Ervaringen met Diane-35

11-06-2013 | Vrouw | 45
Trombose
Van de Diane pil die ik een half jaar heb geslikt ondervind ik nu 23 jaar later nog steeds de gevolgen. Ik was 22 jaar en had last van acne. Ik ben toen begonnen met het slikken van de Diane pil. Dat is iets wat ik nooit had moeten doen. Ik kreeg erge last van stemmingen en had veel last van hoofdpijn. Deze pil zou mij bijna fataal worden. Ik ben tijdens mijn eerste vakant[lees meer...]ie met een vriendin ernstig ziek geworden. Tijdens de vakantie was ik iedere keer niet lekker maar ik dacht dat het van de zon kwam. Ik moest veel overgeven en had erge last van hoofdpijn. Op een nacht voelde ik me niet goed worden en ben naar buiten gegaan. Daar kreeg ik een epileptische aanval. Een hele nare tijd brak toen aan. Ik heb twee weken in coma gelegen na het gevolg van een herseninfarct. Mijn linkerkant was totaal verlamd. Daarna kreeg ik nog een longembolie, trombose in mijn lies en trombose in mijn kuit. Ik heb twee jaar revalidatie gehad en heb opnieuw moeten leren lopen en mijn linkerkant moeten trainen. Niet echt een pretje dus. Ik heb drie bijna dood ervaringen gehad tijdens mijn coma. Maar goed ik ondervind nog steeds de gevolgen van mijn ziekte, maar al met al staan de doktoren te kijken van mijn herstel naar zo' n aanval die mijn lichaam heeft ondergaan. Ik heb geluk gehad dat ik er zo van af ben gekomen, het had anders kunnen aflopen. Nu deze pil weer in het nieuws is komt het allemaal weer boven en sta je weer stil bij hetgeen er is gebeurd. Ik kan maar één dingen zeggen deze pil zou ik je niet aanraden.

03-06-2013 | Vrouw | 26
Ziekte van Lyme
Ik ben begonnen met de Diane35 op mijn 16e en heb deze zo'n 3 jaar geslikt. Ik was toe aan anticonceptie en ik had ook puistjes, vandaar dat ik om de Diane35 vroeg. De huisarts schreef hem zo voor. Voor de puistjes hielp deze pil overigens niet echt bij mij. Het werd ietsje minder, maar ik had er nog steeds last van. Ik ben er sindsdien achtergekomen dat ik puistjes krijg [lees meer...]van melkproducten. Daarmee stoppen heeft me meer geholpen dan deze pil. Maar omdat ik alsnog anticonceptie nodig had ben ik deze pil wel blijven gebruiken. Na zo'n 3 jaar ben ik gestopt vanwege de bijwerkingen. Ik had dit aanvankelijk zelf niet door, ze slopen er zo langzaam in dat ik niet doorhad dat het van deze pil kwam. Het is mijn moeder geweest die me heeft overgehaald om eens te stoppen om te kijken of het van de pil kwam. Mijn bijwerkingen waren vooral een zeer slecht humeur en een zeer laag libido. Ik herkende mezelf niet meer terug! Ik zat tegen depressie aan. Ook werden mijn borsten groter en kwam ik iets aan, maar dat vond ik niet erg aangezien ik ondergewicht was. Het was vooral mijn humeur waarom ik ben gestopt met de pil. Na 2 dagen merkte ik al verschil. Ik werd weer mijn vrolijke zelf. Mijn huid werd overigens niet slechter toen ik stopte met deze pil. Nu ik de erge verhalen lees over deze pil, ben ik blij dat ik destijds gestopt ben! Na de pil ben ik vanwege mijn door-deze-pil-opgelopen aversie tegen hormonen over gegaan op een koperspiraal. Dit gaf na een aantal jaar echter ook wat klachten i.c.m. mijn ziekte (lyme). Nu ben ik dus terug bij condooms en overweeg ik de minipil.

