Hoest (65 meningen)

Codeïne bij hoest

Bojan Nikolik (13-05-2015)

07-05-2013 | Vrouw | 18
codeine
3weken lang last van hoesten gehad. gelukkig dankzij medicijnen ging het over, maar ik had heftig last van moe heid en viel bijna zelfs inslaap achter de computer. Ook kon ik niet langer dan een half uur lezen en dan zag ik alle letters veranderen en viel ik inslaap. Je word er dus mega duf van..

31-03-2013 | Vrouw | 37
Hoest
na het innemen van de eerste pil zag ik vlekken op de enveloppen die ik aan het schrijven was, verder niets gemerkt aan mezelf. Later echter: ik ben van mezelf altijd al een beetje een heethoofd, middel maakte me nogal explosief. Heb het een paar dagen gebruikt en ben elke dag een keer heel erg boos geworden, 3e dag echt uit mijn dak gegaan... zal het ook bij mijn apothee[lees meer...]k melden.

01-02-2013 | Vrouw | 35
Hoest
Sinds 3 dagen codeine ivm flink hoesten, dag en nacht. Ik neem er 1 overdag (want ik moet wel helder blijven voor mijn werk) en 2 voor de nacht. Bij die ene heb ik geen last, bij die 2 voor slapen gaan, heb ik behoorlijk last van sufheid en een soort watten in mijn hoofd. Het helpt wel een beetje tegen het hoesten maar helaas voor mij niet genoeg

06-01-2013 | Vrouw | 44
Hoest
Het is weer zover, hoesten hoesten en nog meer hoesten. Na inname duurt het bij mij ongeveer een half uur eer ik het effect merk. Na een uur of 4 raakt het weer uitgewerkt. Totaal geen last van bijwerkingen.

31-12-2012 | Vrouw | 44
codeine
ik merk dat de hoest ietsje verminderd, de pijn van het hoesten is nog heel hevig, ik hoest me nog steeds een versuffing en slapen kan ik wel vergeten, suf word ik er ook niet van! ik zou willen dat er iets anders voor mij is, dit doet echt heel weinig voor mij en ik ben dan ook verbaasd te lezen dat sommige mensen al baat hebben bij 1 pilletje.

12-09-2012 | Vrouw | 67
Hoofdpijn

12-08-2012 | Vrouw | 60
codeine
Na inname van`1 tbl hielp het maar matig tegen het hoesten. Ik kreeg enkele uren na inname hofdpijn die steeds erger werd. Werd misselijk, geen eetlust. Volgende dag ook nog flink hoofdpijn en nog misselijker. Gelukkig was het weekend dus kon ik veel slapen, wat ik ook heb gedaan(overdag beneden op de bank). Elke keer als ik wakker werd constateerde ik dat ik had gedroomd.[lees meer...] geen nachtmerries maar toch heftig.

15-07-2012 | Vrouw | 52
Hoest
Voor het hoesten hielp het redelijk goed. Alleen bleek ik als bijwerking er verschrikkelijk moe van te worden. Daarom na een paar weken mee gestopt. Erge moeheid was na 2 dagen over,helaas het hoesten niet. Was blij dat ik op deze site las dat er mensen erg moe van werden. Anders had ik nog steeds gedacht dat het door het hoesten kwam, dat ik zo verschrikkelijk moe was. Da[lees meer...]n was ik dus ook de codeïne blijven gebruiken.

10-05-2012 | Vrouw | 51
Clusterhoofdpijn
't helpt wel ja, en t voordeel van codeïne en ook tramadol is; dat je er totaal geen maagpijn van krijgt, andere pillen zijn aan mij absoluut niet besteed, i.v.m. 'n zéér gevoelige maag.

23-03-2012 | Vrouw | 35
codeine
Vorig jaar heb ik drie maanden gehoest. Codeïne werkte toen niet of nauwelijks. Dit jaar ben ik wéér de klos. Een week voor carnaval ben ik begonnen met hoesten. Dat is inmiddels alweer een maand geleden. Twee weken geleden toch maar naar de dokter gegaan. Hij schreef me codeïne voor. lLatern we het maar weer eens proberen. In de afgelopen maand heb ik een overbelaste hals[lees meer...]spier, gekneusde ribben en een vervelende schouderspier gehad van het hoesten, gelukkig allemaal na elkaar. Dan kun je je indenken hoe erg de hoestbuien zijn. De codeïne werkt nu wel enigzins maar de alom bekenede sufheid heb ik wel. Niet dat ik geen auto kan rijden of zio. Gewoon moe. Maar waar ik sinds een paar dagen wel last van heb is rode vlekjes op mijn romp. Ze jeuken niet maar zijn er wel. Zou dat met de codeïne te maken kunnen hebben???? De bijsluiter zegt daar op zich niets over.

28-02-2012 | Vrouw | 45
Schildklier
Heb met verbazing verhaal van mijn voorganger gelezen. Het is bijna mijn verhaal. Heb mijn ervaring bij mijnmedicijn/codeine tegen pijn neergezet. Heel belangrijk: Melden van dit soort ernstige bijwerkingen bij het Lareb. Zo krijgt men een duidelijker beeld van ernstige bijwerkingen. Het lijkt zo onschuldig, codeine maar de gevolgen kunnen knap ingrijpend zijn! (Redactie: [lees meer...]doormelden bij het Lareb kan ook al via ons; als u aangeeft dat uw bijwerking (zeer) ernstig was, dan krijgt u na goedkeuring van de mening vanzelf een uitnodiging van ons per mail toegestuurd waarin u uitgenodigd wordt om uw verhaal door te melden. Wij stellen het inderdaad erg op prijs als dit gedaan wordt)

15-09-2011 | Vrouw | 40
Hoestklachten (droge hoest)
Met behoorlijke verkoudheid gepaard gaande hoestklachten, maar zo heftig dat ik geen nacht meer slaap en door het hoesten veel hoofdpijn en keelpijn heb. Codeïne 10mg had ik al eerder gehad bij eerdere klachten, dat werkte toen niet. Nu dit keer weer codeïne voorgeschreven gekregen, de 20mg variant.. het zou immers deze keer wel kunnen werken. Helaas doet het niets, hoes[lees meer...]t na twee dagen goed gebruik nog steeds even veel en heftig, slaap nog steeds niet, maar heb nu wel een erg suf gevoel in m'n hoofd erbij. Ontevreden dus.

14-09-2011 | Vrouw | 37
Hoesten
Heb al heel lang last van slijm in mn keel,dit middel werkt goed maar wordt er zo suf van dus durf het echt niet overdag te gebruiken. En ik vraag me af hoe lang aangezien het hoesten niet minder wordt,komt dus weer terug zodra pillen zijn uitgewerkt.

16-04-2011 | Vrouw | 18
Hoest
Ik ben er overgevoelig voor...een dag na gebruik kon ik niets meer, was erg vermoeid..en 3 dagen na eerste gebruik werd het nog erger. Braken/diarree/misselijkheid..en het heeft dus ook geen enkel effect. Voor mij is het dus geen 'wondermiddel' Terwijl ik een zeer sportieve en fitte meid van 18 ben.

23-01-2011 | Vrouw | 57
Keelpijn/hoesten
ik ben er heel positief over want het werkt goed.

23-01-2011 | Vrouw | 59
Kriebelhoest