Ervaringen met Codeine Tabletten

Codeïne bij hoest

Bojan Nikolik (13-05-2015)

06-10-2019 | Vrouw | 55
Hoest
Nare kriebelhoest waar ik doodmoe van werd. Kon niet meer slapen en daardoor oververmoeid. Codeine 20 heeft mjj zeer goed geholpen. Helaas obstilatie gekregen, na stoppen gebruik codeine ging dat over binnen 2 dagen.

02-10-2019 | Vrouw | 29
Keelontsteking
Ik heb deze medicijn gekregen nadat ik een fikse keelontsteking heb opgelopen en ik veel pijn had. Na het innemen van deze medicijn kreeg ik gelijk pijn/krampen in me bovenbuik. Heb een opgeblazen gevoel gekregen. ook beïnvloed het je gedrag dat je er suf van word en ook stemmingswisselingen. Deze medicijn helpt goed tegen de hoest want je bent er gelijk van af en je slaap[lees meer...]t er gelijk door alleen raad ik het niet aan, teveel bijwerkingen.

29-08-2019 | Vrouw | 34
Hoest
Na een paar nachten niet hebben kunnen slapen vanwege extreem hoesten (droog/kriebel), toch de huisarts maar gebeld. Wat een verademing na een tabletje codeine. Minder last van de hoest en normaal kunnen slapen!

21-06-2019 | Vrouw | 52
Hoest
Een half uur na inname van mijn eerste tablet van 20 mg begon buikpijn. Werd steeds heviger, totdat het ondraaglijk werd. Zitten of lopen lukte niet meer. Vanwege misselijkheid en draaierigheid. De pijn in de maangstreek was constant. Oppervlakkige ademhaling door de pijn. Na vijf uur nam de pijn ineens af. En verdween helemaal. De arts die net nadat de pijn was weggetr[lees meer...]okken arriveerde, constateerde alleen een wat verlaagde bloeddruk (110/60). Van enig positief effect op mijn hoest heb ik niets gemerkt. Was allergische reactie . Dit was mijn eerste kennismaking met codeine en mijn laatste.

03-05-2019 | Vrouw | 22
Hoest
Het medicijn helpt mij niks. Ik heb het voorgeschreven gekregen omdat ik al twee weken niet kon slapen door mijn hoest. Deze pil helpt mij niet. Ik voel me beroerd, heb hoofdpijn en ben bijwerkingen en kan alsnog niet slapen. Enkel de lasten.

21-04-2019 | Vrouw | 49
Hoest
Codeine geeft verlichting bij kriebelhoest maar helaas ook wat bijwerkingen maar doordat je wel kan slapen neem je die voor lief.

19-01-2019 | Vrouw | 65
Hoest
Helpt goed om te kunnen slapen in plaats van urenlang s-nachts te hoesten. Inmiddels ben ik een paar dagen gestopt maar heb nog steeds veel last van bijwerkingen. Erg duizelig bij opstaan of als ik een snelle hoofdbeweging maak, het is alsof ik een aanval van draaiduizeligheid krijg en ik word meteen erg misselijk. Verder last van verstopping. Tijdens het gebruik voelde [lees meer...]ik me erg afwezig en traag met denken en vermoeid.

23-12-2018 | Vrouw | 61
Hoest
Ik gebruik ze bij kriebelhoest vooral voor het slapen gaan en ben blij met deze tabletten. Vooral als ik net inslaap begon te vallen werd ik getroffen door die kriebelhoest, ja dan schiet ik overeind en stiktezowat van het hoesten. Met een codeinetabletje merk ik hier niks van en slaap lekker. Soms neem ik eentje in de middag maar heb geen last van nare bijwerkingen, de[lees meer...] hoestbuien zijn niet meteen over maar zonder vooraf die vreselijk “ harde” kriebel! Ikben er erg blij mee.

13-05-2018 | Vrouw | 18
codeine (15mg)
Hoest
Helpt bij mij altijd binnen een uur na innemen als ik niet van mijn hoest afkom. Een medicijn waarmee ik bekend ben en altijd helpt. De bijwerkingen vind ik niet te heftig dus voor mij een wondermiddel tegen hoest!

