22-11-2019 | Vrouw | 44
Acne/puistjes
Deze pil heeft mijn leven gered!!! Sinds mijn 11e jad/heb ik zeer ernstige acne en was hierdoor vooral op mn 15e zeer depressief. Eindelijk mocht ik op mn 16e aan de diane pil. De acne ging weg en ik voelde me stukke beter! Maar goed ook want ik overwoog destijds serieus om een einde aan mijn leven te maken. Als ik de diane pil niet had gekregen had ik dat zeer waarschijn[lees meer...]lijk ook gedaan. Nu ben ik 44. Ik heb enkele keren geprobeerd te stoppen met de diane (lees: de goedkopere variant), maar de acne kwam in alle hevigheid terug. Een keer moest ik aan de Roacutane omdat de pil alleen het niet aankon. de andere keer heb ik eerst een lichtere pil geprobeerd, geen enkel succes dus in overleg met de huisarts weer terug naar de diane. Toch maar doorslikken dus, dan maar risico op een embolie. Beter dan zwaar depressief en al dood op je 16e!!! Mijn huisarts zegt trouwens: het Grootste risico op een embolie etc heb je als je zwanger bent, dus als ze de diane gaan verbieden, zou er eigenlijk ook niemand meer zwanger mogen worden 🙂 . Uiteraard wel goede voorlichting en alleen voorschrijven bij ernstige gevallen (psychisch en of lichamelijk).

24-10-2013 | Vrouw | 44
Acne/puistjes
In mijn pubertijd kreeg ik hevige last van acné; ik zat er helemaal onder. Toen tijdens een bloedonderzoek bij toeval werd ontdekt dat mijn lichaam teveel testosteron produceerde, werd ik doorverwezen naar een vrouwenarts. Hij heeft mij toen de diane-pil voorgeschreven en deze werkte erg goed. Mijn huid was in een mum van tijd weer helemaal gaaf. Wel had ik last van bijwer[lees meer...]kingen: vaak migraine-achtige hoofdpijn tijdens/rond de menstruatie en tussentijdse bloedingen. Uiteindelijk heb ik de diane-pil ruim 20 jaar geslikt maar op een gegeven moment was ik het zat. Ik wilde niet de rest van mijn leven kunstmatige hormonen slikken. Daarom ging ik op zoek naar natuurlijke alternatieven. En die heb ik gevonden. Sinds bijna twee jaar slik ik Monnikspeper, een kruid dat de hormoonproductie stabiliseert. Als extra 'boost' slik ik daarnaast ook 'Grote Klis' ,een kruid dat heel zuiverend is voor de huid. Mijn huid is, sinds ik ben gestopt met de diane-pil, nog steeds gaaf en ik voel mij een stuk beter: geen hoofdpijn meer en geen tussentijdse bloedingen. Ik kan deze alternatieven echt van harte aanbevelen, zeker nu de diane-pil zo omstreden is. Stop alsjeblieft met die rommel, je doet je lichaam er een groot plezier mee!

29-07-2013 | Vrouw | 44
cyproteron / ethinylestradiol
Jaren heb ik de diane pil gebruikt. Echter de laatste jaren kampte ik met steeds terugkomende blaasontstekingen en was ik erg moe. De ene na de andere antibiotica kuur kreeg ik voorgeschreven en zelfs stoppen met plassen was een groot gevolg. zo ernstig dat ik gecatheteriseerd moest worden. Een buik zo groot alsof ik 7 maanden zwanger was. De hele molen bij urologie doorst[lees meer...]aan. Totdat ik bij een vrouwelijke huisarts kwam en die zei gebruik jij de pil. Ik moest meteen stoppen. En het ongelooflijke is dat ik al maanden weer normaal kan plassen. Zo blij ben ik hiermee. Want die blaasontstekingen beheersten mijn leven en voelde me altijd ziek. Gelukkig voel ik me nu steeds beter worden.....