01-06-2013 | Vrouw | 37
Hartkloppingen
Na 9 jaar gestopt met de dianepil. Altijd maar fikse hoofdpijnen tot migraine. Echt dagen ziek ervan. Imigran hielp zelfs niet meer. Nu na bijna 3 maanden gestopt te zijn, heb ik last van haaruitval, hartkloppingen, angstaanvallen en hyperventilatie. En nog steeds niet ongesteld geworden. Maar ik heb geen hoofdpijn meer! Ook was ik altijd zo vermoeid. Dit is nu ook een [lees meer...]stuk minder. En ik mij al die jaren maar afvragen waarom ik zo'n vreselijke hoofdpijnen had. Ik houd mij voor om geen pil meer te slikken, en hopelijk zijn de eerdergenoemde symptomen afkickverschijnselen. Wat ik niet als een pretje ervaar.

31-05-2013 | Vrouw | 37
Acne/puistjes
Na 9 jaar de diane geslikt te hebben in overleg met de huisarts gestopt. Heb nu last van behoorlijke haaruitval, hartkloppingen, angstaanvallen en hyperventilatie. En uitblijven menstruatie. Dit sinds 2 maanden dat ik gestopt ben. Microgynon 20 voorgeschreven gekregen, maar wou toch eerst kijken hoe het is zonder pil. Voordeel: geen migraine meer. Ik had wel 3 aanvallen p[lees meer...]er week . Kreeg zelfs imigran.

28-05-2013 | Vrouw | 23
Longembolie
In januari heb ik 3 weken in het gips gezeten. Door de combinatie van die immobiliteit en mijn pil - Diane-35 - heb ik een trombose gekregen en de bloedklonters zijn ook in mijn longen terecht gekomen, verschillende longembolen langs beide kanten. Ik mag nu niets meer van hormonale anti-conceptie gebruiken. Had ik dit alles geweten, was ik nooit aan de pil gegaan!!

18-05-2013 | Vrouw | 48
Bloedstolsels
Ik heb de Diane-35 pil slechts enkele jaren gebruikt omdat ik op mijn 25 e puistjes kreeg en wat last had van overbeharing. Het hielp mij echter niet voor deze klachten. Ik heb wel jong spataderen gekregen en leg nu pas de link dat dit weleens door de Diane-35 pil gekomen zou kunnen zijn.

17-05-2013 | Vrouw | 43
Haaruitval
Ik heb de Diane 35 pil op voorschrift van mijn huisarts gekregen en daar ontzettend veel spijt van. Ik heb door het gebruik van deze pil haaruitval gekregen.....Mijn haarzakjes zijn afgestorven en komen dus niet meer terug. Dit is door een dermatoloog vastgesteld

30-04-2013 | Vrouw | 41
cyproteron / ethinylestradiol
Spijtig dat sommige dokters het gevaar van deze pil weglachen. Ik was negentien jaar de diane 35 werd me voorgeschreven als anti- conceptie pil maar ook voor mijn acne. Na enkele maanden kreeg enorm veel pijn in mijn zij en na een controle bij mijn huisarts en een rx foto werd alles geschoven naar de stress die ik had rond mijn herexamen. We gingen enkele dagen later op re[lees meer...]is naar het zuiden van Frankrijk en daar begon alles erger te worden meer pijn in mijn zijde, kortademig, gezwollen been en na het ophoesten van bloed gingen we naar het ziekenhuis daar zeiden ze dat het een longontsteking was kreeg medicatie en moest rusten. Bij onze terugkeer naar huis viel onze auto ook in panne en moesten we met het vliegtuig terug. De dame van ons transport bracht me eerst naar de hulpdiensten op het vliegveld en alles ging in spoedtempo met de sirenes naar het ziekenhuis mijn been zag blauwpurper en ik ben daar bijna in coma geraakt er werd zelf gevreesd eerst voor mijn leven dan mijn been (amputatie) na maanden van herstel had ik nog steeds een enorm gezwollen been met krampen , kon ik niet goed onthouden enz... Ik mocht nooit nog een pil innemen of later als ik moeilijk zwanger werd iets hormonaal innemen ook moest ik goed gevolgd worden tijden mijn zwangerschappen. Ik ben nu 41 jaar en heb drie kinderen en na het bekijken van het programma koppen xl werd ik heel boos en verdrietig dat die pil nog steeds op de markt is.

