Ervaringen met Diane-35

15-06-2021 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Ik ben op mijn 15 begonnen deze pil te nemen voor mijn acne. Ik ben altijd last blijven hebben van mijn acne, wel minder. Ik heb door deze pil hart ritme stoornissen gekregen, een angst stoornis en nu tijdens het stoppen al 2 weken last van non stop zware migraine, zo erg dat ik nog amper kan functioneren. Denk aan jullie gezondheid. Een puistje hier en daar veel liev[lees meer...]er dan alle nare bijwerkingen dat deze pil geeft, vertrouw mij.

27-09-2020 | Vrouw | 20
cyproteron / ethinylestradiol (2mg/35ug)
Ik neem nu al een jaar deze pil, 6kilo bijgekomen. Oke zeker niet helemaal de schuld van de pil dacht ik. Maar ik heb ook heel veel last van stress en dat is begonnen sinds ik de pil neem. Bloed laten testen, bleek dat men cortisol (stresshormoon) zeer hoog was, door de pil. Alle bijwerkingen en dus ook bijkomen heb ik daar aan te danken. Binnen 2 weken afspraak bij in het[lees meer...] ziekenhuis om een koperspiraal in te steken zonder enige hormonen. Heef nogal met mijn lichaam gespeeld. Metabolisme is ook vertraagd door de pil, waardoor ik zeer moeilijk afval.

23-08-2013 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
5 jaar geleden voor het eerste Diane geslikt. Na een scooterongeluk heb ik een trombosebeen gekregen. De dokters zeiden dat de pil hierin heeft kunnen meewerken. Verder had ik geen aanleg voor trombose(bloedtest factor V.. etc). Ernstige acne gekregen toen ik stopte. Na overleg met internist mocht ik toch weer de Diane slikken in combinatie met bloedverdunners (na heeeel l[lees meer...]ang zeuren). De diane hielp direct weer tegen acne. Echter sinds 3 maanden ben ik weer gestopt, omdat ik me in het algemeen niet lekker voelde. Ik weet niet of het aan de pil lag of aan de andere medicijnen(bloedverdunners), maar ik wilde gewoon geen hormonentroep meer slikken. Natuurlijk weer de acne-uitbraak gehad. Nu maar kijken voor andere oplossingen. Diane pil werkt goed tegen acne, je blijft weliswaar pukkels houden, maar het is ook geen definiteve oplossing. Als je stopt komt het gewoon weer terug(op enkele geluksvogels na). Denk er goed over na of je dit medicijn wilt gaan gebruiken. Nu maar hopen dat mijn algemene malaise gevoel vlug wegtrekt!

15-05-2013 | Vrouw | 19
cyproteron / ethinylestradiol
Ik neem de Diane 35 nu al ongeveer 1 jaar en besloot ook mijn ervaring hier neer te pennen. Ik besloot ze te nemen omdat ik best veel last had van acné in mijn gezicht en hiervan af wou. De diane 35 heeft enorm geholpen voor mijn acné, na een maand of 3 was het meeste verdwenen (Is nog een klein beetje, maar niets vergeleken met vroeger). Wat betreft de acne werkte deze p[lees meer...]il erg goed bij me. Jammergenoeg heb ik er ook veel negatieve bijwerkingen bijgekregen... Ik ben zo'n 15kg aangekomen (terwijl ik gezond eet/sport), voel me vaak depri/neerslachtig en merk gewoon dat deze pil veel invloed heeft op mijn humeur. Ik merk dat dit een erg zware pil is en zou ze echt niet aanraden als het is voor lichte acné want de voordelen wegen niet op tegen de nadelen. Ik zou er ook graag mee stoppen maar vrees dat de puistjes ook weer terug zullen komen.. Concreet: Diane 35 werkte super bij me voor acné, maar de neveneffecten zijn niet te onderschatten... Bezin eer ge begint.

17-08-2020 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ik ben net begonnen met Daphne pil (lijkt sterk op Diane), ik vroeg me af na hoeveel weken/maanden ik mijn acne zal zien verminderen.

16-10-2019 | Vrouw | 18
cyproteron / ethinylestradiol (2mg/35ug)
Ik heb een maand geleden de Diane-35 gekregen. Dit was omdat mijn oude pil niet meer leverbaar was en ik graag een spiraal wilde. Ik heb dus de Diane pil gekregen om de tijd te overbruggen tot mijn spiraal. Ik ben met het gebruik van de Diane pil een maand lang ongesteld geweest. Ook staat deze pil erom bekend dat hij een verhoogd risico heeft op trombose.