08-04-2013 | Vrouw | 44
Acne/puistjes
Ik was een slimme, energieke student met veel plezier in het leven. Toen ik 19 jaar was kreeg ik acne en kwam bij de dermatoloog terecht die me de diane-35 voorschreef. De diana-35 werkte heel goed tegen acne, maar ik kreeg migraine en daarna nog allerlei andere klachten: altijd pijn aan een kant van het lichaam, nekspierpijn, moe, geen eetust meer, depri, bang voor de t[lees meer...]oekomst etc. Na het stoppen met de diane (ik was ervan overtuigd dat klachten door de diane-35 kwamen, omdat ze direct na het starten met de diane-35 waren begonnen) zijn de klachten niet meer weggegaan. Ik ben al 20 jaar aan het tobben met allerlei vage klachten, heb al van alles geprobeerd. Van homeopatie, acuncpunctuur, tot anti-depressiva (de klachten zitten volgens artsen tussen je oren als ze het niet weten en niet kunnen oplossen). Nu las ik drie weken geleden dat door de diane-35 pil je vitamine b12 sterk kan dalen waardoor je klachten dus ook niet overgaan na het stoppen met de Diane 35. Ik bekeek de klachtenlijst en dacht: That is me! ik heb via stichting b12 tekort vitamine b12 en foliumzuur besteld, ik hoop dat eea nog te herstellen is. Wat een drama die pil. Mijn advies: NOOIT AAN BEGINNEN!!!!

11-02-2013 | Vrouw | 44
Herseninfarct
Ben al een tijdje verbaast over de macht van de zorgverzekeraars en de mafia praktijken van de farmaceutische industrie. Het boek wat u niet mag weten over u gezondheidheid is daar erg helder in. Heb met grote verbazing het nieuws gevolgd en hoorde net op het het nieuws dat er 4 vrouwen zijn overleden aan de diane-35. Heb zelf de diane-35 vanaf mijn 15de tot aan mi[lees meer...]jn 39ste geslikt omdat ik vreselijke ontstekingen in mijn liezen had (hydradinietes) Schrijf het verkeerd maar ben dan ook geen arts. Zelf kreeg ik in 2006 op 39 jarige leeftijd binnen 1 maand 2 herseninfarcten met grote gevolgen. Woonde op dat moment in Belgie moest direct stoppen met de pil. Ben nog steeds aan het revalideren en onder begeleiding neuroloog, thuishulp, ergotherapie, revalidatie therapie de hele jan mik mak. Ben hier zo boos over. Deze pil veroorzaakt bloedpropjes. Kans op embolieen, herseninfarcten enz. Hoe kan dit gebeuren? Hoe kan dit medicijn ooit goedgekeurd zijn? Ben er van overtuigd net als mijn neuroloog dat lang niet alle bijwerkingen in de bijsluiter staat, terwijl dit wat wel wettelijk bepaald is. Levensgevaarlijk en strafbaar als aantoonbaar is dat men dit opzettelijk uit winstbelang pas jaren later kenbaar maakt. Belachelijk dat alleen Frankrijk deze pil uit de handel haalt. Naar mijn mening behoort deze pil verboden te worden. Ken de wegen niet en doe bij deze een oproep aan diegene die deze wegen wel weten te bewandelen. Mocht iemand weten hoe we dit kunnen aanpaken en er een gezamelijke rechtzaak van maken zal ik hier zeker aan mee werken. Niet om geld en schade vergoedingen. Wel om als gewone burger die trouw de medicijnen slikt die een arts voorschrijft een signaal af te geven. Dat we de mafia praktijken van de farmaceutische industrie NIET langer pikken/slikken. Het moet potverdrie eens afgelopen zijn met het gif wat men in medicijnen stopt waar wij en artsen vaak geen weet van hebben. Laten we onze krachten bundelen en de wanpraktijken van de farmaceutische industrie een duidelijk signaal afgeven, dat wij dit niet langer pikken/slikken. Zie mijn verhaal venlafaxine! MVDS

