | Man | 67
Reumatoïde artritis
Heb reuma in wekendelen spieren en gewrichten, heb al heel wat pijnstillers geslikt. gebruik nu nog alleen maar Codeïne 20pch en mijn reuma medicijn. ik hoest soms erg, gebruik nu al meer als 3 jaar Codeïne soms 3 per dag als het nodig is. het werk goed bij mij, mijn bloed wordt regelmatig gecontroleerd op bijwerkingen.

03-02-2014 | Man | 29
Nek- / rughernia
Deze medicatie is gewoon rommel. Ik neem het nog, omdat ik verslaafd ben geworden en omdat het iets helpt tegen de pijn, maar niet volledig. Ik heb één dag het niet ingenomen en toe besefte ik dat mijn lichaam verslaafd is aan de drugs. Ik neem het met tramadol wat een leuke cocktail is. Verder ben ik zeer prikkelbaar geworden tegenover mensen. Kan me nauwelijks concent[lees meer...]reren en ben steeds kwaad tegen iedereen door deze rommel. Had ik het geweten dan nam ik het niet in, maar de zenuwpijn is zo hard dat je als een poesie smeekt naar verlossing van de pijn. Met als gevolg dat je die rommel in je lichaam steekt. Met alle gevolgen van dien.