30-04-2017 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ik kreeg deze pil tegen acne, omdat niets anders leek te werken. Deze pil werkte enorm goed: nooit puisten (huid kon letterlijk alles aan), nooit vet haar en omdat ik de pil door slikte ook nooit ongesteld. Helaas veel last van hoofdpijn, depressiviteit en stemmingswisselingen. Ik voel me een stuk beter zonder de pil en zou er ook nooit meer aan willen beginnen, hoewel de [lees meer...]puisten net zo erg terug kwamen waardoor de diane wel verleidelijk blijft.

12-12-2016 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ik slik zelf de Diane pil al 6 jaar en ben pas 18 jaar oud. Ben ondertussen 1x gewisseld naar een andere pil, omdat k veel last had de laatste tijd van hoofdpijn, rare pijn in de aders enzovoort. Na 2/3 maanden was mijn acne weer helemaal terug en had ik last van veel doorbraakbloedingen (slikte normaal de Diane bijna 1 jaar door voordat ik weer een stopweek nam). Dus toch[lees meer...] maar teruggegaan na de Diane. De Diane pil heeft een paar vervelende bijwerkingen zoals hoofdpijn, slechte zin, ik zelf heb af en toe last van een rare pijn en druk in mijn aders. Je merkt ook dat je aders wat meer opgezwollen zijn. Maar voor de rest ben ik tevreden met de pil. Mijn acne is helemaal weg en kan deze pil lang doorslikken zonder er iets van te merken.

04-03-2013 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ik gebruikte de diane pil sinds mijn 13de tot mijn 15de ik ben best wel geschrokken wat ik op tv hoorde. Ik was met de pil gestopt omdat me moeder het niet goed vondt dat ik, zoveel medicijnen slikte en besloot ik te stoppen. Ik kreeg toen andere medicijnen voor geschreven van de dernateloog en dat hielp ook goed alleen vaak kwamen er wel een paar puistjes. Maar het hielp[lees meer...] goed ik kreeg vaak een creme is beter dan pillen slikken duurt mischien wat langer. Beter dan allemaal troep in je lichaam.

04-03-2013 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ook mijn dochter kreeg deze pil op 12 jarige leeftijd voorgeschreven ivm ernstige acne , heeft hem tot haar 18e gehad . 2 weken na haar 18e verjaardag kreeg ze 2 Tia's en een herseninfarct !! Een kerngezonde jonge vrouw zomaar ineens !! Artsen hebben nooit wat kunnen vinden ze was gewoon kerngezond . Nu ik deze verhalen leest vallen de puzzelstukjes in elkaar , mijn dochte[lees meer...]r is redelijk hersteld maar zal de rest van haar leven hier last van hebben haar hbo opleiding kon ze niet meer gaan doen haar rijbewijs halen kon niet meer en fulltime werken is veels te zwaar geworden dat lukt niet meer . Ook leeft ze nog steeds met de angst dat het gewoon weer ineens zal/kan gebeuren . En nu blijkt dat de Diane 35 hier weleens de oorzaak van kan zijn en dit bij de makers bekend was en de aantallen slachtoffers acceptabel noemen ? Ze zich geen zorgen maken ? Deze moeten gestopt worden voor er nog meer slachtoffers vallen !!! Een verdrietige maar boze moeder

29-05-2019 | Vrouw | 16
cyproteron / ethinylestradiol (2mg/35ug)
ik kreeg deze pil voorgeschreven op mijn 16de, toen ik nog niet lang menstrueerde. ik schrik van de negatieve verhalen, maar herken me erin: deze pil gaf een gevoel van vervreemding, emotioneel en psychisch niet mezelf zijn en eigenlijk emotionele ups en downs. ik heb na het gebruik nooit echt lang een goede cyclus gehad, volgens mij was mijn lichaam ontregeld. ik zou h[lees meer...]et nooit aanraden en vraag me af of het nog vaak voorgeschreven word. zeker niet doen als jonge vrouw en nooit lang gebruiken

05-05-2013 | Vrouw | 16
Hoofdpijn
Tijd aan deze pil gezeten, merkte aan mezelf dat ik depressief werd. Snel huilen, druk maken om niks etc ik dacht dat ik gek werd! Ook nam mijn hoofdpijn toe, last van mijn nek en schouders zo erg dat ik een aantal magnesium pillen op een dag moest slikken om mijn spieren te ontspannen. Ik dacht allemaal dat dit niet aan de pil lag, maar nu ik overgestapt ben naar microgyn[lees meer...] 30 is er een wereld voor me open gegaan! Geen hoofdpijn meer, geen last aan mijn nek of schouders, weer hartstikke vrolijk niet meer snel verdrietig. Wat een opluchting! En de puistjes? Zijn net zo weinig als met de diane 35, dus waarom zou je niet gewoon overstappen op bijvoorbeeld microgyn 30 als deze pil zo negatief in de media word gebracht?