21-05-2019 | Vrouw | 43
Acne/puistjes
Ik gebruik deze pil al zeker 22 jaar en nu willen ze dat ik stop ivm meer kans op trombose maar ik ben bang dat als ik stop nog meer migraine kryg omdat ik in deze 22 jaar al geprobeerd heb met een andere pil en medicatie puur mannelyke hormonen dus ik zal een gesprek aan moeten gasn wat het beste is graag iemand tips wat ik het beste kan doen dankje

13-09-2015 | Vrouw | 43
Acne/puistjes
Ik zie de 16 jaar lange inname van de Diane-35 als de fout van mijn leven! Voordat ik die pil nam, was ik boordevol energie en was gezond puur en gelukkig.. ik ben de diane beginnen innemen, omdat ik veel pijn had bij de regels en last van acne, en dat hielp idd goed. Maar als bijwerking was ik snel moe en dat werd elk jaar erger, zo spijtig dat ik niet besefte dat dat doo[lees meer...]r die pil kwam.. pil vertraagt de darmwerking, daarom dat veel vrouwen moeilijk naar grote toilet kn gaan.. trage darmen heeft veel gevolgen, moe, minder gelukkig. mijn studies gingen ook achteruit. ik kon slapen wanneer ik wou, terwijl ik daarvoor massas energie en ideeen had.... zo spijtig. toen ik met die pil stopte, heb ik 1jaar m n regels niet gekregen en had allerlei afkickverschijnselen, hartkloppingen, ziek, maanden aan een stuk. toen besefte ik welke chemische rommel ik ingenomen had. mijn energie is gelukkig terug, maar nu sukkel ik met mn darmen, want die hebben al die jaren veel trager gewerkt. Kon ik de tijd maar terugdraaien. ik raad iedereen af de diane pil te nemen ofwel regelmatig een hele tijd te stoppen. we hebben maar 1 lichaam, draag er zorg voor. houd het puur. ik waarschuw iedereen voor de nadelige gevolgen voor lange inname van Diane 35, want als ik ergens spijt van heb, dan is het dat ik dat ooit heb ingenomen.

17-05-2013 | Vrouw | 43
Haaruitval
Ik heb de Diane 35 pil op voorschrift van mijn huisarts gekregen en daar ontzettend veel spijt van. Ik heb door het gebruik van deze pil haaruitval gekregen.....Mijn haarzakjes zijn afgestorven en komen dus niet meer terug. Dit is door een dermatoloog vastgesteld

10-01-2014 | Vrouw | 42
Acne/puistjes
Ik heb sinds mijn zestiende de Diane gebruikt (ben nu 42) uit eigen initiatief, want ik had last van acne. Ik heb deze pil een aantal jaren gebruikt en was zeer positief (acne weg en minder snel vet haar en minder vette huid). Ik ben toch na een aantal jaar overgestapt naar een andere pil om te kijken of het verschil maakte. De acne kwam niet echt terug, maar ik kreeg [lees meer...]wel erg veel last van mijn benen ( pijnlijk, stijf etc). Ik ben toen weer begonnen met de Diana en was vele jaren tevreden. Ik heb geen moeite gehad om zwanger te worden (maand of twee na stoppen; bij alle drie zwangerschappen). Maar sinds afgelopen herfst merkte ik dat ik geen zin meer had in het slikken van de pil en ben gestopt. Ook depressieve klachten, vaak hoofdpijn, energiegebrek en een gehaast gevoelen gingen mij opvallen. Misschien zijn deze toegenomen door de jaren heen, maar nu zo'n drie maand later is mijn vette haar terug en ook mijn huid is weer snel glimmend en vet, maar voel ik me wel beter (rustiger, vrolijker en minder gehaast). Ondertussen ben ik nog niet ongesteld geworden, maar heb zo nu en dan wel stekende pijn in mijn onderbuik (links). Het afraden van de Diane is makkelijk gedaan, maar ik mis vervolgens een oplossing voor de problematiek nl de vette hud en het vette haar, want daar word ik niet vrolijk van. De oplossingen die je op de meeste sites vindt, zijn niet door mensen geschreven die er zelf last van hebben is mijn ervaring.