21-04-2018 | Vrouw | 42
Hoest
Ik had ontzettend veel hoestbuien waardoor ik al 3 nachten niet had geslapen. De huisarts heeft me dit gegeven voor de nacht. Gevolg: Ik kon weer slapen!

06-04-2018 | Vrouw | 43
Hoest
Afschuwelijke kriebelhoest al dagen, mn keel en luchtwegen waren zo pijnlijk geworden. Toch maar naar de huisarts na de 5e slapeloze nacht. Ze schreef dit voor, vol vertrouwen meteen begonnen. Maar gaf absoluut geen enkele verbetering, echt nul !!! Verder geen akelige bijwerkingen, misschien iets loom maar niet opvallend Tip: De dag erna honing en laurierdrop lat[lees meer...]en halen door mijn man . Daar had ik snel baat bij.

21-03-2018 | Vrouw | 61
Hoest
Al weken aan het hoesten en proesten. Gingen op wintersport en bij de gebruikelijke medicatie ook nog wat codeïne meegenomen. Gelukkig na 2 hele slechte nachten van constant hoesten tot kokhalzen toe heeft de codeïne me toch nog plezier gebracht. Alleen voor de nacht ingenomen. Ooit als pijnstiller gekregen. Thuis weer gestopt en nog wel aan het hoesten maar veel minder.

12-03-2018 | Vrouw | 60
Hoest
Ik heb codeïne tabletten voorgeschreven gekregen voor de kriebelhoest die nu inmiddels al 4 maanden duurt. Ik stop er nu mee want ik heb toevallig gelezen dat codeïne omgezet wordt in de lever naar morfine, ik was best hiervan geschrokken. Mijn ervaring is dat als je stopt met de inname van van de codeïne dat de hoest volledig weer terug komt, het is maar een middel voo[lees meer...]r te onderdrukken maar niet voor te genezen. Dus adviseer ik iedereen bij langere hoestbuien, naar de huisarts terug te gaan om het nader te laten onderzoeken. Dit is hetgene wat ik nu dus morgen ga doen.

02-03-2018 | Vrouw | 49
Hoest
Omdat ik volgende week aan mijn hart geopereerd moet worden en naast de griep al 4 dagen kamp met een kriebelhoest dit middel door de huisarts voorgeschreven. Klachten worden niet minder, integendeel ik stik de moord. Helaas word ik er ook niet suffig van, alleen ontzettend rillerig en constant een druk en kriebel in mijn keel die het hoesten uitlokt, tot kokhalzen aan toe[lees meer...]. Het beetje eetlust wat ik had is ook erg, terwijl ik juist moet aansterken voor de operatie. Nee, ben ermee gestopt.

01-03-2018 | Vrouw | 16
Hoest
Ik had last van kriebel hoest dus nam een pilletje. Kriebelhoest nam af. Nadat de pil een uurtje later was uit gewerkt kwam de kriebelhoest erger terug, dus nam ik er nog een. Nu ben ik constant aan het hoesten en is het momenteel 5 uur ‘s nachts en slaap ik nog steeds niet. Ik denk dat als ik er nog eentje neem de hoest alleen maar erger word. Ik ga informeren bij de huis[lees meer...]arts morgen wat nu.

24-02-2018 | Vrouw | 34
Hoest
Na 4 weken hoesten huisarts bezocht. Klein bloedtestje weer uit dat het om een virus zou moeten gaan. Deze tabletten gehad tegen het hoesten. Direct na gebruik enorm suf en beduidend veel zieker. Het hoesten ging gewoon door. Tevens kreeg ik na het uitwerken van de pil heel veel slijmvorming en hoest nu nog meer dan ooit. Mijn eetlust is weg en bij alles braak ik. Ook na[lees meer...] de hevige hartaanvallen volgt braken. Hoofdpijn is erbij gekomen. Nooit maar dan nooit meer deze tabletten. Vandaag gaan we verder op paracetamol en iets wat het slijm los gaat maken in plaats van onderdrukken. Zal meteen maandag de huisarts informeren. Zeker als na mijn stop nu het weer beter gaat. Wat ik van harte hoop. Echt rotzooi, niet aan beginnen.