24-04-2013 | Vrouw | 36
Hoofdpijn
Ik heb nooit echt last van bijwerkingen gehad door de DIANE-35, behalve hoofdpijn, gevoelige borsten... Het meest vreselijke wat gebeurd na het stoppen van deze pil is VRESELIJK VEEL HAARUITVAL!!!!! En het stopt niet!!! Jeukende hoofdhuid en bossen haar vliegen van mijn hoofd:-(((((( 100% zeker dat het door het stoppen van deze pil komt, had het vorig jaar namelijk ook [lees meer...]gedaan en toen viel mij dat ook al heel erg op.. Terwijl ik vroeger echt heel erg veel haar had vóór ik met deze vreselijke pil begon. Echt schandalig dat dit product óóit op de markt is gekomen!!!! Haal het alsjeblieft uit de handel!!!!!

08-04-2013 | Vrouw | 44
Acne/puistjes
Ik was een slimme, energieke student met veel plezier in het leven. Toen ik 19 jaar was kreeg ik acne en kwam bij de dermatoloog terecht die me de diane-35 voorschreef. De diana-35 werkte heel goed tegen acne, maar ik kreeg migraine en daarna nog allerlei andere klachten: altijd pijn aan een kant van het lichaam, nekspierpijn, moe, geen eetust meer, depri, bang voor de t[lees meer...]oekomst etc. Na het stoppen met de diane (ik was ervan overtuigd dat klachten door de diane-35 kwamen, omdat ze direct na het starten met de diane-35 waren begonnen) zijn de klachten niet meer weggegaan. Ik ben al 20 jaar aan het tobben met allerlei vage klachten, heb al van alles geprobeerd. Van homeopatie, acuncpunctuur, tot anti-depressiva (de klachten zitten volgens artsen tussen je oren als ze het niet weten en niet kunnen oplossen). Nu las ik drie weken geleden dat door de diane-35 pil je vitamine b12 sterk kan dalen waardoor je klachten dus ook niet overgaan na het stoppen met de Diane 35. Ik bekeek de klachtenlijst en dacht: That is me! ik heb via stichting b12 tekort vitamine b12 en foliumzuur besteld, ik hoop dat eea nog te herstellen is. Wat een drama die pil. Mijn advies: NOOIT AAN BEGINNEN!!!!

06-04-2013 | Vrouw | 22
cyproteron / ethinylestradiol
Ik ben ongeveer op mijn 17e begonnen met deze pil tegen mijn puistjes, daar hielp het heel goed tegen en daarom ben ik deze pil ook blijven slikken. Ik was altijd wel erg moe, maar dat was ik voor het slikken van de pil ook al. Soms had ik alleen wel last van migraine. Ik had ook wel stemmingswisselingen en was niet meer zo vrolijk altijd. Ongeveer anderhalf jaar geleden b[lees meer...]en ik heel erg ziek geworden en kon helemaal niks meer, had hoofdpijn, koorts, zweten, buikpijn, beroerd en bijna elke dag aan het overgeven. Moest bijna elke week naar het ziekenhuis voor onderzoeken, maar de artsen konden niks vinden. Na een halfjaar kwamen ze erachter dat ik een glutenallergie heb. Toen ik ben begonnen met een glutenvrij dieet ging het na een tijd al wel veel beter. Toen ik op het nieuws hoorde van de Diane pil ben ik er meteen mee gestopt, het duurde ongeveer anderhalve maand voordat ik ongesteld werd, en dat is nu anderhalve week geleden, maar sinds ik ongesteld ben ben ik heel erg ziek weer, weer erg zweten, hoofdpijn, buikpijn, zere borsten, overgeven, last van me darmen, moe en heel erg haaruitval. En dat is nu na anderhalve week nog steeds niet over. Ik weet niet of dit allemaal van de Diane pil komt of omdat ik gewoon ziek ben geworden anderhalf jaar geleden en dat ik nu weer ziek ben, of dat dit allemaal wel van de pil komt. Ik ben benieuwd of er iemand is die dit ook heeft gehad en of het echt door de pil komt en wanneer het weer over gaat.