12-09-2019 | Vrouw | 41
Acne/puistjes
Heeft u nu meer rimpels als anderen van de diane 35 pil of valt dat mee ? Ik vraag het mij af omdat u al in de overgang geweest bent en nogsteeds die pil slikt. Ik ben zelf 41 jaar en wil hem ook gaan gebruiken inverband met acne.

28-09-2017 | Vrouw | 41
Acne/puistjes
Vanaf mijn 14de jaar (inmiddels 41 jaar)slikte ik de diana35 dit vanwege mijn acne. Deze pil werkte super...de acne werd al na 3 maanden minder. Toen ik een jaar of 25 was kreeg ik longembolie, dit kwam door het gebruik van Diana 35. Dit heeft veel invloed op mijn leven gehad oa zoeken naar alternatief....gelukkig kwam toendertijd de Mirena spiraal op de markt. Verder heb [lees meer...]ik 3 weken in het xiekenhuis gelegen en heb 9 maanden bloedverdunners geslikt.

04-05-2013 | Vrouw | 41
Trombose
Ik had migraine aanvallen in mijn jonge jaren, heb ook altijd last gehad van een gevaarlijke lage bloeddruk en op mijn 21 kreeg ik last van acne, nu op mijn 41 heb ik hier nog steeds last van (men vermoed Lupus een auto-immune zieke die men nog kan ontkennen noch kan bevestigen) maar goed ik heb een Trombose gekregen dit door de diana pil te nemen, en moet eerlijk zijn ook[lees meer...] te roken!! Ik geef aan elke vrouw het advies denk héél goed na, ik heb het gehad en ik weet waar ik over spreek, ik heb hier zelfs het stress syndroom van overgehouden omdat men mij met een trombose 8 uur aan een stuk hebben laten doorwerken met hoofdpijn, beperkt zicht, paniek én en serieus en DUIDELIJK spraakgebrek dus wees toch maar voorzichtig!!!!!

30-04-2013 | Vrouw | 41
cyproteron / ethinylestradiol
Spijtig dat sommige dokters het gevaar van deze pil weglachen. Ik was negentien jaar de diane 35 werd me voorgeschreven als anti- conceptie pil maar ook voor mijn acne. Na enkele maanden kreeg enorm veel pijn in mijn zij en na een controle bij mijn huisarts en een rx foto werd alles geschoven naar de stress die ik had rond mijn herexamen. We gingen enkele dagen later op re[lees meer...]is naar het zuiden van Frankrijk en daar begon alles erger te worden meer pijn in mijn zijde, kortademig, gezwollen been en na het ophoesten van bloed gingen we naar het ziekenhuis daar zeiden ze dat het een longontsteking was kreeg medicatie en moest rusten. Bij onze terugkeer naar huis viel onze auto ook in panne en moesten we met het vliegtuig terug. De dame van ons transport bracht me eerst naar de hulpdiensten op het vliegveld en alles ging in spoedtempo met de sirenes naar het ziekenhuis mijn been zag blauwpurper en ik ben daar bijna in coma geraakt er werd zelf gevreesd eerst voor mijn leven dan mijn been (amputatie) na maanden van herstel had ik nog steeds een enorm gezwollen been met krampen , kon ik niet goed onthouden enz... Ik mocht nooit nog een pil innemen of later als ik moeilijk zwanger werd iets hormonaal innemen ook moest ik goed gevolgd worden tijden mijn zwangerschappen. Ik ben nu 41 jaar en heb drie kinderen en na het bekijken van het programma koppen xl werd ik heel boos en verdrietig dat die pil nog steeds op de markt is.