20-03-2013 | Vrouw | 16
Acne/puistjes
Ik kreeg een jaar geleden deze pil voorgeschreven via mijn huisarts, nadat ik bij haar kwam over klachten van acne op mijn lichaam en gezicht. Ook was de contraceptie handig op dat moment, dus het leek de perfecte pil voor mij. Toen ik eenmaal thuiskwam met de pil en ervaringen ging opzoeken van anderen schrok ik me dood; ik wou de Diane pil bijna niet meer slikken. Maar i[lees meer...]k bedacht me dat er ook positieve verhalen waren, en ik het op z'n minst kon proberen. Ik merkte niets qua negatieve bijwerkingen die veel mensen hebben; geen gewichtstoename, geen stemmingswisselingen, geen depressie, niets. Ik was gewoon beschermd tegen zwangerschap en mijn huid verbeterde aanzienlijk na drie maanden. Al mijn puistjes waren verdwenen, heel af en toe kreeg ik er nog een paar, maar het was niets vergeleken met hoe mijn huid er eerst uit zag. Helaas, door alle negativiteit, ben ik ook gaan twijfelen of dit nog wel een verstandige keuze is. Ik zou graag door gaan met het slikken van deze pil, maar dat wordt bemoeilijkt door dat iedereen het me afraadt. De enorme paniek en ophef in de media vind ik onterecht; elke verstandige vrouw leest de bijwerkingen en bijsluiter door en ziet dan dat de combinatie van deze pil met bepaalde gezondheidsrisico's inderdaad gevaarlijk kan zijn. Dat moet je weten op het moment dat je ermee begint.

13-03-2013 | Vrouw | 16
Hoofdpijn
Bij mij is de diane 35 best goed bevallen, niet aangekomen. Borsten maar 1 cup maat groter, mooie huid. Alleen door de media aandacht heb ik besloten om over te gaan op een andere pil, dit bezorgt me echter wel zorgen. Welke pil? Zal ik aankomen? Zijn er veel bijwerkingen? Kortom ik word helemaal gek. Ik ben niet bekend met de bijwerkingen van de diane 35, had wel regel[lees meer...]matig hoofdpijn maar dat is door mijn magnesium tabletten bijna over! Het is moeilijk om de schuld te leggen bij de pil. Maar we zullen het zien, als ik een ander ga gebruiken

09-03-2013 | Vrouw | 16
cyproteron / ethinylestradiol
Hallo, mijn dochter is nu 16 jaar en gebruikt de Diana 35 nu zo'n 2 1/2 jaar , Toen mijn dochter 14 jaar was hebben we op advies van de huisarts Diana 35 voorgeschreven gekregen omdat ze last had van veel puistjes. Maar ze kreeg heel veel lichamelijke klachten; veel buikpijn , hoofdpijn, ze begon op een gegeven moment heel erg te hyperventileren tot opnames in het ziekenhu[lees meer...]is. Na heel veel onderzoeken bij de kinderarts en gynaecologen werd er elke keer weer gezegd spastische darmen en het zit tussen haar oren ,maar er is eigenlijk nooit een verband gezien met de Diana 35. Maar toen we dit hoorde is ze ook gelijk gestopt eens kijken hoe het de komende tijd met haar gaat dan weten we of het misschien toch bijwerkingen zijn.

14-03-2013 | Vrouw | 10
cyproteron / ethinylestradiol
Bijna tien jaar de pil gebruikt. Laatste jaren steeds meer klachten, hoofdpijn en doorbraakbloedingen, pijn bij vrijen. Daarnaast somber en soms zelfs depressief. Vorig jaar oktober besloten te stoppen omdat ik me gewoon klote voelde. Al kort daarna ernstige haaruitval, puisten die ik nog nooit gehad heb, plus mijn borsten zijn ook in cupmaat afgenomen. All met al r[lees meer...]otzooi, als ik het over mocht doen had ik het niet zo lang geslikt. Hoop dat alles nu wat beter gaat worden. Het zal nog een hele tijd diren voordat die pil uit me lichaam is. Iemand ervaring met haaruitval na stoppen en is het uiteindelijk weer terug gegroeid? (Red; deze mening is geplaatst, maar de leeftijd is niet correct. Zo het lijkt gezien de tekst is het de duur van gebruik van 10 jaar. Wanneer de gebruikster dit alsnog leest, geef ons via info@mijnmedicijn.nl even uw leeftijd door, dan kunnen wij dit aanpassen. Mvg, MijnMedicijn )