14-03-2013 | Vrouw | 41
Darmproblemen - diarree
Ik wil iedereen waarschuwen voor langduring diane 35 gebruik!!!! ik zie dit als zeer nadelig voor het lichaam, het verwoest het lichaam!! ik heb het ongeveer 15 jaar ingenomen en was altijd heel moe en ging elk jaar achteruit!! ik versta nog altijd niet dat ik er niet vroeger mee gestopt ben,ik was precies in een roes...toen ik ermee stopte kreeg ik terug meer energie maar[lees meer...] ik kreeg een jaar mijn menstruatie niet meer. toen die terugkwamen ben ik heel ziek geweest en had allerlei afkickverschijnselen, hartkloppingen, draaierig, nerveus gevoel, down...heel ziek....maanden aan een stuk...ook heb ik nu serieuze darmproblemen en altijd veel lucht in buik (pil vertraagt de darmwerking daarom dat meeste vrouwen moe zijn en contipatie hebben)!! ik heb ENORM veel SPIJT dat ik ooit die Diane 35 ingenomen heb anders had ik een veel beter en gelukkiger leven gehad; ik was precies in een roes, de emoties werden afgevlakt...en met beseft dikwijls pas als men ergens meestopt hoe men zich puur natuur voelt..het medicijn is doeltreffend voor acne en ook tegen de buikpijn die men heeft bij de menstruatie...maar voor de rest is het heel nadelig voor het lichaam, ook de hersenfunctie gaat achteruit, mijn studies gingen achteruit omdat ik altijd moe was...ik werd oppervlakkig...ook je weerstand is veel minder....en ook veel minder gelukkig....mijn gezondheid is veel minder goed dan voor de inname van de Diane 35. Vrouwen STOP met innemen van dit hormoon!! Ik wil aan iedereen vertellen hoe negatief ik denk over de Diane 35, ze heeft een stuk van mijn leven en lichaam verwoest en ik kan spijitg genoeg de tijd niet meer terugdraaien!!

14-03-2013 | Vrouw | 10
cyproteron / ethinylestradiol
Bijna tien jaar de pil gebruikt. Laatste jaren steeds meer klachten, hoofdpijn en doorbraakbloedingen, pijn bij vrijen. Daarnaast somber en soms zelfs depressief. Vorig jaar oktober besloten te stoppen omdat ik me gewoon klote voelde. Al kort daarna ernstige haaruitval, puisten die ik nog nooit gehad heb, plus mijn borsten zijn ook in cupmaat afgenomen. All met al r[lees meer...]otzooi, als ik het over mocht doen had ik het niet zo lang geslikt. Hoop dat alles nu wat beter gaat worden. Het zal nog een hele tijd diren voordat die pil uit me lichaam is. Iemand ervaring met haaruitval na stoppen en is het uiteindelijk weer terug gegroeid? (Red; deze mening is geplaatst, maar de leeftijd is niet correct. Zo het lijkt gezien de tekst is het de duur van gebruik van 10 jaar. Wanneer de gebruikster dit alsnog leest, geef ons via info@mijnmedicijn.nl even uw leeftijd door, dan kunnen wij dit aanpassen. Mvg, MijnMedicijn )

12-03-2013 | Vrouw | 54
cyproteron / ethinylestradiol
In 2006 heb ik diepe arm trombose gekregen gevolgd door een longembolie. Nadat ik gestopt was met de Diane pil overgestapt op de nuvaring. Ik hoop dat er meer onderzoek verricht gaat worden naar beide medicijnen. Nu zit ik voor de rest van mijn leven aan de bloedverdunners ,prik ik mezelf om de drie weken. Van de markt halen vind ik .nu,hoeveel doden moeten er nog volg[lees meer...]en?