14-03-2013 | Vrouw | 41
Darmproblemen - diarree
Ik wil iedereen waarschuwen voor langduring diane 35 gebruik!!!! ik zie dit als zeer nadelig voor het lichaam, het verwoest het lichaam!! ik heb het ongeveer 15 jaar ingenomen en was altijd heel moe en ging elk jaar achteruit!! ik versta nog altijd niet dat ik er niet vroeger mee gestopt ben,ik was precies in een roes...toen ik ermee stopte kreeg ik terug meer energie maar[lees meer...] ik kreeg een jaar mijn menstruatie niet meer. toen die terugkwamen ben ik heel ziek geweest en had allerlei afkickverschijnselen, hartkloppingen, draaierig, nerveus gevoel, down...heel ziek....maanden aan een stuk...ook heb ik nu serieuze darmproblemen en altijd veel lucht in buik (pil vertraagt de darmwerking daarom dat meeste vrouwen moe zijn en contipatie hebben)!! ik heb ENORM veel SPIJT dat ik ooit die Diane 35 ingenomen heb anders had ik een veel beter en gelukkiger leven gehad; ik was precies in een roes, de emoties werden afgevlakt...en met beseft dikwijls pas als men ergens meestopt hoe men zich puur natuur voelt..het medicijn is doeltreffend voor acne en ook tegen de buikpijn die men heeft bij de menstruatie...maar voor de rest is het heel nadelig voor het lichaam, ook de hersenfunctie gaat achteruit, mijn studies gingen achteruit omdat ik altijd moe was...ik werd oppervlakkig...ook je weerstand is veel minder....en ook veel minder gelukkig....mijn gezondheid is veel minder goed dan voor de inname van de Diane 35. Vrouwen STOP met innemen van dit hormoon!! Ik wil aan iedereen vertellen hoe negatief ik denk over de Diane 35, ze heeft een stuk van mijn leven en lichaam verwoest en ik kan spijitg genoeg de tijd niet meer terugdraaien!!

05-11-2014 | Vrouw | 39
cyproteron / ethinylestradiol (2/3535ug)
Acne/puistjes
Bijna 15 jaar de dianepil geslikt ivm ernstige acne. Door de jaren heen effectief tegen acne, maar de migraineaanvallen werden steeds erger. Ik lag soms hele weekenden op bed. Ook last van vermoeidheid. Nadat deze pil slecht in het nieuws kwam gestopt. Nou, ik kan zeggen, toen begon de ellende pas. Eerste half jaar niet ongesteld geworden. Ik kreeg haaruitval, vet haar[lees meer...], de puistjes kwamen in alle hevigheid terug. Ook Op mijn rug en billen en onderhuids. Hartkloppingen en verschrikkelijke paniekaanvallen. Oké, mijn lichaam moet wennen aan jarenlang hormoongebruik dacht ik, dus maar doorgezet. Vreselijke tijd. Huisarts herkent niet dat paniekaanvallen door stoppen van de pil komt. Slik nu oxazepam tegen de vele paniekaanvallen. Ook heb ik overal jeuk, pijn borstbeen en kan zomaar huilen om niks. Ben nu 1,5 jaar pilvrij, maar ben mezelf niet meer. Weet het even niet meer. Ooh heb ik de microgynon als vervanger gekregen, maar bij de eerste strip sloeg mijn lichaam helemaal op hol! Paniekaanvallen die 2 dagen duurden, gejaagd, hartkloppingen. Dus ook geen optie. Liefst ga ik weer aan de diane. Ben na een half jaar wel weer ongesteld geworden, maar heel heftig.

06-05-2013 | Vrouw | 39
Acne/puistjes
Ik heb 27 jaar lang de diane 35 geslikt ivm met echt hele ernstige acne. Ik heb de diane nu 27 jaar geslikt. Acne heb ik nooit Meer gehad, Maar wel hele erge haaruitval en migraine. Ik ben nu sinds ruim 4 maanden gestopt en de haaruitval is zo ernstig, dat ik zelf een haarwerk heb gekocht. tot nu toe is de acne nog niet terug, Maar dat kan nog komen volgens mijn arts. Hoop[lees meer...] het toch echt niet. Het einige wat super is, is dat de migraine verdwenen is. Ik will alleen Maar waarschuwen. Wil je je mooie haar houden, begin dan niet met de diane. Acne die verdwijnt is heerlijk, Maar geen haar Meer op je Hoofd en een pruik is Horror!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (506) - Antibiotica - penicillines breedspectrum