06-03-2013 | Vrouw | 52
cyproteron / ethinylestradiol
Na ernstige huidaandoeningen Diana pil voor geschreven gekregen door dermatoloog. Binnen een half jaar ontwikkelde zich een diep trombose in mijn rechterbeen. Na een half jaar gebruik van bloedverdunners kon men testen wat de oorzaak was. Het bleek dat ik de erfelijke factor V van Leiden had. De internist vertelde dat die erfelijke factor in combinatie met de Diana Pil ge[lees meer...]zoet heeft dat ik trombose kreeg.

05-03-2013 | Vrouw | 22
cyproteron / ethinylestradiol
Sinds mijn 19e gebruikte ik de Diana 35 pil. Ik had wat last van puistjes en kreeg bij de huisarts zonder veel moeite deze pil voorgeschreven. Ik heb deze pil altijd met een goed gevoel geslikt en toen niet het idee dat deze pil bijwerkingen had. De puistjes waren weg en ik was beschermd tegen zwangerschap, ideaal! In het voorjaar van 2012 (ik was toen 21) werd ik na 's av[lees meer...]onds ineens onwel. Mijn ogen draaide weg, mijn vriend kon geen contact met me maken, ik ademde moeilijk en had in mijn broek geplast. Ik was compleet van de wereld. Mijn vriend heeft de ambulance moeten bellen en kwam snel ter plaatse. Een hartfilmpje gemaakt en bloeddruk gemeten en eigenlijk het hele riedeltje wat gedaan wordt bij een persoon wat onwel is geworden. Na een hoop pijnprikkels ben ik weer redelijk bijgekomen. Op dat moment had ik een hoge bloeddruk en was er iets niet helemaal in orde met mijn hartslag. Het was niet erg genoeg om me mee te nemen naar het ziekenhuis. Wel was het verstandig om even naar de huisarts te gaan om mezelf even te laten controleren op mijn bloedwaarden. Vervolgens aan de huisarts verteld wat er dat weekend had afgespeeld. Door mijn urine verlies stuurde de huisarts me door naar de neuroloog. Om het zekere van het onzekere te nemen werd ik onderzocht op eventuele epilepsie. Na een MRI scan en een EEG scan werd het duidelijk dat het vrijwel zeker geen epilepsie is geweest. In de tussentijd bleef ik vage klachten als duizeligheid, benauwdheid, en ernstige hoofdpijn houden. Maar door de negatieve uitslag op epilepsie is het mij altijd een vraagstuk gebleven wat het dan zou kunnen zijn. Verder onderzoek vonden artsen niet noodzakelijk. En toch bleven de klachten aanhouden. Voor mij een raadsel waardoor ik me behoorlijk druk maakte over mijn gezondheid. Ik ben na alle onderzoeken gestopt met de Diane 35 pil en weer overgestapt naar de microgenon omdat het toch een zware pil blijkt te zijn. De klachten zijn toen gestopt en voelde me weer kip lekker! Of dat alles een bijwerking van de Diane 35 was blijft natuurlijk een raadsel. Er is nog NOOIT door een arts gevraagd welke pil slik, gek toch? Maar door alle ophef en verhalen die ik van anderen lees heb ik toch wel een sterk vermoeden. Ik heb er eigenlijk nooit zo bij stil gestaan tot de uitzending van Pauw en Witteman deze avond. Dit heeft behoorlijk indruk op me gemaakt en me flink aan het denken en analyseren gezet. Ik vind het ook erg schokkend om hier te lezen wat anderen mee hebben gemaakt! Ik snap ook niet dat huisartsen deze Pil zo makkelijk voorschrijven aan meiden die wat last hebben van pukkeltjes (in mijn geval dan). Hier moet echt veel strenger op gelet gaan worden om deze gevaarlijke situaties in de toekomst te kunnen gaan voorkomen!